Hvornår falder det første skud?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Wizzze » 7. sep 2015, 06:51

Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Maupassant skrev:EU kan ikke fordele flygtninge så længe man beholder Schengen. Hvis man har åbne grænser og så placerer en fyr der helst vil til Tyskland i Litauen, ja så rejser han jo bare til Tyskland.

Det skal nu ikke undre mig om politikerne er dumme nok til at vi skal bruge et års tid på at køre folk til Litauen for at konstatere er de stille og roligt forsvinder derfra, hvor man så konkluderer at det ikke kan virke.


Grænser, hegn og mure vil aldrig holde folk der vil igennem uden. Vi har set det med det gamle østeuropa, vi har set det i årevis med de spanske enklaver i Nordafrika. Problemet denne gang er volumen. Antallet af mennesker der alle vil det samme på samme tid = en folkevandring.

Som jeg ser det, er der kun en måde at løse problemet på, og det er at få folk til ikke at ville komme, og hvordan gør man det? :gruble:
Det er vel kun ved at skabe fred, fremgang, og ikke mindst håb, håb om en fremtid for folk og deres børn. Noget jeg ikke ser man kan gøre på kort sigt, og derfor ser jeg heller ikke nogen hurtige / nemme løsninger.


Som jeg ser det er den eneste løsning at opføre os som anstændige mennesker og hjælpe folk i nød. Folk er i nød nu og her - vi er verdens rigste, det er os der skal hjælpe.

De langsigtede planer om at skabe fred, fremgang og håb - dem ta'r vi fat på når der ikke længere skylder døde børn op på stranden. Lige nu skal vi hjælpe de her mennesker i sikkerhed, sørge for de får tag over hovedet, mad i maven og tøj på kroppen. Det er vores pligt som mennesker.


Men det er stort set også hvad vi (Europa) gør, og så ved jeg godt Grækerne har problemer. Men det er godt nok svært at hjælpe når folk hele tiden bevæger sig. Heri ligger også problemet med den fordelingsløsnimg som Europas ledere prøver at skabe, for hvad med alle dem som bliver fordelt til lande de ikke vil til? De bevæger sig igen!
Så længe alle flygtninge tror de kun kan få en fremtid i Tyskland eller Sverige, så vil de fortsætte mod det mål.
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Akehurst2 » 7. sep 2015, 08:20

Ville folk mon være tilbøjelige til at hjælpe, hvis de havde en forventning om, at flygtningene ville rejse hjem igen på et tidspunkt?

Det kan godt bekymer mig, at mange af de steder, der kommer flygtninge fra i øjeblikket, er som følge af nogle konflikter, der virker decideret uløselige, og i hvert fald ikke som nogen, der er løst i løbet af få år. For mens der ikke er nogen tvivl hos mig om, at vores samfund/EU sagtens kan rumme alle de mennesker i umiddelbar nød, det næsten kan være, så tror jeg ikke, det nødvendigvis er gældende, hvis de skal være her til evig tid.

Det er i hvert fald en helt anden opgave, der så ligger foran os.

Edit: Kan også se i linket, Yvonne lagde, at det er lettere at få lande til at lave gode, hurtige løsninger, hvis de har en forventning om, at det ikke er for evigt eller på ubestemt tid.
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf thomassneum » 7. sep 2015, 09:47

Wizzze skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Maupassant skrev:EU kan ikke fordele flygtninge så længe man beholder Schengen. Hvis man har åbne grænser og så placerer en fyr der helst vil til Tyskland i Litauen, ja så rejser han jo bare til Tyskland.

Det skal nu ikke undre mig om politikerne er dumme nok til at vi skal bruge et års tid på at køre folk til Litauen for at konstatere er de stille og roligt forsvinder derfra, hvor man så konkluderer at det ikke kan virke.


Grænser, hegn og mure vil aldrig holde folk der vil igennem uden. Vi har set det med det gamle østeuropa, vi har set det i årevis med de spanske enklaver i Nordafrika. Problemet denne gang er volumen. Antallet af mennesker der alle vil det samme på samme tid = en folkevandring.

Som jeg ser det, er der kun en måde at løse problemet på, og det er at få folk til ikke at ville komme, og hvordan gør man det? :gruble:
Det er vel kun ved at skabe fred, fremgang, og ikke mindst håb, håb om en fremtid for folk og deres børn. Noget jeg ikke ser man kan gøre på kort sigt, og derfor ser jeg heller ikke nogen hurtige / nemme løsninger.


Som jeg ser det er den eneste løsning at opføre os som anstændige mennesker og hjælpe folk i nød. Folk er i nød nu og her - vi er verdens rigste, det er os der skal hjælpe.

De langsigtede planer om at skabe fred, fremgang og håb - dem ta'r vi fat på når der ikke længere skylder døde børn op på stranden. Lige nu skal vi hjælpe de her mennesker i sikkerhed, sørge for de får tag over hovedet, mad i maven og tøj på kroppen. Det er vores pligt som mennesker.


Men det er stort set også hvad vi (Europa) gør, og så ved jeg godt Grækerne har problemer. Men det er godt nok svært at hjælpe når folk hele tiden bevæger sig. Heri ligger også problemet med den fordelingsløsnimg som Europas ledere prøver at skabe, for hvad med alle dem som bliver fordelt til lande de ikke vil til? De bevæger sig igen!
Så længe alle flygtninge tror de kun kan få en fremtid i Tyskland eller Sverige, så vil de fortsætte mod det mål.


Har du fået asyl i et land, så er grænserne ikke bare åbne. Det er vel en midlertidig ordning, indtil der igen er stabile forhold.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Wizzze » 7. sep 2015, 15:09

Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Maupassant skrev:EU kan ikke fordele flygtninge så længe man beholder Schengen. Hvis man har åbne grænser og så placerer en fyr der helst vil til Tyskland i Litauen, ja så rejser han jo bare til Tyskland.

Det skal nu ikke undre mig om politikerne er dumme nok til at vi skal bruge et års tid på at køre folk til Litauen for at konstatere er de stille og roligt forsvinder derfra, hvor man så konkluderer at det ikke kan virke.


Grænser, hegn og mure vil aldrig holde folk der vil igennem uden. Vi har set det med det gamle østeuropa, vi har set det i årevis med de spanske enklaver i Nordafrika. Problemet denne gang er volumen. Antallet af mennesker der alle vil det samme på samme tid = en folkevandring.

Som jeg ser det, er der kun en måde at løse problemet på, og det er at få folk til ikke at ville komme, og hvordan gør man det? :gruble:
Det er vel kun ved at skabe fred, fremgang, og ikke mindst håb, håb om en fremtid for folk og deres børn. Noget jeg ikke ser man kan gøre på kort sigt, og derfor ser jeg heller ikke nogen hurtige / nemme løsninger.


Som jeg ser det er den eneste løsning at opføre os som anstændige mennesker og hjælpe folk i nød. Folk er i nød nu og her - vi er verdens rigste, det er os der skal hjælpe.

De langsigtede planer om at skabe fred, fremgang og håb - dem ta'r vi fat på når der ikke længere skylder døde børn op på stranden. Lige nu skal vi hjælpe de her mennesker i sikkerhed, sørge for de får tag over hovedet, mad i maven og tøj på kroppen. Det er vores pligt som mennesker.


Men det er stort set også hvad vi (Europa) gør, og så ved jeg godt Grækerne har problemer. Men det er godt nok svært at hjælpe når folk hele tiden bevæger sig. Heri ligger også problemet med den fordelingsløsnimg som Europas ledere prøver at skabe, for hvad med alle dem som bliver fordelt til lande de ikke vil til? De bevæger sig igen!
Så længe alle flygtninge tror de kun kan få en fremtid i Tyskland eller Sverige, så vil de fortsætte mod det mål.


Ja, og det hjælper idioter som Inger jo så ikke just på - måske kunne vi være lidt solidariske og forklare dem at der også er en fremtid her - at vi også gerne vil have dem her, at vi gerne vil byde dem velkomne og give dem en fremtid.


Men mange af de omtalte vil jo ikke være her, aktuelt lige nu er der et par hundrede på vej i gang op ad motorvejen, selvom om de de bliver tilbudt hjælp, transport og ophold i sandholm. Men de vil ikke være her, de vil videre til Sverige, Norge osv.
0
Do as I say! :whip:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Jedi » 8. sep 2015, 02:42

Yvooonne skrev:Og her er et bud på en løsning - af en der har arbejdet på området i mange år - og ikke bare en der mener noget. Det er et eksempel på hvad jeg mener man bør satse på - viden og erfaringer.

http://www.information.dk/544380


Han påpeger netop vigtigheden af en koordineret og koordinerende indsats på flere området. Hvilket også gælder en hjemsendelsespolitik. Og det er emnet, som ingen endnu har berørt på sober vis - det ignoreres simpelthen af de fleste.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Jedi » 8. sep 2015, 02:45

Yvooonne skrev:
Wizzze skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Maupassant skrev:EU kan ikke fordele flygtninge så længe man beholder Schengen. Hvis man har åbne grænser og så placerer en fyr der helst vil til Tyskland i Litauen, ja så rejser han jo bare til Tyskland.

Det skal nu ikke undre mig om politikerne er dumme nok til at vi skal bruge et års tid på at køre folk til Litauen for at konstatere er de stille og roligt forsvinder derfra, hvor man så konkluderer at det ikke kan virke.


Grænser, hegn og mure vil aldrig holde folk der vil igennem uden. Vi har set det med det gamle østeuropa, vi har set det i årevis med de spanske enklaver i Nordafrika. Problemet denne gang er volumen. Antallet af mennesker der alle vil det samme på samme tid = en folkevandring.

Som jeg ser det, er der kun en måde at løse problemet på, og det er at få folk til ikke at ville komme, og hvordan gør man det? :gruble:
Det er vel kun ved at skabe fred, fremgang, og ikke mindst håb, håb om en fremtid for folk og deres børn. Noget jeg ikke ser man kan gøre på kort sigt, og derfor ser jeg heller ikke nogen hurtige / nemme løsninger.


Som jeg ser det er den eneste løsning at opføre os som anstændige mennesker og hjælpe folk i nød. Folk er i nød nu og her - vi er verdens rigste, det er os der skal hjælpe.

De langsigtede planer om at skabe fred, fremgang og håb - dem ta'r vi fat på når der ikke længere skylder døde børn op på stranden. Lige nu skal vi hjælpe de her mennesker i sikkerhed, sørge for de får tag over hovedet, mad i maven og tøj på kroppen. Det er vores pligt som mennesker.


Men det er stort set også hvad vi (Europa) gør, og så ved jeg godt Grækerne har problemer. Men det er godt nok svært at hjælpe når folk hele tiden bevæger sig. Heri ligger også problemet med den fordelingsløsnimg som Europas ledere prøver at skabe, for hvad med alle dem som bliver fordelt til lande de ikke vil til? De bevæger sig igen!
Så længe alle flygtninge tror de kun kan få en fremtid i Tyskland eller Sverige, så vil de fortsætte mod det mål.


Ja, og det hjælper idioter som Inger jo så ikke just på - måske kunne vi være lidt solidariske og forklare dem at der også er en fremtid her - at vi også gerne vil have dem her, at vi gerne vil byde dem velkomne og give dem en fremtid.


Men mange af de omtalte vil jo ikke være her, aktuelt lige nu er der et par hundrede på vej i gang op ad motorvejen, selvom om de de bliver tilbudt hjælp, transport og ophold i sandholm. Men de vil ikke være her, de vil videre til Sverige, Norge osv.



Det er skrækkeligt at vi behandler flygtninge så dårligt som vi pt gør. Jeg ville også drømme om andre lande hvis jeg var flygtning.


På hvilken måde mener du, at flygtninge bliver behandlet dårlig? Jeg tænker helt konkret :)
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Jedi » 8. sep 2015, 04:13

Yvooonne skrev:
Jedi skrev:
Yvooonne skrev:Og her er et bud på en løsning - af en der har arbejdet på området i mange år - og ikke bare en der mener noget. Det er et eksempel på hvad jeg mener man bør satse på - viden og erfaringer.

http://www.information.dk/544380


Han påpeger netop vigtigheden af en koordineret og koordinerende indsats på flere området. Hvilket også gælder en hjemsendelsespolitik. Og det er emnet, som ingen endnu har berørt på sober vis - det ignoreres simpelthen af de fleste.



Okay - det oplever jeg nu ikke.


Hvilke politikere eller NGOer mener du taler om hjemsendelser på en ordentlig måde? Altså ikke "smid dem ud af landet" eller noget i den dur - hvordan man har tænkt sig at gribe den an, hvordan det skal planlægges, osv.?
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Jedi » 8. sep 2015, 04:23

Yvooonne skrev:
Jedi skrev:
Yvooonne skrev:
Wizzze skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Maupassant skrev:EU kan ikke fordele flygtninge så længe man beholder Schengen. Hvis man har åbne grænser og så placerer en fyr der helst vil til Tyskland i Litauen, ja så rejser han jo bare til Tyskland.

Det skal nu ikke undre mig om politikerne er dumme nok til at vi skal bruge et års tid på at køre folk til Litauen for at konstatere er de stille og roligt forsvinder derfra, hvor man så konkluderer at det ikke kan virke.


Grænser, hegn og mure vil aldrig holde folk der vil igennem uden. Vi har set det med det gamle østeuropa, vi har set det i årevis med de spanske enklaver i Nordafrika. Problemet denne gang er volumen. Antallet af mennesker der alle vil det samme på samme tid = en folkevandring.

Som jeg ser det, er der kun en måde at løse problemet på, og det er at få folk til ikke at ville komme, og hvordan gør man det? :gruble:
Det er vel kun ved at skabe fred, fremgang, og ikke mindst håb, håb om en fremtid for folk og deres børn. Noget jeg ikke ser man kan gøre på kort sigt, og derfor ser jeg heller ikke nogen hurtige / nemme løsninger.


Som jeg ser det er den eneste løsning at opføre os som anstændige mennesker og hjælpe folk i nød. Folk er i nød nu og her - vi er verdens rigste, det er os der skal hjælpe.

De langsigtede planer om at skabe fred, fremgang og håb - dem ta'r vi fat på når der ikke længere skylder døde børn op på stranden. Lige nu skal vi hjælpe de her mennesker i sikkerhed, sørge for de får tag over hovedet, mad i maven og tøj på kroppen. Det er vores pligt som mennesker.


Men det er stort set også hvad vi (Europa) gør, og så ved jeg godt Grækerne har problemer. Men det er godt nok svært at hjælpe når folk hele tiden bevæger sig. Heri ligger også problemet med den fordelingsløsnimg som Europas ledere prøver at skabe, for hvad med alle dem som bliver fordelt til lande de ikke vil til? De bevæger sig igen!
Så længe alle flygtninge tror de kun kan få en fremtid i Tyskland eller Sverige, så vil de fortsætte mod det mål.


Ja, og det hjælper idioter som Inger jo så ikke just på - måske kunne vi være lidt solidariske og forklare dem at der også er en fremtid her - at vi også gerne vil have dem her, at vi gerne vil byde dem velkomne og give dem en fremtid.


Men mange af de omtalte vil jo ikke være her, aktuelt lige nu er der et par hundrede på vej i gang op ad motorvejen, selvom om de de bliver tilbudt hjælp, transport og ophold i sandholm. Men de vil ikke være her, de vil videre til Sverige, Norge osv.



Det er skrækkeligt at vi behandler flygtninge så dårligt som vi pt gør. Jeg ville også drømme om andre lande hvis jeg var flygtning.


På hvilken måde mener du, at flygtninge bliver behandlet dårlig? Jeg tænker helt konkret :)



Jeg mener hele DFiseringen af Danmark.


Hvad mener du konkret med det?
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Akehurst2 » 8. sep 2015, 07:56

Angelina skrev:Som Zenia Stampe skrev - det her er skammens nat .. vi har ladet folk der har flygtet, slæbe sig videre igennem vores land, fordi vi ikke ønsker dem her, til fods, langs motorvejen, videre til næste land, fordi vi ikke vil tilbyde en sikker havn her i landet. Jeg har aldrig i mit liv begrædt at være dansker som jeg begræder det i dag. Det er så flovt at jeg næsten ikke kan rumme det.


Ret beset er de blevet tilbudt at blive kørt i busser til Sandholmlejren for at søge asyl og få deres ansøgninger behandlet. Så at sige, at de er nægtet retten til en sikker havn kan jeg ikke anerkende.

I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor de har taget færgen til Danmark, hvis de rent faktisk vil til Sverige. Der går jo færger fra Tyskland til Sverige - hvorfor har de ikke taget dem?
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Jedi » 8. sep 2015, 07:57

Angelina skrev:
Jedi skrev:
På hvilken måde mener du, at flygtninge bliver behandlet dårlig? Jeg tænker helt konkret :)


Der står en mand og spytter på dem - helt konkret, og ingen stopper manden.
Der stå folk på en motorvejsbro og råber skældsord efter dem - ingen stopper dem, ingen siger fra.
Der kører folk rundt og samler dem op, for at aflevere dem til politiet, fordi så føler dig sig som bedre mennesker - de hyldes som helte.
Der indsættes avisannoncer i udenlandske aviser, for at helt konkret at fortælle dem hvor uønskede de er her i landet.
De samme annoncer hænger på asylcentrerne, så vi er sikre på de ikke er gået glip af budskabet.
Vi har nedsat ydelsen de kan få så meget, så de faktisk vil komme til at gå sultne og mangle almindelige fornødenheder.


Og så har vi ikke engang talt om dem der har fået opholdstilladelse, og ikke kan få lov til at integrere sig i samfundet, fordi de udsættes for racisme, når de søger arbejde, når de vil gå i byen, når de færdes i offentligheden helt generelt.

Som Zenia Stampe skrev - det her er skammens nat .. vi har ladet folk der har flygtet, slæbe sig videre igennem vores land, fordi vi ikke ønsker dem her, til fods, langs motorvejen, videre til næste land, fordi vi ikke vil tilbyde en sikker havn her i landet. Jeg har aldrig i mit liv begrædt at være dansker som jeg begræder det i dag. Det er så flovt at jeg næsten ikke kan rumme det.


Ok. Det er lidt todelt: enkelte individers opførsel og den førte politik.
Tænker du, det er ting, som kun foregår i DK og ikke i f.eks. Sverige? Altså, at det er noget, som får Danmark til at skille sig ud? For det er mit indtryk, at episoder som de nævnte også forekommer i andre lande, herunder også Sverige, hvor der er en ret stor del tummult, og som en del søger til.

Jeg har det lidt svært med at skulle skamme mig over andres opførsel. Jeg flover mig ikke over gutten, som spytter på folk - jeg synes bare han er en idiot, ligesom de andre idioter, der findes i samfundet.
2
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5775

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Tux » 8. sep 2015, 09:00

Angelina skrev:Som Zenia Stampe skrev - det her er skammens nat .. vi har ladet folk der har flygtet, slæbe sig videre igennem vores land, fordi vi ikke ønsker dem her, til fods, langs motorvejen, videre til næste land, fordi vi ikke vil tilbyde en sikker havn her i landet. Jeg har aldrig i mit liv begrædt at være dansker som jeg begræder det i dag. Det er så flovt at jeg næsten ikke kan rumme det.


Den her forstår jeg godt nok heller ikke, de bliver modtaget ved grænsen af politiet og indkvarteret i asylcentre mens deres sag bliver behandlet. Dem der går på motorvejen er jo fordi de ikke vil være i lige præcis denne her sikre havn..

Men der er altså en eller andet frygt for at "de fremmede" nu kommer og overtager det hele. Lige netop af den årsag mener jeg, at vi skal snakke åbent om det her, og om at det her er en ekstraordinær situation.

Jeg ved ikke præcis hvordan reglerne er for at få permanent ophold, men jeg mener at man skal præcissere på en eller anden måde, at hvis vi skal tage imod en stor del af dem der flygter, så skal der ´være regler som sikrer, at de bliver sendt hjem igen når forholdene er til det.

At sige at vi bare skal tage imod alle dem som kommer, løser ikke noget som helst...

Når det er sagt, så er jeg er som sådan enig i, at hele retorikken og holdningen omkring asylansøgere er helt i hegnet..
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Wizzze » 8. sep 2015, 12:01

Angelina skrev:


Nok lidt en overreaktion på at en idiot spytter efter folk? :gruble:

Jeg ved godt at der kun skal en til at ødelægge det for mange, men der er trods alt et stykke til at vi har pogrom-lignende tilstande herhjemme.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5775

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Tux » 8. sep 2015, 12:15

Jeg opgiver lige at citere, da jeg er på min mobil..

Jeg kan godt forstå, at mange ser på det som sker i Ungarn og tænker at det der nu vælter en masse asylansøgere ind over grænsen, der allesammen skal forsørges og integreres.

At referere til at det ikke vil gøre noget særligt, hvis vi nu fik 1 mio nye borgere i landet synes jeg er langt ude.. Ja det skulle da nok gå alt sammen, men det ville da blive et fundamentalt anderledes samfund i forhold til der vi kender i dag..

Igen, jeg kan ikke udstå Inger Støjberg og hendes meningsfællers retorik. Men jeg kan godt forstå at folk bliver urolige over udviklingen, og at negligere den frygt og sige at folk tager fejl hjælper dem nok ikke til at blive mere rolige..

Jeg har ikke noget mod indvandring, men jeg er slet ikke enig i, at vi bare skal tage imod tusinder og atter tusinder og lade dem blive til evig tid..
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5775

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Tux » 8. sep 2015, 12:25

Angelina skrev:
Wizzze skrev:
Angelina skrev:


Nok lidt en overreaktion på at en idiot spytter efter folk? :gruble:

Jeg ved godt at der kun skal en til at ødelægge det for mange, men der er trods alt et stykke til at vi har pogrom-lignende tilstande herhjemme.


Synes du det? Jeg synes vi er ufatteligt tæt på - der stod også folk og skreg efter dem og bad dem skride hjem ... der er folk der har samlet dem op og bildt dem ind de ville køre dem til Sverige, for at aflevere dem til politiet i stedet (og pænt pralet med det offentligt - og bliver hyldet for deres heltegerning) ... der er folk der skriver i kommentarer - offentligt - at de vil tage ud på motorvejen og køre dem over.

Jeg synes godt nok vi er tæt på noget jeg kun har læst om i historiebøger.


Har du nogen referencer der dokumenterer at det skulle være tilfældet? (er ikke stødt på den slags historier andetsteds)
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Akehurst2 » 8. sep 2015, 12:33

Angelina skrev:
Men vi får ikke en million her i landet, det er en million der skal fordeles i EU ... så vi behøver ikke at bekymre os for at Danmark står med en million nye borgere lige om lidt, for det sker ikke. Så at frygte noget der ligeså lidt sker som at børn får autisme af vaccine er jo bare dumt. Det han siger er at vi principielt kunne håndtere 400.000 uden at det ville ændre vores generelle levestandard ret meget, men vi får jo heller ikke 400.000 ... altså, vi kommer jo ikke i nærheden af - for som sagt, det er en million, der skal fordeles ud over EU - over verdens rigeste lande... det bliver altså ikke noget vi mærker noget til ... hvis altså vi ville tage dem ind, hvis vi gad have dem som en del af vores samfund.

Så jeg kan kun konstatere at dem der er "urolige" over udviklingen - enten er uvidende eller racister, eventuelt begge dele, de to ting går ofte hånd i hånd.


Men vi må bare konstatere, at vi i Danmark har haft utrolig svært ved at få integreret folk, og derfor bliver man da bekymret over, hvordan vi så skal få integreret større mængder yderligere og på en gang, og hvor pengene skal komme fra.

Men jeg er så nok også en uvidende racist.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"