Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 13:53

Jeg synes at man burde oplyse både piger og drenge mere. Både om deres alkoholindtag, at sætte og respektere grænser, at nej betyder nej og ikke skal presses til et ja, at man skal lade være med at spille kostbar fordi det netop giver indtrykket at et 'nej' er et 'ja'.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Annione » 22. apr 2016, 14:36

Advocatus-Diaboli skrev:
Annione skrev:Jeg står heller ikke nede ved min cykel og siger at det er min, når der er cykeltyve på spil. Men de bryder alligevel loven.


Her har de jo ikke brudt loven, eftersom de blev frikendt. Hvorfor tror du det er gyldigt at sammenligne et tilfælde med lovbrud med et tilfælde uden lovbrud?


Nu talte jeg i generelle vendinger.
Var det for subtilt til dig?
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 22. apr 2016, 15:10

HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...


What? Vil du gerne have et system hvor random folk bliver smidt i fængsel?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Slettet bruger » 22. apr 2016, 15:16

Det er sjovt, kan huske da jeg var barn, der var det en stående vending, at hvis kvinder styrede verden ville det here være mre fredeligt. Så viser det sig så at mange kvinder åbenbart ønsker retssystemet hen hvor peberet gror, og bare vil flå folk ind i fængsel, og i øvrigt er ligeglade om de har fat i en uskyldig.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf HappyPaww » 22. apr 2016, 15:21

eks-Maupassant skrev:
HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...


What? Vil du gerne have et system hvor random folk bliver smidt i fængsel?

Hvis det er prisen for at de 10 andre dømmes og straffes, så hellere det ja. Det er selvfølgelig ganske forfærdeligt år en uskyldig bliver dømt, men det er også forfærdeligt når gerningsmænd ikke straffes for deres forbrydelser.
Senest rettet af HappyPaww 22. apr 2016, 16:05, rettet i alt 1 gang.
3
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf avdotja » 22. apr 2016, 15:43

Rosa Espinosa skrev:Hvordan beviser man at et voldtægtsoffer har sagt nej? Hver gang jeg læser en artikel eller en debat, så virker det som om, at et enkelt nej kunne have stoppet det hele og kvinden frit ville kunne gå hjem igen. Er det ikke bare kvindens ord mod sin voldtægtsmænd, hvis han siger det modsatte?

Det bliver skam ikke automatisk en voldtægt, bare fordi offeret har sagt nej. Nej, i Danmark er vi så heldige stillet at noget først defineres som en voldtægt hvis gerningsmanden opfatter det som et rigtigt nej - og at det kan bevises at han opfattede det sådan...
1
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf In_your_eyes » 22. apr 2016, 15:46

avdotja skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvordan beviser man at et voldtægtsoffer har sagt nej? Hver gang jeg læser en artikel eller en debat, så virker det som om, at et enkelt nej kunne have stoppet det hele og kvinden frit ville kunne gå hjem igen. Er det ikke bare kvindens ord mod sin voldtægtsmænd, hvis han siger det modsatte?

Det bliver skam ikke automatisk en voldtægt, bare fordi offeret har sagt nej. Nej, i Danmark er vi så heldige stillet at noget først defineres som en voldtægt hvis gerningsmanden opfatter det som et rigtigt nej - og at det kan bevises at han opfattede det sådan...

Lucky us, for det kan en voldtægtsforbryder aldrig drømme om at lyve om. Næh nej :naughty:
1
:pompom:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Sangius » 22. apr 2016, 15:54

HappyPaww skrev:
eks-Maupassant skrev:
HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...


What? Vil du gerne have et system hvor random folk bliver smidt i fængsel?

Hvis det er prisen for at de 10 andre dømmes og straffes, så hellere det ja. Det er selvfølgelig ganske forfærdeligt år en uskyldig bliver dømt, men det er også forfærdeligt når gerne husmænd ikke straffes for deres forbrydelser.


Er du selv villig til at være den uskyldige der dømmes?
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf HappyPaww » 22. apr 2016, 16:04

Sangius skrev:
HappyPaww skrev:
eks-Maupassant skrev:
HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...


What? Vil du gerne have et system hvor random folk bliver smidt i fængsel?

Hvis det er prisen for at de 10 andre dømmes og straffes, så hellere det ja. Det er selvfølgelig ganske forfærdeligt år en uskyldig bliver dømt, men det er også forfærdeligt når gerningsmænd ikke straffes for deres forbrydelser.


Er du selv villig til at være den uskyldige der dømmes?

Jeg ville selvfølgelig ikke ønske det for min værste fjende - men skulle det ske må man jo tage kampen op og anke igen og igen. I nogle tilfælde burde man kunne dømme selvom der er en skygge af tvivl - det ses jo bl.a. også i sager som OJ Simpson og Casey Anthony. Hvis det lugter af røg, smager af røg, og man kan se røgen - ja så brænder det nok.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf avdotja » 22. apr 2016, 16:07

Jeg er i øvrigt enig i at lovgivningen er horribel som den er i dag. Både det med at gerningsmanden skal have opfattet nejet før det tæller (at vidner har hørt offeret sige nej, er f.eks. ikke afgørende) men også at der overhovedet kræves et nej, før det betragtes som et overgreb. Hvordan kan vi overhovedet have den opfattelse at alle automatisk har ret til at bruge ens krop som de lyster, mindre man aktivt har bedt dem holde sig væk - det er jo fuldstændig grotesk!

og forstår simpelthen ikke argumentet om at det at ændre lovgivning, sådan at det ikke længere er den der ikke ønsker at have sex/blive voldtaget's ansvar at sige nej, men derimod vedkommende der ønsker at have sex/at begå overgreb's ansvar at få et ja; skulle resultere i en stime af kvinder der fortyder sex og melder uskyldige mænd for voldtægt :forvirret: Der er jo ikke snakke om at indføre omvendt bevisbyrde, hvor manden skal bevise at han har fået et ja; bevisbyrden ligger stadig ved anklagemyndigheden, som skal bevise at manden ikke fik det.

og nej; et ja behøver ikke være en underskreven aftale i 5 eksemplarer (igen: hvor kom den fra :forvirret:) , præcis som man kan sige nej på mange måder, er der mange måder at sige ja på. Men hvis man beslutter sig for (sammen med 2 venner) at have sex med en beruset kvinde og efterfølgende har tænkt sig bare at lade hende ligge hvor hun nu engang lander; ja - så bør man sikre sig et lidt klarere samtykke end hvis man får lyst til den partner man har alligevel har sex med 3 gange om ugen.

Jeg er egentlig ikke vild med at tingsliggøre kroppen på den måde, men jeg ville f.eks., uden at tænke mig om, tage 100 kr fra en partners pung (som jeg ikke har fællesøkonomi med); uden at hverken han eller jeg ville betragte det som tyveri; mens jeg er rimelig sikker på at en fremmede mand på gaden (eller en nabo, ven eller et familiemedlem som jeg ikke normalt deler penge med) ville betragte det som sådan hvis jeg gjorde det samme ved dem. Sværere er det sådan set ikke.
13
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Sangius » 22. apr 2016, 16:08

HappyPaww skrev:
Sangius skrev:
HappyPaww skrev:
eks-Maupassant skrev:
HappyPaww skrev:
Pølsemix skrev:Hvad blev der af retssikkerheden?
Det er nu engang bedre at 10 voldtægtsforbrydere går fri end at en person bliver uskyldig dømt.

Det kan diskuteres...


What? Vil du gerne have et system hvor random folk bliver smidt i fængsel?

Hvis det er prisen for at de 10 andre dømmes og straffes, så hellere det ja. Det er selvfølgelig ganske forfærdeligt år en uskyldig bliver dømt, men det er også forfærdeligt når gerningsmænd ikke straffes for deres forbrydelser.


Er du selv villig til at være den uskyldige der dømmes?

Jeg ville selvfølgelig ikke ønske det for min værste fjende - men skulle det ske må man jo tage kampen op og anke igen og igen. I nogle tilfælde burde man kunne dømme selvom der er en skygge af tvivl - det ses jo bl.a. også i sager som OJ Simpson og Casey Anthony. Hvis det lugter af røg, smager af røg, og man kan se røgen - ja så brænder det nok.


Ja, og så ses der sager hvor uskyldige bliver dømt, sidder inde i årevis, får smadret deres liv, og så bliver sluppet løs. Det er absolut ikke det værd.
Hvis man ikke selv ser sig villig til at gøre dette i lovens navn, eller se ens børn gøre det, så må man støtte op om retssikkerhed.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf fisken80 » 22. apr 2016, 16:26

http://www.fyens.dk/svendborg/39-aarig- ... el/2982697

Er det så heller ikke voldtægt? Kan man være sikker på, at den psykisk syge kvinde sagde fra?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 16:27

Annione skrev:Jeg står heller ikke nede ved min cykel og siger at det er min, når der er cykeltyve på spil. Men de bryder alligevel loven.


Nu talte jeg i generelle vendinger.
Var det for subtilt til dig?


Du kan komme med de søforklaringer, du vil. Din sammenligning er helt i skoven, uanset om den er generel eller konkret. Dit belæg og din påstand kan ikke overføres, da de er modsatrettede - i den ene situation er der sket noget ulovligt, i den anden situation er der ikke sket noget ulovligt. Tyveri er altid ulovligt. Det er kun ulovligt for de fyre at have sex med hende mod hendes vilje. Det var det ikke, så der skete ikke noget ulovligt.

Nu da du selv spiller smart, kan jeg jo spørge: Er Toulmins grundlæggende argumentationsmodel for svær for dig?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 16:31

HappyPaww skrev:Jeg ville selvfølgelig ikke ønske det for min værste fjende - men skulle det ske må man jo tage kampen op og anke igen og igen.


Man kan som udgangspunkt anke én gang i domstolssystemet. Og hvad skulle det i øvrigt hjælpe, hvis systemet er så korrupt, at det fængsler uskyldige?
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 16:36

Altså nu kan mænd og kvinder der rent faktisk HAR voldtaget nogen, godt blive frifundet pga manglende beviser. Så at nogen bliver frifundet betyder ikke at der ikke er sket en forbrydelse, men at det er for svært at dømme nogen når det er ord mod ord.

Igen, det er ikke en kommentar om lige præcis denne her sag, men bare helt generelt.
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"