Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf fisken80 » 25. jun 2016, 06:03

dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:Jeg kunne ikke være mere enig. Og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man som politiker kan være så meget ude af trit med sine egne vælgeres ønsker. Det sender altså et signal om, at "vi ved bedre og nu skal vi nok bestemme hvad der er godt for jer" og det er bare aldrig godt.

Det er jeg til gengæld ikke enig i.
Det må da være minimumskravet for at blive politiker at man har nogle ideer, man synes er bedre end andres, og gerne vil føre ud i livet :)
Hvis man bare undersøger, hvad de fleste mener, og så selv mener det ... det er da ikke godt.
Men altså, hvis du mener politikere, der ud fra en filosofi lukker øjnene for de ting, der føles som reelle problemer af vælgere, så er det selvfølgelig heller ikke godt.


Seriøst? Den tankegang der minder da om alt andet end demokrati...Hvis man mener, at ens egne ideer er de rigtige og nægter at lytte til befolkningen, så kalder jeg det ikke demokrati, så kalder jeg det diktatur.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Code71 » 25. jun 2016, 06:05

Bad Samaritan skrev:
Næh... Kun jeres. :)


Ja jeg beklager. Jeg kan godt se det lyder provokerende og er slet ikke ment sådan

Men jeg er oprigtigt interesseret i hvordan man kan tro at hele verden går under fordi de har stemt nej til EU

Formelt kommer det ikke til at betyde blot det mindste. England/Storbritannien er stadig head of the commonwelth og englænderne vil også ha bacon til morgenmad på mandag. Ingen i verden vil lade disse landvindinger som du lister op, gå til grunde på grund af noget (i den forbindelse) så ubetydeligt som en nej stemme til medlemskab af EU. Ingen englændere er interesserede i at der kommer høje toldmure eller lignende. For de vil også gerne stadig købe billigt i feks Danmark og Danmark vil gerne sælge. Så der laves som FØR EU monstret blev til det kæmpe skrankepave monster det er i dag, en masse handelsaftaler og diverse

Verdenshistorien er rig på forsøg på at skræmme befolkningerne med dommedags scenarier om at der sker ditten og datten, hvis ikke befolkningen stemmer præcis det politikerne helst vil. Det sker ALDRIG.

Jeg ved ikke om du kan huske op til Danmarks nej i 92? Ja-siden kunne simpelthen ikke komme til for at fortælle at vi alle døde af sult, hvis vi stemte nej. At ingen ville ha et job efterfølgende og alle de ting. Men det er sgu da gået ret godt endda, vil jeg tillade mig at mene

Der mangler simpelthen så meget substans i det her omkring denne afstemning. Der er ikke en levende sjæl der ved hvad der kommer til at ske. Altså lige udover at Storbritannien altså ikke er ude af EU endnu og ikke kommer til at forsvinde ud i de kommende mange mange år. Det er en sindssyg lang proces at forlade EU. Helt i tråd med det skrankepave univers en masse afdankede og i hjemlandene uønskede politikere har opbygget

Jeg tror ikke du HAR det sådan. Men på mig forekommer det seriøst som at du sidder og kalder alt og alle snothamrende dumme fordi de ikke kan se at verden nu falder fra hinanden og det er ikke ligefrem fordrende for en debat. Måske skulle man bare respektere at flertallet af briter ønsker at slippe for EU-monstret og så få det bedste ud af det, i stedet for at råbe anarki og verdensundergang

Ikke at DU gør det som sådan, men jeg ved ikke om du har set http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-2 ... t-bestemme

Det er sådan de "kære" folkevalgte tænker om deres vælgere. Så har jeg godt nok svært ved at se hvorfor man skulle lytte til deres anbefalinger. Lykketoft er det mest løgnagtige og dobbeltmoralske ever
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jun 2016, 07:31

fisken80 skrev:
dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:Jeg kunne ikke være mere enig. Og jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man som politiker kan være så meget ude af trit med sine egne vælgeres ønsker. Det sender altså et signal om, at "vi ved bedre og nu skal vi nok bestemme hvad der er godt for jer" og det er bare aldrig godt.

Det er jeg til gengæld ikke enig i.
Det må da være minimumskravet for at blive politiker at man har nogle ideer, man synes er bedre end andres, og gerne vil føre ud i livet :)
Hvis man bare undersøger, hvad de fleste mener, og så selv mener det ... det er da ikke godt.
Men altså, hvis du mener politikere, der ud fra en filosofi lukker øjnene for de ting, der føles som reelle problemer af vælgere, så er det selvfølgelig heller ikke godt.


Seriøst? Den tankegang der minder da om alt andet end demokrati...Hvis man mener, at ens egne ideer er de rigtige og nægter at lytte til befolkningen, så kalder jeg det ikke demokrati, så kalder jeg det diktatur.


Jeg er enig med dgd. En politik, der alene er funderet på flertallets holdninger, er populisme, som til tider kammer over i decideret ansvarsfralæggelse. Det modsatte er heller ikke godt, men det skriver dgd sådan set også til sidst
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf dgd2007 » 25. jun 2016, 08:02

DetSorteCirkus skrev:Mogens Lykketoft er rasende på englænderne og på Cameron i særdeleshed.
Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan Uffe Elleman har det lige nu :8:

Ja, jeg ærgrede mig også over, at der ikke kom Ellemann|Lykketoft i går :D
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Wizzze » 25. jun 2016, 14:52

Hvad mon der kommer til at ske omkring Gibraltar? :gruble:

Gibraltar stemte 96% for at blive i EU, kun 4% stemte for at melde sig ud, er Gibraltar mon på vej mod at blive spansk igen? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf dgd2007 » 25. jun 2016, 16:08

Wizzze skrev:Hvad mon der kommer til at ske omkring Gibraltar? :gruble:

Gibraltar stemte 96% for at blive i EU, kun 4% stemte for at melde sig ud, er Gibraltar mon på vej mod at blive spansk igen? :gruble:

Du siger noget - der åbner sig nye muligheder ;)
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Slettet bruger » 25. jun 2016, 21:51

Bad Samaritan skrev:Meget apropos de fattige lande vi snakkede om tidligere i tråden, så står for flere milliarder ECHO-finansierede nødhjælps- og udviklingsprojekter i Afrikas hårdest ramte egne til at implodere nu - effective immediately - fordi nødhjælpsorganisationer med hovedsæde i London får hevet tæppet væk under sig. Årtiers fremskridt inden for alt lige fra anti-pirateri, fattigdomsbekæmpelse, bæredygtigt landbrug og fiskeri, solenergi, menneskesmugling, prostitution af kvinder og børn, HIV-forebyggelse, bekæmpelse af akut hungersnød og underernæring, såvel som en betragtelig del af Ebola-responsen og en masse andet spas. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at alt vores veluddannethed og vores top-placeringer i Forbes' analyser over, hvem som vækster mest og hvor man har været bedst til at fore tegnedrengen, nok skal hjælpe os med løse alt dét shit og forhindre endnu flere millioner i at rykke nordpå...


De kan da bare blive liggende i London? Hvorfor kan man ikke have ebola-hovedkvarter i et land der ikke er med i EU?
1
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Code71 » 25. jun 2016, 21:58

eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Meget apropos de fattige lande vi snakkede om tidligere i tråden, så står for flere milliarder ECHO-finansierede nødhjælps- og udviklingsprojekter i Afrikas hårdest ramte egne til at implodere nu - effective immediately - fordi nødhjælpsorganisationer med hovedsæde i London får hevet tæppet væk under sig. Årtiers fremskridt inden for alt lige fra anti-pirateri, fattigdomsbekæmpelse, bæredygtigt landbrug og fiskeri, solenergi, menneskesmugling, prostitution af kvinder og børn, HIV-forebyggelse, bekæmpelse af akut hungersnød og underernæring, såvel som en betragtelig del af Ebola-responsen og en masse andet spas. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at alt vores veluddannethed og vores top-placeringer i Forbes' analyser over, hvem som vækster mest og hvor man har været bedst til at fore tegnedrengen, nok skal hjælpe os med løse alt dét shit og forhindre endnu flere millioner i at rykke nordpå...


De kan da bare blive liggende i London? Hvorfor kan man ikke have ebola-hovedkvarter i et land der ikke er med i EU?


Fordi dommedagsscenarierne ikke holder stik ellers. Det er efterhånden komisk så meget det overdrives ud i ekstremerne
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf billiebean » 25. jun 2016, 22:01

http://www.dr.dk/nyheder/udland/brexit/ ... ter-brexit

Nå.. de havde ikke lige regnet med, at det faktisk kunne blive et nej. Flot.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Slettet bruger » 26. jun 2016, 01:04

Code71 skrev:
eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Meget apropos de fattige lande vi snakkede om tidligere i tråden, så står for flere milliarder ECHO-finansierede nødhjælps- og udviklingsprojekter i Afrikas hårdest ramte egne til at implodere nu - effective immediately - fordi nødhjælpsorganisationer med hovedsæde i London får hevet tæppet væk under sig. Årtiers fremskridt inden for alt lige fra anti-pirateri, fattigdomsbekæmpelse, bæredygtigt landbrug og fiskeri, solenergi, menneskesmugling, prostitution af kvinder og børn, HIV-forebyggelse, bekæmpelse af akut hungersnød og underernæring, såvel som en betragtelig del af Ebola-responsen og en masse andet spas. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at alt vores veluddannethed og vores top-placeringer i Forbes' analyser over, hvem som vækster mest og hvor man har været bedst til at fore tegnedrengen, nok skal hjælpe os med løse alt dét shit og forhindre endnu flere millioner i at rykke nordpå...


De kan da bare blive liggende i London? Hvorfor kan man ikke have ebola-hovedkvarter i et land der ikke er med i EU?


Fordi dommedagsscenarierne ikke holder stik ellers. Det er efterhånden komisk så meget det overdrives ud i ekstremerne


Det værste der er sket for dem indtil videre er at deres udgifter til husleje samt lønninger til de lokalt ansatte er faldet med 10% da jeg går ud fra at det afregnes i pund. Det er jo ikke noget der får en til at flytte :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jun 2016, 03:32

billiebean skrev:http://www.dr.dk/nyheder/udland/brexit/vaelgere-vil-traekke-stemmer-tilbage-efter-brexit

Nå.. de havde ikke lige regnet med, at det faktisk kunne blive et nej. Flot.


Det er sikkert meget få, der er så uvidende, at de ringer for at høre, om de kan ændre deres stemme, men alligevel :tie:

Bortset fra det - hvad sker der for, at en underskriftindsamling, der er faciliteret af systemet selv og kan give krav på debat i Underhuset, ikke er sikret mod, at de samme personer kan stemme igen og igen? :8:
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Slettet bruger » 26. jun 2016, 04:02

Bad Samaritan skrev:
eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Meget apropos de fattige lande vi snakkede om tidligere i tråden, så står for flere milliarder ECHO-finansierede nødhjælps- og udviklingsprojekter i Afrikas hårdest ramte egne til at implodere nu - effective immediately - fordi nødhjælpsorganisationer med hovedsæde i London får hevet tæppet væk under sig. Årtiers fremskridt inden for alt lige fra anti-pirateri, fattigdomsbekæmpelse, bæredygtigt landbrug og fiskeri, solenergi, menneskesmugling, prostitution af kvinder og børn, HIV-forebyggelse, bekæmpelse af akut hungersnød og underernæring, såvel som en betragtelig del af Ebola-responsen og en masse andet spas. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at alt vores veluddannethed og vores top-placeringer i Forbes' analyser over, hvem som vækster mest og hvor man har været bedst til at fore tegnedrengen, nok skal hjælpe os med løse alt dét shit og forhindre endnu flere millioner i at rykke nordpå...


De kan da bare blive liggende i London? Hvorfor kan man ikke have ebola-hovedkvarter i et land der ikke er med i EU?


Fordi organisationerne - med hele deres administration og det væld af monitoreringsmekanismer, der skal til for at sikre mod svindel og misbrug af nødhjælp - er økonomisk og administrativt forankrede i London... og når EU (gennem ECHO) giver midler til nødhjælp og udviklingsarbejde, så gør de det gennem en organisation i et medlemsland. Som feks. England. Du har givetvis ret i at hovedkvartererne flytter til lande som Holland og Belgien, men det vil tage år for organisationerne at komme sig over de tab af ekspertise, arbejdskraft og... ja, også budgetter... som lige nu står stille pga. Brexit.

For at give nogle eksempler på, hvordan det kommer til udtryk på "landjorden" derude, hvor Englands mange milliarder (som nu også kommer til at mangle i EU's indsats mod fattigdom og migrationsstrømninger) indgår i selve arbejdet, så er de relativt skrøbelige fremskridt, der er blevet gjort mod oprettelsen af uddannelses- og sundhedssystemer, som hvert år fjerner i hundredetusindvis af børn og unge fra liv i yderste fattigdom, helt og aldeles afhængige af udefrakommende midler - og her er engelske DFID og de større engelske organisationer storspillere (verdens fjerdestørste, faktisk). Den funding forsvinder helt nu - og det vil tage år før de komplekse politiske og økonomiske konjunkturer, der har givet dem den rolle, tilpasser sig de nye omstændigheder. Kursskiftet alene, i kølvandet på afstemningen, har allerede kostet dem milliarder.

Skoler og klinikker lukker (det sker allerede). Luftbroer standses. Forsyninger af mad og medicin annulleres. Vigtige kontrakter sættes på hold. Et allerede overbebyrdet FN og dets katastrofeforebyggende agenturer belastes endnu hårdere... og ja, Code71 - for ikke så få mennesker i de mere kedelige dele af verden, der ER det faktisk jordens undergang. Men selvfølgelig ikke for dig, det kan jeg godt se. :)

For du Ex-Maupassant har jo gjort jer en masse fine tanker om både konsekvenserne af afstemningen (for jeres egen velstand, i hvert fald), og hvad der skal erstatte det i forvejen skrøbelige politiske korthus og de strukturer, I sidder og puster til, ikke? I har - i modsætning til brexittens arkitekter, som lige nu tager sig temmeligt fårede ud, hver gang en britisk journalist tillader sig at spørge "nå, men hvad så nu?" - brugt SÅ meget krudt på at heppe på det her, at I også lige har tænkt med ind i overvejelsen, at "noget" altid erstatter noget andet, og at hvis man ikke selv har en meget præcis idé om, hvad dét "noget" skal være for en størrelse, så er der med sikkerhed nogle andre der har det.

Så hvad tænker du, Code - med dine passionerede udmeldinger, hver gang en selvmordsbomber futter sig selv af i en europæisk storby - kommer til at erstatte skolegang og øget velstand rundt omkring i lande som Yemen, Sydsudan, Somalia, Mali og Congo? Hmmm? Tennis- og yachklubber? Systuer og læsegrupper? Nye spændende markedsmuligheder? Lad mig høre lidt om, hvordan afbureakratiserede private initiativer og indsamlinger nok skal komme millioner af disenfranchiserede mennesker til undsætning og give dem alle mulige gode grunde til at leve under kummerlige forhold i nogle af verdens værste lortesteder, istedet for at søge nordpå. Fortæl mig om, hvordan vi i virkeligheden bare skal lære hele hungersnødramte befolkninger at fiske, og hvordan det i VIRKELIGHEDEN slet ikke er vores økonomiske system, men de 5% i administrationsomkostninger ved nødhjælpsarbejdet, der fastholder en tredjedel af verdensbefolkningen i fattigdom. Så snupper jeg lige en time mere på øjet imens...


Kan du ikke skrive normalt? Jeg vil egentlig gerne diskutere med dig, men jeg gider ikke når du skal skrive irriterende ting om at jeg har gjort mig "fine tanker om min egen velstand". Og gider heller ikke lege gætteleg mht hvad for nogen strukturer du åbenbart mener jeg "puster" til :)
2
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27061

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf ajnaM » 26. jun 2016, 05:01

Wizzze skrev:Hvad mon der kommer til at ske omkring Gibraltar? :gruble:

Gibraltar stemte 96% for at blive i EU, kun 4% stemte for at melde sig ud, er Gibraltar mon på vej mod at blive spansk igen? :gruble:


Den spanske regering har da i hvert fald meddelt, at man vil gå efter det. Det har nogle vilde nok konsekvenser, det brexit...
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf Code71 » 26. jun 2016, 06:59

Bad Samaritan skrev:
eks-Maupassant skrev:
Bad Samaritan skrev:Meget apropos de fattige lande vi snakkede om tidligere i tråden, så står for flere milliarder ECHO-finansierede nødhjælps- og udviklingsprojekter i Afrikas hårdest ramte egne til at implodere nu - effective immediately - fordi nødhjælpsorganisationer med hovedsæde i London får hevet tæppet væk under sig. Årtiers fremskridt inden for alt lige fra anti-pirateri, fattigdomsbekæmpelse, bæredygtigt landbrug og fiskeri, solenergi, menneskesmugling, prostitution af kvinder og børn, HIV-forebyggelse, bekæmpelse af akut hungersnød og underernæring, såvel som en betragtelig del af Ebola-responsen og en masse andet spas. Men jeg kan selvfølgelig godt se, at alt vores veluddannethed og vores top-placeringer i Forbes' analyser over, hvem som vækster mest og hvor man har været bedst til at fore tegnedrengen, nok skal hjælpe os med løse alt dét shit og forhindre endnu flere millioner i at rykke nordpå...


De kan da bare blive liggende i London? Hvorfor kan man ikke have ebola-hovedkvarter i et land der ikke er med i EU?


Fordi organisationerne - med hele deres administration og det væld af monitoreringsmekanismer, der skal til for at sikre mod svindel og misbrug af nødhjælp - er økonomisk og administrativt forankrede i London... og når EU (gennem ECHO) giver midler til nødhjælp og udviklingsarbejde, så gør de det gennem en organisation i et medlemsland. Som feks. England. Du har givetvis ret i at hovedkvartererne flytter til lande som Holland og Belgien, men det vil tage år for organisationerne at komme sig over de tab af ekspertise, arbejdskraft og... ja, også budgetter... som lige nu står stille pga. Brexit.

For at give nogle eksempler på, hvordan det kommer til udtryk på "landjorden" derude, hvor Englands mange milliarder (som nu også kommer til at mangle i EU's indsats mod fattigdom og migrationsstrømninger) indgår i selve arbejdet, så er de relativt skrøbelige fremskridt, der er blevet gjort mod oprettelsen af uddannelses- og sundhedssystemer, som hvert år fjerner i hundredetusindvis af børn og unge fra liv i yderste fattigdom, helt og aldeles afhængige af udefrakommende midler - og her er engelske DFID og de større engelske organisationer storspillere (verdens fjerdestørste, faktisk). Den funding forsvinder helt nu - og det vil tage år før de komplekse politiske og økonomiske konjunkturer, der har givet dem den rolle, tilpasser sig de nye omstændigheder. Kursskiftet alene, i kølvandet på afstemningen, har allerede kostet dem milliarder.

Skoler og klinikker lukker (det sker allerede). Luftbroer standses. Forsyninger af mad og medicin annulleres. Vigtige kontrakter sættes på hold. Et allerede overbebyrdet FN og dets katastrofeforebyggende agenturer belastes endnu hårdere... og ja, Code71 - for ikke så få mennesker i de mere kedelige dele af verden, der ER det faktisk jordens undergang. Men selvfølgelig ikke for dig, det kan jeg godt se. :)

For du og Ex-Maupassant har jo gjort jer en masse fine tanker om både konsekvenserne af afstemningen (for jeres egen velstand, i hvert fald), og hvad der skal erstatte det i forvejen skrøbelige politiske korthus og de strukturer, I sidder og puster til, ikke? I har - i modsætning til brexittens arkitekter, som lige nu tager sig temmeligt fårede ud, hver gang en britisk journalist tillader sig at spørge "nå, men hvad så nu?" - brugt SÅ meget krudt på at heppe på det her, at I også lige har tænkt med ind i overvejelsen, at "noget" altid erstatter noget andet, og at hvis man ikke selv har en meget præcis idé om, hvad dét "noget" skal være for en størrelse, så er der med sikkerhed nogle andre der har det.

Så hvad tænker du, Code - med dine passionerede udmeldinger, hver gang en selvmordsbomber futter sig selv af i en europæisk storby - kommer til at erstatte skolegang og øget velstand rundt omkring i lande som Yemen, Sydsudan, Somalia, Mali og Congo? Hmmm? Tennis- og yachklubber? Systuer og læsegrupper? Nye spændende markedsmuligheder? Lad mig høre lidt om, hvordan afbureakratiserede private initiativer og indsamlinger nok skal komme millioner af disenfranchiserede mennesker til undsætning og give dem alle mulige gode grunde til at leve under kummerlige forhold i nogle af verdens værste lortesteder, istedet for at søge nordpå. Fortæl mig om, hvordan vi i virkeligheden bare skal lære hele hungersnødramte befolkninger at fiske, og hvordan det i VIRKELIGHEDEN slet ikke er vores økonomiske system, men de 5% i administrationsomkostninger ved nødhjælpsarbejdet, der fastholder en tredjedel af verdensbefolkningen i fattigdom. Så snupper jeg lige en time mere på øjet imens...


Ja ja du har ret. Verden er gået under. Du er den eneste i verden som har ret i alt, ser det hele klart og tydeligt og vi andre er dumme uvidende uintelligente flokkefår.. Får du det bedre nu? Eller vil du hellere komme med flere indlæg så du virkelig kan føle dig ovenpå og kigge ned på alle andre som ikke er enige med dig?

Det er præcis pga den slags indlæg at ingen gider debattere sagligt med dig. Så held og lykke i din verden.
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Brexit-afstemning i dag - soundtrack

Indlægaf paint » 26. jun 2016, 08:12

DetSorteCirkus skrev:
billiebean skrev:http://www.dr.dk/nyheder/udland/brexit/vaelgere-vil-traekke-stemmer-tilbage-efter-brexit

Nå.. de havde ikke lige regnet med, at det faktisk kunne blive et nej. Flot.


Det er sikkert meget få, der er så uvidende, at de ringer for at høre, om de kan ændre deres stemme, men alligevel :tie:

Bortset fra det - hvad sker der for, at en underskriftindsamling, der er faciliteret af systemet selv og kan give krav på debat i Underhuset, ikke er sikret mod, at de samme personer kan stemme igen og igen? :8:


Enten har de ikke tænkt sig særlig godt om, eller også har de netop gjort det og ønsker så mange stemmer som muligt, som kan bruges som argument for en ny afstemning.

Jeg begynder at hælde til den anskuelse, at de ønsker en ny aftale, måske en med forbehold a la den danske Edinburgh-aftale.

Noget andet er, at de faktisk, hvis de havde tænkt sig lidt om i forvejen, kunne have lavet en 'vejledende' folkeafstemning, hvor kriteriet var, at der skulle være 60% for eller imod, før det uden videre kunne effektueres. Det nuværende resultat, ville så have udløst enten en ny afstemning eller at parlamentet, skulle tage stilling, hvad man skulle gøre med resultatet.

De har lagt alle æg i én kurv og tabt kurven.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"