Re: Værtshuse udsat for hærværk - sharia
: 13. maj 2016, 08:44
thomassneum skrev:JoyNips skrev:Jeg boede på Thyrasgade til sidste sommer og jeg tror helt ærligt ikke, man skal lægge så meget i det med sharia-lovgivning eller at det er unge muslimske mænd. De er sgu ikke selv voldsomt troende - det baserer jeg på, at jeg jævnligt har set bøllerne i området med både alkohol, hash og damer.
Fokus skal være på, at de er nogle utilpassede rødder, der ikke har bedre at give sig til. At det lige er faldet på værtshuse er mere eller mindre tilfældigt, i den forstand, at de ikke særligt har noget imod værtshuse - de lever bare op til de fordomme, folk alligevel har for dem.
Spot on!..
Det er nemlig bare lokale bøller. De har afpresninger har intet at gøre med relligionen. Ikke andet end at den jo bruges som undskyldning.
Netop. Det har naturligvis intet med religion at gøre. Disse bøller, er om nogen, ikke interesseret i sharia-lovgivning.
Fænomenet med beskyttelsespenge, er meget stærkt udbredt i Stockholm (hvor jeg kommer af og til, hos nogle venner)
Det er primært serbere og serbiske efterkommere, der styrer dén butik i Stockholm. Der er alle mulige former for afpresning af det lokale erhvervs og forlystelsesliv, i gang. 'Frakkepenge', er én af metoderne. Banderne, skal aflønnes efter hvor mange frakker, der har hængt i garderoben (dvs. antallet af gæster). Det er især musikstederne, der rammes af den.
I andre forretninger er det andre metoder. Da udlejning af DVD-film og spil, var mere udbredt, var det antallet af udlejede film/spil, der dannede grundlag for betalingen/afpresningen etc.etc
Indvandrede med muslimsk herkomst, er ikke så fremme i skoene i det indre Stockholm – de huserer mere i forstads-ghettoområder. Men der var en sag, som mine venner fortalte mig om.
En bande (med muslimsk baggrund) havde vovet sig ind i byen og lavet afpresning og råbt op om Sharialovgivning. Serberne, som mente at området var deres, havde taget dem på ordet, og én af gutterne havde mere eller mindre fået hugget hånden af. Serberne, skulle have sagt, at de havde jo selv bedt om Sharialovgivning – og dét kunne de da godt få. Efterfølgende, fadede snakken om Sharia, markant ud.