Mads Holger er død

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Mads Holger er død

Indlægaf fisken80 » 5. jul 2016, 10:03

Han har angiveligt taget sit eget liv: http://politiken.dk/kultur/ECE3285828/d ... r-er-doed/
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8189

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Anilara » 5. jul 2016, 10:07

Jeg er dybt rystet.
Han var en af de få tilbagevendende idoler jeg har. Eller havde.
De fleste i min omgangskreds har altid syntes, han var lidt til grin og forstod ikke min fascination.

Jeg er helt chokeret og ked af det. Nej, hvor er det tragisk.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mads Holger er død

Indlægaf paint » 5. jul 2016, 10:09

Gad vide om han er løbet ind i en dyb depression - ellers har jeg svært ved at se, hvad der skulle få en mand på 38 år, til at tage sit eget liv.
Trist.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Mads Holger er død

Indlægaf POCKETKITTEN » 5. jul 2016, 10:11

Det er virkelig trist. Han var en skarp mand.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Animi » 5. jul 2016, 10:12

Det er virkelig trist :( Jeg kunne virkelig godt lide ham, og nød altid at læse det han skrev
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Mads Holger er død

Indlægaf thomassneum » 5. jul 2016, 10:20

Skarpe holdninger og en fin samfundsdebattør. R.I.P
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Rapfisk » 5. jul 2016, 10:26

Det er rigtig trist. Jeg bryder mig ikke meget om ham, eller rettere, hans persona, for jeg tror, han gemte en anderledes dyb og sympatisk privat person, men en 38-årig skal udfylde sin plads i verden. Hvor er det frygteligt for hans mor, familie, kæreste og venner.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Mads Holger er død

Indlægaf computermus » 5. jul 2016, 10:38

Min inderligste og dybeste medfølelse går til hans familie. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor forfærdeligt de må have det. Bare tanken om at hans mor skal begrave sin søn, er lige ved at få mig til at græde på hendes vegne. At hun skal opleve det som ingen forældre nogensinde burde opleve.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mads Holger er død

Indlægaf paint » 5. jul 2016, 12:13

ShuruQ skrev:
Lismaens skrev:
ShuruQ skrev:
paint skrev:Gad vide om han er løbet ind i en dyb depression - ellers har jeg svært ved at se, hvad der skulle få en mand på 38 år, til at tage sit eget liv.
Trist.


Jeg bryder mig ikke om det, men det er svært at lave være med at gisne om, hvorfor.

Grundene kan være mange, han kan også have fået at vide at han var dødssyg og havde kort tid tilbage og derfor have valgt at ende det på en for ham værdig måde.


Familien har meldt ud at han var sund og rask. Han ønskede bare ikke at leve mere.


Så må man gå ud fra han har truffet det valg der virkede mest fornuftigt for ham.

Men trist.


Jeg forstår godt hvad du mener, men det er aldrig en fornuftig beslutning at tage sit eget liv, medmindre man alligevel ville dø inden for kort tid, af en uhelbredelig sygdom.
Havner man i en position, hvor selvmord forekommer at være den eneste fornuftige beslutning, er man syg og kan ikke se, at der altid er bedre løsninger. Eller måske snarere, at der ER løsninger, uanset hvad. Selvmord er ikke en løsning. Det er en desperat handling, som udspringer af at man ikke ser klart.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Mads Holger er død

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. jul 2016, 12:19

Det var trist.
Han var genial til at være min yndlingsaversion, men uden dem bliver der jo også ubalance i ying og yang. Engang imellem var jeg da også enig med ham.

Med tanke på hans solide, klassiske dannelse, kan jeg ikke lade være med at tænke på, at han måske simpelthen valgte de tyske romantikeres Freitod.
3
Brugeravatar
Minimalista
Indlæg: 119
Tilmeldt: 11. jun 2016, 20:05
Kort karma: 22
Likede indlæg: 208

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Minimalista » 5. jul 2016, 18:22

Jeg blev også helt paf, da jeg læste nyheden på tv2.dk tidligere i dag! Da jeg læste, at han kun blev 38 år gammel fik jeg straks en ubehagelig fornemmelse af, at det kunne være selvmord. Jeg læste senere en artikel om ham, hvor han meget refererede til sig selv, som én der har været. Det fik mig til at ræssonere over, om selvmord uhyggeligt ofte handler om, at i morgen var i går? Altså hvordan fortiden kan være altdominerende ift. dét, der ellers burde være fremtiden eller endda nuet. Trist det er det i hvert fald!
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Sophaya » 5. jul 2016, 18:36

Lismaens skrev:
ShuruQ skrev:
paint skrev:Gad vide om han er løbet ind i en dyb depression - ellers har jeg svært ved at se, hvad der skulle få en mand på 38 år, til at tage sit eget liv.
Trist.


Jeg bryder mig ikke om det, men det er svært at lave være med at gisne om, hvorfor.

Grundene kan være mange, han kan også have fået at vide at han var dødssyg og havde kort tid tilbage og derfor have valgt at ende det på en for ham værdig måde.


Familien har meldt ud at han var sund og rask. Han ønskede bare ikke at leve mere.


Han havde før haft depressioner, så jeg synes ikke det kan udelukkes at han var depressiv og at hans familie ikke vidste det/ikke ønsker det kendt.

Om ikke andet, så synes jeg altid selvmord er enormt trist og tragisk for alle implicerede.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 5. jul 2016, 19:02

Minimalista skrev:Da jeg læste, at han kun blev 38 år gammel fik jeg straks en ubehagelig fornemmelse af, at det kunne være selvmord.


Min default-tanke, når en person under pensionsalderen findes død alene i et sommerhus, er selvmord.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Sevii » 5. jul 2016, 20:43

Hvor er det dog trist. :(
0
:banan: :banan:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Mads Holger er død

Indlægaf Buller » 6. jul 2016, 05:11

Ennovy skrev:Af en eller anden grund så blev jeg ramt af nyheden - og jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad det ville gøre ved os alle sammen hvis vi fik de hilsner, der sendes til os efter vores død, mens vi var her endnu. Jeg synes det er meget trist :trist:



Min far oplevede det da min halvsøster kom til at poste på facebook at hendes far var død. Hun mente sin biologiske far, som hun stort set ikke havde haft kontakt med, men alle troede selvfølgelig at det drejede sig om min far, som hun er vokset op med.

Det var mildest talt mærkeligt at læse alle kondolencerne ang. far... før tid. Han syntes også det var underligt, men heldigvis også på en måde rart at læse at mange skrev søde ting.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"