Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
HerErJeg
Kort karma: 36
Likede indlæg: 977

Re: Kvinder er et seksuelt tagselvbord?

Indlægaf HerErJeg » 22. apr 2016, 17:54

Jeg tvivler ikke et sekund på at en 18 årig med kløe mellem benene kan være sindssygt manipulerende i kampen for at få fis..! Så ryger der noget sprut i tøsen fulgt af nogle meget ledende spørgsmål der naturligvis kan opfattes som accept af en omgang bunkepul.
Så ligger man pludselig midt i busken, pigen er plørefuld ved ikke hvad der er op og ned, og for hende er hun pludselig blevet centrum i et spil andre har styret og planlagt.
Hun får ikke råbt op eller råbt på hjælp, og ender med at være den store taber, fordi 3 liderlige gutter bare kan gå derfra uden at frygte noget. Job well done...

Som jeg ser det, har nogen udnyttet pigen med 'ond vilje' og derfor er det vel logisk at sige hun har været del af ufrivillig sex?
2
Firebird
Kort karma: 159
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1270

Indlægaf Firebird » 22. apr 2016, 18:00

Mens vi venter på Godot. :fløjt:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 335
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3224

Indlægaf Lurende Peber » 22. apr 2016, 18:00

HerErJeg skrev:...
Som jeg ser det, har nogen udnyttet pigen med 'ond vilje' og derfor er det vel logisk at sige hun har været del af ufrivillig sex?
HVIS det er foregået, som du (og aviserne) har beskrevet så .. Ja
Skillevæggen står ved, om man stoler mest på domstolen (herunder eksperter, jura) eller nyhedsformidlerne.
Vi andre aner ikke , hvad der er sket. Og jeg blev da også vred ved at læse om 1. mulig voldtægt 2. at efterlade pigen hjælpeløs.
Punkt 2 blev de 3 drenge, så vidt jeg husker, også sigtet for. Er de også frikendt på det punkt?
0
Registreret Gammel Gris :gris:
HerErJeg
Kort karma: 36
Likede indlæg: 977

Indlægaf HerErJeg » 22. apr 2016, 18:31

Lurende Peber skrev:
HerErJeg skrev:...
HVIS det er foregået, som du (og aviserne) har beskrevet så .. Ja
Skillevæggen står ved, om man stoler mest på domstolen (herunder eksperter, jura) eller nyhedsformidlerne.
Vi andre aner ikke , hvad der er sket. Og jeg blev da også vred ved at læse om 1. mulig voldtægt 2. at efterlade pigen hjælpeløs.
Punkt 2 blev de 3 drenge, så vidt jeg husker, også sigtet for. Er de også frikendt på det punkt?

Selvfølgelig er forløbet opdigtet, men i min optik slet ikke urealistisk. Spørgsmålet er lige nu, er voldtægt eneste anklage mulighed, eller er der mulighed for at anklage for overgreb og ufrivillig sex, det ville passe bedre på de situationer hvor pigen frivilligt går med, eller ikke sanser at modsætte sig sex.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 18:54

Lurende Peber skrev:HVIS det er foregået, som du (og aviserne) har beskrevet så .. Ja
Vi andre aner ikke , hvad der er sket.

Jeg synes der er ved at opstå samme ubehagelige tendens, som begyndte for mandlige pædagoger/pædagogmedhjælpere for 15 år siden. Hvis bare ét barn eller én forældre råber "overgreb", så er manden omgående stemplet som pædofilt sexmonster. Allerede inden retten fælder dom. Og gud forbyde, hvis manden skulle blive frikendt. Så er det enten loven, der er latterlig eller også vil han alligevel altid være stemplet som skyldig i folkemængdens øjne, for "der er jo nok noget om snakken".

Nu begynder det samme så at ske med voldtægter. Lige så snart en kvinde påstår voldtægt, så bliver han dømt i folkemængden - allerede ved de meget ledende overskrifter i mediernes dækning - før der bliver fældet dom. Og selv hvis han så bliver frikendt i retten, så er der ved gud nogle kvinder som i ramme alvor stadig kan få sig selv til at trække offerkortet, og vil have ændret alt lige fra lovgivning til børneopdragelse, så det alligevel bliver mandens skyld. Jeg synes det er frastødende!
3
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 590
Likede indlæg: 11239

Indlægaf Animi » 22. apr 2016, 19:01

Det er noget lort på begge sider. Det er nemt at anklage mænd for voldtægt og dømme dem i offentlighedens øjne. Omvendt, er det også nemt at voldtage kvinder, uden at få en dom for det.
Begge dele er frastødende.
10
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 596
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8489

Indlægaf Delfin » 22. apr 2016, 19:28

Hvorfor sidder I og kyler vrede i hovedet på ham, blot pga uenighed?
Guderne skal vide, at jeg heller ikke altid er enig med A og somme tider også synes, det kan blive lidt firkantet, men hvis alle var enige hele tiden, var der jo ingen diskussion.

Citater fjernet af moderator
1
14 11 14 :banan:
Firebird

Indlægaf Firebird » 22. apr 2016, 19:51

[quote="Delfin"]Hvorfor sidder I og kyler vrede i hovedet på ham, blot pga uenighed?
Guderne skal vide, at jeg heller ikke altid er enig med A og somme tider også synes, det kan blive lidt firkantet, men hvis alle var enige hele tiden, var der jo ingen diskussion.

Fordi manden trækker A-skåls og blondinekortet. Det hidser folk op. :fløjt:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1604

Indlægaf Bimmerdyret » 22. apr 2016, 20:00

Pølsemix skrev:
In_your_eyes skrev:Og hvad så hvis hun ikke var bevidstløs? Det kan da ikke være rigtigt, at bare fordi der ikke aktivt bliver sagt nej eller gjort modstand, så er det ikke voldtægt.

En person der er ved bevidsthed, ville selvfølgelig gøre modstand eller sige nej hvis han/hun ikke ville have sex.

Situation (hypotetisk)
Hun var ved bevidsthed - men i en tilstand lige på grænsen (lad os bare kalde det lambankhamrende stiv)
Hun siger trods sin tilstand nej og gør modstand
De 3 drenge påstår hun ikke sagde nej eller gjorde modstand

Hun sagde nej og hun gjorde modstand.

Der er ikke noget, der kan bekræfte nogle af de pågældendes situation, men man kunne reelt set dømme de 3 drenge for udnyttelse.
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 596
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8489

Indlægaf Delfin » 22. apr 2016, 20:06

Firebird skrev:
Delfin skrev:Hvorfor sidder I og kyler vrede i hovedet på ham, blot pga uenighed?

Det var jo så ikke der, det startede, men det er jo let og elefant slettet, og så er det aldrig sket.
2
14 11 14 :banan:
Firebird

Indlægaf Firebird » 22. apr 2016, 20:12

Delfin skrev:
Firebird skrev:
Delfin skrev:Hvorfor sidder I og kyler vrede i hovedet på ham, blot pga uenighed?

Det var jo så ikke der, det startede, men det er jo let og elefant slettet, og så er det aldrig sket.

Minder mig temmelig meget om "Danser med ulve". Bare fordi jeg har et nyt navn, er det ikke sket for mig. Okay. Det er jo en måde at anskue det på.
0
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1202

Indlægaf Stars » 22. apr 2016, 20:16

Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Jeg er bare imod den opfattelse at man altid kan sige fra, hvid man er bevidstløs. For det er ikke altid sandt.

Hun var jo heller ikke bevidstløs.

Det er vel kun de tre knægte og hende der reelt ved det? Jeg har ikke kunne finde et præcist svar nogen steder.

"Især en udtalelse fra retsmedicinere blev det springende punkt i sagen. Retsmedicinerne vurderede, at den sukkersygeramte pige ikke havde kunnet miste bevidstheden som følge af de blodsukkertal, hun blev målt til at have på aftenen.

Samtidig vurderede domsmandsretten, at pigens alkoholpromille på 1,58 ikke burde være nok til, at hun ikke havde kunnet sige fra under samlejene."

http://politiken.dk/indland/ECE3171475/ ... loes-pige/

I det citat lyder det som om, de har vurderet blodsukkertal og alkoholpromille hver for sig? Og min tanke var da, at der kunne være en synergieffekt, så blodsukkertallet gjorde, at hendes krop reagerede som om hendes promille var 2,0 eller 2,3 i stedet for det reelle 1,58.

Bortset fra det, så kunne jeg sagtens forestille mig et scenarie, hvor hun stang-bacardi har sagt ja til sex med en af de tiltalte, og hun undervejs har mistet kontakten til omverdenen, og de to andre tiltalte lige har fået en omfang, nu hun bare lå der og var i gang.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 413
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6042

Indlægaf Studsgaard » 22. apr 2016, 21:00

Advocatus-Diaboli skrev:
Lurende Peber skrev:HVIS det er foregået, som du (og aviserne) har beskrevet så .. Ja

Jeg synes der er ved at opstå samme ubehagelige tendens, som begyndte for mandlige pædagoger/pædagogmedhjælpere for 15 år siden. Hvis bare ét barn eller én forældre råber "overgreb", så er manden omgående stemplet som pædofilt sexmonster. Allerede inden retten fælder dom. Og gud forbyde, hvis manden skulle blive frikendt. Så er det enten loven, der er latterlig eller også vil han alligevel altid være stemplet som skyldig i folkemængdens øjne, for "der er jo nok noget om snakken".

Nu begynder det samme så at ske med voldtægter. Lige så snart en kvinde påstår voldtægt, så bliver han dømt i folkemængden - allerede ved de meget ledende overskrifter i mediernes dækning - før der bliver fældet dom. Og selv hvis han så bliver frikendt i retten, så er der ved gud nogle kvinder som i ramme alvor stadig kan få sig selv til at trække offerkortet, og vil have ændret alt lige fra lovgivning til børneopdragelse, så det alligevel bliver mandens skyld. Jeg synes det er frastødende!

Heldigvis er det så ikke sandt.

Jeg kender til to tilfælde hvor mænd er blevet anklaget for voldtægt. Begge mænd i de to situationer, har enten med vidner eller andet kunne bevise deres uskyld. Så den med at man(d) automatisk er dømt, den køber jeg ikke, disse mænd jeg kender til er ikke blevet dømt af samfundet.

I den her omtalte situation syntes jeg drengene burde have tænkt med deres hjerner frem for pikke.
Ligegyldigt om hun havde sagt ja inden hun blev mere eller mindre påvirket af alkohold og insulin, så bør fyre sku da lige bruge hjernen til at tænke om det her nu også er noget vi bør gøre. Og siger tøsen ikke tydeligt til, så er min personlige holdning at så bør man(d) undgå sex hvis kvinden er tydeligt påvirket og ikke tydeligt sige ja.

Jeg er slet ikke ude i vi i Danmark skal have omvendt bevisbyrde, men at man i mange voldtægtssager ikke skulle kunne bevise hendes tydelige nej - hvilket jo er enormt svært - men hvis der kunne blive vendt på den måde at man skal kunne bevise et accept.
Derved tænker jeg at tankegangen omkring sex med en tydelig meget alkoholdspåvirket kvinde (ligesom i tilfældet her) måske kunne undgåes. Da mænd der de nok vil ændre tankegangen om at udnytte fulde piger.
3
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 45
Likede indlæg: 1137

Indlægaf Pølsemix » 22. apr 2016, 21:14

Studsgaard skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Jeg kender til to tilfælde hvor mænd er blevet anklaget for voldtægt. Begge mænd i de to situationer, har enten med vidner eller andet kunne bevise deres uskyld. Så den med at man(d) automatisk er dømt, den køber jeg ikke, disse mænd jeg kender til er ikke blevet dømt af samfundet.

I den her omtalte situation syntes jeg drengene burde have tænkt med deres hjerner frem for pikke.
Ligegyldigt om hun havde sagt ja inden hun blev mere eller mindre påvirket af alkohold og insulin, så bør fyre sku da lige bruge hjernen til at tænke om det her nu også er noget vi bør gøre. Og siger tøsen ikke tydeligt til, så er min personlige holdning at så bør man(d) undgå sex hvis kvinden er tydeligt påvirket og ikke tydeligt sige ja.

Jeg er slet ikke ude i vi i Danmark skal have omvendt bevisbyrde, men at man i mange voldtægtssager ikke skulle kunne bevise hendes tydelige nej - hvilket jo er enormt svært - men hvis der kunne blive vendt på den måde at man skal kunne bevise et accept.
Derved tænker jeg at tankegangen omkring sex med en tydelig meget alkoholdspåvirket kvinde (ligesom i tilfældet her) måske kunne undgåes. Da mænd der de nok vil ændre tankegangen om at udnytte fulde piger.

Hvordan adskiller det sig fra omvendt bevisbyrde? Er det ikke kun mindre nuancer som udgør forskellen...
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. apr 2016, 21:23

Studsgaard skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:

Jeg synes nu nok der skal mere end 2 tilfælde til, før at man kan afvise en hel tendens. Ikke mindst når det er to unavngivne tilfælde, som vi andre så ikke kan verificere hvorvidt folkemængden fældede dom eller ej.

Jeg er slet ikke ude i vi i Danmark skal have omvendt bevisbyrde, men at man i mange voldtægtssager ikke skulle kunne bevise hendes tydelige nej -

Det er jo bare endnu værre. Det du efterlyser er at en person skal kunne dømmes på en anklage, som ikke bevises.

hvilket jo er enormt svært - men hvis der kunne blive vendt på den måde at man skal kunne bevise et accept.

Det er noget af en moodkiller og ikke skide praktisk, når Gud og hvermand, fra diskoteksscoringen, til elskeren, til ægteparret, skal til at dokumentere deres accept skriftligt. Og er det smart at have et stykke papir, hvor man skriver under på at man gerne vil have sex med Preben, og man så skifter mening undervejs, og ikke længere vil have sex. Preben har et papir der dokumenterer din accept - du har påstand mod påstand. Så det vil i praksis kræve at AL sex fremover vil skulle ske i overværelse af to uvildige vidner, så de kan dokumentere at der er fuld accept fra start til slut.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"