Trusler på FB / Fora

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Trusler på FB / Fora

Indlægaf Jørn » 23. jun 2016, 17:23

Man hører, snart dagligt, at politikere og kendte mennesker får trusler ... Om vold og død, ligefrem ...

Politiet tager det alvorligt. Det er godt !
:fløjt:

Har du, nogen sinde, fået trusler - Anonyme eller med navn ....
:panik:
Enten på FB eller i Fora eller på grund af læserbreve ?
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Trusler på FB / Fora

Indlægaf Ado » 23. jun 2016, 17:29

Ja, på den anden debat. Det var meget detaljeret, hvad vedkommende ville gøre ved mig. Derudover nej, heldigvis ikke. Men jeg havde en læser på min blog, der gennem lang tid sendte virkelige personlige og modbydelige svinere til mig som kommentarer. Det var så en tidl. veninde, der stod bag. Guderne skal vide hvorfor hun havde det behov.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Trusler på FB / Fora

Indlægaf LadyFox » 23. jun 2016, 17:46

Ja, jeg har fået et par stykker på arto.dk og woman.dk igennem tiden.
Og så har jeg fået nogle stykker på facebook fra folk der er imod hundeloven (raceforbuddet) - på trods af jeg aldrig har givet udtryk for at være for raceforbuddet, jeg har blot anerkendt der har været et problem med potente racer.
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Trusler på FB / Fora

Indlægaf icelady » 23. jun 2016, 17:57

Ja.

På Jubii fik jeg et par stykker og har da igennem min tid som med-admin på en rimelig stor FB-side også oplevet det.

Ligeledes har jeg også fået nogle gange, fordi jeg ytret min (åbenbart ikke tilladte) mening i div nyheds opslag.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Trusler på FB / Fora

Indlægaf Jørn » 23. jun 2016, 18:05

Jeg fik de første anonyme trusler 1980. Da jeg skrev om fredsbevægelsen i Jyllandsposten.
Et læserbrev. Fordi JP dels skrev, at der kun var halvt så mange deltagere, som der var. Og de skrev kun om, hvor meget folk drak og pissede på gader og stræder. INTET politisk. Det skrev jeg så noget imod. (Holdt ellers ikke JP).

Nåh - men da der stod mit navn og adresse kom der nogle anonyme breve og at jeg skulle tage til Moskva og sætte mig på en kampvogn.
Det var jo meget sjovt.

De breve, som ikke var så sjove var nogle med trusler om :
Pas på, når du går ud. Vi ved hvor du bor (og det var jo rigtigt).
Eller : Se dig altid over skulderen, for vi overvåger dig ...

Der skete dog ingen ting. Og jeg gjorde intet.

Har så tre andre oplevelser, som jeg skriver om, senere ...
Af nyere dato. Men, heldigvis længe siden. 6 år, vist ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Trusler på FB / Fora

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 18:07

Det tror jeg faktisk aldrig at jeg har oplevet.
Det er jeg pænt tilfreds med.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Trusler på FB / Fora

Indlægaf Jørn » 23. jun 2016, 18:47

kidkomb - glæd dig ... Det er ret ulækkert !

Jeg var udsat for en person på 24.timer.dk (som nu er nedlagt) - Han kaldte sig "Grineren" - Og han generede mange ...
Mest folk, som han synes var "svage" (efter hans mening). F.eks en, som altid skrev om forskellige loppemarkeder, som hun besøgte.
Hun blev til "Dronningen af loppemarkeder", der græder og hulker, fordi hun gør et godt fund. + andre nedværdigende ting.
"Grineren" gjorde det så overfor andre : Perfid og sjofel.

Så skrev jeg en dag : Hold så op, "Griner". Og "Er der ikke snart en, som kan nakke "Grineren" " - OK - groft.
Men det kunne de jo ikke, da ingen kendte "Grinerens" navn eller adresse.

Jeg, derimod, var på med mit rigtige navn (som er Jørn) og mit efternavn, som er meget sjældent.

Så "Grineren" fandt både min adresse og telefonnummer.

Min telefon ringede :
En grov stemme sagde "Du skal ikke true mig" !

Hvad ? - Hvem er du ?
"Ja, jeg er "Grineren" og du siger du vil nakke mig !"
Hold da op "Griner" ! - Det var for sjov ! - Desuden har jeg ikke kræfter til at nakke nogen. Slap dog af.

"Grineren" Indenfor 3 minutter skal du sende en sms til mig : Sige du er syg og du har en grim bluse (det havde han set, fordi jeg havde været i lokalavisen, med et billede, med navn og adresse.

"Gør du ikke det, så holder der en sort bil på vejen. Der er 6 personer, med baseball bats. De venter bare på besked fra mig !"

Jeg var nervøs. Kunne ikke se nogen sort bil (men den holdt måske længere væk?) . Jeg skrev . : Ja, jeg føler mig lidt syg. Det må være lidt ondt i halsen. Og - Ja min bluse er, måske ikke så pæn. Men jeg holder nu af den.

Han ringede hver dag. Et stykke tid. Kom dog ikke til min adresse. Jeg skiftede telefonnummer.

Det holdt op, af sig selv.

Jeg tænkte slet ikke på at klage til 24.timer.dk - Det skulle jeg nok have gjort. (Men de kendte jo heller ikke hans navn og adresse).

"Grineren" .... Uha Da Da ...
0
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
yessup
Indlæg: 53
Tilmeldt: 15. maj 2016, 14:36
Kort karma: 0
Likede indlæg: 23

Re: Trusler på FB / Fora

Indlægaf yessup » 25. jun 2016, 18:03

ShuruQ skrev:En gang jeg husker.

På komogvind af alle steder. Jeg havde spillet Whist, en melding gik ned og modtog derefter en ret latterlig besked over instans messenger derinde :stoned:.


:lol: Jeg kender faktisk en del der kan blive pænt vrede, hvis de føler at deres makker er dårlig til at melde. På trods af at de til hverdag er gode venner. At spille whist med fremmede må være livsfarligt :nerve:
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"