Dansk Folkeparti gør det igen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf mulledit » 20. maj 2016, 09:52

Igen formår de at sige en masse, uden at sige noget som helst. Hvorfor falder folk for det?

Sige stop, hvordan?? Er der handling bag ordene? eller?

b69da9f8-0723-484b-a36d-5bf79b23462a.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1873

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Precaseptica » 20. maj 2016, 10:01

Jeg læste en udmærket kommentar på det for nyligt, hvor én skrev, at DFs succes i stor stil kan baseres på, at de taler manden på gulvets sprog. Det er simpelthen ikke et spørgsmål om hvad de reelt producerer af politik men det faktum, at de relaterer bedre til den del af stemmerne i landet end andre partier gør. De ved hvordan det skal siges, hvilke aviser der læses, hvilke nyheder folk fokuserer på og de retter deres PR herefter. Derfor ligner det også en sejr gang på gang, når de kompromitterer hele deres sociale politk til fordel for en bum og en hest.

Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen: DF havde vundet valget på LANGT større vis, hvis ét af deres mandater var gået til Socialdemokraterne i stedet. De kan simpelthen ikke få noget igennem på deres egen fløj. De fungerer bedre som parlamentarisk opposition, og Socialdemokraterne vil også langt hellere arbejde sammen med dem og Venstre end med Enhedslisten og SF.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf LadyFox » 20. maj 2016, 10:08

Var DF ikke med i beslutningen om at skære i boligstøtten?
0
...
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf mulledit » 20. maj 2016, 10:09

De er pisse gode til det. De er altid der hvor det sker, klar med en udtalelse om alt, uden egentlig at sige noget de kan stilles til ansvar for. At mange så falder for det, det er i og for sig også imponerede og fortæller nok noget om hvor indviklet politik er blevet.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Rapfisk » 20. maj 2016, 10:23

LadyFox skrev:Var DF ikke med i beslutningen om at skære i boligstøtten?

Jo, det var i finansloven, så det er ikke engang en nyhed.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf LadyFox » 20. maj 2016, 10:31

Rapfisk skrev:
LadyFox skrev:Var DF ikke med i beslutningen om at skære i boligstøtten?

Jo, det var i finansloven, så det er ikke engang en nyhed.

Mindes nok det var sådan det var. :)
0
...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Code71 » 20. maj 2016, 10:36

DF taler folkets sprog. Der er intet der skaffer stemmer som at klage over alt og alle og vise folk hvem der er skyld i det hele. Mens man taler om de gode gamle dage

Kig gennem historien. Både i Danmark og udlandet. Det er sådan valg vindes. S/SF vandt forrige valg på præcis det. Det var iflg dem SÅ godt i gamle dage og det var venstre der var skyld i alle forringelserne. Så gjorde venstre det samme sidste gang og bum. Så vandt de

DF har kørt på det altid. De har ikke brug for at (dog ikke det samme som at de ikke ønsker at) føre reel politik. Ja jeg vil endda påstå at den dag de fører virkelig reel politik. Den dag begynder de at miste tilslutning
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1873

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Precaseptica » 20. maj 2016, 10:58

Code71 skrev:Ja jeg vil endda påstå at den dag de fører virkelig reel politik. Den dag begynder de at miste tilslutning


Interessant tanke. Hvorfor tror du det?
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Code71 » 20. maj 2016, 11:01

Precaseptica skrev:
Code71 skrev:Ja jeg vil endda påstå at den dag de fører virkelig reel politik. Den dag begynder de at miste tilslutning


Interessant tanke. Hvorfor tror du det?


Fordi de på det tidspunkt ikke længere kan være et protestparti udelukkende. Så skal de rent faktisk til at tage ansvar.

Det er ligesom med EL. De står også bare på sidelinjen og råber og skriger. Men når det kommer til stykket, tør de intet. Det tror jeg helt sikkert er det samme med DF
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1873

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Precaseptica » 20. maj 2016, 11:13

Code71 skrev:Fordi de på det tidspunkt ikke længere kan være et protestparti udelukkende. Så skal de rent faktisk til at tage ansvar.

Det er ligesom med EL. De står også bare på sidelinjen og råber og skriger. Men når det kommer til stykket, tør de intet. Det tror jeg helt sikkert er det samme med DF


Det er nok meget rigtigt. LA er også meget højrøstede i sager hvor de reelt ikke kan få indflydelse. Hvor mange gange alene i år har Samuelsen ikke snakket om at nu vælter regeringen lige om et par minutter.
1
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf mulledit » 20. maj 2016, 12:08

Precaseptica skrev:
Code71 skrev:Fordi de på det tidspunkt ikke længere kan være et protestparti udelukkende. Så skal de rent faktisk til at tage ansvar.

Det er ligesom med EL. De står også bare på sidelinjen og råber og skriger. Men når det kommer til stykket, tør de intet. Det tror jeg helt sikkert er det samme med DF


Det er nok meget rigtigt. LA er også meget højrøstede i sager hvor de reelt ikke kan få indflydelse. Hvor mange gange alene i år har Samuelsen ikke snakket om at nu vælter regeringen lige om et par minutter.


Det er så useriøst og er kun med til at ødelægge tilliden til vores politikere.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1873

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Precaseptica » 20. maj 2016, 12:15

mulledit skrev:Det er så useriøst og er kun med til at ødelægge tilliden til vores politikere.


Det ville jeg også umiddelbart mene. Men jeg tror også man bør overveje om det modsatte kunne være sandt. For i virkeligheden så tilføjer det til yderpartiernes profil som kritiske, at de snakker meget om hvor lidt de gider finde sig i tingene, selvom de reelt finder sig i det hele.

Om ikke andet må man sige, at stemmeprocenten stiger hver gang der er valg i Danmark, så politikerleden er ikke så høj som den burde være. Hvis politik er til for at dreje på hjulene, så burde vi ikke se nær 90% af befolkningen troppe op ved urnerne hver gang, når der næsten intet sker efterfølgende.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Wizzze » 20. maj 2016, 12:26

Rapfisk skrev:
LadyFox skrev:Var DF ikke med i beslutningen om at skære i boligstøtten?

Jo, det var i finansloven, så det er ikke engang en nyhed.


Nyheden er at de springer fra den aftale der blev lavet i december.
En aftale der blev lavet fordi DF ikke havde styr på hvad de havde sagt ja til, og pludselig stod i en pinlig situation ift pensionisterne, deres rigtige kernevælgere. De er godt nok ikke lette at være i forlig med, det har Togfond partierne vist også fundet ud af :lol:
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Slettet bruger » 20. maj 2016, 12:56

Precaseptica skrev:
mulledit skrev:Det er så useriøst og er kun med til at ødelægge tilliden til vores politikere.


Det ville jeg også umiddelbart mene. Men jeg tror også man bør overveje om det modsatte kunne være sandt. For i virkeligheden så tilføjer det til yderpartiernes profil som kritiske, at de snakker meget om hvor lidt de gider finde sig i tingene, selvom de reelt finder sig i det hele.

Om ikke andet må man sige, at stemmeprocenten stiger hver gang der er valg i Danmark, så politikerleden er ikke så høj som den burde være. Hvis politik er til for at dreje på hjulene, så burde vi ikke se nær 90% af befolkningen troppe op ved urnerne hver gang, når der næsten intet sker efterfølgende.


Fedt citat. Det beder bare om at blive brugt udenfor kontekst.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Slettet bruger » 20. maj 2016, 12:57

Er DF ikke gået en del ned på det seneste?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"