Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Fru Sunshine » 12. maj 2016, 15:24

Advocatus-Diaboli skrev:
Fru Sunshine skrev:
Der er forskel på ungdomsuddannelserne.
Stx, hf og htx er studentereksaminer. De andre er ikke, selv om de vil have huer på og lege, at de er.


Så du påstår at HHX ikke gymnasial uddannelse, der giver studentereksamen?

Nej.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Ado » 12. maj 2016, 16:12

Lad dem dog. De vil gerne. Det giver dem en god dag. Jeg ser virkelig ikke problemet.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 12. maj 2016, 16:13

Fru Sunshine skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Fru Sunshine skrev:
Der er forskel på ungdomsuddannelserne.
Stx, hf og htx er studentereksaminer. De andre er ikke, selv om de vil have huer på og lege, at de er.


Så du påstår at HHX ikke gymnasial uddannelse, der giver studentereksamen?

Nej.


Det er ellers konsekvensen af det du skriver. Tre navngivne uddannelser er studentereksaminer, og alle andre er ikke. Eftersom HHX ikke er en af de tre navngivne eksaminer, så må de jo høre under "alle andre".
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Kommodedyret » 12. maj 2016, 16:30

Advocatus-Diaboli skrev:Hvis jeg var minister, så blev studenterkørsel, studenterhuer og studenterbrød FLUKS forbeholdt folk med studentereksamen. Heldigvis for dem, så er jeg ikke stemt for at bestride offentlige hverv.

Hvad er så din holdning til romkugler? Bør de forbydes fordi de kopierer studenterbrødene?
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Danseprinsesse » 12. maj 2016, 16:33

For mig er traditioner lidt ligesom kærlighed - det bliver ikke mindre værd af at blive delt af flere.

Juletraditioner f.eks. bliver ikke devalueret for mig, fordi andre kulturer adopterer (dele) af dem, tværtimod.

Desuden så synes jeg det er lidt mærkelig at betragte og tale om tradition som en statisk ting. Mange af vores traditioner har jo udviklet sig i takt med tiden.

Jeg kan dog følge bekymringen rent trafikmæssigt.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 12. maj 2016, 16:34

Dikus skrev:Nogle gange kan det være en god ide at læse hele tråden, så folk ikke skal svare på det samme flere gange


Hvad har det med det citerede at gøre?

Nogle gange tænker jeg, der ligger et stort mindreværd og lurer hos de folk, der insisterer på "kun for de rigtige studenter". Der er lidt nyrig-opførsel over det.


Mindreværdsproblemerne ligger jo nok hos dem, der snobber opad, og gerne vil identificeres som noget, de egentlig ikke er, fordi der er mere prestige i at være student end der er i at være det, som de nu reelt er.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 12. maj 2016, 16:36

Danseprinsesse skrev:For mig er traditioner lidt ligesom kærlighed - det bliver ikke mindre værd af at blive delt af flere.

Juletraditioner f.eks. bliver ikke devalueret for mig, fordi andre kulturer adopterer (dele) af dem, tværtimod.



Forskellen er, at dette handler om prestige, og prestige bliver netop mere udvandet, jo flere der har det.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 12. maj 2016, 16:39

Kommodedyret skrev:
Hvad er så din holdning til romkugler?


Det afhænger af kønnet på den pågældende roma.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Elvispop » 12. maj 2016, 16:40

Som nævnt før.
Studenterkasketten (har intet at gøre med en hue) er tyvstjålet fra søens og forsvarets officerer.
Fragt af mange mennesker på lastbil-lad, hestevogn, traktorvogn og så videre, har eksisteret længe før studenterne.

Og så skal de andre finde på deres eget?
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Kommodedyret » 12. maj 2016, 16:45

Advocatus-Diaboli skrev:
Kommodedyret skrev:
Hvad er så din holdning til romkugler?


Det afhænger af kønnet på den pågældende roma.

Hmm, troede ellers at du ville svare at det kom an på om der var tale om romessens eller dyr kvalitetsrom :gruble:
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Fru Sunshine » 12. maj 2016, 17:01

Advocatus-Diaboli skrev:
Fru Sunshine skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Fru Sunshine skrev:
Der er forskel på ungdomsuddannelserne.
Stx, hf og htx er studentereksaminer. De andre er ikke, selv om de vil have huer på og lege, at de er.


Så du påstår at HHX ikke gymnasial uddannelse, der giver studentereksamen?

Nej.


Det er ellers konsekvensen af det du skriver. Tre navngivne uddannelser er studentereksaminer, og alle andre er ikke. Eftersom HHX ikke er en af de tre navngivne eksaminer, så må de jo høre under "alle andre".

Læs resten af tråden.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Kommodedyret » 12. maj 2016, 17:28

Jeg tænkte på noget, ing?
Den her type tråd, om studenterkørsel, det er jo nærmest en tradition på debatten.
Men jeg er kommet i tvivl, og jeg tror måske at vi har et problem...
Traditionen startede jo i sin tid på Jubii, altså den gamle debat, den originale debat. Og i den forstand har denne debat, den NYE debat, faktisk tyvstjålet traditionen.
Vi har et kopi-problem, og jeg overvejer at melde det til traditionstyrrelsen! :sur:
8
Closure, closure, closure closure closure
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf fisken80 » 12. maj 2016, 17:29

Advocatus-Diaboli skrev:
Dikus skrev:Nogle gange kan det være en god ide at læse hele tråden, så folk ikke skal svare på det samme flere gange


Hvad har det med det citerede at gøre?

Nogle gange tænker jeg, der ligger et stort mindreværd og lurer hos de folk, der insisterer på "kun for de rigtige studenter". Der er lidt nyrig-opførsel over det.


Mindreværdsproblemerne ligger jo nok hos dem, der snobber opad, og gerne vil identificeres som noget, de egentlig ikke er, fordi der er mere prestige i at være student end der er i at være det, som de nu reelt er.


Hun skrev efterfølgende, at hun havde glemt dem, da jeg påpegede at hhx og eux og er studentereksamener.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Danseprinsesse » 12. maj 2016, 19:20

Advocatus-Diaboli skrev:
Danseprinsesse skrev:For mig er traditioner lidt ligesom kærlighed - det bliver ikke mindre værd af at blive delt af flere.

Juletraditioner f.eks. bliver ikke devalueret for mig, fordi andre kulturer adopterer (dele) af dem, tværtimod.



Forskellen er, at dette handler om prestige, og prestige bliver netop mere udvandet, jo flere der har det.


Tradition bliver nu nævnt af rigtig mange her i tråden.

For mig er der lige præcis ingen prestige i at køre studenterkørsel, så jeg synes ikke noget bliver udvandet i den henseende.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Studenterkørsel....den måtte jo komme.

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 12. maj 2016, 19:55

Dikus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Dikus skrev:Nogle gange kan det være en god ide at læse hele tråden, så folk ikke skal svare på det samme flere gange


Hvad har det med det citerede at gøre?

Nogle gange tænker jeg, der ligger et stort mindreværd og lurer hos de folk, der insisterer på "kun for de rigtige studenter". Der er lidt nyrig-opførsel over det.


Mindreværdsproblemerne ligger jo nok hos dem, der snobber opad, og gerne vil identificeres som noget, de egentlig ikke er, fordi der er mere prestige i at være student end der er i at være det, som de nu reelt er.



For mig er det næsten nuttet, at der findes nogen, der finder en studentereksamen prestigefuld i dag. Men det udsagn understøtter sådan set bare min opfattelse


Du kan negligere prestigens betydning for uddannelsesvalg alt det du vil. Talrige undersøgelser og samfundsdebatter viser at det forholder sig sådan. http://www.kl.dk/Momentum/momentum2015-3-3-id173633/

Fagniveauet er højere på de gymnasiale uddannelser, end de er på erhvervsuddannelserne. Adgangskravene på de gymnasiale uddannelser er skrappere end på erhvervsuddannelserne, og de forhandler for tiden om at gøre dem endnu skrappere. Der er jo nok en grund til at det er svendene der snylter på studenternes traditioner med studenterkørsel og studenterhuer, og ikke omvendt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"