Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf dgd2007 » 9. jun 2016, 13:23

Det må da være første gang i 100 år, de ikke er med i et forsvarsforlig :gruble:

De ville have købt tre flyvere til, men alligevel ... Mon det er vejen frem for dem?

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-0 ... elte-lokke
0
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf OsCoccygis » 9. jun 2016, 13:50

Hvor får du de 3 fly fra? Der bliver købt 27, Jarlov ville gerne have 43
0
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf kokkenok » 9. jun 2016, 14:15

Det biver en gyser.
Konservative uden forsvarforlig er ganske uhørt
og jeg kan ikke forestille mig at K kan lade det gå upåagtet hen til efteråret.
Men det er måske netop taktikken, vælgerne kan glemme meget på 3 måneder.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf Wizzze » 9. jun 2016, 14:24

dgd2007 skrev:Det må da være første gang i 100 år, de ikke er med i et forsvarsforlig :gruble:

De ville have købt tre flyvere til, men alligevel ... Mon det er vejen frem for dem?

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-0 ... elte-lokke


Det er vist ikke antallet af fly der er den største anke, men at flykøbet vil beslaglægge hele forsvarets materielbudget mere end et årti frem. Forligsteksten åbner for at der i fremtiden godt kunne købes ekstra fly hvis behovet er der.
Jeg kan egentlig godt følge dem, forsvarsbudgettet ER historisk lavt, og enten må politikkerne indskrænke brugen af forsvaret og sige nej til andet end lokale øvelser, eller også skal der tilføres flere midler. Med tanke på at et nyt forsvarsforlig skal forhandles næste år, så var jeg nok blevet i forliget, for at være med til at sætte nye rammer. Men det er jo meget muligt at K ikke regner med at det ikke er denne regering der skal forhandles med næste år, og derfor vælger at markere nu :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf Firebird » 9. jun 2016, 14:32

C er et parti på hvad er det 6 mandater? De har behov for at markere sig, og så var der ikke mere i den sag.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf kokkenok » 9. jun 2016, 14:35

Wizzze skrev:
Det er vist ikke antallet af fly der er den største anke, men at flykøbet vil beslaglægge hele forsvarets materielbudget mere end et årti frem. Forligsteksten åbner for at der i fremtiden godt kunne købes ekstra fly hvis behovet er der.
Jeg kan egentlig godt følge dem, forsvarsbudgettet ER historisk lavt, og enten må politikkerne indskrænke brugen af forsvaret og sige nej til andet end lokale øvelser, eller også skal der tilføres flere midler. Med tanke på at et nyt forsvarsforlig skal forhandles næste år, så var jeg nok blevet i forliget, for at være med til at sætte nye rammer. Men det er jo meget muligt at K ikke regner med at det ikke er denne regering der skal forhandles med næste år, og derfor vælger at markere nu :gruble:


På den måde sat op, har K måske gjort det rigtige - Men er det virkeligt noget deres vælgere vil lade dem slippe afsted med?
Oven i det er der stadig alt postyret omring Eva Kjær, som deres vælgere vel ikke har glemt.
Så K står atter engang i valget om flere vælgere og mandatar(på sigt) eller være på god fod med regeringen?
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf landsbytossen » 9. jun 2016, 15:24

Konservative er med Pape ude i det, der i cykelsporten kaldes "TV-udbrud".
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf Sophies-mor » 10. jun 2016, 06:11

Til gengæld synes jeg at det er godt, at de har nogle mærkesager, hvor de ikke bøjer af!
Synes ufatteligt mange i Folketinget - partier og enkelt individer - opfører sig som siv. Duver i vinden. Først til den ene side og så til den anden.
Hold nu op med at skifte holdning konstant.
Jeg synes det er tiltrængt med "stabile" holdninger. Det vinder man efter min mening mere ved i det lange løb end som siv.
5
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf dgd2007 » 10. jun 2016, 14:19

OsCoccygis skrev:Hvor får du de 3 fly fra? Der bliver købt 27, Jarlov ville gerne have 43

Nå ok.
Anyways, så hørte jeg Jarlov redegøre for deres synspunkt i går. Det lød sådan set rimeligt nok, det han sagde, at det hele byggede på, at evt. ekstraudgifter (som der meget optimistisk var set bort fra) skulle gå andre grene af forsvaret.
Jeg ved ikke, om han har ret ... men det er meget usædvanligt for Konservative at stå uden for et forsvarsforlig (heller ikke med S-R-regeringer gennem tiden). Og spørgsmålet er jo, om der virkelig er brug for flere protestpartier, og om det er det, deres potentielle ekstra vælgere vil tænde på? :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er De Konservative ved at blive et protestparti?

Indlægaf dgd2007 » 11. jun 2016, 12:59

OsCoccygis skrev:Hvor får du de 3 fly fra? Der bliver købt 27, Jarlov ville gerne have 43

Men jeg må være tilgivet ... Pape kunne ikke engang huske det, da han blev spurgt i Folketinget :)

Det er ca. 1:45 inde i videoen: http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-0 ... politik-er
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"