Dansk Folkeparti gør det igen

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 20. maj 2016, 14:02

mulledit skrev:Igen formår de at sige en masse, uden at sige noget som helst. Hvorfor falder folk for det?



Hvem siger at "folk falder for det"? Hvad får dig til at tro at du kan gennemskue noget, som 1/5 af den stemmeberettigede del af befolkningen ikke kan gennemskue? Det kunne jo være at det netop var den slags, der fik dem til at stemme på dem. Det kunne også snildt være, at der lå helt andre ting til grund for at de stemmer på dem.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1873

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Precaseptica » 20. maj 2016, 16:00

eks-Maupassant skrev:Fedt citat. Det beder bare om at blive brugt udenfor kontekst.


Hvilket citat?
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf mulledit » 20. maj 2016, 19:52

Advocatus-Diaboli skrev:
mulledit skrev:Igen formår de at sige en masse, uden at sige noget som helst. Hvorfor falder folk for det?



Hvem siger at "folk falder for det"? Hvad får dig til at tro at du kan gennemskue noget, som 1/5 af den stemmeberettigede del af befolkningen ikke kan gennemskue? Det kunne jo være at det netop var den slags, der fik dem til at stemme på dem. Det kunne også snildt være, at der lå helt andre ting til grund for at de stemmer på dem.


Hbis man tjekker kommentarerne til hans opslag, så tror jeg "falder for" er meget dækkende. Alle giver han ret og hujer derud af. Men han har jo ikle sagt noget specifikt. Men hans opslag giver han udtryk for at de kan gøre noget osv. Det er den slags der får folk til at stemme på.dem, med det er også den slag der gør dem skuffede.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Slettet bruger » 20. maj 2016, 21:04

Precaseptica skrev:
eks-Maupassant skrev:Fedt citat. Det beder bare om at blive brugt udenfor kontekst.


Hvilket citat?


Politikerleden er ikke så høj som den burde være!
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 20. maj 2016, 21:09

mulledit skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
mulledit skrev:Igen formår de at sige en masse, uden at sige noget som helst. Hvorfor falder folk for det?



Hvem siger at "folk falder for det"? Hvad får dig til at tro at du kan gennemskue noget, som 1/5 af den stemmeberettigede del af befolkningen ikke kan gennemskue? Det kunne jo være at det netop var den slags, der fik dem til at stemme på dem. Det kunne også snildt være, at der lå helt andre ting til grund for at de stemmer på dem.


Hbis man tjekker kommentarerne til hans opslag, så tror jeg "falder for" er meget dækkende. Alle giver han ret og hujer derud af. Men han har jo ikle sagt noget specifikt.


392 kommentarer? Selv hvis vi leger at samtlige kommentarer er positive og fra unikke brugere, så er der eddermame langt op til de 741.746 der stemte O ved sidste valg, eller de 4.145.105 der var stemmeberettige i det hele taget. Især eftersom kommentarfeltet på hans side næppe er repræsentativt fordelt jævnt.

Men hans opslag giver han udtryk for at de kan gøre noget osv. Det er den slags der får folk til at stemme på.dem, med det er også den slag der gør dem skuffede.


Hvis vi nu for diskussionens skyld antager at du har ret i at han 1) er vag og 2) han skuffer dem, så giver din konklusion ingen mening. Hvis han er vag, så kan du ikke konkludere at han ikke leverer, og hvis han skuffer dem, som ville 392 indlæg ikke "give ham ret og huje derud af".
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf kidkomb » 20. maj 2016, 21:14

Jeg synes virkelig det er et nederen menneskesyn at synes, at en femtedel af Danmarks befolkning er dumme racister :(
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Slettet bruger » 20. maj 2016, 21:14

Advocatus-Diaboli skrev:
mulledit skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
mulledit skrev:Igen formår de at sige en masse, uden at sige noget som helst. Hvorfor falder folk for det?



Hvem siger at "folk falder for det"? Hvad får dig til at tro at du kan gennemskue noget, som 1/5 af den stemmeberettigede del af befolkningen ikke kan gennemskue? Det kunne jo være at det netop var den slags, der fik dem til at stemme på dem. Det kunne også snildt være, at der lå helt andre ting til grund for at de stemmer på dem.


Hbis man tjekker kommentarerne til hans opslag, så tror jeg "falder for" er meget dækkende. Alle giver han ret og hujer derud af. Men han har jo ikle sagt noget specifikt.


392 kommentarer?
Selv hvis vi leger at samtlige kommentarer er positive og fra unikke brugere, så er der eddermame langt op til de 741.746 der stemte O ved sidste valg, eller de 4.145.105 der var stemmeberettige i det hele taget. Især eftersom kommentarfeltet på hans side næppe er repræsentativt fordelt jævnt.

Men hans opslag giver han udtryk for at de kan gøre noget osv. Det er den slags der får folk til at stemme på.dem, med det er også den slag der gør dem skuffede.


Hvis vi nu for diskussionens skyld antager at du har ret i at han 1) er vag og 2) han skuffer dem, så giver din konklusion ingen mening. Hvis han er vag, så kan du ikke konkludere at han ikke leverer, og hvis han skuffer dem, som ville 392 indlæg ikke "give ham ret og huje derud af".


Der var nogen der oprettede en facebook side med et billede af en ananas der hed "Kan den her ananas få flere fans end Sidney Lee". Det mener jeg den fik ret hurtigt.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 844
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1873

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Precaseptica » 20. maj 2016, 21:54

eks-Maupassant skrev:Politikerleden er ikke så høj som den burde være!


Ah.

Jamen det er da også det eneste sted hvor folk lader til at komme igen og igen efter de hver gang har betalt for en 350g rib-eye og endnu ikke fået den.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Code71 » 20. maj 2016, 22:51

kidkomb skrev:Jeg synes virkelig det er et nederen menneskesyn at synes, at en femtedel af Danmarks befolkning er dumme racister :(


Men det har jo altid været i orden? Der findes ikke nogen der er mere "lovlige" at mobbe end DF vælgere.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Code71 » 20. maj 2016, 23:05

Ennovy skrev:
Code71 skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes virkelig det er et nederen menneskesyn at synes, at en femtedel af Danmarks befolkning er dumme racister :(


Men det har jo altid været i orden? Der findes ikke nogen der er mere "lovlige" at mobbe end DF vælgere.



Jeg synes det er en ret spændende debat den der. Fordi jeg er en af dem, der mener at DF er racistiske - men jeg forstår også godt at det kan virke meget dobbeltmoralsk. Personligt er jeg nået frem til at der er moralske grænser for hvad man synes er i orden og hvad man ikke synes er i orden. Der er nogle samfundsgrupper, som vi gerne må tage af stand til - og for nogle (inkl. mig selv) er DF en del af de grupper - og for andre er det ikke.


Det dobbeltmoralske består for mig i at venstrefløjs vælgere som selv mener at være ih og åh så omfavnende og åbne, samtidig mener at det er mere end okay at svine de 25% af Danmarks befolkning til på det groveste som tilfældigvis ikke er enige med dem

Så det er en understregning af den der med at "vi er alle lige. Nogle er bare mere lige end andre"

Jeg stemmer ikke DF og kommer aldrig til det. Men jeg er borgerlig. Jeg kommer dog aldrig til at svine EL's vælgerskare til. Jeg kan være rygende uenige i partiets linje og også grine af dem fordi jeg nogle gange synes de er snotdumme at høre på og ikke har nogen former for virkeligheds forståelse. Men nogle af mine bedste venner og noget af min familie stemmer EL. Så at svine mennesker til pga deres stemme, kommer aldrig til at ske
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Code71 » 20. maj 2016, 23:24

Ennovy skrev:Jeg forstår virkeligt godt det du skriver - og egentligt er jeg enig. MEN jeg mener så bare at der er grupper som ikke skal håndteres med åbenhed og omfavnelse - men med spørgsmål, fakta og med afstandstagen. Og det tror jeg faktisk de fleste er enige i - men vi er så bare ikke enige om hvilke grupper der omfatter. Fx mener jeg ikke at vi bare skal omfavne hadprædikanter, der undergraver vores samfund - jeg mener heller ikke at vi skal velkomme nazister, terrorister osv. Jeg mener heller ikke vi skal være åbne og glædeligt tage imod grupperinger der skaber had, splid og meget mere - og DF er en del af den sidste gruppe for mig. Jeg kan fint forstå at andre ikke ser det sådan.


Rent faktisk er det lige det du skriver der, som for mig udgør det mest latterlige ved folk som sidder på venstrefløjen og fordømmer DF vælgere.

Mens i selv forventer at blive betragtet som og tiltalt som individer, så er det helt i orden at omtale DF vælgere som en gruppe. Stemmer du DF=er du for had, splid og meget mere

Det er i orden at kalde andre mennesker ting som man feks i skolen ville kalde grov mobning eller på en arbejdsplads for chikane. Det er altså ikke en homogen gruppe. DF vælgere er præcis som samtlige andre vælgere ikke nødvendigvis enige i alt det DF står for

Venstrefløjen er jo mest koncentreret i de større byer og det viser meget godt at man ikke sætter sig ind i HVORFOR feks sønderjyder i så stor grad støtter DF.

Jeg bor selv i Kbh og har gjort det i 16 år. Men min familie bor i syd/sønderjylland. Der er simpelthen så mange indbrud og uroligheder pga schengen samarbejdet. Østbander(bander er så meget sagt. De er for det meste en 3-stykker) hærger i de mindre byer op til 100km op i landet og der begåes flere indbrud end nogensinde før

Hvad skal de mennesker gøre? Ingen partier tager deres klager alvorligt? Ingen? Ikke engang venstre. Der er kun DF som lytter til deres problemer. De føler sig utrygge i deres egen by pga de her ting.

Jeg er ikke enige med dem. Men jeg kan virkelig godt sætte mig ind i deres utryghed

Jeg kan give dig et forslag: Prøv at melde dig ind i en facebook gruppe fra en af byerne i området. Jeg feks er med i den fra min barndomsby. Hver eneste dag næsten er der opslag om at nu kører den og den varevogn med udenlandske nummerplader rundt i villakvaterene og tager billeder.. Det må da være pisse utrygt?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Code71 » 20. maj 2016, 23:36

Ennovy skrev:Jeg forstår godt at man kan ende med at stemme DF - af mange forskellige årsager - men det ændrer ikke på at jeg opfatter DF'ere som nogle der er lige så skadelige for samfundet som hadprædikanterne er. Og nej selvfølgeligt er DF'ere ikke ens. Men de har stemt på et parti der i mine øjne repræsenterer noget meget ødelæggende. Jeg går jo heller ikke rundt på gaden med et "DF er tosser" skilt. Og jeg er ikke venstrefløj - så jeg indgår ikke i det "I". Dækker din åbenhed alle slags mennesker? Uanset hvad de mener, gør og siger?


Sålænge de ikke bryder gældende lovgivning, så ja. Så har de for mig lov til at mene hvad de vil. Stemme på hvad de vil og se ud som de vil samt ikke mindst leve som de vil

Jeg tror meget på menneskets frie valg og evnen til at træffe de beslutninger der er bedst for netop den person
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Code71 » 20. maj 2016, 23:42

Ennovy skrev:
Code71 skrev:
Ennovy skrev:Jeg forstår godt at man kan ende med at stemme DF - af mange forskellige årsager - men det ændrer ikke på at jeg opfatter DF'ere som nogle der er lige så skadelige for samfundet som hadprædikanterne er. Og nej selvfølgeligt er DF'ere ikke ens. Men de har stemt på et parti der i mine øjne repræsenterer noget meget ødelæggende. Jeg går jo heller ikke rundt på gaden med et "DF er tosser" skilt. Og jeg er ikke venstrefløj - så jeg indgår ikke i det "I". Dækker din åbenhed alle slags mennesker? Uanset hvad de mener, gør og siger?


Sålænge de ikke bryder gældende lovgivning, så ja. Så har de for mig lov til at mene hvad de vil. Stemme på hvad de vil og se ud som de vil samt ikke mindst leve som de vil



Jeg mener nu også at de har lov til at mene hvad de vil og stemme hvad de vil. Men er du åben og omfavnende overfor alle grupperinger? Nynazisterne? Hadprædikanterne?


De overholder jo ikke loven. Så nej naturligvis ikke. Det de taler om er direkte lovbrud. Så det kan på ingen måde sammenlignes med DF vælgere
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Code71 » 20. maj 2016, 23:47

Ennovy skrev: Er det ulovligt at gå ind for raceadskillelse eller at prædike had? Altså jeg snakker ikke om handlinger - men om holdninger.


Altså nu gider jeg ikke fluekneppe med dig. Men det de prædiker. Det samfund de hver især vil ha indført. Det bryder loven. Så ja. Det er ikke i orden og ikke noget jeg kan acceptere
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Dansk Folkeparti gør det igen

Indlægaf Code71 » 20. maj 2016, 23:53

Ennovy skrev:
Code71 skrev:
Ennovy skrev: Er det ulovligt at gå ind for raceadskillelse eller at prædike had? Altså jeg snakker ikke om handlinger - men om holdninger.


Altså nu gider jeg ikke fluekneppe med dig. Men det de prædiker. Det samfund de hver især vil ha indført. Det bryder loven. Så ja. Det er ikke i orden og ikke noget jeg kan acceptere



Jeg mente nu spørgsmålet helt alvorligt - jeg var ikke klar over at det var ulovligt at være nynazist. Jo i Tyskland - men ikke her.


Det er ulovligt at opfordre til vold. Så jo det er ulovligt at prædike det nazister og de imamer som klassificeres som hadprædikanter prædiker

Straffelovens paragraf 136 og 136, stk 2

Man kan, efter straffelovens paragraf 136, blive straffet, hvis man tilskynder til forbrydelser generelt. En sådan ytring bliver straffet med »bøde eller fængsel indtil 4 år
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"