Har du en sok i overskud?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Har du en sok i overskud?

Indlægaf Wizzze » 5. aug 2016, 21:17

Helst en kraftig en, i kradsuld ??

Har brug for noget at stoppe i munden på ham her

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-08-0 ... -i-danmark

Jeg kan simpelthen ikke høre på mere idioti ud af den mund :tie:

Vælge politi og anklagere :8: :shock: NOT ON YOUR LIFE !!!! :nej:
Senest rettet af Wizzze 6. aug 2016, 08:08, rettet i alt 1 gang.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. aug 2016, 21:26

Når man foreslår ændringer af den art, er det mindste, man kan gøre at komme med almendemokratiske argumenter. Det er tydeligvis ikke agendaen her. Messerschmidt vil bare gerne have nogle minions, der kan stemme på den type politifolk og anklagere, som han gerne vil have.
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf Mani » 5. aug 2016, 21:29

Undskyld, men hvem formår at vaske og ikke have en sok i overskud af og til?
Jeg donerer gerne min samling!
6
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf Flora » 5. aug 2016, 21:38

Jeg har også en flok enlige sokker liggende. Deres makkere er flygtet ud af den hemmelige lem der åbenbart er i vaskemaskinen. Eller i vasketøjskurven eller et sted i gulvet måske. Jeg ved ikke præcist hvor den sidder, men der smutter i hvert fald jævnligt en ud af den og efterlader dens makker til en evig singletilværelse. Vi kan godt putte de efterladte stakler ind i Messerschmidts mund :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf Wizzze » 5. aug 2016, 21:39

Mani skrev:Undskyld, men hvem formår at vaske og ikke have en sok i overskud af og til?
Jeg donerer gerne min samling!


Mine tennissokker forsvinder altid helt når de ryger til vask :gruble: Tror det er noget med vores vand og den molekylære sammensætning af tennissokker? :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf paint » 5. aug 2016, 22:26

Morten Messerschmidt:På centrale områder synes politiets prioriteringer i dag at være ude af trit med den almindelige retsopfattelse i befolkningen, siger Morten Messerschmidt.

- Vi har brug for et wake-up call, hvor politiet bliver bragt tilbage til den virkelighed, hvor de fleste borgere befinder sig.



Det har ingen effekt på risikoen for ny kriminalitet, når politikere indfører strengere straffe. Det konkluderer Justitsministeriets forskningskontor i en ny rapport, der sammenfatter resultaterne af den nyeste internationale forskning på området. Rapporten henviser blandt andet til undersøgelser, der viser, at det hverken gør nogen forskel at hæve eller sænke straffen. Enkelte undersøgelser antyder, at strengere straffe ligefrem kan medføre en øget risiko for, at den dømte begår ny kriminalitet,
https://www.information.dk/indland/2015 ... gen-effekt


"Undersøgelsen fra 2010 viser, at danskerne i sammenligning med befolkningerne i de øvrige europæiske lande, ligger i top med hensyn til vurdering af domstolenes arbejde og evne til at træffe korrekte afgørelser"


http://www.justitsministeriet.dk/sites/ ... apport.pdf
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf Slettet bruger » 8. aug 2016, 21:02

Hvad er der i vejen med det? Sådan har det altid været i USA.

Er det ikke bare fordi i er konservative? Fordi det er en uvant ide for jer så hader i den bare uden at gi det en chance?

Nogen distrikter ville der da blive valgt ret røde politidirektører, f.eks. København ville det da no way blive en slags hardline-fyr der vandt. Det ville nok mere blive en "razziaer på Christiania prioriterer vi ikke"-type?

Det skal lige siges at jeg ikke gad se indslaget, jeg har kun skimmet teksten og det kan være at MM sagde dumme ting i indslaget der er sokkeværdige :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf paint » 8. aug 2016, 21:55

ShuruQ skrev:
Culpøs skrev:
ShuruQ skrev:Det er altså lidt imponerende at en mand som Morten Messerschmidt der har en relativ høj intelligens kan lukke så meget idioti ud.

Jeg er ikke sikker på jeg har sokker i overskud, ikke så længe siden jeg ryddede ud i dem og smed de makkerløse væk. Men det er ligefør jeg med vilje vil skabe nye makkerløse strømper for at kunne lukke munden på bl.a. Messerschmidt.


Ja, han er faktisk lynende intelligent, men det der er godt nok.......


Præcis. Og det gør det endnu mere uhyggeligt nærmest, havde han nu været på lavere intelligensniveau havde det været knap så skræmmende.


Høj intelligens (hvis han har det) og bizarre ideer, lyder ellers også ret uhyggeligt. Havde det været den lokale pølsemand, der havde sagt det, eller et fuldehoved på en Bodega, ville jeg nok opfatte det som mere harmløst. :gruble:
Senest rettet af paint 8. aug 2016, 21:57, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf FruitFly » 8. aug 2016, 21:55

I stedet for bare at disse Morten Messerschmidt kunne det være interessant at høre nogen argumenter for, hvorfor det er en dårlig idé at indføre repræsentativt demokrati i politi- og dommerstanden.

Jeg er med på at det er nemmest bare at sige "omg, manden er skør", men kønt er det ikke.
2
#Klimatosse
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf paint » 8. aug 2016, 22:02

FruitFly skrev:I stedet for bare at disse Morten Messerschmidt kunne det være interessant at høre nogen argumenter for, hvorfor det er en dårlig idé at indføre repræsentativt demokrati i politi- og dommerstanden.

Jeg er med på at det er nemmest bare at sige "omg, manden er skør", men kønt er det ikke.


Det kunne tænkes at faglige kvalifikationer, var en bedre indikator for faglig dygtighed end en persons evne til at føre sig frem i en popularitets-konkurrence.

Skulle vi så ikke også vælge de lokale overlæger, hospitalsdirektører?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf paint » 8. aug 2016, 22:05

ShuruQ skrev:
paint skrev:
ShuruQ skrev:
Culpøs skrev:
ShuruQ skrev:Det er altså lidt imponerende at en mand som Morten Messerschmidt der har en relativ høj intelligens kan lukke så meget idioti ud.

Jeg er ikke sikker på jeg har sokker i overskud, ikke så længe siden jeg ryddede ud i dem og smed de makkerløse væk. Men det er ligefør jeg med vilje vil skabe nye makkerløse strømper for at kunne lukke munden på bl.a. Messerschmidt.


Ja, han er faktisk lynende intelligent, men det der er godt nok.......


Præcis. Og det gør det endnu mere uhyggeligt nærmest, havde han nu været på lavere intelligensniveau havde det været knap så skræmmende.


Høj intelligens (hvis han har det) og bizarre ideer, lyder ellers også ret uhyggeligt.


Det mener jeg bestemt at have læst han skulle have. Og det er jo netop det jeg siger, at det er endnu mere uhyggeligt fordi han ikke er uintelligent.


Jeps. Men som jeg skriver, ville jeg finde det mere harmløst, hvis manden var idiot. Chancen, for at vinde gehør for ideen, ville være mindre. ;)
Senest rettet af paint 8. aug 2016, 22:06, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf landsbytossen » 8. aug 2016, 22:09

paint skrev:
FruitFly skrev:I stedet for bare at disse Morten Messerschmidt kunne det være interessant at høre nogen argumenter for, hvorfor det er en dårlig idé at indføre repræsentativt demokrati i politi- og dommerstanden.

Jeg er med på at det er nemmest bare at sige "omg, manden er skør", men kønt er det ikke.


Det kunne tænkes at faglige kvalifikationer, var en bedre indikator for faglig dygtighed end en persons evne til at føre sig frem i en popularitets-konkurrence.

Skulle vi så ikke også vælge de lokale overlæger, hospitalsdirektører?

God ide. Det er ikke værre end at vælge politikere uden faglig viden, som skal lovgive på sundhedsområdet.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf paint » 8. aug 2016, 22:24

landsbytossen skrev:
paint skrev:
FruitFly skrev:I stedet for bare at disse Morten Messerschmidt kunne det være interessant at høre nogen argumenter for, hvorfor det er en dårlig idé at indføre repræsentativt demokrati i politi- og dommerstanden.

Jeg er med på at det er nemmest bare at sige "omg, manden er skør", men kønt er det ikke.


Det kunne tænkes at faglige kvalifikationer, var en bedre indikator for faglig dygtighed end en persons evne til at føre sig frem i en popularitets-konkurrence.

Skulle vi så ikke også vælge de lokale overlæger, hospitalsdirektører?

God ide. Det er ikke værre end at vælge politikere uden faglig viden, som skal lovgive på sundhedsområdet.


En Sundhedsminister, behøver ikke at være læge. Som Minister, har vedkommende en helt ministerium med eksperter inden for sundhedøkonomi, primær sundhed, jura, hospitalsdrift osv.

En lokal politichef, ifølge Messerdrengen, skulle så selv styre og tilrettelægge politiets arbejde i sit område. Danmark, er ikke større end at man kan styre og planlægge politiets arbejdsområder, mere eller mindre centralt.

Og helt bortset fra dét, så skal politik og ordenshåndhævelse, holdes så adskilt fra hinanden som muligt.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf Persnikedy » 9. aug 2016, 09:04

Wizzze skrev:
Mani skrev:Undskyld, men hvem formår at vaske og ikke have en sok i overskud af og til?
Jeg donerer gerne min samling!


Mine tennissokker forsvinder altid helt når de ryger til vask :gruble: Tror det er noget med vores vand og den molekylære sammensætning af tennissokker? :gruble:


Mine farverige sokker forsvinder også. Om det så er dem med ugedagens navne eller dem med prinsesser. All now without solemates (tøhø). Jeg tror det er sokke nisser
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Har du en sok i overskud?

Indlægaf Akehurst2 » 9. aug 2016, 09:05

FruitFly skrev:I stedet for bare at disse Morten Messerschmidt kunne det være interessant at høre nogen argumenter for, hvorfor det er en dårlig idé at indføre repræsentativt demokrati i politi- og dommerstanden.

Jeg er med på at det er nemmest bare at sige "omg, manden er skør", men kønt er det ikke.


Dommere skal være uafhængige. Det er svært at være reelt uafhængig, hvis man er på valg hvert fjerde år.

I dag er dommere ansat for livet (til de er 65 år, that is) og det er særdeles vanskeligt at afskedige en dommer. Det beskytter dommerne mod at skulle træffe politisk opportune afgørelser, men sikrer i stedet, at de kan holde sig til loven, som Grundloven også foreskriver, at de skal.

Udover at jeg synes, det er en dårlig ide med dommere på valg, så vil det så også formentlig kræve en grundlovsændring. Det er så ikke noget, man bare lige gør.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"