Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. mar 2016, 11:14

Nej selvfølgelig skal de ikke bare kunne smides ud, - slet ikke hvis grundlaget er at nogle er uenige i noget sagt eller skrevent, og finder det tåbeligt eller værre end det.
Det eneste må være domme for kriminialitet, og andet i samme kaliber, der bevidner at ens morale og dømmekraft er usædvanlig dårlig.
Og der ligger det her slet slet ikke inde under.


Men jeg har længe undret mig over hans "frontplacering" i LA, at han får så megen plads, medieomtale osv. for igen og igen og igen opfører han sig som en elefant i en glasbutik, han gør ikke noget godt for deres image, eller politik generelt.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf Akehurst2 » 21. mar 2016, 11:42

Code71 skrev:Men det ved du da? Så længe det bare går ud over de "rigtige" så er det jo helt fint. Men uha hvis de "forkerte" siger noget. Så skal de smides ud straks..

Du ved "alle er lige. Nogle er bare mere lige end andre"


Det er i hvert fald godt, at Carsten Jensen ikke er MF'er: http://tomjensen.blogs.berlingske.dk/20 ... en-jensen/
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf vibbsen » 21. mar 2016, 12:48

HerErJeg skrev:Nu har kuglestøderen igen igen fået en hjerneblødning.
http://www.bt.dk/politik/joachim-b.-ols ... k-undskyld

Det giver mig anledning til at tænke lidt over, om medlemmer af folketinget ikke burde kunne smides på porten, hvis man gentagne gange opfører sig tankeløst? De sociale medier misbruges jo i en grad til at promovere sig selv i en evig jagt på likes og stemmer til "næste gang", det politiske budskab er som regel slet ikke til stede, men af og til skinner der meget uheldige personlige holdninger igennem.
Og af og til ryger der en gevaldig finke af panden, i noget der i bedste fald er direkte stupidt, hamret fast med 8 tommer søm på Facebook.

Der skal jo efterhånden ikke så meget til før ministre kommer alvorligt i klemme og fratages deres embede, en enkelt svipser, som måske endda er forgængeres skyld, kan jo faktisk være nok.
Menige medlemmer af folketinget har derimod fripas til at blamere sig lige så åndssvagt som de næsten lyster, uden risiko for at miste deres taburet. Bevares, så blive de ikke valgt ind næste gang, men der kan også ske rigeligt med ulykker på 4 år, hvor munden løber over.


Og hvem havde du så tænkt dig skulle bestemme HVORNÅR man er dummet sig tilpas meget til at blive smidt af tinge ?

Den folkelige gabestok ??? En facebook-afstemning ?? Nej...Vent...Lad det være op til Nationen på Ekstra Bladet at lave sådan en vurdering....

Billede
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf Purple Haze » 21. mar 2016, 12:53

Desuden er manden jo blevet genvalgt, og hans måde at ytre sig på er jo ikke ny.

Så der er rigtig mange folk der gerne vil have ham i folketinget, på trods af, eller måske på grund af, hans uheldige måde at ytre sig på.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf vibbsen » 21. mar 2016, 13:00

ShuruQ skrev:Nej. Det ville være lidt på bekostning af demokratiet på den måde og hvem skulle vurdere hvem, hvad og hvornår det skulle ske?

Hvad JBO angår synes jeg han mere eller mindre lider af kronisk manglende situationsfornemmelse. Jeg krummede selv tæer i går, men mig bekendt har JBO aldrig, hvor uenig jeg end kan være med ham, udtalt sig mod dansk lovgivning.

Det handler igen om ikke at tænke med følelserne.


JBO er helt væk fra vinduet.....Men der må jo være nogen som godt kan lide ham, og som ikke har noget problem med, at manden gang på gang formår at få de mest stupide ting......For manden fik over 4000 stemmer ved sidste folketingsvalg...

Og det er - uanset hvor klodset det måtte være - trods alt ikke forbudt at udtale sig...mindre heldigt.....om de døde...
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf Purple Haze » 21. mar 2016, 13:29

vibbsen skrev:
ShuruQ skrev:Nej. Det ville være lidt på bekostning af demokratiet på den måde og hvem skulle vurdere hvem, hvad og hvornår det skulle ske?

Hvad JBO angår synes jeg han mere eller mindre lider af kronisk manglende situationsfornemmelse. Jeg krummede selv tæer i går, men mig bekendt har JBO aldrig, hvor uenig jeg end kan være med ham, udtalt sig mod dansk lovgivning.

Det handler igen om ikke at tænke med følelserne.


JBO er helt væk fra vinduet.....Men der må jo være nogen som godt kan lide ham, og som ikke har noget problem med, at manden gang på gang formår at få de mest stupide ting......For manden fik over 4000 stemmer ved sidste folketingsvalg...

Og det er - uanset hvor klodset det måtte være - trods alt ikke forbudt at udtale sig...mindre heldigt.....om de døde...


Præcis, jeg er heller ikke fan, men der er jo nogen der vil have ham som MF og der må vi jo så respektere.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf Karkluden » 21. mar 2016, 13:40

Jeg synes ikke, at det skal være pga. stupide ting som det J.B Olsen skriver. Der er jo sikkert mange, der er enige med ham.
Men i et tænkt eksempel hvor en politiker slog en anden politiker ned eller lignende, der synes jeg, man kunne overveje det, ligesom jeg nok ville blive fyret hvis jeg slog en anden medarbejder på hospitalet ned. Agtigt.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf landsbytossen » 21. mar 2016, 14:43

Karkluden skrev:Jeg synes ikke, at det skal være pga. stupide ting som det J.B Olsen skriver. Der er jo sikkert mange, der er enige med ham.
Men i et tænkt eksempel hvor en politiker slog en anden politiker ned eller lignende, der synes jeg, man kunne overveje det, ligesom jeg nok ville blive fyret hvis jeg slog en anden medarbejder på hospitalet ned. Agtigt.

I det tilfælde vil vedkommende helt sikkert blive fundet uværdig til folketinget. Det bliver ikke kun ved overvejelserne.

A C Normann blev i 1972 fundet uværdig til folketinget efter en dom for uagtsomt manddrab i en færdselsulykke.
3
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf vibbsen » 21. mar 2016, 20:05

landsbytossen skrev:
Karkluden skrev:Jeg synes ikke, at det skal være pga. stupide ting som det J.B Olsen skriver. Der er jo sikkert mange, der er enige med ham.
Men i et tænkt eksempel hvor en politiker slog en anden politiker ned eller lignende, der synes jeg, man kunne overveje det, ligesom jeg nok ville blive fyret hvis jeg slog en anden medarbejder på hospitalet ned. Agtigt.

I det tilfælde vil vedkommende helt sikkert blive fundet uværdig til folketinget. Det bliver ikke kun ved overvejelserne.

A C Normann blev i 1972 fundet uværdig til folketinget efter en dom for uagtsomt manddrab i en færdselsulykke.


Præcis. Selvfølgelig er der regler for hvad man som folketingsmedlem "kan" og "ikke kan"....Men der er - og dertil kan jeg kun sige HELDIGVIS - ikke regler for hvad man som folketingsmedlem kan SIGE og ikke kan SIGE, så længe man ellers holder sig indenfor den danske lov.

Sidstnævnte vil være svært uheldigt i mine øjne, eftersom det vil betyde en begrænsning af ytringsfriheden for visse persongrupper i det danske samfund. Og det ønsker jeg ihvertfald ikke. Heller ikke for dem som jeg er uenige med rent politisk....Og det er jo i bund og grund det TS (som jo så er forsvundet ud af denne tråd igen) plæderer for.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 21. mar 2016, 21:40

HerErJeg skrev:Nu har kuglestøderen igen igen fået en hjerneblødning.
http://www.bt.dk/politik/joachim-b.-ols ... k-undskyld

Det giver mig anledning til at tænke lidt over, om medlemmer af folketinget ikke burde kunne smides på porten, hvis man gentagne gange opfører sig tankeløst? De sociale medier misbruges jo i en grad til at promovere sig selv i en evig jagt på likes og stemmer til "næste gang", det politiske budskab er som regel slet ikke til stede, men af og til skinner der meget uheldige personlige holdninger igennem.
Og af og til ryger der en gevaldig finke af panden, i noget der i bedste fald er direkte stupidt, hamret fast med 8 tommer søm på Facebook.

Der skal jo efterhånden ikke så meget til før ministre kommer alvorligt i klemme og fratages deres embede, en enkelt svipser, som måske endda er forgængeres skyld, kan jo faktisk være nok.
Menige medlemmer af folketinget har derimod fripas til at blamere sig lige så åndssvagt som de næsten lyster, uden risiko for at miste deres taburet. Bevares, så blive de ikke valgt ind næste gang, men der kan også ske rigeligt med ulykker på 4 år, hvor munden løber over.


Hvad vil du selv sige til et forslag om at du burde kunne fyres fra dit arbejde, fordi du (i andres øjne) har misbrugt debatten (et socialt medie) til at komme med kritik af JBO?
2
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf icelady » 21. mar 2016, 21:44

ShuruQ skrev:Ham her er da endnu mere utidig i sin udtalelse end JBO. Så hvis det hypotetiske forslag var en realitet var han også en sikker vinder.


Retfærdigvis skal det siges, at DF i Brøndby har været ude og erklære at han ikke har været medlem i flere år og at han IKKE taler på DF (Brøndbys) vegne.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf icelady » 21. mar 2016, 21:57

ShuruQ skrev:Den havde jeg misset, men det er da positivt. Egentligt også underordnet om det var DF, EL, løsgænger eller noget fjerde, den udtalelse var lige lav nok for mig.



Den ligger i selve opslaget, :)

Billede
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf vibbsen » 21. mar 2016, 22:45

Advocatus-Diaboli skrev:
Hvad vil du selv sige til et forslag om at du burde kunne fyres fra dit arbejde, fordi du (i andres øjne) har misbrugt debatten (et socialt medie) til at komme med kritik af JBO?


Det er jo slet slet ikke det TS taler om....

TS taler om at.....
HerErJeg skrev: Alle problemer og holdninger kan frit diskuteres, men det hører ingen steder hjemme, hvis man er så uintelligent, at det ikke kan gøres på andre måder at direkte trampe på folk, optræde truende eller fremsætte grundløse anklager.


:tie:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Skal medlemmer af folketinget kunne smides ud før tiden?

Indlægaf vibbsen » 21. mar 2016, 22:48

ShuruQ skrev:Ham her er da endnu mere utidig i sin udtalelse end JBO. Så hvis det hypotetiske forslag var en realitet var han også en sikker vinder.


JBO er rimelig langt væk fra vinduet....Men hvis vi går lidt længere ind i rummet, så finder vi de ægte tosser....

Åbenbart er der lige god internet dækning over hele bygningen.......
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"