Er fattige rigtige mennesker?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5775

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Tux » 25. aug 2016, 13:50

Code71 skrev:
Tux skrev:Ja det er det selvfølgelig, og det skal de da også gøre. Men som jeg skriver til Code, når førsteprioriteten netop et topskattelettelser, kan man ikke samtidig være overrasket over at pressen har fokus på netop den del af partiprogrammet - eller tage credit for at man også vil give alle andre skattelettelser.


Jeg erindrer ikke at have talt om lige nu. LA har haft dette på programmet lige siden de opstod. Alligevel har ingen i rød blok eller pressen på nogen måde, på noget tidspunkt fokuseret på det. Fordi det nok ikke passer ind i det skræmmebillede man i rød blok gerne vil opbygge af LA.


Men hvorfor skulle nogen fokusere på noget der tydeligvis ikke er en prioritet for LA? Det ligger da i deres egne hænder at sætte det på dagsordenen. Sorry men det lyder lidt som noget tuderi, når du prøver at fremstille det som om der er en eller anden form for hetz mod LA..
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 25. aug 2016, 14:52

Tux skrev:
Code71 skrev:
Tux skrev:Ja det er det selvfølgelig, og det skal de da også gøre. Men som jeg skriver til Code, når førsteprioriteten netop et topskattelettelser, kan man ikke samtidig være overrasket over at pressen har fokus på netop den del af partiprogrammet - eller tage credit for at man også vil give alle andre skattelettelser.


Jeg erindrer ikke at have talt om lige nu. LA har haft dette på programmet lige siden de opstod. Alligevel har ingen i rød blok eller pressen på nogen måde, på noget tidspunkt fokuseret på det. Fordi det nok ikke passer ind i det skræmmebillede man i rød blok gerne vil opbygge af LA.


Men hvorfor skulle nogen fokusere på noget der tydeligvis ikke er en prioritet for LA? Det ligger da i deres egne hænder at sætte det på dagsordenen. Sorry men det lyder lidt som noget tuderi, når du prøver at fremstille det som om der er en eller anden form for hetz mod LA..


Du kan da synes at det ligner lige præcis hvad du har lyst til. Det ændrer bare ikke på at den fortælling ikke passer ind i de rødes forsøg på at fremstille borgerlige som om de udelukkende vil stjæle fra lavindskomst og give til de rige..
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Slettet bruger » 25. aug 2016, 19:21

Billede

Billede
2
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 25. aug 2016, 19:23

Hvor er de dog pinlige begge to
3
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf icelady » 25. aug 2016, 19:40

Code71 skrev:Hvor er de dog pinlige begge to


Jeg kunne ikke lide Zornig i forvejen og det her hjælper da ikke ligefrem på hendes image.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf vibbsen » 25. aug 2016, 19:45

heysamaysa skrev:jeg synes hun er modbydeligt at høre på og jeg væmmedes virkeligt da jeg læste artiklen. Jeg synes hun lyder som et modbydeligt kvindemenneske der med en hård barndom og jagten på et "almindeligt" liv mistede empatien for andre mennesker på vejen....


Jeps....Hun er næsten lige så skinger som Zornig.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 25. aug 2016, 21:44

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf paint » 25. aug 2016, 22:33



Gad vide hvad hun egentlig vil, med den bogudgivelse? (Karina Pedersen). Hun har jo i årevis, skrevet det samme i diverse blogs? Dvs. lige indtil Politiken smed hende ud (for 5 år siden). På '180 grader', har hun også huseret (hvis ikke hun gør det endnu). Hun har i hvert fald en del fans på dén side.
Dét havde hun til gengæld ikke på Politikens blogside, hvor hun et sted citerede en af kommentarerne til hendes udgydelser:

""Som overskriften indikerer, har jeg besluttet mig for at takke af som blogger for Politiken" "en [...] skrev til mig, at jeg var en gadekøter, og uanset hvor meget jeg end vaskede mig, altid ville være det. En anden - igen i den pænere ende - formåede at levere sin kommentar med religiøse undertoner: ” Af rendestenen er du kommet ” skrev han, og forsatte ” og rendestenen vil du altid tilhøre “
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Wizzze » 2. sep 2016, 18:00

Børnehaven har vist lige fået en ny stue :rulle:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 00/6271103

Med de lig i lasten kan man undre sig over hvorfor hun farer så voldsomt frem :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Code71 » 2. sep 2016, 18:04

Wizzze skrev:Børnehaven har vist lige fået en ny stue :rulle:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 00/6271103

Med de lig i lasten kan man undre sig over hvorfor hun farer så voldsomt frem :gruble:


Hold da kæft hun er da en kost. Utroligt at medierne så ukritisk åd hendes lort INDEN de havde forsket bare en smule i hvem og hvad hun er
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Anilara » 2. sep 2016, 18:11

Metroxpress (Lars Fogt) har, som de tilsyneladende eneste, forsøgt at tjekke op på de utallige påstande Karina har skrevet om sin barndom. Ingen fra folkeskoleklassen kan genkende billedet - alle forældre havde uddannelser, og de er også alle selv uddannede i dag (på nær Karina og én anden). De har talt med utallige fra området, som er dybt forundrede over, at være blevet omtalt som sociale tabere, drankere m.m.
Selv brødrene har arbejde.

Det er sgu pinligt. Ingen har fulgt op på dette før nu.
Senest rettet af Anilara 2. sep 2016, 18:45, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf LadyFox » 2. sep 2016, 18:17

Wizzze skrev:Børnehaven har vist lige fået en ny stue :rulle:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 00/6271103

Med de lig i lasten kan man undre sig over hvorfor hun farer så voldsomt frem :gruble:

Ja, for man skal jo ikke betale pengene tilbage hvis man synes at udlåner er en Stalker det er klart.
0
...
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Anilara » 2. sep 2016, 18:38

MetroXpres fortjener at blive linket: http://www.mx.dk/feature/coverfull/story/18483646
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Moxy-lady » 2. sep 2016, 19:12

Jeg kan da også godt forstå at han har forsøgt at komme i kontakt med hende, når nu hun ikke vil betale ham hans penge tilbage. Hvor er det lavt af hende at insinuere at han lånte hende penge for at komme i kanen med hende.

Men på den anden side bekræfter hun da sin egen historie. Hun er en nasser og uden moral.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Er fattige rigtige mennesker?

Indlægaf Delfin » 2. sep 2016, 19:19

Anilara skrev:Metroxpress (Lars Fogt) har, som de tilsyneladende eneste, forsøgt at tjekke op på de utallige påstande Karina har skrevet om sin barndom. Ingen fra folkeskoleklassen kan genkende billedet - alle forældre havde uddannelser, og de er også alle selv uddannede i dag (på nær Karina og én anden). De har talt med utallige fra området, som er dybt forundrede over, at være blevet omtalt som sociale tabere, drankere m.m.
Selv brødrene har arbejde.

Det er sgu pinligt. Ingen har fulgt op på dette før nu.


Jeg boede i byen i slut 70'erne og har hele tiden haft svært ved at genkende billedet.
Godt nok boede jeg ikke i Korskærparken og gik heller ikke på samme skole, men byen var lille nok til, at de fleste kendte til de forskellige dele af byen.
Mine forældre flyttede senere til et nærliggende boligområde, og jeg er ofte passeret gennem Korskærparken. Der var såmænd meget fredeligt, grænsende til det kedelige. Jeg ved dog ikke noget om tiden fra midt 90'erne og frem.

Hun har nok ret så langt, at der boede nogle familier, som tilhørte det segment, der, såvel som andre steder i byen , men de var bestemt ikke i flertal dengang. Jeg tror, at hun kan have færdedes i sådanne miljøer (krage søger mage), men hun har på ingen måde ret i, at det var flertallet derude, og hun er tydeligvis helt ude af trit med den generelle sandhed

Noget helt andet er, at en 25-30 år gammel fortælling ikke kan bruges til en hujende fis i diskussionen om kontanthjælpsmodtagere i dag.
1
14 11 14

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"