Er fattige rigtige mennesker?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Krapyl
Indlæg: 29
Tilmeldt: 30. sep 2015, 10:33
Kort karma: 15
Likede indlæg: 50

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Krapyl » 24. aug 2016, 17:17

Wizzze skrev:
Krapyl skrev:Det er egentlig ikke artiklen som sådan, der irriterer mig mest. Den omhanler mest af alt en dame, der har oplevet så meget svigt, at hun nu lukker alle følelser ude og sparker nedad med en "klar dig selv, nasser!"-retorik. Dem har vi set 1000 af før, og de vil blive ved med at komme.

Det der provokerer mig mest er, at Anders Samuelsen deler artiklen som et argument for at skære i sociale ydelser. Det er populisme af værste skuffe, og provokerer mig grænseløst, at han på den måde likehunter på facebook, hvilket gør at reelle forslag baseret på teori, empiri og ideologi bliver ladt i baggrunden.

Jeg har som sådan ikke noget mod LA's ideologi, selvom jeg ikke stemmer på dem, men kunne de måske ikke prøve at komme over børnehavestadiet, hvor vi sparker nedaf, råber højest og siger de populære ting?


Hvorfor er det populisme når han deler sådan en artikel, men ikke populisme når f.eks. Zornings forskellige indlæg deles? :gruble:
Der er mange forskellige indlæg i den løbende debat fra alle mulige sider, hvem bestemmer hvad der må indgå i debatten? :gruble:


Har jeg sagt, at Zorning ikke er populisme?

Jeg kender ikke noget til den sag, men generelt får jeg jævnt lange patter, når politikere udtaler sig om hele samfundet pba. en enkelt sag/udsagn.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Moxy-lady » 24. aug 2016, 17:23

Apropos Zornig:



Karina tigger selv

Dette indlæg laver jeg nødigt. Normalt beskytter jeg udsatte mennesker som Karina - men når hun puster så giftigt til en debat og risikerer at sætte indsatsen overfor udsatte årtier tilbage, må jeg reagere!

Intervieweren i “Opråb fra bunden” med Karina Pedersen som hovedperson siger, at han “ikke kan regne” hende ud. Forståeligt. Karina mener, at socialt udsatte skal have taget deres støtte fra sig, fordi de platter sig til den. Som hun selv siger: “Jeg giver aldrig penge til sådan noget. Aldrig. Især dem, der går igennem togene og beder om penge, irriterer mig helt vildt. De gør de kun, fordi folk giver dem penge. Hvis de ikke fik penge, ville de holde op, så i princippet betaler vi dem for at være fattige. Du ser en tigger, og du har ondt af ham, men du betaler ham faktisk for at tigge.”
Køber du heller ikke Hus Forbi?
“Aldrig.”

Det interessante her er, at Karina skylder mig rigtig mange penge, som jeg har lånt hende af flere omgange til bla husleje, fordi hun tiggede om dem, så hun og hendes barn ikke skulle havne på gaden. Hun har ikke betalt dem tilbage. Hun skylder også i hvert fald én anden, ved jeg. Så argumentet om, at man ikke skal give penge til fattige, når de beder om det, er hun selv antitesen på. Hun tigger. Og dermed holder enhver seriøs debat om hendes syn på udsatte op for mig. Det er nemt ikke at være på kontanthjælp, når man låner privat, uden at betale tilbage.

Hvad der derimod kan undre mig, er, at en sådan tekst, som er både er selvmodsigende og uunderbygget, bliver udgivet af Gyldendal, hvor der tilsyneladende oven i købet er sat en – hvad vi skal forstå – ’uafhængig’ interviewer på.

Dette er et useriøst og manipulerende indlæg ind i en meget sort debat.




https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =805488475
0
My world 12-10-18 :lun:
Krapyl
Indlæg: 29
Tilmeldt: 30. sep 2015, 10:33
Kort karma: 15
Likede indlæg: 50

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Krapyl » 24. aug 2016, 17:26

Moxy-lady skrev:Apropos Zornig:



Karina tigger selv

Dette indlæg laver jeg nødigt. Normalt beskytter jeg udsatte mennesker som Karina - men når hun puster så giftigt til en debat og risikerer at sætte indsatsen overfor udsatte årtier tilbage, må jeg reagere!

Intervieweren i “Opråb fra bunden” med Karina Pedersen som hovedperson siger, at han “ikke kan regne” hende ud. Forståeligt. Karina mener, at socialt udsatte skal have taget deres støtte fra sig, fordi de platter sig til den. Som hun selv siger: “Jeg giver aldrig penge til sådan noget. Aldrig. Især dem, der går igennem togene og beder om penge, irriterer mig helt vildt. De gør de kun, fordi folk giver dem penge. Hvis de ikke fik penge, ville de holde op, så i princippet betaler vi dem for at være fattige. Du ser en tigger, og du har ondt af ham, men du betaler ham faktisk for at tigge.”
Køber du heller ikke Hus Forbi?
“Aldrig.”

Det interessante her er, at Karina skylder mig rigtig mange penge, som jeg har lånt hende af flere omgange til bla husleje, fordi hun tiggede om dem, så hun og hendes barn ikke skulle havne på gaden. Hun har ikke betalt dem tilbage. Hun skylder også i hvert fald én anden, ved jeg. Så argumentet om, at man ikke skal give penge til fattige, når de beder om det, er hun selv antitesen på. Hun tigger. Og dermed holder enhver seriøs debat om hendes syn på udsatte op for mig. Det er nemt ikke at være på kontanthjælp, når man låner privat, uden at betale tilbage.

Hvad der derimod kan undre mig, er, at en sådan tekst, som er både er selvmodsigende og uunderbygget, bliver udgivet af Gyldendal, hvor der tilsyneladende oven i købet er sat en – hvad vi skal forstå – ’uafhængig’ interviewer på.

Dette er et useriøst og manipulerende indlæg ind i en meget sort debat.




https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =805488475


Shit en børnehave :tie:
1
fisken80
Indlæg: 22022
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51948

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf fisken80 » 24. aug 2016, 17:56

Moxy-lady skrev:Apropos Zornig:



Karina tigger selv

Dette indlæg laver jeg nødigt. Normalt beskytter jeg udsatte mennesker som Karina - men når hun puster så giftigt til en debat og risikerer at sætte indsatsen overfor udsatte årtier tilbage, må jeg reagere!

Intervieweren i “Opråb fra bunden” med Karina Pedersen som hovedperson siger, at han “ikke kan regne” hende ud. Forståeligt. Karina mener, at socialt udsatte skal have taget deres støtte fra sig, fordi de platter sig til den. Som hun selv siger: “Jeg giver aldrig penge til sådan noget. Aldrig. Især dem, der går igennem togene og beder om penge, irriterer mig helt vildt. De gør de kun, fordi folk giver dem penge. Hvis de ikke fik penge, ville de holde op, så i princippet betaler vi dem for at være fattige. Du ser en tigger, og du har ondt af ham, men du betaler ham faktisk for at tigge.”
Køber du heller ikke Hus Forbi?
“Aldrig.”

Det interessante her er, at Karina skylder mig rigtig mange penge, som jeg har lånt hende af flere omgange til bla husleje, fordi hun tiggede om dem, så hun og hendes barn ikke skulle havne på gaden. Hun har ikke betalt dem tilbage. Hun skylder også i hvert fald én anden, ved jeg. Så argumentet om, at man ikke skal give penge til fattige, når de beder om det, er hun selv antitesen på. Hun tigger. Og dermed holder enhver seriøs debat om hendes syn på udsatte op for mig. Det er nemt ikke at være på kontanthjælp, når man låner privat, uden at betale tilbage.

Hvad der derimod kan undre mig, er, at en sådan tekst, som er både er selvmodsigende og uunderbygget, bliver udgivet af Gyldendal, hvor der tilsyneladende oven i købet er sat en – hvad vi skal forstå – ’uafhængig’ interviewer på.

Dette er et useriøst og manipulerende indlæg ind i en meget sort debat.




https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =805488475


Gud fader altså. HVIS det er rigtigt, så er hun altså godt dum hende Karina.

Jeg synes i øvrigt, at hun er latterlig at høre på, fordi hun generaliserer fuldkommen vildt. Gennem mit arbejde har jeg både set dem, der ville have rigtig godt af et spark i bagen, men jeg har ved gud også set dem, der gennem hjælp og vejledning har rejst sig op med en bagage så ufattelig tung, at man slet ikke kan forestille sig det, og efterfølgende har fået en uddannelse og er kommet videre med deres liv.
Og jeg tør godt stå inde for, at det aldrig nogensinde var sket, hvis man bare havde overladt dem til sig selv og bedt dem om at sejle deres egen sø.

Og det er den der generalisering jeg bare ikke kan snuppe, og jeg kan da slet ikke snuppe, at det bliver gjort til en ophøjet sandhed af mennesker på den økonomiske højrefløj.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43771

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf paint » 24. aug 2016, 18:24

Dikus skrev:Jeg forstår ikke problemet?

Jeg er 37 og opvokset i et socialt belastet boligkvarter. Jeg synes, hun gengiver virkeligheden fint.

Jeg er bestemt ikke nået til de samme konklusioner som hende af mine oplevelser. Men at det er sådan, det opleves? Det har jeg det fint med, bliver italesat.

Og at tro, personerne ikke stadig agerer sådan, er direkte naivt. Lige så naivt som at tro, at alle på overførselsindkomster lever sådan.


Problemet kunne være, at hun beskriver et socialt system, som det var i 80'erne. Sådan er det ikke længere, langtfra. Folk kan ikke bare sidde og fise den af ét eller andet sted og hvis de mangler flere penge, får de dem bare på socialcentret.

I dag, hedder disse steder 'Jobcentre' og alle, uden undtagelse, bliver enten sendt på SU og en uddannelse. Andre kommer i aktivering eller erhvervspraktik ( kontanthjælpen er lønnen). Og kan de slet ikke noget, findes der også steder, hvor man sender dem hen.

Man har indført et kontanthjælpsreform. Man har indført en '225-timers regel' (der kræver 225 timers ordinært arbejde om året). Alt dette, er udløbere af den kontanthjælpsreform, man lavede engang i 1990'erne som kaldtes 'Aktiv beskæftigelsespolitik'

" Formål

§ 1. Formålet med denne lov er at bidrage til et velfungerende arbejdsmarked ved at

1) bistå arbejdssøgende med at få arbejde,

2) give service til private og offentlige arbejdsgivere, der søger arbejdskraft, eller som vil fastholde ansatte i beskæftigelse,

3) bistå kontanthjælpsmodtagere og ledige dagpengemodtagere til så hurtigt og effektivt som muligt at komme i beskæftigelse, således at de kan forsørge sig selv og deres familie, og

4) støtte personer, der på grund af begrænsninger i arbejdsevnen har særlige behov for hjælp til at få arbejde.

§ 1 a. Kommunalbestyrelsens opgaver efter denne lov varetages i jobcentre, jf. kapitel 2 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v.

Stk. 2. I denne lov dækker begrebet jobcenter også en eventuel særskilt enhed i kommunen, der varetager indsatsen over for uddannelseshjælpsmodtagere m.fl."

De dage, hvor folk kunne være på kronisk KH og få enkeltydelser, penge til tøj, en ny støvsuger, et nyt køleskab - er for længst et afsluttet kapitel.

Hvad skal vi bruge en subjektiv vurdering af et kontanthjælpssystem, som ikke længere eksisterer og ikke har gjort det i årtier?

Det skadelige ved sådanne udmeldinger er at det kan forlede visse mennesker til at tro, at det stadig er sådan og på baggrund af dette, gå ind for yderligere nedskæringer eller total fjernelse af det.

Det er, i bedste fald, stærkt vildledende og har en ret synlig politisk slagside.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf FruitFly » 24. aug 2016, 18:42

Moxy-lady skrev:
FruitFly skrev:Artiklen er læst.

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at forstå din harme over den. Det er en kvinde, der fortæller hudløst om en skrækkelig opvækst og hvad hun har lært af det. Hvorfor ophidser det dig sådan?

Stiller det ubehagelige spørgsmålstegn ved dit "romantiserede billede af underklassen", om jeg må spørge?

Nej, det gør det ikke. Jeg har ikke et romantisk billede af underklassen. Jeg voksede mere eller mindre selv op i den. Jeg så alle typer, også nogle der nærmede sig det billede Karina tegner. Nærmede sig. Men nej, jeg har i og for sig ikke et problem med at hun udgiver en bog om sine oplevelser. Det har vel været en form for behandling af hendes opvækst. Jeg have heller intet problem Med Zornigs bog/interviews m.v. Jeg har et problem med at en sådan artikel bliver brugt af et politisk parti. For jeg synes at retorikken er rigtig hård i forvejen. Og jeg synes at AS legitimerer de ting hun skriver, ligesom jeg ser at især LA har en af de hårdeste retorikker overfor underklassen. Jeg synes at det er et kapløb mod bunden, og et forsøg på at presse mennesker der i forvejen kæmper med samfundets (og især elitens) stigmatisering og umenneskeliggørelse. Derfor har det en betydning at et stort dansk parti deler sådan en artikel.

Hm, jeg har ikke noget problem med at politikere peger på de dele af virkeligheden som de lægger vægt på eller synes er vigtige. Hvis en politiker ser noget, som de synes er værd at dele, så må de gerne - ligesom alle os andre. Måske især hvis det underbygger deres agenda.

Moxy-lady skrev:Hvis vi nu siger at Thulesen-Dahl delte en artikel om en "personlig beretning" der generaliserer muslimer som umennesker. At de ikke elskede deres børn. At de ikke kunne styre sig. Osv osv, så kan man jo ikke abstrahere fra at en sådan artikel bliver delt af en mand der er... muslimsk-kritisk. Ligeså i denne situation.

Det skullle undre mig HELT VILDT hvis han ikke har gjort det. Det må han gøre lige så meget han vil, det får vitterlig ikke mit pis i kog - det er vel nærmest hans job?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Tux » 24. aug 2016, 20:59

Code71 skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor skal det egl. altid være skattelettelser i toppen?

Der er jo 117 afgifter man kan skære ned på, så pengene blir mere ligeligt fordelt. Det ku også være bundskatten eller momsen. Eller små mærkelige afgifter som afgiften på nødder. Der er vel masser af dem.

Højrefløjen oplever jeg meget sådan - vi har en masse helt forskellige ting vi kan gøre - og vi er på ingen måde fikseret på skattelettelser for folk der tjener meget - jeg tager nu et helt tilfældigt forslag op af min høje hat - MY GOD der står "sænke topskatten!" - utroligt at det forslag altid kommer frem hver gang jeg vil sætte en helt vilkårlig skat ned! What are the odds!


Jeg vil anbefale dig at kigge LA's program igennem. De har fra dag 1 bla andet forsøgt at få indført et bundskattefradrag på 7%. Altså så de lavest indtjenende får en skattesænkning som er til at mærke. Det er jeg godt klar over at pressen og fremfor alt de røde ikke fokuserer på, da det ikke passer ind i deres verden at højre orienterede og især LA er det inkanerede ondskab

Topskattelettelserne er en lille del af deres forslag til omlæggelse af skatter og afgifter. Omend det eneste pressen og røde vælgere fokuserer på


Altså nu en lettelse af topskatten jo faktisk det eneste punkt som LA har som ultimativt krav i de kommende finanslovsforhandlinger, så det er måske ikke så mærkeligt at det er det som pressen fokuserer på.. LA kunne jo lige så godt have sat andre skattelettelser på dagsordenen, men nej, det er topskatten som har førsteprioritet..
3
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf landsbytossen » 24. aug 2016, 21:19

Moxy-lady skrev:Apropos Zornig:



Karina tigger selv

Dette indlæg laver jeg nødigt. Normalt beskytter jeg udsatte mennesker som Karina - men når hun puster så giftigt til en debat og risikerer at sætte indsatsen overfor udsatte årtier tilbage, må jeg reagere!

Intervieweren i “Opråb fra bunden” med Karina Pedersen som hovedperson siger, at han “ikke kan regne” hende ud. Forståeligt. Karina mener, at socialt udsatte skal have taget deres støtte fra sig, fordi de platter sig til den. Som hun selv siger: “Jeg giver aldrig penge til sådan noget. Aldrig. Især dem, der går igennem togene og beder om penge, irriterer mig helt vildt. De gør de kun, fordi folk giver dem penge. Hvis de ikke fik penge, ville de holde op, så i princippet betaler vi dem for at være fattige. Du ser en tigger, og du har ondt af ham, men du betaler ham faktisk for at tigge.”
Køber du heller ikke Hus Forbi?
“Aldrig.”

Det interessante her er, at Karina skylder mig rigtig mange penge, som jeg har lånt hende af flere omgange til bla husleje, fordi hun tiggede om dem, så hun og hendes barn ikke skulle havne på gaden. Hun har ikke betalt dem tilbage. Hun skylder også i hvert fald én anden, ved jeg. Så argumentet om, at man ikke skal give penge til fattige, når de beder om det, er hun selv antitesen på. Hun tigger. Og dermed holder enhver seriøs debat om hendes syn på udsatte op for mig. Det er nemt ikke at være på kontanthjælp, når man låner privat, uden at betale tilbage.

Hvad der derimod kan undre mig, er, at en sådan tekst, som er både er selvmodsigende og uunderbygget, bliver udgivet af Gyldendal, hvor der tilsyneladende oven i købet er sat en – hvad vi skal forstå – ’uafhængig’ interviewer på.

Dette er et useriøst og manipulerende indlæg ind i en meget sort debat.




https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =805488475

Zornig viser sin grimme, usympatiske side, når hun har behov for skrive det indlæg.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Moxy-lady » 24. aug 2016, 21:21

Jeg synes at hun retter lidt op på det i de næste par opdateringer. Men nej, det er ikke specielt kønt.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43771

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf paint » 24. aug 2016, 21:53

Dikus skrev:
paint skrev:
Dikus skrev:Jeg forstår ikke problemet?

Jeg er 37 og opvokset i et socialt belastet boligkvarter. Jeg synes, hun gengiver virkeligheden fint.

Jeg er bestemt ikke nået til de samme konklusioner som hende af mine oplevelser. Men at det er sådan, det opleves? Det har jeg det fint med, bliver italesat.

Og at tro, personerne ikke stadig agerer sådan, er direkte naivt. Lige så naivt som at tro, at alle på overførselsindkomster lever sådan.


Problemet kunne være, at hun beskriver et socialt system, som det var i 80'erne. Sådan er det ikke længere, langtfra. Folk kan ikke bare sidde og fise den af ét eller andet sted og hvis de mangler flere penge, får de dem bare på socialcentret.

I dag, hedder disse steder 'Jobcentre' og alle, uden undtagelse, bliver enten sendt på SU og en uddannelse. Andre kommer i aktivering eller erhvervspraktik ( kontanthjælpen er lønnen). Og kan de slet ikke noget, findes der også steder, hvor man sender dem hen.

Man har indført et kontanthjælpsreform. Man har indført en '225-timers regel' (der kræver 225 timers ordinært arbejde om året). Alt dette, er udløbere af den kontanthjælpsreform, man lavede engang i 1990'erne som kaldtes 'Aktiv beskæftigelsespolitik'

" Formål

§ 1. Formålet med denne lov er at bidrage til et velfungerende arbejdsmarked ved at

1) bistå arbejdssøgende med at få arbejde,

2) give service til private og offentlige arbejdsgivere, der søger arbejdskraft, eller som vil fastholde ansatte i beskæftigelse,

3) bistå kontanthjælpsmodtagere og ledige dagpengemodtagere til så hurtigt og effektivt som muligt at komme i beskæftigelse, således at de kan forsørge sig selv og deres familie, og

4) støtte personer, der på grund af begrænsninger i arbejdsevnen har særlige behov for hjælp til at få arbejde.

§ 1 a. Kommunalbestyrelsens opgaver efter denne lov varetages i jobcentre, jf. kapitel 2 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v.

Stk. 2. I denne lov dækker begrebet jobcenter også en eventuel særskilt enhed i kommunen, der varetager indsatsen over for uddannelseshjælpsmodtagere m.fl."

De dage, hvor folk kunne være på kronisk KH og få enkeltydelser, penge til tøj, en ny støvsuger, et nyt køleskab - er for længst et afsluttet kapitel.

Hvad skal vi bruge en subjektiv vurdering af et kontanthjælpssystem, som ikke længere eksisterer og ikke har gjort det i årtier?

Det skadelige ved sådanne udmeldinger er at det kan forlede visse mennesker til at tro, at det stadig er sådan og på baggrund af dette, gå ind for yderligere nedskæringer eller total fjernelse af det.

Det er, i bedste fald, stærkt vildledende og har en ret synlig politisk slagside.


Jamen så har man jo en debat. Blandt andet om, hvad man gør med de mennesker, der har indrettet deres liv sådan og i praksis ikke er egnet til arbejdsmarkedet efter et liv med kommunen.


Ja, men det er jo 25 år siden, at det var sådan. Det er for længst historie.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Slettet bruger » 24. aug 2016, 22:25

Dikus skrev:Altså... Jeg forstår godt, hvor Zorning kommer fra. Jeg har selv understøttet en, der derefter lød som Karina. Og Og pev, da jeg lukkede kassen og bogstaveligt gav hende valget mellem gaden eller den kommune, hun var hævet over.

Hun valgte gaden. En uge. Så gik hun til kommunen.

Og nej. Hverken hende eller Karina er bedre og mere ufhængig end andre, der modtager hjælp. Og det ville klæde dem at stå ved, at "ingen penge" sådan set ikke engang var motivationsfaktor nok for dem selv til at kunne klare sig uden hjælp


Det er væsentligt nemmere at være uafhængig så længe man har penge :)
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf heysamaysa » 25. aug 2016, 11:28

jeg synes hun er modbydeligt at høre på og jeg væmmedes virkeligt da jeg læste artiklen. Jeg synes hun lyder som et modbydeligt kvindemenneske der med en hård barndom og jagten på et "almindeligt" liv mistede empatien for andre mennesker på vejen....
5
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24985
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2016, 11:38

Tux skrev:
Code71 skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor skal det egl. altid være skattelettelser i toppen?

Der er jo 117 afgifter man kan skære ned på, så pengene blir mere ligeligt fordelt. Det ku også være bundskatten eller momsen. Eller små mærkelige afgifter som afgiften på nødder. Der er vel masser af dem.

Højrefløjen oplever jeg meget sådan - vi har en masse helt forskellige ting vi kan gøre - og vi er på ingen måde fikseret på skattelettelser for folk der tjener meget - jeg tager nu et helt tilfældigt forslag op af min høje hat - MY GOD der står "sænke topskatten!" - utroligt at det forslag altid kommer frem hver gang jeg vil sætte en helt vilkårlig skat ned! What are the odds!


Jeg vil anbefale dig at kigge LA's program igennem. De har fra dag 1 bla andet forsøgt at få indført et bundskattefradrag på 7%. Altså så de lavest indtjenende får en skattesænkning som er til at mærke. Det er jeg godt klar over at pressen og fremfor alt de røde ikke fokuserer på, da det ikke passer ind i deres verden at højre orienterede og især LA er det inkanerede ondskab

Topskattelettelserne er en lille del af deres forslag til omlæggelse af skatter og afgifter. Omend det eneste pressen og røde vælgere fokuserer på


Altså nu en lettelse af topskatten jo faktisk det eneste punkt som LA har som ultimativt krav i de kommende finanslovsforhandlinger, så det er måske ikke så mærkeligt at det er det som pressen fokuserer på.. LA kunne jo lige så godt have sat andre skattelettelser på dagsordenen, men nej, det er topskatten som har førsteprioritet..


Fordi de jo mener at det vil være det bedste for samfundet, her og nu. Ligesom EL vil omfordele endnu mere en det gøres i dag, fordi de mener det vil være det bedste for samfundet. Alle har deres mærkesager, som det vel er helt fair at kæmpe for? Eller? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Tux » 25. aug 2016, 12:16

Wizzze skrev:
Tux skrev:
Code71 skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvorfor skal det egl. altid være skattelettelser i toppen?

Der er jo 117 afgifter man kan skære ned på, så pengene blir mere ligeligt fordelt. Det ku også være bundskatten eller momsen. Eller små mærkelige afgifter som afgiften på nødder. Der er vel masser af dem.

Højrefløjen oplever jeg meget sådan - vi har en masse helt forskellige ting vi kan gøre - og vi er på ingen måde fikseret på skattelettelser for folk der tjener meget - jeg tager nu et helt tilfældigt forslag op af min høje hat - MY GOD der står "sænke topskatten!" - utroligt at det forslag altid kommer frem hver gang jeg vil sætte en helt vilkårlig skat ned! What are the odds!


Jeg vil anbefale dig at kigge LA's program igennem. De har fra dag 1 bla andet forsøgt at få indført et bundskattefradrag på 7%. Altså så de lavest indtjenende får en skattesænkning som er til at mærke. Det er jeg godt klar over at pressen og fremfor alt de røde ikke fokuserer på, da det ikke passer ind i deres verden at højre orienterede og især LA er det inkanerede ondskab

Topskattelettelserne er en lille del af deres forslag til omlæggelse af skatter og afgifter. Omend det eneste pressen og røde vælgere fokuserer på


Altså nu en lettelse af topskatten jo faktisk det eneste punkt som LA har som ultimativt krav i de kommende finanslovsforhandlinger, så det er måske ikke så mærkeligt at det er det som pressen fokuserer på.. LA kunne jo lige så godt have sat andre skattelettelser på dagsordenen, men nej, det er topskatten som har førsteprioritet..


Fordi de jo mener at det vil være det bedste for samfundet, her og nu. Ligesom EL vil omfordele endnu mere en det gøres i dag, fordi de mener det vil være det bedste for samfundet. Alle har deres mærkesager, som det vel er helt fair at kæmpe for? Eller? :gruble:


Ja det er det selvfølgelig, og det skal de da også gøre. Men som jeg skriver til Code, når førsteprioriteten netop et topskattelettelser, kan man ikke samtidig være overrasket over at pressen har fokus på netop den del af partiprogrammet - eller tage credit for at man også vil give alle andre skattelettelser.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 25. aug 2016, 12:38

Tux skrev:Ja det er det selvfølgelig, og det skal de da også gøre. Men som jeg skriver til Code, når førsteprioriteten netop et topskattelettelser, kan man ikke samtidig være overrasket over at pressen har fokus på netop den del af partiprogrammet - eller tage credit for at man også vil give alle andre skattelettelser.


Jeg erindrer ikke at have talt om lige nu. LA har haft dette på programmet lige siden de opstod. Alligevel har ingen i rød blok eller pressen på nogen måde, på noget tidspunkt fokuseret på det. Fordi det nok ikke passer ind i det skræmmebillede man i rød blok gerne vil opbygge af LA.
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"