Danske traditioner i udlandet (USA)

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4083
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 109
Likede indlæg: 3690

Re: Danske traditioner i udlandet (USA)

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 21. mar 2016, 09:10

FruDulle skrev:Noget af det jeg synes er fantastisk at opleve når jeg er sammen med andre danske expats er sproget. Folk sidder fast i sproget fra den tid hvor de rejste ud og det synes jeg er skønt opleve. Man kan jo følge med i alt i dag ift tv-serier, film, musik, politik osv. Men lige sproget, det sidder fast.
Har ikke mødt nogle danskere i over tre måneder, men så lige i sidste uge var jeg på sådan en Dine In the Dark restaurant, og så sidder der to danske piger bag os. Uden jeg kunne se en disse. Men ellers skriver jeg netop her får at følge lidt med.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Danske traditioner i udlandet (USA)

Indlægaf ExCoastal » 21. mar 2016, 20:50

Jeg synes ikke, at folk bliver mere danske af at bo i udlandet. Jeg har boet i USA 20 år, og det var nok mest i begyndelsen, at jeg opsøgte danske klubber og aktiviteter med andre danskere. Lige nu kan der nemt gå 5-6 måneder imellem, at jeg smutter fordi det danske stambord i Palo Alto eller San Francisco.

Mht til mad, så savner jeg da visse ting, så en gang hver 3 måned smutter jeg op til Oakland og køber vildt ind. Mest ost, leverpostej, medisterpølse, dansk pålæg, lakrids og den slags. Flæskesvær kan man finde alle vegne i USA, hvor der er en mexicansk befolkning. Man skal bare finde det lokale mexicanske supermarked og spørge efter chicharones.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"