Kønsopdelt svømmehal

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf vibbsen » 28. apr 2016, 13:01

Tux skrev:
Stars skrev:Så hvis min meget blufærdige datter og hendes veninde Zainab besluttede sig for at melde sig sammen på det omtalte pige-svømmehold, så er deres udgangspunktet for at gøre det forskelligt? Og det er potentielt et problem, at Zainab går på holdet, men det er ikke noget problem, at Maria gør?


Ja for Maria gør det af egen fri vilje, mens Zainab gør det fordi hun er en del af en kultur som undertrykker kvinder (og hun i virkeligheden virkelig gerne ville bade med drengene). Så sort/hvid er debatten bare når det drejer sig om muslimer. I Danmark er integration åbenbart lig assimilation..


Præcis. Vi vil da skide på hvad Zainab egentlig mener og vil. Og om hun synes at hun bliver undertrykt af sin kultur.

Så længe vi bare kan blive bekræftet i vores egne fordomme om muslimer.

Jeg siger ikke at vi bare skal lade mørkemændene få lov til at regerer i parallel samfundet. Jeg siger bare at vi skal kigge på hvor det er vi sætter ind og hvem vi sætter ind overfor. At sige "Fællesbad eller ingen bad" rykker efter min opfattelse ingenting. Tværtom. For så bliver det bare "Ingen bad". Og så har vi nået absolut ingenting. Altså udover at give mørkemændene mere magt....Hvis vi derimod lader disse piger deltage i fællesskabet på præmisser som gør at de kan få lov til at deltage. Så er vi allerede nået et stykke af vejen. For så får vi dem med i foreningsfællesskabet. Jeg vil hellere have 10 piger der bader i burkini på rene pigehold i Hovedstadens Svømmeklub end jeg vil have 0 piger som slet ikke deltager i foreningsfælleskabet.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf dykkersild » 28. apr 2016, 13:01

paint skrev:
ajnaM skrev:Jeg er en etnisk dansk svømmehal-hadende kvinde. Jeg bryder mig simpelthen ikke om at være nøgen foran fremmede og derefter vise mig i badetøj. I min svømmehal, DGI-byen lige ved Hovedbanegården, er der endda store glasvinduer ud til gaden.

Nu mener jeg så ikke, det ville hjælpe mig, at der ikke var nogen mænd til stede - men jeg forstår sådan set godt, at mennesker med en helt anden kultur ikke føler sig tilpas i vores svømmehaller. Og jeg har ikke noget imod, at man laver nogle timer, hvor svømmehallen er kønsopdelt.


Lidt OT. :)

Nu er jeg ganske vist ikke kvinde, men jeg har hørt det du siger før (især fra kvinder) og forstår det simpelthen ikke. Jeg elsker at gå i min lokale Øbro-hal, og de få minutter hvor jeg er nøgen i brusebadet, skænker jeg ikke en tanke. Som regel har jeg tankerne alle mulige andre steder.

I selve hallen, tænker jeg på intet tidspunkt på min krop eller hvordan jeg ser ud. Jeg er der bare og er bare én blandt mange andre, som er der af samme grund. Jeg er der for at svømme og springe fra vipperne og that's it. :forvirret:


Og mere OT fra mig - for jeg syntes, at det er så livsbekræftende i omklædningsrummet i svømmehallen. Der er tykke, tynd, høje, lave, brune, hvide, gule, pæne, grimme kroppe - og jeg tænker hver eneste gang; det må da være godt for alle piger og kvinder at opleve. Det er virkeligheden på den gode måde.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf paint » 28. apr 2016, 13:08

Tux skrev:
Tux skrev:
Akehurst2 skrev:
Tux skrev:Tænk jeg synes ikke jeg ser samme ramaskrig når det kommer til alle mulige andre ting, hvor det udelukkende er hold for kvinder - fitnesscentre f.eks. Dem der klagede over den særlige kvindeetage på Bella Sky blev latterliggjort for at kalde det diskrimination.

...men så snart hensynet er til "de fremmede" ja så er det virkelig slemt og ministeren skal på banen.


Noget af det handler nok om, at der er tale om 5-12 årige piger - hvor det altså ikke er dem selv, der ønsker fx at gå i fitnesscenter uden mænd, men deres forældre, der beslutter at de ikke må svømme med jævnaldrene drenge eller blot med andre mænd og drenge i svømmehallen, og at man mener, at det er et problem, at forældrene på den måde fastholder pigerne i nogle normer, vi ikke hylder - uanset at pigerne jo ikke selv har givet udtryk for dette ønske.


IMO bliver de hverken mere eller mindre fastholdt i disse normer, da alternativet ville være at de slet ikke kom i svømmehallen..


Stars skrev:Så hvis min meget blufærdige datter og hendes veninde Zainab besluttede sig for at melde sig sammen på det omtalte pige-svømmehold, så er deres udgangspunktet for at gøre det forskelligt? Og det er potentielt et problem, at Zainab går på holdet, men det er ikke noget problem, at Maria gør?


Ja for Maria gør det af egen fri vilje, mens Zainab gør det fordi hun er en del af en kultur som undertrykker kvinder (og hun i virkeligheden virkelig gerne ville bade med drengene). Så sort/hvid er debatten bare når det drejer sig om muslimer. I Danmark er integration åbenbart lig assimilation..


Hvis det er mit indlæg du hentyder til ovenstående (du svarer på et svar, på mit indlæg) så har jeg på intet tidspunkt talt om assimilation. Jeg har talt om integration, som jeg mener er en forudsætning for at vi alle, kan leve i nogenlunde fordragelighed, i en vis grad af fællesskab. Jeg skrev også, at hvad folk gør i deres private hjem eller i deres privatliv, er helt op til dem selv. Det ville jeg end ikke drømme om at have en mening om.

Pigerne i Tingbjerg (svømmehals-projektet), bader under helt særlige omstændigheder. Der hænges gardiner op for vinduerne og pigerne er iført en særlig badedragt, en såkaldt 'burkini'. Dette udspringer af et køns og samfundssyn, som er totalt fremmed for det danske samfund.

Billede

Med tiltaget i Tingbjerg, risikerer man at fastholde disse piger i et middelalderligt køns og samfundssyn, som er helt ude af trit med det samfund de skal leve og fungere i. Det mener jeg, er et misforstået hensyn at tage – en bjørnetjeneste om du vil. Det har absolut intet med assimilation at gøre. Men skal man leve i det danske samfund og fungere på linje med alle andre, så er man bedst tjent med – i et vist omfang, at være på linje med de normer der eksisterer omkring adfærd i det offentlige rum, og for den sags skyld også nogenlunde på linje med det eksisterende samfunds og kønssyn.

Jeg er ikke tilhænger af et samfund med ghetto-områder eller særlige kvarterer (som er konsekvensen af denne 'adskilthed') hvor der kun bor folk af anden etnisk herkomst. Jeg går ind for diversitet og beboelsesområder, hvor der ikke er etnisk overvægt af en særlig etnicitet eller religiøse grupperinger.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf Tux » 28. apr 2016, 17:19

paint skrev:Hvis det er mit indlæg du hentyder til ovenstående (du svarer på et svar, på mit indlæg) så har jeg på intet tidspunkt talt om assimilation. Jeg har talt om integration, som jeg mener er en forudsætning for at vi alle, kan leve i nogenlunde fordragelighed, i en vis grad af fællesskab. Jeg skrev også, at hvad folk gør i deres private hjem eller i deres privatliv, er helt op til dem selv. Det ville jeg end ikke drømme om at have en mening om.

Pigerne i Tingbjerg (svømmehals-projektet), bader under helt særlige omstændigheder. Der hænges gardiner op for vinduerne og pigerne er iført en særlig badedragt, en såkaldt 'burkini'. Dette udspringer af et køns og samfundssyn, som er totalt fremmed for det danske samfund.

Billede

Med tiltaget i Tingbjerg, risikerer man at fastholde disse piger i et middelalderligt køns og samfundssyn, som er helt ude af trit med det samfund de skal leve og fungere i. Det mener jeg, er et misforstået hensyn at tage – en bjørnetjeneste om du vil. Det har absolut intet med assimilation at gøre. Men skal man leve i det danske samfund og fungere på linje med alle andre, så er man bedst tjent med – i et vist omfang, at være på linje med de normer der eksisterer omkring adfærd i det offentlige rum, og for den sags skyld også nogenlunde på linje med det eksisterende samfunds og kønssyn.

Jeg er ikke tilhænger af et samfund med ghetto-områder eller særlige kvarterer (som er konsekvensen af denne 'adskilthed') hvor der kun bor folk af anden etnisk herkomst. Jeg går ind for diversitet og beboelsesområder, hvor der ikke er etnisk overvægt af en særlig etnicitet eller religiøse grupperinger.


Det var ikke specifikt henvendt til dig nej.

Alternativet er at de slet ikke kommer i svømmehallen - det kan jeg ikke se skulle hverken øge integrationen eller ændre måden hvorpå man i disse kredse ser på forholdet mellem kønnene.

Det bare endnu en variant af frikadellekrigen, der klart viste at man åbenbart kun kan blive "integreret" hvis man spiser flæskesteg og drikker en rød Aalborg til.

I øvrigt har jeg aldrig forstået, hvorfor alle svømmehaller skal have kæmpe glaspartier udtil, så enhver kan glo på de badende.
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf Moxy-lady » 28. apr 2016, 17:47

Jeg er slet ikke blufærdig, så for mig havde det nok været lige meget, men jeg synes tit at man hører om unge (etnisk danske) piger, der er utilpas ved at være i svømmehal i årene optil og under puberteten, og jeg kan ikke lade være med at tænke at jeg synes at det kan være en fordel med rene pigehold (med fri påklædning - badedragt/burkini) i visse perioder. Jeg kan ikke se problemet, men synes at det ville være en fordel at det ikke var religiøst betinget.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf Stars » 28. apr 2016, 17:54

paint skrev:
Hvis det er mit indlæg du hentyder til ovenstående (du svarer på et svar, på mit indlæg) så har jeg på intet tidspunkt talt om assimilation. Jeg har talt om integration, som jeg mener er en forudsætning for at vi alle, kan leve i nogenlunde fordragelighed, i en vis grad af fællesskab. Jeg skrev også, at hvad folk gør i deres private hjem eller i deres privatliv, er helt op til dem selv. Det ville jeg end ikke drømme om at have en mening om.

Pigerne i Tingbjerg (svømmehals-projektet), bader under helt særlige omstændigheder. Der hænges gardiner op for vinduerne og pigerne er iført en særlig badedragt, en såkaldt 'burkini'. Dette udspringer af et køns og samfundssyn, som er totalt fremmed for det danske samfund.

Billede

Med tiltaget i Tingbjerg, risikerer man at fastholde disse piger i et middelalderligt køns og samfundssyn, som er helt ude af trit med det samfund de skal leve og fungere i. Det mener jeg, er et misforstået hensyn at tage – en bjørnetjeneste om du vil. Det har absolut intet med assimilation at gøre. Men skal man leve i det danske samfund og fungere på linje med alle andre, så er man bedst tjent med – i et vist omfang, at være på linje med de normer der eksisterer omkring adfærd i det offentlige rum, og for den sags skyld også nogenlunde på linje med det eksisterende samfunds og kønssyn.

Jeg er ikke tilhænger af et samfund med ghetto-områder eller særlige kvarterer (som er konsekvensen af denne 'adskilthed') hvor der kun bor folk af anden etnisk herkomst. Jeg går ind for diversitet og beboelsesområder, hvor der ikke er etnisk overvægt af en særlig etnicitet eller religiøse grupperinger.


Nu står der ikke noget på klubbens side om holdet om, at man skal svømme i burkini - kun at man ikke kan kigge ind (ingen vinduer/gardiner) og at alle trænere og hjælpere er kvinder. Jeg trækker derfor mit spørgsmål tilbage: Der er nok lige så stor chance for at få Maria i en burkini, som der er for at få hende til at deltage i fællesbadning (inklusiv kun kvinder i omklædningsrummet før og efter svømning) nemlig lige omkring 0 %.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf paint » 28. apr 2016, 18:11

Stars skrev:
paint skrev:
Hvis det er mit indlæg du hentyder til ovenstående (du svarer på et svar, på mit indlæg) så har jeg på intet tidspunkt talt om assimilation. Jeg har talt om integration, som jeg mener er en forudsætning for at vi alle, kan leve i nogenlunde fordragelighed, i en vis grad af fællesskab. Jeg skrev også, at hvad folk gør i deres private hjem eller i deres privatliv, er helt op til dem selv. Det ville jeg end ikke drømme om at have en mening om.

Pigerne i Tingbjerg (svømmehals-projektet), bader under helt særlige omstændigheder. Der hænges gardiner op for vinduerne og pigerne er iført en særlig badedragt, en såkaldt 'burkini'. Dette udspringer af et køns og samfundssyn, som er totalt fremmed for det danske samfund.

Billede

Med tiltaget i Tingbjerg, risikerer man at fastholde disse piger i et middelalderligt køns og samfundssyn, som er helt ude af trit med det samfund de skal leve og fungere i. Det mener jeg, er et misforstået hensyn at tage – en bjørnetjeneste om du vil. Det har absolut intet med assimilation at gøre. Men skal man leve i det danske samfund og fungere på linje med alle andre, så er man bedst tjent med – i et vist omfang, at være på linje med de normer der eksisterer omkring adfærd i det offentlige rum, og for den sags skyld også nogenlunde på linje med det eksisterende samfunds og kønssyn.

Jeg er ikke tilhænger af et samfund med ghetto-områder eller særlige kvarterer (som er konsekvensen af denne 'adskilthed') hvor der kun bor folk af anden etnisk herkomst. Jeg går ind for diversitet og beboelsesområder, hvor der ikke er etnisk overvægt af en særlig etnicitet eller religiøse grupperinger.


Nu står der ikke noget på klubbens side om holdet om, at man skal svømme i burkini - kun at man ikke kan kigge ind (ingen vinduer/gardiner) og at alle trænere og hjælpere er kvinder. Jeg trækker derfor mit spørgsmål tilbage: Der er nok lige så stor chance for at få Maria i en burkini, som der er for at få hende til at deltage i fællesbadning (inklusiv kun kvinder i omklædningsrummet før og efter svømning) nemlig lige omkring 0 %.


Der har jeg ikke kigget. Men det står i de artikler, der har været om projektet - bl.a TV2's
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf ajnaM » 28. apr 2016, 18:47

paint skrev:Lidt OT. :)

Nu er jeg ganske vist ikke kvinde, men jeg har hørt det du siger før (især fra kvinder) og forstår det simpelthen ikke. Jeg elsker at gå i min lokale Øbro-hal, og de få minutter hvor jeg er nøgen i brusebadet, skænker jeg ikke en tanke. Som regel har jeg tankerne alle mulige andre steder.

I selve hallen, tænker jeg på intet tidspunkt på min krop eller hvordan jeg ser ud. Jeg er der bare og er bare én blandt mange andre, som er der af samme grund. Jeg er der for at svømme og springe fra vipperne og that's it. :forvirret:


Helt OT tror jeg, der bliver mere og mere blufærdighed. Jeg er blandt de mere blufærdige 30-årige, jeg kender - men går man længere ned, er de yngre kvinder ofte lige så eller mere blufærdige end mig. Blandt skole- og gymnasieeleverne går snakken jo også på, at de ikke tager bad efter idræt, fordi de ikke bryder sig om at vise sig nøgne.

Man kan mene, det er fjollet - men jeg tror, det afslappede forhold til kroppen, mange i de ældre generationer (blandt andet mine forældre og bedsteforældre) har set som en del af 'danskheden', er på vej væk.

Måske danskerne også i fremtiden kommer til at efterspørge kønsopdelte svømmehaller? Eller bare svømmehaller med individuelle omklædningsfaciliteter... ;)
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27068

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf ajnaM » 28. apr 2016, 18:48

I øvrigt vil der vist ikke være nogen grund til at svømme i burkini, hvis der kun er kvinder til stede.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf Sangius » 28. apr 2016, 19:02

ShuruQ skrev:
ajnaM skrev:I øvrigt vil der vist ikke være nogen grund til at svømme i burkini, hvis der kun er kvinder til stede.


Det vil der stadig være jo.

Jeg ved ikke hvordan de klarer omklædningen inden og efter, men en burkini vil stadig være nødvendig da den dækker det den skal (i følge islam), det gør en badedragt ikke :).


Men de behøver jo ikke dække det til overfor kvinder?

Jeg har i hvert fald set både hår, arme og ben på mine muslimske veninder. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf paint » 28. apr 2016, 21:00

ajnaM skrev:
paint skrev:Lidt OT. :)

Nu er jeg ganske vist ikke kvinde, men jeg har hørt det du siger før (især fra kvinder) og forstår det simpelthen ikke. Jeg elsker at gå i min lokale Øbro-hal, og de få minutter hvor jeg er nøgen i brusebadet, skænker jeg ikke en tanke. Som regel har jeg tankerne alle mulige andre steder.

I selve hallen, tænker jeg på intet tidspunkt på min krop eller hvordan jeg ser ud. Jeg er der bare og er bare én blandt mange andre, som er der af samme grund. Jeg er der for at svømme og springe fra vipperne og that's it. :forvirret:


Helt OT tror jeg, der bliver mere og mere blufærdighed. Jeg er blandt de mere blufærdige 30-årige, jeg kender - men går man længere ned, er de yngre kvinder ofte lige så eller mere blufærdige end mig. Blandt skole- og gymnasieeleverne går snakken jo også på, at de ikke tager bad efter idræt, fordi de ikke bryder sig om at vise sig nøgne.

Man kan mene, det er fjollet - men jeg tror, det afslappede forhold til kroppen, mange i de ældre generationer (blandt andet mine forældre og bedsteforældre) har set som en del af 'danskheden', er på vej væk.

Måske danskerne også i fremtiden kommer til at efterspørge kønsopdelte svømmehaller? Eller bare svømmehaller med individuelle omklædningsfaciliteter... ;)


Endnu mere OT. Jeg ved ikke rigtig om jeg har et specielt afslappet forhold til min krop. Men svømmehaller trigger i hvert fald ikke mit blufærdigheds-gen. Og jeg er, langt fra, på alder med dine forældre eller bedsteforældre. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf Delfin » 28. apr 2016, 21:06

Tux skrev:
I øvrigt har jeg aldrig forstået, hvorfor alle svømmehaller skal have kæmpe glaspartier udtil, så enhver kan glo på de badende.


Det forstår jeg heller ikke. Jeg er ikke en akvariefisk, og har jeg valgmuligheder, vil det få mig til at vælge en anden hal - eller vælge dameturen med gardiner
Ligeledes med fitnesscentre, selvom jeg er påklædt der.
2
14 11 14
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf paint » 28. apr 2016, 21:10

Delfin skrev:
Tux skrev:
I øvrigt har jeg aldrig forstået, hvorfor alle svømmehaller skal have kæmpe glaspartier udtil, så enhver kan glo på de badende.


Det forstår jeg heller ikke. Jeg er ikke en akvariefisk, og har jeg valgmuligheder, vil det få mig til at vælge en anden hal - eller vælge dameturen med gardiner
Ligeledes med fitnesscentre, selvom jeg er påklædt der.


;)

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf vibbsen » 28. apr 2016, 21:53

Dikus skrev:Man må jo sende nogle socialarbejdere afsted og hjælpe de piger, man har identificeret som lidende under forældrenes forældede syn på køn.

men det er nok billigere at forbyde de piger at svømme også.


Jeps....Man kan jo altid indføre obligatorisk svømmevest til dem....Så de ikke drukner hvis de falder i en eller anden havn - bare så vi sikre os at de ikke drukner med vilje for at ligge det danske samfund til last......Med rabat koster en svømmevest i en OK kvalitet omkring 150 kroner (forudsat at man køber større mængder). Og det er da billigere at give ALLE muslimske piger en svømmevest (og eftersom de "vælter ind over grænserne" og "Avler som rotter" så er der da basis for solide rabatter) fra starten af. Så behøver vi ikke alle de særhensyn.

Disclaimer : vi kan selvfølgelig risikerer at muslimerne udnytter dette ved bevidst at søge at få piger, hvis svømmeveste de så kan sælge på de sorte marked, mens de stakkels piger så bare kan dø i landets havne....Måske som selvmords-druknere
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kønsopdelt svømmehal

Indlægaf dgd2007 » 28. apr 2016, 21:58

Delfin skrev:Det forstår jeg heller ikke. Jeg er ikke en akvariefisk, og har jeg valgmuligheder, vil det få mig til at vælge en anden hal - eller vælge dameturen med gardiner
Ligeledes med fitnesscentre, selvom jeg er påklædt der.

Det ender sgu nok med, at delfiner også skal have tøj på i akvarierne! :gruble:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"