Niqab i undervisningen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Niqab i undervisningen

Indlægaf kidkomb » 11. maj 2016, 10:17

Svaret er ja, indenfor rimelighedens grænser.
I grelle tilfælde.
Man skal selvfølgelig tilbydes hjælp til fjernelse af tatoveringer osv osv.
Også indenfor rimelighedens grænser.
Man kan ikke opstille en formel eller faste regler, det ved du også godt at vi ikke synes.
Det betyder bare ikke, at alle partout skal synes at nøgenhed eller det helt modsatte skal være a-ok.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3477

Re: Niqab i undervisningen

Indlægaf Torn » 11. maj 2016, 12:18

Code71 skrev:
Torn skrev:I forhold til at fjerne niqab i undervisning - mener du forbuddet eller kvindernes egen vilje? Jeg har svaret på, hvad jeg mener er hensigtsmæssigt i forhold til beklædning og klasserumsundervisning. Jeg er måske lidt i tvivl om, hvad du ønsker svar på?

Jeg skal ikke kunne svare på, hvorfor andre råber på religionsfrihed. Det må du tale med pågældende kvinde(r) om.

'Så casual'? Indikerer jeg det? Hvad er rosenrødt? At jeg har oplevet niqapbærende være pragmatiske i deres tilgang til beklædning?


1. Hvis det er så normalt som du mener at afføre sig niqabben i forskellige identifikations situationer, hvorfor er det så et overgreb at bede dem fjerne den i undervisningssituationer hvor lærer/elev samspil er en væsentlig del af indlæringsprocessen?

2. Det gør de kvinder selv, samt den muslimske befolkning og de mest radikale danskere

3. Ja hvor præcis har du oplevet en pragmatisk tilgang fra de kvinder? Jeg bor i NV og har ikke eneste gang nogensinde oplevet en pragmatisk tilgang. Det er enten eller. Enten går de med den, eller også går de ikke med den. Som i nogensinde. Der er ikke nogen gylden middelvej


1. Overgreb? Hvordan læser du, at jeg taler om overgreb? Min pointe er, at identifikationsdebatten er et ikke-problem og ikke det væsentlige i forhold til niqab-i-undervisning-debatten.

2. Okay. Hvorfor mener du, at jeg kan svare på, hvad andre bruger som argumentation?

3. Jeg gik på studie med en, der tidligere havde båret niqab. Hun fortalte, at hun ikke havde den på blandt sin mands familie, men at hun bar den offentligt (fx til undervisning). Det mener jeg ikke kan tilkendes en enten-eller-tilgang. Hun var desuden den eneste i sin muslimske omgangskreds, der bar niqab. Måske det spiller ind. Tro, folk og traditioner er forskellige. Også blandt niqab-brugere. Der findes enten-eller'ere og der findes dem, der har en pragmatisk tilgang.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"