Levakovic bliver ikke udvist

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf dykkersild » 12. maj 2016, 10:51

Så har Højesteret talt og sigøjner Levakovic skal alligevel ikke udvises - hvad mener du om dommen.

Rent juridisk forstår jeg godt dommen.
Rent personligt/følelsesmæssigt så jeg gerne manden udvist med det samme. Det med at være far til to børn gør absolut intet for mig. Han har aldrig haft et job nogensinde - han er dybt kriminel - hvordan kan han på nogen måde være en rollemodel for de to stakkels børn - er ud over min forstand.

Jeg glæder mig lidt til at høre Zornings reaktion - jeg vil rigtig gerne vide, hvordan hun nu mener, at manden kan gøre noget for sine børn. Det var hendes argument tidligere, da hun mente, at han skulle blive i landet. I min verden skader han dem meget mere end godt er.
0
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf HerErJeg » 12. maj 2016, 10:58

Han skal UD UD UD!!! De sidder og griner deres røv i laser over nosseløse Danmark.
Jeg tvivler på at han gider bruge et øjeblik på sine børn, det skulle da lige være at oplære dem i at blive gangstere.
Kan det passe, at han var idømt fængselsstraf 23 gange? Det skriger jo til himlen.
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf dykkersild » 12. maj 2016, 10:59

Jeg smider lige link til hendes kronik. Jeg er lodret uenig i, at det er de to børns tarv at se lige præcis deres far.

http://politiken.dk/debat/ECE2879570/se ... e-udvises/

At tonen så i den grad er nedvurderende, er en helt anden side af sagen - så tal dog ordentlig til dine medmennesker. Bare slutningen: Hvis det skulle interessere.

Ja - for vi er jo alle nogle dumme, onde røvhuller mod alle børn i byen - mens du nok ved bedre. Guess what - du er altså ikke den eneste der bør udtale sig om børns tarv, blot grundet din barndon. Det står alle frit for.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. maj 2016, 11:05

Det med børnene har jeg også tænkt på. Jeg er kommet frem til, at selvom ens far ikke har meget at byde på, og man derfor i praksis mest kommer til at blive opdraget af samfundet via pædagoger, lærere, socialarbejdere, osv., er det ikke det samme som, at man så fint kan klare at vokse op uden at have mulighed for at lære sin far at kende. Det er et overgreb mod børn, vil jeg mene, så længe deres tarv selvfølgelig vægtes højst. Hvis en forælder vurderes skadelig for sine børn, uanset omfanget af samvær, skal de selvfølgelig ikke omgås vedkommende for enhver pris.

Uden at have hørt Lisbeth Zornigs udtalelse, så kan jeg godt forstå, hvad det er, Gimi Levakovic kan give sine børn. Noget, der er bedre end alternativet, som vil være ingen far. Det er ikke meget, og som sagt tror jeg ikke, at han reelt kommer til at have den store indflydelse på deres opvækst, som sagerne står lige nu, men for børnenes selvforståelse kan "lidt" i denne sammenhæng godt være "meget".

Det juridiske har jeg af princip ingen holdning til. Det er jeg ikke ordentlig klædt på til at forholde mig til, udover at jeg har tillid til, at gældende lovgivning er fulgt.
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf dykkersild » 12. maj 2016, 11:09

DetSorteCirkus skrev:Det med børnene har jeg også tænkt på. Jeg er kommet frem til, at selvom ens far ikke har meget at byde på, og man derfor i praksis mest kommer til at blive opdraget af samfundet via pædagoger, lærere, socialarbejdere, osv., er det ikke det samme som, at man så fint kan klare at vokse op uden at have mulighed for at lære sin far at kende. Det er et overgreb mod børn, vil jeg mene, så længe deres tarv selvfølgelig vægtes højst. Hvis en forælder vurderes skadelig for sine børn, uanset omfanget af samvær, skal de selvfølgelig ikke omgås vedkommende for enhver pris.

Uden at have hørt Lisbeth Zornigs udtalelse, så kan jeg godt forstå, hvad det er, Gimi Levakovic kan give sine børn. Noget, der er bedre end alternativet, som vil være ingen far. Det er ikke meget, og som sagt tror jeg ikke, at han reelt kommer til at have den store indflydelse på deres opvækst, som sagerne står lige nu, men for børnenes selvforståelse kan "lidt" i denne sammenhæng godt være "meget".

Det juridiske har jeg af princip ingen holdning til. Det er jeg ikke ordentlig klædt på til at forholde mig til, udover at jeg har tillid til, at gældende lovgivning er fulgt.


Vi to kommer til at være enige om at være uenige i denne her sag Cirkus. Jeg forstår og respekterer din argumenter men lige i denne her sag, mener jeg, at det er direkte skadeligt for de børn at have kontakt med ham.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf thomassneum » 12. maj 2016, 11:16

Jeg har intet til overs for ham og hans familie.

Loven tager dog hensyn til dit tilhørsforhold til dit hjemland, samt de relationer du har i DK i dag. Dette giver god mening, og jeg ser ikke rigtig en måde at komme uden om det på. Vi har haft ham siden han var 2 år, og vi har som samfund pligt til enten at få ham tilrettet, eller leve med konsekvenserne af ikke at have løftet den opgave.

I dette tilfælde så jeg gerne at man gjorde en undtagelse. :(
3
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Mani » 12. maj 2016, 11:17

Jeg begriber det ikke! B-E-G-R-I-B-E-R det ikke!
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Lurende Peber » 12. maj 2016, 11:18

Det står da Gimli og andre frit for at tage deres børn med. Vi skal ikke gruppe-udvise, så de må gerne blive, men vi skal da heller ikke holde på dem, hvis de ikke kan/vil undvære hinanden.
Nå. Kan ikke pasta, at jeg er overrasket :rulle:

Edit: pasta :lol: betyder sføli påstå i denne sammenhæng :-p
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Persnikedy » 12. maj 2016, 11:23

Nogen der ved hvor gamle børnene er?
For forhåbenligt vare det ikke længe inde de selv er myndige og Gimi kan vappes ud af landet.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. maj 2016, 11:24

dykkersild skrev:Vi to kommer til at være enige om at være uenige i denne her sag Cirkus. Jeg forstår og respekterer din argumenter men lige i denne her sag, mener jeg, at det er direkte skadeligt for de børn at have kontakt med ham.


Her er vi egentlig også indeover noget forvaltningsmæssigt, tænker jeg.
Hvis argumentet med børnene, der taler for, at han ikke skal udvises, skal underkendes, vil det vel kræve en form for social vurdering af hans evner som far, som lige nu mig bekendt ikke er en del af retsproceduren.
Det er klart, at blot fordi argumentet nu juridisk er gået igennem, er det bestemt ingen garanti for, at han skal se sine børn, hvis de sociale myndigheder vurderer, at det er skadeligt.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. maj 2016, 11:29

thomassneum skrev:Jeg har intet til overs for ham og hans familie.

Loven tager dog hensyn til dit tilhørsforhold til dit hjemland, samt de relationer du har i DK i dag. Dette giver god mening, og jeg ser ikke rigtig en måde at komme uden om det på. Vi har haft ham siden han var 2 år, og vi har som samfund pligt til enten at få ham tilrettet, eller leve med konsekvenserne af ikke at have løftet den opgave.

I dette tilfælde så jeg gerne at man gjorde en undtagelse. :(


Det er så et andet aspekt.
Jeg kan godt forstå, at man ikke udviser en person, der har været i DK, siden han var 2 år, når deportation ikke længere er en del af retsvæsenet.
1
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf JoyNips » 12. maj 2016, 11:31

Persnikedy skrev:Nogen der ved hvor gamle børnene er?
For forhåbenligt vare det ikke længe inde de selv er myndige og Gimi kan vappes ud af landet.


De yngste, som han har forældremyndighed over, er 11 og 13 år.


Jeg vil gerne læse dommens præmisser før jeg har en mening. Men umiddelbart kan jeg ikke se, at en mand, der er født i Italien, kom til Danmark som 2-årig og har boet her i 44 år, som ikke taler andet end roma og dansk, og som har forældremyndigheden over to mindreårige børn skulle have større tilknytning til Kroatien end Danmark. Uanset at han er kriminel og en samfundsnasser.
10
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf kidkomb » 12. maj 2016, 12:39

Jeg synes egentlig man bør kunne bøje reglerne på det område en smule. Så ham fra Cameroun ikke var blevet udvist. Og andre som ham.
Og Levakovic fik taget sine børn fra sig. Nu!
Jeg er enig i, at man ikke bør udvise ham, men han bør interneres et eller andet sted.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf Pixie88 » 12. maj 2016, 12:51

Jeg synes alt for få bliver udvist inkl ham.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Levakovic bliver ikke udvist

Indlægaf dykkersild » 12. maj 2016, 13:17

Er det nogen herinde der ved, hvorfor at faderen har forældremyndigheden - hvor er moderen henne i dette her? Jeg har ikke kunne finde noget på det.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"