Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf lillebjoern » 11. maj 2016, 08:04

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2016-05-11- ... ium=Social

Flere værtshuse på Nørrebro bliver chikaneret og bedt om at betale beskyttelsespenge, hvis de skal leve videre uden brostens-kastning og kanonslag. Det er grupperinger der mener at Nørrebro er under sharia-lovgivning – og der er alkohol forbudt.

Jeg talte engang med en bartender nede fra Heimdal som sagde at de var lykkelige over at rockerne endelig var stoppet med beskyttelsespengene – men nu er det unge, muslimske grupperinger. Jeg følte mig meget utryg ved at gå på de nørrebro'ske barer og bodegaer dengang, og nu føler jeg mig egentlig utryg igen. Jeg bor endda kun et par minutter væk fra de barer der bliver talt omtalt i artiklen.

Tror I det er et tiltagende fænomen? Og bør politiet tager sager som disse mere seriøst?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Akehurst2 » 11. maj 2016, 08:11

Først og fremmest skal det selvfølgelig tages meget seriøst fra politiets side - det må være helt vanvittig utrygt, når man oplever den form for chikane og politiet så ikke kommer.

Dernæst så må man prøve at komme lidt nærmere på, hvad det egentlig er, der sker for de her utilpassede unge. At bede om beskyttelsespenge det ene øjeblik (noget man gør af forretninger, der selvfølgelig skal fortsætte med at blive drevet, så de rent faktisk har råd til at betale beskyttelsespenge) og det næste øjeblik råbe at alkohol er forbudt ifølge sharia og at værtshuset skal lukkes er meget selvmodsigende. Så hvad er det, der foregår? Er det "bare" almindelige kriminelle, der forsøger at skaffe penge, eller er de radikaliserede og skal håndteres i det regi?
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf LadyFox » 11. maj 2016, 08:18

Selvfølgelig burde politiet tage sådan nogle sager seriøst, det kan ikke være rigtigt at man ikke kan drive værtshus i Danmark uden at skulle betale sig for beskyttelse og fra hærværk. Jeg synes det er meget alvorligt at afpresse virksomheder (og folk) økonomisk ved hjælp af trusler og hærværk.

Jeg oplevede desværre selv sidste sommer at få trusler for at være provokerende fordi jeg drak en øl i solen på Den Røde Plads, fordi en gruppe unge mente det var en muslimsk plads, og det derfor ikke var tilladt at drikke der. Han ville både tæve mig og kneppe min hund.

At lade den slags stå til gavner ingen.
1
...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 11. maj 2016, 10:38

LadyFox skrev:Selvfølgelig burde politiet tage sådan nogle sager seriøst, det kan ikke være rigtigt at man ikke kan drive værtshus i Danmark uden at skulle betale sig for beskyttelse og fra hærværk. Jeg synes det er meget alvorligt at afpresse virksomheder (og folk) økonomisk ved hjælp af trusler og hærværk.

Jeg oplevede desværre selv sidste sommer at få trusler for at være provokerende fordi jeg drak en øl i solen på Den Røde Plads, fordi en gruppe unge mente det var en muslimsk plads, og det derfor ikke var tilladt at drikke der. Han ville både tæve mig og kneppe min hund.

At lade den slags stå til gavner ingen.


Aj!.. Det er fame ikke i orden. :(

Jeg færdes ikke så meget på Nørrebro længere, men idioter findes jo alle vegne. Der skal naturligvis slåes hårdt ned på det, om det er rockere eller unge bøller fra Mjølnerparken.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf LadyFox » 11. maj 2016, 12:29

thomassneum skrev:
LadyFox skrev:Selvfølgelig burde politiet tage sådan nogle sager seriøst, det kan ikke være rigtigt at man ikke kan drive værtshus i Danmark uden at skulle betale sig for beskyttelse og fra hærværk. Jeg synes det er meget alvorligt at afpresse virksomheder (og folk) økonomisk ved hjælp af trusler og hærværk.

Jeg oplevede desværre selv sidste sommer at få trusler for at være provokerende fordi jeg drak en øl i solen på Den Røde Plads, fordi en gruppe unge mente det var en muslimsk plads, og det derfor ikke var tilladt at drikke der. Han ville både tæve mig og kneppe min hund.

At lade den slags stå til gavner ingen.


Aj!.. Det er fame ikke i orden. :(

Jeg færdes ikke så meget på Nørrebro længere, men idioter findes jo alle vegne. Der skal naturligvis slåes hårdt ned på det, om det er rockere eller unge bøller fra Mjølnerparken.

Jeg bor i NV så jeg har lidt svært ved at undgå Nørrebro - og det ønsker jeg heller ikke, jeg er vild med nørrebro, og de folk der bor der. Som altid er der jo bare nogle der ikke kan finde ud af det, og det skal det jo gøres noget ved, så alle kan være der. Og jeg er enig i at det skal gælde alle, uanset hvem man er
1
...
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33982

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf JoyNips » 11. maj 2016, 12:45

Jeg boede på Thyrasgade til sidste sommer og jeg tror helt ærligt ikke, man skal lægge så meget i det med sharia-lovgivning eller at det er unge muslimske mænd. De er sgu ikke selv voldsomt troende - det baserer jeg på, at jeg jævnligt har set bøllerne i området med både alkohol, hash og damer.
Fokus skal være på, at de er nogle utilpassede rødder, der ikke har bedre at give sig til. At det lige er faldet på værtshuse er mere eller mindre tilfældigt, i den forstand, at de ikke særligt har noget imod værtshuse - de lever bare op til de fordomme, folk alligevel har for dem.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 11. maj 2016, 12:53

JoyNips skrev:Jeg boede på Thyrasgade til sidste sommer og jeg tror helt ærligt ikke, man skal lægge så meget i det med sharia-lovgivning eller at det er unge muslimske mænd. De er sgu ikke selv voldsomt troende - det baserer jeg på, at jeg jævnligt har set bøllerne i området med både alkohol, hash og damer.
Fokus skal være på, at de er nogle utilpassede rødder, der ikke har bedre at give sig til. At det lige er faldet på værtshuse er mere eller mindre tilfældigt, i den forstand, at de ikke særligt har noget imod værtshuse - de lever bare op til de fordomme, folk alligevel har for dem.


Spot on!..

Det er nemlig bare lokale bøller. De har afpresninger har intet at gøre med relligionen. Ikke andet end at den jo bruges som undskyldning.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Code71 » 11. maj 2016, 12:54

Der skal bare slåes knaldhårdt ned på de idioter. Indfang dem som de flokdyr de er og sæt dem på det første fly til mellemøsten. De hører under ingen omstændigheder hjemme i Danmark.

Omar var også tidligere medlem af en af de grupper, så vi kender jo kun alt for godt deres syn på Danmark og danskere. Ingen nåde overfor sådan nogle. Hårdt at skrive det. Men det ville være det eneste de idioter forstår
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 11. maj 2016, 13:06

Code71 skrev:Der skal bare slåes knaldhårdt ned på de idioter. Indfang dem som de flokdyr de er og sæt dem på det første fly til mellemøsten. De hører under ingen omstændigheder hjemme i Danmark.

Omar var også tidligere medlem af en af de grupper, så vi kender jo kun alt for godt deres syn på Danmark og danskere. Ingen nåde overfor sådan nogle. Hårdt at skrive det. Men det ville være det eneste de idioter forstår


Forhåbentligt evner vi at holde et højere niveau. Eller bare samme niveau som vi afkræver dem. :)
2
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Code71 » 11. maj 2016, 13:08

thomassneum skrev:
Code71 skrev:Der skal bare slåes knaldhårdt ned på de idioter. Indfang dem som de flokdyr de er og sæt dem på det første fly til mellemøsten. De hører under ingen omstændigheder hjemme i Danmark.

Omar var også tidligere medlem af en af de grupper, så vi kender jo kun alt for godt deres syn på Danmark og danskere. Ingen nåde overfor sådan nogle. Hårdt at skrive det. Men det ville være det eneste de idioter forstår


Forhåbentligt evner vi at holde et højere niveau. Eller bare samme niveau som vi afkræver dem. :)


Men du ved lige så vel som mig at uanset hvad vi kræver af dem, så er de totalt ligeglade og det er først når de så udvises at de så reagerer. Det har historien vidst vist ret ofte
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 11. maj 2016, 13:14

Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Der skal bare slåes knaldhårdt ned på de idioter. Indfang dem som de flokdyr de er og sæt dem på det første fly til mellemøsten. De hører under ingen omstændigheder hjemme i Danmark.

Omar var også tidligere medlem af en af de grupper, så vi kender jo kun alt for godt deres syn på Danmark og danskere. Ingen nåde overfor sådan nogle. Hårdt at skrive det. Men det ville være det eneste de idioter forstår


Forhåbentligt evner vi at holde et højere niveau. Eller bare samme niveau som vi afkræver dem. :)


Men du ved lige så vel som mig at uanset hvad vi kræver af dem, så er de totalt ligeglade og det er først når de så udvises at de så reagerer. Det har historien vidst vist ret ofte


Var har set nogle ret grelle eksempler. Det kan ingen vist løbe fra.
Men vi kan jo ikke begynde at gradbøje loven, selvom man til tider kunne få trangen. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Code71 » 11. maj 2016, 13:21

thomassneum skrev:
Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Der skal bare slåes knaldhårdt ned på de idioter. Indfang dem som de flokdyr de er og sæt dem på det første fly til mellemøsten. De hører under ingen omstændigheder hjemme i Danmark.

Omar var også tidligere medlem af en af de grupper, så vi kender jo kun alt for godt deres syn på Danmark og danskere. Ingen nåde overfor sådan nogle. Hårdt at skrive det. Men det ville være det eneste de idioter forstår


Forhåbentligt evner vi at holde et højere niveau. Eller bare samme niveau som vi afkræver dem. :)


Men du ved lige så vel som mig at uanset hvad vi kræver af dem, så er de totalt ligeglade og det er først når de så udvises at de så reagerer. Det har historien vidst vist ret ofte


Var har set nogle ret grelle eksempler. Det kan ingen vist løbe fra.
Men vi kan jo ikke begynde at gradbøje loven, selvom man til tider kunne få trangen. :)


Jeg har ikke talt om at gradbøje loven. Det vil jeg aldrig gå ind for under nogen omstændigheder.

Men at indfange dem, dømme dem og allerhelst til udvisning med det samme, er jo også inden for lovens rammer
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf thomassneum » 11. maj 2016, 13:24

Code71 skrev:
Jeg har ikke talt om at gradbøje loven. Det vil jeg aldrig gå ind for under nogen omstændigheder.

Men at indfange dem, dømme dem og allerhelst til udvisning med det samme, er jo også inden for lovens rammer


Tror jeg lagde lidt meget i "tonen".
Men jeg er da helt enig.. De skal naturligvis straffes. Udvisning kan ske hvis de kriterier er der.
Senest rettet af thomassneum 11. maj 2016, 13:46, rettet i alt 1 gang.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf Akehurst2 » 11. maj 2016, 13:37

Uanset hvad er det lidt overflødigt at begynde at råbe op om krav om udvisning - for hvis politiet slet ikke reagerer på sagerne, så er det jo ligegyldigt, om der er mulighed for udvisning.

Første skridt må være at politiet begynder at tage sagerne seriøst, komme hurtigt ved alarmer og efterforske sagerne.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia

Indlægaf lillebjoern » 11. maj 2016, 19:00

Bad Samaritan skrev:
lillebjoern skrev:Tror I det er et tiltagende fænomen? Og bør politiet tager sager som disse mere seriøst?


Nej. Det er præcis et lige så stort problem, som det var for år tilbage. Det bliver det selvfølgelig ikke mindre alvorligt af, og det skal så afgjort tages hånd om. Men problemet med rygmarvsreaktionære politikere med hang til populistiske paroler er langt større - og at påstå det er et udtryk for omsiggribendende "Sharia"-lov i Danmark, fordi en flok ungdomskriminelle slynger det ud, er simpelthen hovedrystende åndssvagt.

Den utilpassethed adfærden bunder i finder næring i de dér rødders narrativ om dem selv som forskelsbehandlede underdogs, der aldrig ville blive accepteret af samfundet, om så de prøvede... og når man ser, hvor velvilligt befolkningen melder sig på banen med krav om øjeblikkelig udvisning og særlovgivning for noget, som - var handlingen begået af en etnisk dansk vanekriminel - dårligt nok ville kunne andmeldes, så er jeg egentlig mest tilbøjelig til at sige, det er dem som har fat i den lange ende.

Det her billede opsummerer i øvrigt det danske "Sharia-problem" ganske udmærket:


Som flere andre også nævner, så tror jeg sådan set heller ikke at det har noget at gøre med sharia. Det irriterer mig bare at det skal "gøres" under det navn. Hvorfor gør de det? Hvorfor ikke "bare" (i mangel af bedre) smadre stederne og bede om beskyttelsespenge – hvorfor skal sharia inddrages i det? De danske rockere og bøller påberåber jo ikke Jesu had mod bodegaejerne.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"