Provokerende tatoos ...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Provokerende tatoos ...

Indlægaf Jørn » 31. mar 2016, 17:58

:fløjt:

Jeg gik i et supermarked på Østerbro. (Navnet er lige gyldigt, egentlig).

Medens jeg går rundt i supermarkedet, går der en lille fyr, men med store overarme rundt. I T-shirt.

Well. Godt nok. Det, der støder mig "lidt" er et kæmpe svastika (hagekors) på hver overarm.

Øh - jeg kan ikke lade være med at glo ...

Men kigger ikke så meget, at ham skal "tro noget" ....

Jeg har ikke lige lyst til et få "ører tæver" på en almindelig torsdag.

:blomst:

Hold da bøtte. Jeg følte mig provokeret ! - Af de to tatoveringer.

Fyren var, muligvis, en "flinker fyr" ???

:gruble:

Har du prøvet noget lignende ?
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Tibbler » 31. mar 2016, 18:03

Provokeret er måske ikke det rigtige ord, men mere forundret.

Jeg forstår ikke dem, der vælger at få tatoveringer i ansigtet. Hvorfor vælge en pladsering, som har en så, i mine øjne,negativ signalværdi.

Altså hvis man er dybt kriminel, så forstår jeg ønsket om at iføre sig det signal. Men der findes jo også ganske almindelige mennesker, som af en eller anden grund vælger at lade sig tatovere i ansigtet.
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Zorglup » 31. mar 2016, 18:58

Jeg kan slet ikke blive forarget over tatoveringer. Jeg har selv.
Du skulle have spurgt fyren, om det var hagekors eller soltegn.
Jeg kan dog godt tænke, at folk har placeret en tusch åndsvagt, men det er jo deres sag.
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Jørn » 31. mar 2016, 19:08

Jooo ... Det kunne være soltegn ...Eller "Carlsberg-Tegn" fra før 2. Verdenskrig ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Zorglup » 31. mar 2016, 19:18

Jeg havde sgu spurgt :)
Netop, fordi der er en verden til forskel.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Lurende Peber » 31. mar 2016, 19:24

Kan være at han deltog i dette event:
https://www.information.dk/kultur/2013/ ... armen-igen
Billede
Jeg finder især den første ganske tankevækkende :gruble:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Studsgaard » 31. mar 2016, 19:28

Jeg ville nok lige se nærmere på personen.
Jeg kender flere der har et soltegn tatoveret. Så kunne det tænkes det var sådan et?
Det har jo en helt anden betydning og jeg syntes det er synd ikke ret mange kender til det samt det er blevet så negativt netop på grund af tyskernes hagekors
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Aima » 31. mar 2016, 19:31

Forudsat at det var et hagekors: Jeg ville hverken blive forarget eller provokeret. Jeg ville registrere det, tænke 'fjols' og lade som om manden ikke fandtes. Jeg har det bedst sådan.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf HappyPaww » 31. mar 2016, 19:33

Studsgaard skrev:Jeg ville nok lige se nærmere på personen.
Jeg kender flere der har et soltegn tatoveret. Så kunne det tænkes det var sådan et?
Det har jo en helt anden betydning og jeg syntes det er synd ikke ret mange kender til det samt det er blevet så negativt netop på grund af tyskernes hagekors

Men hvorfor vælger man at få et soltegn tatoveret, når man VED hvad det associeres med? Så er man sgu en idiot, og formentlig skabsracist.
4
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Sophies-mor » 31. mar 2016, 20:01

HappyPaww skrev:
Studsgaard skrev:Jeg ville nok lige se nærmere på personen.
Jeg kender flere der har et soltegn tatoveret. Så kunne det tænkes det var sådan et?
Det har jo en helt anden betydning og jeg syntes det er synd ikke ret mange kender til det samt det er blevet så negativt netop på grund af tyskernes hagekors

Men hvorfor vælger man at få et soltegn tatoveret, når man VED hvad det associeres med? Så er man sgu en idiot, og formentlig skabsracist.

Sådan har jeg det også.
Når nu Hitler og nazisterne fra 1920 "overtog" soltegnet og via deres uhyrlige gerninger har forårsaget en så voldsom sammenkobling af symboler med handlinger, som de har...

Jeg tror seriøst ikke, at jeg ville kunne tale med en person, der har det fast tatoveret på sig.
Vi kan bare tage sådan én som Jim Lyngvild, selv om han fastholder, at det er SOLTEGN. Han forsøger iflg. ham selv, at "tilbageerobre" symbolet som noget positivt. Det tror jeg bare slet ikke er muligt.

Nazisterne har forårsaget et dødstal på omkring 50 mio mennesker. Der skal godt nok løbe meget vand i åen, før MIT syn på svastikaet ændrer sig i positiv retning.
(Sovjetunionen mobiliserede i krigens løb måske 34–35 millioner mand, og den samlede tabsprocent var på 84 %.)
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 31. mar 2016, 20:13

Jørn skrev:Hold da bøtte. Jeg følte mig provokeret ! - Af de to tatoveringer.

Har du prøvet noget lignende ?


Nej. En tatovering med stavefejl kan få mig til at fnise, men ellers får tatoveringer mig i bedste fald til at rulle med øjnene... proportionelt med den betydning og "unikhed", som ejeren selv tillægger den.
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Studsgaard » 31. mar 2016, 20:15

Sophies-mor skrev:
HappyPaww skrev:
Studsgaard skrev:Jeg ville nok lige se nærmere på personen.
Jeg kender flere der har et soltegn tatoveret. Så kunne det tænkes det var sådan et?
Det har jo en helt anden betydning og jeg syntes det er synd ikke ret mange kender til det samt det er blevet så negativt netop på grund af tyskernes hagekors

Men hvorfor vælger man at få et soltegn tatoveret, når man VED hvad det associeres med? Så er man sgu en idiot, og formentlig skabsracist.

Sådan har jeg det også.
Når nu Hitler og nazisterne fra 1920 "overtog" soltegnet og via deres uhyrlige gerninger har forårsaget en så voldsom sammenkobling af symboler med handlinger, som de har...

Jeg tror seriøst ikke, at jeg ville kunne tale med en person, der har det fast tatoveret på sig.
Vi kan bare tage sådan én som Jim Lyngvild, selv om han fastholder, at det er SOLTEGN. Han forsøger iflg. ham selv, at "tilbageerobre" symbolet som noget positivt. Det tror jeg bare slet ikke er muligt.

Nazisterne har forårsaget et dødstal på omkring 50 mio mennesker. Der skal godt nok løbe meget vand i åen, før MIT syn på svastikaet ændrer sig i positiv retning.
(Sovjetunionen mobiliserede i krigens løb måske 34–35 millioner mand, og den samlede tabsprocent var på 84 %.)


De par stykker jeg kender er Asa tro. Og de er på ingen måde skabsnazister. Tværtimod.
De ønsker bare at folk ville forstå at det ikke kun er nazisterne der har sådanner tegn.

Der findes jo flere symboler med flere betydninger. Også nogen med negativ mening som de fleste sikkert ikke ønsker sammenlignes med.
3
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Sophies-mor » 31. mar 2016, 20:24

Studsgaard skrev:
Sophies-mor skrev:
HappyPaww skrev:
Studsgaard skrev:Jeg ville nok lige se nærmere på personen.
Jeg kender flere der har et soltegn tatoveret. Så kunne det tænkes det var sådan et?
Det har jo en helt anden betydning og jeg syntes det er synd ikke ret mange kender til det samt det er blevet så negativt netop på grund af tyskernes hagekors

Men hvorfor vælger man at få et soltegn tatoveret, når man VED hvad det associeres med? Så er man sgu en idiot, og formentlig skabsracist.

Sådan har jeg det også.
Når nu Hitler og nazisterne fra 1920 "overtog" soltegnet og via deres uhyrlige gerninger har forårsaget en så voldsom sammenkobling af symboler med handlinger, som de har...

Jeg tror seriøst ikke, at jeg ville kunne tale med en person, der har det fast tatoveret på sig.
Vi kan bare tage sådan én som Jim Lyngvild, selv om han fastholder, at det er SOLTEGN. Han forsøger iflg. ham selv, at "tilbageerobre" symbolet som noget positivt. Det tror jeg bare slet ikke er muligt.

Nazisterne har forårsaget et dødstal på omkring 50 mio mennesker. Der skal godt nok løbe meget vand i åen, før MIT syn på svastikaet ændrer sig i positiv retning.
(Sovjetunionen mobiliserede i krigens løb måske 34–35 millioner mand, og den samlede tabsprocent var på 84 %.)


De par stykker jeg kender er Asa tro. Og de er på ingen måde skabsnazister. Tværtimod.
De ønsker bare at folk ville forstå at det ikke kun er nazisterne der har sådanner tegn.

Der findes jo flere symboler med flere betydninger. Også nogen med negativ mening som de fleste sikkert ikke ønsker sammenlignes med.

Jeg er ikke uenig.
Men jeg fortæller, hvad JEG føler, når jeg ser et svastika.
Min svigermor får det til stadighed fysisk dårligt, når hun ser/ hører en bestemt motorlyd pga. hun boede hvor alle parter i krigen kørte og fløj forbi. De har været "fastholdt" af diverse medlemmer af krigsparterne (dvs. tvunget til at blive inde på deres gård pga. tropper i nærheden) og igen: Svastikaet er SÅ kraftigt forbundet med nazisterne, så om jeg så blev 100% asatro i morgen og gik ind for ALT i troen, så vil jeg aldrig nogensinde have et svastika på min krop/ i mit hus.
Det er for mig forbundet med noget så modbydeligt og nedværdigende, menneskefjendsk, at jeg aldrig ville kunne abstrahere fra det. Om så det bruges ceremonielt i en blot eller lign hos asatroende.
Men det er mine følelser. Andre må gerne have det anderledes :)
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf Sophies-mor » 31. mar 2016, 20:25

Lurende Peber skrev:Kan være at han deltog i dette event:
https://www.information.dk/kultur/2013/ ... armen-igen
Billede
Jeg finder især den første ganske tankevækkende :gruble:

Den anden kan jeg slet ikke se :gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Provokerende tatoos ...

Indlægaf HappyPaww » 31. mar 2016, 20:34

Jeg er ikke overbevist. Jeg går heller ikke rundt med en hvid spids hue med huller til øjnene og siger at jeg bare leger spøgelse...
3

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"