Hvornår falder det første skud?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Tux » 8. sep 2015, 14:58

Angelina skrev:
Tux skrev:
Angelina skrev:
Wizzze skrev:Nok lidt en overreaktion på at en idiot spytter efter folk? :gruble:

Jeg ved godt at der kun skal en til at ødelægge det for mange, men der er trods alt et stykke til at vi har pogrom-lignende tilstande herhjemme.


Synes du det? Jeg synes vi er ufatteligt tæt på - der stod også folk og skreg efter dem og bad dem skride hjem ... der er folk der har samlet dem op og bildt dem ind de ville køre dem til Sverige, for at aflevere dem til politiet i stedet (og pænt pralet med det offentligt - og bliver hyldet for deres heltegerning) ... der er folk der skriver i kommentarer - offentligt - at de vil tage ud på motorvejen og køre dem over.

Jeg synes godt nok vi er tæt på noget jeg kun har læst om i historiebøger.


Har du nogen referencer der dokumenterer at det skulle være tilfældet? (er ikke stødt på den slags historier andetsteds)


De deles flittigt på facebook, vidoerne, opslagene osv ... skal nok tage et screenprint næste gang en af dem rammer nyhedsfeeden (eller grave dem frem senere)


Har kun kunnet finde ham idioten der spytter - og idioter findes der jo alle steder...
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Code71 » 8. sep 2015, 15:05

Hold op hvor er retorikken dog blevet skinger pga EN kæmpe idiot.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Code71 » 8. sep 2015, 15:10

Angelina skrev:


Kære Angelina. Jeg har normalvis rigtig stor respekt for dig. Men jeg må indrømme at den der retorik er direkte klam og ulækker

At sammenligne det at EN idiot opfører sig som det han er - en idiot, med holocaust og folkemord. Ja jeg har ikke ord hvor forkert det er.

Det er lidt som om de som normalvis bryster sig af at være omfavnende og tolerante, nu viser sig at være de mest intolerante overfor mennesker med anden mening om tingene end dem selv
5
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Peanutbutt
Indlæg: 403
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 824

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Peanutbutt » 8. sep 2015, 16:11

Jeg ved, at nogle, der beskæftiger sig med diskursanalyse, har sammenlignet sprogbruget i forbindelse med danskernes forhold til 30'ernes jøder og nutidens muslimer. De siger, at sproget i dag er langt, langt værre. Både fra politikere, journalister samt befolkningen.

Den spyttende mand bliver set af mange som et symbol på dette had - ligesom manden der lovede flygtningene, at han ville køre dem til grænsen, men kørte dem til politiet, er det.
Ligesom det bliver set som et symbol, hvis det viser sig, at et af disse mennesker på flugt ejer både en iPhone, rene underbukser og har mere end 5.000 kr. i banken. Eller at han kom fordi han kan få lavet hullerne i tænderne.

Vi har alle vores røde klude.

Men selvfølgelig kan man ikke lave en én til én sammenligning med Tyskland dengang. Men derfor kan der jo godt ringe nogle alarmklokker. Det behøver ikke være en præcis gengivelse af forfærdelighederne dengang - det behøver ikke være jøder/romaer/homoseksulle der er jaget. Det behøver ikke være gaskamre og koncentrationslejre. Men der foregår jo folkedrab i Syrien lige nu.

Hvad var det der gjorde nazisterne så forfærdelige - var det gaskamrene? Eller var det, at en sådan ideologi kunne forføre et helt folk? At angsten vandt? Havde den enkelte ikke også et ansvar? Var Hitler så vild, at han manipulerede alle menneskerne til at lukke øjnene? Var det kun dem, der lukkede gaskammerdøren eller trykkede på aftrækkeren, som gjorde noget helt forfærdeligt? Hvad med al det had der blev delt og lært i befolkningen i mange år tidligere?

Er idioti dækkende for det de mennesker gør? Ville det være idioti hvis en person spyttede på den jødiske fredsring eller de overlevende fra Utøya?

Der er folkedrab i Syrien. Der er tortur. Millioner af børn og voksne bliver ødelagt - i hvert fald indeni. 10 millioner er på flugt.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Wizzze » 8. sep 2015, 16:35

GnueN skrev:
Rakel skrev:Udgiften til 400.000 fx eller hvad vi reelt taler om antal flygtninge vil koste skattepenge i en grad, der betyder, at der må skæres endnu mere i det offentlige sektor - og det vil betyde mindre velfærd, færre ansatte på sygehuse/børnehaver/plejecentre/socialforvaltningenmed mere.
En del udsatte mennesker er i dag endnu mere udsatte end for 10 år siden og forholdene bliver næppe bedre.

Det turde være indlysende, at det har konsekvenser at have et antal mennesker på offentlig forsørgelse og det er mange flygtninge i en årrække.

Mit bud er i øvrigt, at massive nedskæringer har gjort DF så populære ved sidste valg. Det nytter ikke at lukke øjene for, at det koster at have flygtninge i lande - det er ikke ensbetydende med, at vi ikke skal have det.


Det betyder kun mindre velfærd, hvis de danske skatteborgere beslutter det. Der er andre steder, man kunne skære for at leve op til sine internationale forpligtelser, som ikke involverer færre ansatte i det offentlige, skulle jeg mene. Men det er en anden snak...

Du har ret i at DF scorede gode stemmer på at tordne mod nedskæringer - også selvom de nærmest konsekvent selv har leveret mandater til både besparelser på og centralisering af det offentlige under VKO. Forhåbentlig er danskernes hukommelse lidt bedre, når vi om føje år skal snakke om, hvem der havde ansvaret for at Danmark stod uden indflydelse i en international kvotefordeling af flygtninge, og således endte med flere flygtninge end noget halalhippie-kollektiv nogensinde kunne have drømt om. Med streg under håber, for rent historisk er der ikke meget der taler for et højere reflektionsniveau...

En mulighed er selvfølgelig, at DF rider til tops på en anti-EU bølge, som ender med Danmarks udtræden af unionen. Det ville selvfølgelig sætte en endegyldig stopper for en ellers uundgåelig stigning i antallet af kvoteflygtninge, men ville være økonomisk selvmord og et endegyldigt farvel til den velstand, vi har levet højt på alt for længe.

Uanset hvad, så kommer Danmark til at lære på den hårde måde, at flygtninge og globalisering ikke er noget, man bare kan vælge eller fravælge... og den lektie kommer til at koste dyrt.


Behovet for nedskæringer kommer den grad an på antallet af flygtninge, med det nuværende niveau plus lidt mere, så kan pengene godt findes på eksisterende budgetter, men kom vi op i nærheden af 400.000, ja bare 100.000, så ville det blive mærket i den offentlige service.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Wizzze » 8. sep 2015, 16:49

GnueN skrev:
Rakel skrev:Sikkert - men jeg er ret sikker på, hvor der bliver sparet, hvis kommuners udgifter øges til integration og flygtninges ophold.


Det er jeg såmænd også... men det er altså stadigvæk noget vores befolkning bestemmer via stemmesedlen.


Rakel skrev:Jeg er ikke så kritisk overfor kvotefordeling. Der er en hel del lande i EU, der kan gøre indsats foruden Danmark.


I'll bite: Hvem tænker du på, som ikke allerede gør langt mere end Danmark?


Det er vist ingen hemmelighed at de østeupæiske lande ikke gør det store for flygtningene, og så er der Frankrig og især England som ikke har trukket i forhold til deres størrelse, nu har de så meldt ud om 20.000 flere over 5år, det er jo ingenting i forhold til landets størrelse.
Jeg ved godt at der bliver sagt meget om Danmark og vi strammer og skærer ned osv. Men fakta er, at selv med den lavere ydelse så får flygtninge i Dk flere penge end i Sverige, og der er flere flygtninge der kommer i job og bliver "velintegrerede" end i Sverige. Og så bliver der snakket meget om at DF får 20% af stemmerne i DK og vi er så uvenligere mod flygtninge, men i Sverige får SD også 20% af stemmerne, der er aktive nynazi grupper der overfalder og banker indvandrere og der bliver og skudt og kastet bomber efter flygtninge i Sverige, det har vi trods alt undgået i samme grad i DK.
Jeg tror i virkeligheden ikke der er så meget forskel i folkesjælen hvis man kan tale om en sådan mellem SWE og DK, men imagemæssigt og opfattelsesmæssigt er der stor forskel.
Perception is reality, som nogen siger.
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf missme » 8. sep 2015, 18:00

Det er frygtelig at se situationen som den er nu.

Det er frygtelig at se en voksen mand spytte på mennesker i armod.

Det er frygtelig at se flygtninge/migranter, i vrede, smide mad og vand som de får foræret væk.

Der er idioter overalt.

Jeg er træt af enten/eller retorikken. Hvis jeg ikke syntes, at x antal mennesker med en anden kulturel baggrund kan hjælpes i Danmark, uden at det vil skabe problematikker i samfundet, så er jeg racist. Hvis jeg mener at Danmark skal hjælpe alle som har brug for det, så er jeg naiv.
De fleste af os ligger nok et sted ind i mellem. Vi er bekymrede....vi er bekymrede for Danmark og vi er bekymrede for de mennesker som har mistet deres land til terrorister.

:( :( :(
6
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf thomassneum » 9. sep 2015, 06:55

Code71 skrev:Hold op hvor er retorikken dog blevet skinger pga EN kæmpe idiot.


Det er jo ikke én idiot.
Det er hele retorikken. Det er bla. den spyttende idiot og det er de højreorienterede som planlægger menneskekæder langs grænsen til Tyskland, Nationen osv. osv.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Code71 » 9. sep 2015, 07:17

thomassneum skrev:
Code71 skrev:Hold op hvor er retorikken dog blevet skinger pga EN kæmpe idiot.


Det er jo ikke én idiot.
Det er hele retorikken. Det er bla. den spyttende idiot og det er de højreorienterede som planlægger menneskekæder langs grænsen til Tyskland, Nationen osv. osv.


"De højreorienterede"??? Kommer det fra DIG, som spanker alle som tillader sig at generalisere befolkningsgrupper?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf thomassneum » 9. sep 2015, 08:19

Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Hold op hvor er retorikken dog blevet skinger pga EN kæmpe idiot.


Det er jo ikke én idiot.
Det er hele retorikken. Det er bla. den spyttende idiot og det er de højreorienterede som planlægger menneskekæder langs grænsen til Tyskland, Nationen osv. osv.


"De højreorienterede"??? Kommer det fra DIG, som spanker alle som tillader sig at generalisere befolkningsgrupper?


Du skal lige hæve niveauet en smule, hvis du ønsker en debat.
Manden og bolden og alt det er.. ;)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf thomassneum » 9. sep 2015, 09:48

Rakel skrev:Man kan jo også vælge at overse de danskere, der gør en indsats blandt andet gennem Røde Kors. Det går sjældent vitalt eller på forsiden af medierne. Og en del af os råber ikke op ala Nationen. Det er ikke ensbetydende med at alle agerer som Nationen. Jeg undrer mig lidt over, at folk gør så meget for at gentage og fokusere på det samme negative fremfor at fokusere på, at det ikke står alene (og evt selv gør noget aktivt).


Der er heldigvis massere af danskere som gør en indsats.. en del af dem bliver lige nu anholdt, for at yde hjælp til flygtningene. Og det kan jo være op ad bakke med de positive dyder, når selv vores statsledere inrykker annoncer om hvorfor vi IKKE vil have flygtninge til Danmark.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Code71 » 9. sep 2015, 10:00

thomassneum skrev:
Code71 skrev:
thomassneum skrev:
Code71 skrev:Hold op hvor er retorikken dog blevet skinger pga EN kæmpe idiot.


Det er jo ikke én idiot.
Det er hele retorikken. Det er bla. den spyttende idiot og det er de højreorienterede som planlægger menneskekæder langs grænsen til Tyskland, Nationen osv. osv.


"De højreorienterede"??? Kommer det fra DIG, som spanker alle som tillader sig at generalisere befolkningsgrupper?


Du skal lige hæve niveauet en smule, hvis du ønsker en debat.
Manden og bolden og alt det er.. ;)


Du mener som når du skriver "de højreorienterede"?
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf thomassneum » 9. sep 2015, 10:01

Rakel skrev:
thomassneum skrev:
Rakel skrev:Man kan jo også vælge at overse de danskere, der gør en indsats blandt andet gennem Røde Kors. Det går sjældent vitalt eller på forsiden af medierne. Og en del af os råber ikke op ala Nationen. Det er ikke ensbetydende med at alle agerer som Nationen. Jeg undrer mig lidt over, at folk gør så meget for at gentage og fokusere på det samme negative fremfor at fokusere på, at det ikke står alene (og evt selv gør noget aktivt).


Der er heldigvis massere af danskere som gør en indsats.. en del af dem bliver lige nu anholdt, for at yde hjælp til flygtningene. Og det kan jo være op ad bakke med de positive dyder, når selv vores statsledere inrykker annoncer om hvorfor vi IKKE vil have flygtninge til Danmark.


Overtræder man loven, så må man tage følgerne.

Der er en masse ting, som man kan gøre - lovligt. Fokus er en del steder inklusiv her på det negative. Konstant. Det undrer mig - for man kan også vælge at være lidt mere opmærksom.


Loven er ikke altid dækkende og skal ikke altid håndhæves, det har vi utallige eksempler på.

Så i din verden er det enten fokus på happy-go-lucky, eller man er uopmærksom. :dance:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Wizzze » 9. sep 2015, 10:26

thomassneum skrev:
Rakel skrev:
thomassneum skrev:
Rakel skrev:Man kan jo også vælge at overse de danskere, der gør en indsats blandt andet gennem Røde Kors. Det går sjældent vitalt eller på forsiden af medierne. Og en del af os råber ikke op ala Nationen. Det er ikke ensbetydende med at alle agerer som Nationen. Jeg undrer mig lidt over, at folk gør så meget for at gentage og fokusere på det samme negative fremfor at fokusere på, at det ikke står alene (og evt selv gør noget aktivt).


Der er heldigvis massere af danskere som gør en indsats.. en del af dem bliver lige nu anholdt, for at yde hjælp til flygtningene. Og det kan jo være op ad bakke med de positive dyder, når selv vores statsledere inrykker annoncer om hvorfor vi IKKE vil have flygtninge til Danmark.


Overtræder man loven, så må man tage følgerne.

Der er en masse ting, som man kan gøre - lovligt. Fokus er en del steder inklusiv her på det negative. Konstant. Det undrer mig - for man kan også vælge at være lidt mere opmærksom.


Loven er ikke altid dækkende og skal ikke altid håndhæves, det har vi utallige eksempler på.

Så i din verden er det enten fokus på happy-go-lucky, eller man er uopmærksom. :dance:


Og hver borger skal så selv bestemme hvilke love de vil følge og hvilke de vil ignorere ? :tie:

Jeg siger ligesom Rakel, hjælp da gerne men indenfor loven.
0
Do as I say! :whip:
Peanutbutt
Indlæg: 403
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 824

Re: Hvornår falder det første skud?

Indlægaf Peanutbutt » 9. sep 2015, 11:23

Det er helt vildt fantastisk, hvor mange der gør noget. Det er alle slags og fra alle samfundslag.
Jeg tror også, det har haft stor betydning, at folk har kunnet hjælpe på den måde, som de synes de har råd til. Med penge, tøj, mad eller fysisk tilstedeværelse. Det er så dejligt at opleve.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"