skal frigjortheden genopfindes ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf vibbsen » 19. aug 2016, 09:57

DetSorteCirkus skrev:
wildone skrev:
vibbsen skrev:
Guldfisk skrev:Jeg synes, der mangler frisindethed, hvis man oprigtigt mener, at folk skal gå på nudiststrand, hvis de vil være topløse på stranden. Kun fordi man selv synes, det er ubehageligt at se bare bryster.

Men jeg synes også helt generelt, at verden ville være et bedre sted, hvis vi alle sammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Hvis der slet ikke var nogen, der syntes at fremmedes bryster var hverken interessante eller ubehagelige, kunne folk vælge helt ud fra sig selv, om de ville være nøgne eller ej.


Den første del er jeg så ret enig med dig i. Omend jeg faktisk ikke ved om det handler om mangel på frisind hvis man kan blive ubehageligt til mode over bare bryster på stranden. Handler det ikke mere om at man er kommet lidt for meget i kontakt med sine følelser Så lad dog for fanden være med at kigge og pas din egen butik.

Din generelle betragtning om at verden ville være et bedre sted hvis vi allesammen var lidt mere ligeglade med, hvordan andre ser ud. Den er jeg 100 % enig i. Hvis vi i stedet for at have mega travlt med andres butik, bare holdt os til at passe vores egen biks. Det gælder jo egentlig ikke kun for nøgenhed og frisind. Men sådan mere generelt.


Både Vibbsen og Guldfisk har jo nogle gode input her

Indledningsvist vil jeg jo bare sige at nøgenbadning er tilladt på alle danske strande

Men tænker, at frisindet i høj grad er rykket sydpå til eksempelvis Spanien, ikke blot nøgenbades der, men der spilles eks. strandtennis med alt dinglende i en skøn blanding mellem de nøgne og textiler og i Barcelona bruges ca 1/3 del af by stranden til nøgenbadning

Når Mathilde Grafstroms udstilling i mange måneder var forbudt at politiet, synes jeg også det viser noget om mangelen på frisind

Selv kan jeg ikke huske hvornår jeg har haft badetøj på.


Så for at være frisindet/frigjort skal man være villig til at gå på stranden uden badetøj? Et så smalt krav finder jeg alt andet end frigjort. Jeg fornemmer, at du konkret ønsker at slå et slag for nudisme, og det er da fint nok, men det virker lidt indskrænket at stille det så firkantet op, at nudisme bliver et synonym for frigjorthed/frisind. En optagelsesprøve, et sorteringsredskab.
Et af de mest frigjorte og seksuelt liberale mennesker, jeg kender, er tilhænger af en sektion med forhæng i svømmehallernes brusebadsområde.


Jeg tænkte nøjagtig det samme. Men gad egentlig ikke pointerer jeg på ingen måde mener at der nødvendigvis er sammenhæng mellem frisind og nøgenhed. Og jeg tror vist heller ikke at politivedtægten er særlig snerpet.

Og undrer mig lidt over oplysningen om TS brug af badetøj har af relevans...Ja, du kan godt lidt at være nøgen. Tillykke med det....

Det kan godt være at "frisindet" er rykket sydpå til f.eks. Spanien. Men man skal nok liiiige passe lidt på med at tage hele Spanien til indtægt for den holdning. Jeg kender ihvertfald Spaniere som ikke deler den opfattelse af "frisind"
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Guldfisk » 19. aug 2016, 11:33

Guldfisk skrev:Jeg synes, der er kæmpe forskel på om man selv tænker: jeg tager lige hensyn og undlader at være nøgen foran nogen, jeg ikke ved, om er okay med det.

Og så: jeg føler mig utilpas ved andres nøgenhed, og derfor forventer jeg, at de undlader at være nøgne.

Det første er almindeligt hensyn på eget initiativ.

Det andet er krævementalitet og manglende forståelse for, at ens egne følelser og blufærdighed er ens eget ansvar. Hvis andre tilpasser sig, er det en bonus. Ikke noget man kan kræve eller i det hele taget forvente.


Hov, jeg tilføjer lige: om man i den ideelle verden ville ønske, at folk var enten nøgne eller påklædte, er ligemeget. Det er det der med at se forskel på et ønske/drøm og en forventning - og ikke mindst andre menneskers ansvar for at leve op til disse.
1
Brugeravatar
wildone
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. aug 2016, 06:24
Kort karma: 0
Geografisk sted: Frederiksberg
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf wildone » 19. aug 2016, 12:52

Guldfisk skrev:
Guldfisk skrev:Jeg synes, der er kæmpe forskel på om man selv tænker: jeg tager lige hensyn og undlader at være nøgen foran nogen, jeg ikke ved, om er okay med det.

Og så: jeg føler mig utilpas ved andres nøgenhed, og derfor forventer jeg, at de undlader at være nøgne.

Det første er almindeligt hensyn på eget initiativ.

Det andet er krævementalitet og manglende forståelse for, at ens egne følelser og blufærdighed er ens eget ansvar. Hvis andre tilpasser sig, er det en bonus. Ikke noget man kan kræve eller i det hele taget forvente.


Hov, jeg tilføjer lige: om man i den ideelle verden ville ønske, at folk var enten nøgne eller påklædte, er ligemeget. Det er det der med at se forskel på et ønske/drøm og en forventning - og ikke mindst andre menneskers ansvar for at leve op til disse.


i dette lille video klip ser det ud til, at alt går op i en højere enhed - påklædte og den nøgne fyr har det tilsyneladende fint sammen i et gensidigt frisind - ingen påklædte løfter tilsyneladende et øjenbryn https://www.youtube.com/watch?v=Un4iENRlguo
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Modesty Blame » 19. aug 2016, 15:17

wildone skrev:
Guldfisk skrev:
Guldfisk skrev:Jeg synes, der er kæmpe forskel på om man selv tænker: jeg tager lige hensyn og undlader at være nøgen foran nogen, jeg ikke ved, om er okay med det.

Og så: jeg føler mig utilpas ved andres nøgenhed, og derfor forventer jeg, at de undlader at være nøgne.

Det første er almindeligt hensyn på eget initiativ.

Det andet er krævementalitet og manglende forståelse for, at ens egne følelser og blufærdighed er ens eget ansvar. Hvis andre tilpasser sig, er det en bonus. Ikke noget man kan kræve eller i det hele taget forvente.


Hov, jeg tilføjer lige: om man i den ideelle verden ville ønske, at folk var enten nøgne eller påklædte, er ligemeget. Det er det der med at se forskel på et ønske/drøm og en forventning - og ikke mindst andre menneskers ansvar for at leve op til disse.


i dette lille video klip ser det ud til, at alt går op i en højere enhed - påklædte og den nøgne fyr har det tilsyneladende fint sammen i et gensidigt frisind - ingen påklædte løfter tilsyneladende et øjenbryn https://www.youtube.com/watch?v=Un4iENRlguo

Har du egentlig andre pointer end at du synes at andre mennesker skal være lige så nøgne som du selv kan lide at være?
4
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Kommodedyret » 19. aug 2016, 15:47

Hvis man savner frigjorthed så kan man bare tage på stranden mellem ishøj og hundige.

Sir det bare...
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
wildone
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. aug 2016, 06:24
Kort karma: 0
Geografisk sted: Frederiksberg
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf wildone » 19. aug 2016, 18:58

Kommodedyret skrev:Hvis man savner frigjorthed så kan man bare tage på stranden mellem ishøj og hundige.

Sir det bare...


så har vi bevæget os ud i noget som kræver et andet ordforråd end mit :)
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Oveditlevsen » 19. aug 2016, 19:11

wildone skrev:
Guldfisk skrev:
Guldfisk skrev:Jeg synes, der er kæmpe forskel på om man selv tænker: jeg tager lige hensyn og undlader at være nøgen foran nogen, jeg ikke ved, om er okay med det.

Og så: jeg føler mig utilpas ved andres nøgenhed, og derfor forventer jeg, at de undlader at være nøgne.

Det første er almindeligt hensyn på eget initiativ.

Det andet er krævementalitet og manglende forståelse for, at ens egne følelser og blufærdighed er ens eget ansvar. Hvis andre tilpasser sig, er det en bonus. Ikke noget man kan kræve eller i det hele taget forvente.


Hov, jeg tilføjer lige: om man i den ideelle verden ville ønske, at folk var enten nøgne eller påklædte, er ligemeget. Det er det der med at se forskel på et ønske/drøm og en forventning - og ikke mindst andre menneskers ansvar for at leve op til disse.


i dette lille video klip ser det ud til, at alt går op i en højere enhed - påklædte og den nøgne fyr har det tilsyneladende fint sammen i et gensidigt frisind - ingen påklædte løfter tilsyneladende et øjenbryn https://www.youtube.com/watch?v=Un4iENRlguo

Men det at være nøgen i offentligheden er jo en opførsel som skrider noget ud fra normen, synes du det ikke det er ok at nogle gerne vil vælge fra at være vidne til det?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Fru Sunshine » 19. aug 2016, 20:41

Nå, men jeg kan ikke lide at være nøgen. Det blævrer og slasker og er træls.

Og jeg gider ærligt talt heller ikke konfronteres med andres nøgenhed.
Kald mig bare sippet, for det er jeg, og jeg trives fint med at være det.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Delfin » 19. aug 2016, 21:03

Nø det går da meget godt, som det er. Hvis man vil rende rundt røven bar, findes der masser af steder til det. Jeg foretrækker at undgå sand mellem ballerne, det kradser
1
14 11 14
Brugeravatar
wildone
Indlæg: 13
Tilmeldt: 15. aug 2016, 06:24
Kort karma: 0
Geografisk sted: Frederiksberg
Likede indlæg: 1
Kontakt:

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf wildone » 13. okt 2016, 15:40

jeg har valgt at stille op som statist til denne forestilling

http://www.dansehallerne.dk/wp-content/ ... %B8ges.pdf
0
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 491
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 582

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Zorglup » 13. okt 2016, 17:00

Næe, ikke for min skyld.
Og jeg vil helst ikke se flere babser i Kvickly. Det er skide distraherende.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Bimmerdyret » 13. okt 2016, 17:20

Åbenbart er den simple handling at kunne stikke en finger i jorden en uoverskuelig opgave.
Det ser sgu skidt ud
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf HappyPaww » 13. okt 2016, 20:00

wildone skrev:jeg har valgt at stille op som statist til denne forestilling

http://www.dansehallerne.dk/wp-content/ ... %B8ges.pdf

Jamen godt for dig da :lol:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf Slettet bruger » 13. okt 2016, 22:12

Blev det i øvrigt afgjort om frigjortheden skulle genopfindes eller ej?
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: skal frigjortheden genopfindes ?

Indlægaf dykkersild » 14. okt 2016, 06:46

Wildone - jeg undres over at du ikke rigtig deltager i debatten - du kommer kun forbi når du har nogle nye links til nøgenhed. Mit bud er at du ikke er int. i debatten men at vise dig frem. Der findes et andet fora herinde hvor du kan gøre det.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"