Kastrere pædofile.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kastrere pædofile.

Indlægaf hotlips » 27. aug 2015, 11:28

Akehurst2 skrev:
hotlips skrev:Som det er er det blevet det ultimativt værste menneske man kan være alene ved at tænke tanken og det er forbundet med så enorm skam og stigmatisering at det gør det umuligt at søge hjælp og gør det værre for mange ofre end det måske havde behøvet.

(...)

Men som det er tror jeg ikke der mulighed for de store ændringer,det er så tabubelagt at der sikkert også er forskere der betakker sig for ikke at blive beskyldt for at have andet end faglig interesse i det.


Det tror jeg, du har meget ret i.

Lederen af Rigshospitalets sexologiske klinik, som er ansvarlig for håndtering af dømte for sædelighedsforbrydelser mod børn, der skal modtage behandling, fortalte til et foredrag jeg var til, at det ekstreme tabu gør det meget svært at gennemføre terapeutisk behandling, for selv de dømte, der sidder i en behandlingssituation kan nærmest ikke få sig selv til at indrømme, så det må drøftes i meget abstrakte vendinger.


Okay,det vidste jeg ikke,men det giver jo mening for folk der i bund og grund er ordentlige mennesker kan jo ikke få sig selv til at sige højt at hvad det er de tænker for selvfølgelig ved de det er forkert.

Men det gør vel også at de slemme så er så ekstreme,for de har andre seriøse brister oveni og så ser man de der virkelig kvalmende ting som tønderpigen og de der har søgt arbejde med børn.
0
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Kastrere pædofile.

Indlægaf Maupassant » 1. sep 2015, 13:40

kidkomb skrev:Jeg tror også, at en af grundende til, at jeg spekulerer over det, fra tid til anden, er, at jeg ikke er kommet frem til nogen fiktiv løsning på problemet. Det er utilfredsstillende for mig, at jeg ikke kan have en nogenlunde defineret holdning med en nogenlunde argumentation.
Det er irriterende, at føle så stærkt mod noget og så ikke have, i det mindste, en lommefilosofi omkring en mulig løsning.


Når man ikke en gang kan nå frem til en FIKTIV løsning, ja så er det op ad bakke! :)
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"