Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 10:02

paint skrev:
Animi skrev:
paint skrev:
In_your_eyes skrev:
paint skrev:
In_your_eyes skrev:Kæft, hvor har jeg lyst til at spærre min 19 årige inde, så hun ikke går i byen og kan risikerer at møde personer med holdningen, siger du ikke nej/gør modstand, så er der frit lejde


Hvorfor skulle din 19-årige datter ikke sige nej eller gøre modstand, hvis der ikke er 'frit lejde (underforstået, at hun ikke er interesseret)'?

Hvis nu hun har den frækhed at drikke sig så fuld, at hun stadig godt kan gå /tumle rundt, taler vrøvl og ikke får sagt nej tak til et tilbud om sex, så er der jo nogen der kan finde på at tolke det som et ja og endda få rettens ord for at det ikke var voldtægt fordi hun ikke sagde nej på nogen måde.


Hvis hun ikke får sagt tydeligt fra, mon så ikke at hun i det mindste vil gøre modstand og råbe op, hvis nogen prøver at voldtage hende? Og så er det voldtægt (hvis det gennemføres alligevel)


Man kan stadigvæk godt være så påvirket, at det er man ikke i stand til - også selvom man er ved bevidsthed.


Hvis hun er så beruset, at hun er såkaldt 'værgeløs', så ER det voldtægt. Men i dén tilstand, kan hun nok heller ikke anmelde det, så det kan konstateres at hun, rent faktisk, var 'værgeløs' på gerningstidspunktet. Og så er man ude i problematikken med beviserne - fordi, var hun nu også værgeløs? eller er det noget hun siger efterfølgende, fordi hun har fortrudt handlingen, da hun blev ædru.

Desværre, er det jo sådan for alle, at hvis man er sanseløst beruset, er man et nemt offer, for hvad som helst.


Jamen det er jeg fuldkommen enig i. Det ér svært at dømme i voldtægtssager, fordi det ofte er ord mod ord. Og jeg synes bestemt ikke at man skal dømme folk, uden klare beviser.
Jeg er bare imod den opfattelse at man altid kan sige fra, hvis man er ved bevidsthed. For det er ikke altid sandt.

EDIT: Rettet, da jeg kludrede rundt i de forskellige ord
Senest rettet af Animi 22. apr 2016, 11:11, rettet i alt 1 gang.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Stars » 22. apr 2016, 10:09

Pølsemix skrev:
Stars skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:
Pølsemix skrev:Skal vi ikke diskutere sagen ud fra fakta, hun var ved bevidsthed ifølge sagkundskaben.
http://sn.dk/Koege/Tre-teenagere-friken ... kel/568734

Så pak nu høtyvene væk.


Nej. Det er fandeme på tide at der bliver gjort noget ved det her. Det danske retssystem er en skamplet når det kommer til at behandle voldtægtssager.


Hvad er det du ønsker, omvendt bevisbyrde eller..?

Der bliver skrevet at pigen var bevidstløs, og det er jo ikke sandt. Hvis det skal give mening at diskutere en sag så skal gøres ud fra fakta, og ikke opdigtede scenarier som gør sagen værre end den rent faktisk er.

Dvs at du mener, at søsteren lyver, når hun i sit vidneudsagn siger, at hun måtte kæmpe for at få liv i hende, for at få hende på benene?
For den må være den logiske følge af, at du tror 100% på, at hun ikke var bevidstløs og ikke var ude af stand til at sige nej.
Mennesker reagerer forskelligt på alkoholpromiller og sikkert også på blodsukkertal.


Så søsterens vidneudsagn er vigtigere end sagkundskaben?
Man er nu engang uskyldig indtil det modsatte er bevist, hvis vi siger at et sådant vidneudsagn gøres vigtigere åbnes der en ladeport for mulige justitsmord.

Jeg ved kun det om sagen, der står i de to korte artikler, der er linket til i denne tråd.
Så jeg vil ikke påstå, at søsteren har ret. Men modsat dig, vil jeg heller ikke påstå, at retsmedicinerne har ret.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
In_your_eyes
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1943

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf In_your_eyes » 22. apr 2016, 10:15

Animi skrev:
paint skrev:
In_your_eyes skrev:
paint skrev:
In_your_eyes skrev:Kæft, hvor har jeg lyst til at spærre min 19 årige inde, så hun ikke går i byen og kan risikerer at møde personer med holdningen, siger du ikke nej/gør modstand, så er der frit lejde


Hvorfor skulle din 19-årige datter ikke sige nej eller gøre modstand, hvis der ikke er 'frit lejde (underforstået, at hun ikke er interesseret)'?

Hvis nu hun har den frækhed at drikke sig så fuld, at hun stadig godt kan gå /tumle rundt, taler vrøvl og ikke får sagt nej tak til et tilbud om sex, så er der jo nogen der kan finde på at tolke det som et ja og endda få rettens ord for at det ikke var voldtægt fordi hun ikke sagde nej på nogen måde.


Hvis hun ikke får sagt tydeligt fra, mon så ikke at hun i det mindste vil gøre modstand og råbe op, hvis nogen prøver at voldtage hende? Og så er det voldtægt (hvis det gennemføres alligevel)


Man kan stadigvæk godt være så påvirket, at det er man ikke i stand til - også selvom man er ved bevidsthed.

Lige nøjagtig.
0
:pompom:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Pølsemix » 22. apr 2016, 10:18

Stars skrev:
Pølsemix skrev:
Stars skrev:
Pølsemix skrev:
LaScrooge skrev:
Pølsemix skrev:Skal vi ikke diskutere sagen ud fra fakta, hun var ved bevidsthed ifølge sagkundskaben.
http://sn.dk/Koege/Tre-teenagere-friken ... kel/568734

Så pak nu høtyvene væk.


Nej. Det er fandeme på tide at der bliver gjort noget ved det her. Det danske retssystem er en skamplet når det kommer til at behandle voldtægtssager.


Hvad er det du ønsker, omvendt bevisbyrde eller..?

Der bliver skrevet at pigen var bevidstløs, og det er jo ikke sandt. Hvis det skal give mening at diskutere en sag så skal gøres ud fra fakta, og ikke opdigtede scenarier som gør sagen værre end den rent faktisk er.

Dvs at du mener, at søsteren lyver, når hun i sit vidneudsagn siger, at hun måtte kæmpe for at få liv i hende, for at få hende på benene?
For den må være den logiske følge af, at du tror 100% på, at hun ikke var bevidstløs og ikke var ude af stand til at sige nej.
Mennesker reagerer forskelligt på alkoholpromiller og sikkert også på blodsukkertal.


Så søsterens vidneudsagn er vigtigere end sagkundskaben?
Man er nu engang uskyldig indtil det modsatte er bevist, hvis vi siger at et sådant vidneudsagn gøres vigtigere åbnes der en ladeport for mulige justitsmord.

Jeg ved kun det om sagen, der står i de to korte artikler, der er linket til i denne tråd.
Så jeg vil ikke påstå, at søsteren har ret. Men modsat dig, vil jeg heller ikke påstå, at retsmedicinerne har ret.


Ret beset er det vil retssystemet der er kommet til den konklusion, som jeg har tillid til, og derfor mere kompetente end os. Eller ihvertfald mig, jeg kender ikke sagen i detaljer men intet der er kommet frem i sagen tyder på at det er en forkert dom.
I dit første indlæg lagde du vel op til at søsteren havde ret, som jeg læser det.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 11:05

Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Miss_no_More skrev:Så hvis man ikke siger fra, har man automatisk sagt til - er det sådan, den skal forstås?


Hvis man ikke siger fra og ikke bliver tvunget, så er der ikke tale om voldtægt. Det er ikke svært at forstå. Det er bare upopulært at konstatere.


Så du kan pr. definition ikke voldtage mennesker, som af den ene eller anden grund ikke kan sige fra eller gøre modstand?


Jo, det står der netop i voldtægtsparagraffen, at du kan.

Men hvis du vælger ikke at gøre modstand eller sige fra, selvom du er i stand til det, så er det per definition ikke voldtægt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 11:08

Animi skrev:Jeg er bare imod den opfattelse at man altid kan sige fra, hvid man er bevidstløs. For det er ikke altid sandt.


Hun var jo heller ikke bevidstløs.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 11:10

Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Jeg er bare imod den opfattelse at man altid kan sige fra, hvid man er bevidstløs. For det er ikke altid sandt.


Hun var jo heller ikke bevidstløs.


Hov, det var også en fejl fra min side af. Der skulle stå ved bevidsthed.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Sangius » 22. apr 2016, 11:14

Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Miss_no_More skrev:Så hvis man ikke siger fra, har man automatisk sagt til - er det sådan, den skal forstås?


Hvis man ikke siger fra og ikke bliver tvunget, så er der ikke tale om voldtægt. Det er ikke svært at forstå. Det er bare upopulært at konstatere.


Så du kan pr. definition ikke voldtage mennesker, som af den ene eller anden grund ikke kan sige fra eller gøre modstand?


Jo, det står der netop i voldtægtsparagraffen, at du kan.

Men hvis du vælger ikke at gøre modstand eller sige fra, selvom du er i stand til det, så er det per definition ikke voldtægt.


Mener du altid at man er i stand til at sige fra eller gøre modstand, fordi man ikke er bevidstløs?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Sangius » 22. apr 2016, 11:15

Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Jeg er bare imod den opfattelse at man altid kan sige fra, hvid man er bevidstløs. For det er ikke altid sandt.


Hun var jo heller ikke bevidstløs.


Det er vel kun de tre knægte og hende der reelt ved det? Jeg har ikke kunne finde et præcist svar nogen steder.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 11:17

Rosa Espinosa skrev:Hvordan beviser man at et voldtægtsoffer har sagt nej? Hver gang jeg læser en artikel eller en debat, så virker det som om, at et enkelt nej kunne have stoppet det hele og kvinden frit ville kunne gå hjem igen. Er det ikke bare kvindens ord mod sin voldtægtsmænd, hvis han siger det modsatte?


Det er jo op til dommerne, hvis ord de tror mest på. Der kan også være vidner, der har hørt det eller det kan være optaget på video/lyd. Kombineret med sagens øvrige omstændigheder tror de enten på tiltalte eller forurettede eller er i tvivl. Hvis de er i tvivl eller tror på den tiltalte, så skal han frikendes. Hvis de tror på den forurettede, så bliver tiltalte dømt.

Det sker tit, men man hører bare ikke om det, fordi det ikke giver samme ramaskrig og forargelse. Lige så snart man hører ordene "voldtægtsmistænkt frikendes" eller "tiltalt for voldtægt går fri", så sker der en kortslutning hos de fleste, fordi de allerede ved overskriften går ud fra den antagelse, at han da selvfølgelig er skyldig, og så skal han da ikke gå fri.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 11:20

Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Miss_no_More skrev:Så hvis man ikke siger fra, har man automatisk sagt til - er det sådan, den skal forstås?


Hvis man ikke siger fra og ikke bliver tvunget, så er der ikke tale om voldtægt. Det er ikke svært at forstå. Det er bare upopulært at konstatere.


Så du kan pr. definition ikke voldtage mennesker, som af den ene eller anden grund ikke kan sige fra eller gøre modstand?


Jo, det står der netop i voldtægtsparagraffen, at du kan.

Men hvis du vælger ikke at gøre modstand eller sige fra, selvom du er i stand til det, så er det per definition ikke voldtægt.


Mener du altid at man er i stand til at sige fra eller gøre modstand, fordi man ikke er bevidstløs?


Nej. Men jeg mener at hun var i stand til det, og når man er i stand til det, men ikke gør det, så er det ikke voldtægt. Så er det sex.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 11:23

Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Jeg er bare imod den opfattelse at man altid kan sige fra, hvid man er bevidstløs. For det er ikke altid sandt.


Hun var jo heller ikke bevidstløs.


Det er vel kun de tre knægte og hende der reelt ved det? Jeg har ikke kunne finde et præcist svar nogen steder.



"Især en udtalelse fra retsmedicinere blev det springende punkt i sagen. Retsmedicinerne vurderede, at den sukkersygeramte pige ikke havde kunnet miste bevidstheden som følge af de blodsukkertal, hun blev målt til at have på aftenen.

Samtidig vurderede domsmandsretten, at pigens alkoholpromille på 1,58 ikke burde være nok til, at hun ikke havde kunnet sige fra under samlejene."

http://politiken.dk/indland/ECE3171475/ ... loes-pige/
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1815
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 632
Likede indlæg: 8534

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf englishchannel » 22. apr 2016, 11:57

Måske skulle man bare begynde at lære vores drenge, at det ikke handler om "ikke at få nej", men at det handler om at få et klart ja. At det ikke handler om, om man måske lige med god samvittighed kan snige den ind uden konsekvenser, men om kun at dyrke sex med folk, der entusiastisk siger ja.

Da jeg begyndte at drikke alkohol for omkring en 15 år siden efterhånden, havde vi piger et klart system om, at vi aldrig lod nogen af os være alene, når vi havde drukket. Ikke fordi vi var til fare for os selv, men fordi enlige piger ofte blev trukket med andre steder hen af fyre, der så os som lette scoringer - og det her var ikke tilfældige voldtægtsforbrydere, der lige kom forbi: Det var vores klassekammerater, det var vores veninders ældre brødre. Det var på andre måder søde og fornuftige fyre, der bare var opdraget med, at en fuld pige var et nemt og helt legalt bytte.

Dengang kunne jeg ikke forstå, at det kunne være rigtigt, at man som piger blev nødt til at holde øje med hinanden for at undgå at blive udnyttet. Og jeg forstår ikke, at det tydeligvis stadig er nødvendigt i dag.
18
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 13:25

englishchannel skrev:Måske skulle man bare begynde at lære vores drenge, at det ikke handler om "ikke at få nej", men at det handler om at få et klart ja. At det ikke handler om, om man måske lige med god samvittighed kan snige den ind uden konsekvenser, men om kun at dyrke sex med folk, der entusiastisk siger ja.


Når et "nej" kan være stiltiende, så kan et "ja" også være det. Og i langt de fleste af tilfælde af sex, sker der da også stiltiende konsensus ved ord og handlinger. Der kan også sagtens være sket både stiltiende og udtrykkeligt "ja", selvom personen ikke kan huske det næste dag. Det ville ikke være første gang, at en person bliver fuld og gør diverse ting, uden at kunne huske noget som helst dagen derpå.

Jeg synes vi skal lade være med at diskutere hvordan "drenge skal opdrages", fordi at 3 unge mænd bliver frikendt for voldtægt! Om noget, så giver det anledning til at diskutere at begynde at opdrage piger til at tage ansvar for deres alkoholindtag - ikke mindst når de VED de har diabetes og insulinproblemer.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43836

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf paint » 22. apr 2016, 13:33

Rosa Espinosa skrev:^ Er fuldstændig enig. Finder det umådelig trist, at man skal gå og passe på hinanden når man er i byen og skrive og sikre sig, at veninderne nu er kommet sikkert hjem. Plus alle de råd man får banket ind i hovedet som kvinde om, at man skal gå hvor gaderne er oplyste og hvor der er mennesker. Man skal også huske at gå med nøglerne i hånden, så man kan (forsøge) at forsvare sig, hvis man bliver overfaldet. Kunne blive ved.

Hvordan lægger man heller ikke mærke til om personen man har sex med, vil eller ej? Selv når man er fuld, så kan man da mærke om sexen fungerer og om begge partere er med i det. Det er ikke rocket science.


Både kvinder og mænd, kan blive fulde. Og er man godt fuld, er der nogle mænd som åbenbart, har svært ved at styre sig selv, Det gælder sikkert også kvinder. Der er sikkert ikke mange kvinder der ligefrem, har lyst til sex uden samtykke. Men de normale(sociale) hæmninger er opløselige i alkohol. De signaler mennesker udsender og den adfærd man udviser, er sikkert også drastisk forandret (når folk er fulde)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"