skal frigjortheden genopfindes ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
wildone
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. aug 2016, 06:24
Kort karma: 0
Geografisk sted: Frederiksberg
Likede indlæg: 1
Kontakt:

skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf wildone » 15. aug 2016, 07:46

selv vores kulturminister bakker op om frigjortheden ved Mathilde Grafströms udstilling

hvorfor kan nøgenhed og nøgen hud være et issue - eller rettere er blevet det ?

trænger samfundet til en genopfindelse af frigjortheden ?

her et link til min egen hjemmeside, http://www.wildone.dk/mix/nogenbade/nogenbade.htm
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Hunkat » 15. aug 2016, 08:24

Ja, jeg synes det skal genopfindes.

Ikke fordi folk er blevet puritanske lige pludselig men fordi nøgenhed er blevet/kan blive en permanent tilstand. Billeder af nøgne mennesker, taget med eller uden deres viden, i private eller offentlige omgivelser ryger på nettet hvor de som bekendt ikke forsvinder igen.

Og så er forskellige tilstande af beklædning som del af folks identitet blevet meget mere flydende. Hvad der passer den ene dag til det ene humør er ikke nødvendigvis det samme som man har lyst til en anden dag. Det betyder jo ikke at man er blevet mere elle mindre frigjort fra den ene dag til den anden.


Egentlig synes jeg ordet 'frigjort' er et underligt ord. At være fri handler vel også om retten til at dække sig til hvis man ønsker.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
wildone
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. aug 2016, 06:24
Kort karma: 0
Geografisk sted: Frederiksberg
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf wildone » 15. aug 2016, 09:01

0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf JoyNips » 15. aug 2016, 12:34

Hvorfor er det altid mænd, der er så voldsomme fortalere for at befri kvinders bryster? Lad os da selv bestemme.
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
wildone
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. aug 2016, 06:24
Kort karma: 0
Geografisk sted: Frederiksberg
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf wildone » 15. aug 2016, 13:43

JoyNips skrev:Hvorfor er det altid mænd, der er så voldsomme fortalere for at befri kvinders bryster? Lad os da selv bestemme.


hvor kom den med mænd fra ? lagde jeg ikke selv ud med billeder til egen hud ?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Modesty Blame » 15. aug 2016, 14:44

wildone skrev:
JoyNips skrev:Hvorfor er det altid mænd, der er så voldsomme fortalere for at befri kvinders bryster? Lad os da selv bestemme.


hvor kom den med mænd fra ? lagde jeg ikke selv ud med billeder til egen hud ?

Er dit link til din egen hjemmeside et link, hvor jeg vil få billeder af se af dig i afklædt tilstand? I så fald - wtf? Ja - jeg kan godt læse url'en, men en lille advarsel ville måske være på sin plads. Ellers kan du vel smutte ned i de dertil indrettede fora.

Det, at du selv lægger ud er så komplet ligegyldigt. Hvor mange kvinder vil gerne se nøgenbilleder af mænd? Og hvor mange mænd vil gerne se nøgenbilleder af kvinder? Jeg kunne godt forestille mig, at der er betydeligt flere af sidstnævnte.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf vibbsen » 15. aug 2016, 16:34

Næ, jeg synes ikke at samfundet trænger til at frigjortheden genopfindes. Ihvertfald ikke i forhold til præmissen om at vi partout skal være mere nøgne.

Faktisk synes jeg at fokusset på at kroppen er så naatuuurlig og at nøgenhed er så natuuurligt, og at vi skal blive meget bedre til at accepterer os selv som vi lizzom er, er temmelig anstrengende og krampagtigt. Hold nu kæft og lad folk have deres issues i fred i stedet for hele tiden at italesætte dem og forsøge at overbevise alle om at alting er så natuuurligt og at vi derfor allesammen skal accepterer os selv som vi er.

Som en anden i tråden siger : Frigjortheden handler vel også om at retten til at dække sig til.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf fisken80 » 15. aug 2016, 17:02

ShuruQ skrev:Hvis tildækket hud kan være en issue kan nøgenhed også, i mit hoved.

Jeg vil langt hen af vejen sige hver ting til sin tid. Nogle steder kan man ikke deltage hvis man er helt dækket til, det samme må gøre sig gældende hvis man vil være nøgen. Jeg har ikke noget imod nøgen hud men folk behøver ikke flashe det i byens park eller på en café, her taler jeg om fx bare bryster og ikke bare ben i sommerkjolen. Jeg vil egentligt også gerne kunne tage en tur på stranden og soppe uden 10 par bare bryster på en 200 meter strækning. Måske er jeg sart, det ved jeg ikke, men det er nok min blufærdighed der gør det.


Men nu er det jo faktisk fuldstændig lovligt, at være lige så splitternøgen man har lyst til på en offentligt strand, først i det øjeblik man bevidst forsøger at krænke andre med sin nøgenhed bliver det ulovligt, og det er ikke bevidst krænkende at sidde stille og roligt i sandet med bare bryster.

Og heldigvis for, at det er tilladt. Jeg ville aldrig selv gide rende nøgen rundt på stranden, men fred være med dem, der gerne vil det, jeg synes virkelig det hele bliver for puritansk, hvis man ikke må være nøgen på stranden længere.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
wildone
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. aug 2016, 06:24
Kort karma: 0
Geografisk sted: Frederiksberg
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf wildone » 15. aug 2016, 17:53

ShuruQ skrev:Det er virkelig ikke for at være ond, men når jeg ser de billeder på din hjemmeside, ikke så meget din nøgne krop, du ligner de fleste andre nøgne mænd, men omgivelserne og stillingerne, så kan jeg ikke lade være med at tænke på String-Emil (bare ude g-strengen) :genert:.

hvis du har klikket videre til eksempelvis http://spotnaked.com/liberate-your-mind ... tion/4794/ eller http://spotnaked.com/formentera-spain-f ... isit/4315/ så forstår jeg ikke dine ord
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Oveditlevsen » 15. aug 2016, 18:14

Det syn som hippierne havde på kroppen var måske lige frit nok og tiden før var efter min mening for puritansk. Mon ikke at man har fundet den rette balance nu..
Det at individet er vigtigt i dag er godt i denne sammenhæng, da alle folks grænser respekteres. Både de mere blufærdige og dem som gerne vil gå rundt uden tøj, da det kan gøres på en måde så man kan vælge det fra. TS du modarbejder din egen agenda med alle de billeder af dig selv, det er slet ikke nødvendigt for at forstå din pointe.

Mediernes fokus på udseende er en kategori for sig selv...
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Aspargsen » 15. aug 2016, 22:31

JoyNips skrev:Hvorfor er det altid mænd, der er så voldsomme fortalere for at befri kvinders bryster? Lad os da selv bestemme.

James mændene vil slet ikke befri alle kvinders bryster, kun de pæne kvinder med lækre bryster
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: skal frigjortheden genopfindes

Indlægaf Aspargsen » 15. aug 2016, 22:44

Hunkat skrev:Egentlig synes jeg ordet 'frigjort' er et underligt ord. At være fri handler vel også om retten til at dække sig til hvis man ønsker.

Nej frigjort handler om af være så meget nøgen som muligt, hvis du vil tale om dem der er så påklædte som muligt må du bruge et andet ord
Senest rettet af Aspargsen 16. aug 2016, 05:04, rettet i alt 1 gang.
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Flora » 15. aug 2016, 22:59

Jeg troede "frigjort" betød at blive fyret. Hvorfor skal vi bakke op om det? :gruble:

Billede


:P
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Mani » 16. aug 2016, 04:16

Flora skrev:Jeg troede "frigjort" betød at blive fyret. Hvorfor skal vi bakke op om det? :gruble:

Billede


:P

Nej, det er fritstillet...
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Slettet bruger » 16. aug 2016, 23:18

JoyNips skrev:Hvorfor er det altid mænd, der er så voldsomme fortalere for at befri kvinders bryster? Lad os da selv bestemme.


Uegennyttighed og et ønske om :træt: at hjælpe andre mennesker med at vise deres kroppe (især brysterne) frem.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"