Skatteministeren vil sløjfe gæld for 14 mia

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Skatteministeren vil sløjfe gæld for 14 mia

Indlægaf mulledit » 30. aug 2016, 06:25

Tux skrev:
Code71 skrev:
Tux skrev:
Code71 skrev:
Tux skrev:Det var da utroligt som man skal forsvare sig mod stråmandsargumenter i denne debat.. Nej jeg tror selvfølgelig ikke det bliver gratis, men du afviser simpelthen det bliver billigere?

Et andet aspekt i sagen er jo så også, at det yderligere fjerner tilliden til at de kan sikre at alle betaler den skat de skal..


Men Tux. Her er ikke tale om skat. Der er tale om biblioteksbøder, manglende licensbetalinger og i den dur. Jeg er ret sikker på at retsfølelsen overlever at Fru Jensen får eftergivet hendes gæld på 1.000 kr til biblioteket :)


Det kan jo være mange forskellige ting der skyldes for, noget mere alvorligt end andet. Lige meget hvad det er, mener jeg dog det er vigtigt at dem der skylder betaler, ellers tror jeg også bare jeg vil undlade at betale den der fartbøde, de 1000 kr gider de jo alligevel ikke inddrive ;)


Men du tager slet ikke stilling til at langt de fleste virksomheder i dag blot opgiver krav under 5.000,00 fordi det er så dyrt at inddrive dem. Med den kommunale effektivitet in mente, hvad får dig så til at tro at det er så meget billigere for det offentlige at inddrive de her bitte små tilgodehavender?


Mulighed for lønindeholdelse eller reduktion af ydelser, den mulighed har de private ikke..

Du må også godt lige fortælle mig,hvorfor jeg så ikke bare skal ignorere der før omtalte bødeforlæg?


Jeg tror det er ret vigtig en del af indrivelse at forstå at der er bare noget om "man kan ikke plukke håret af en skaldet" Bla. derfor koster det SÅ mange penge at drive et sølle lille beløb ind.

Jeg betaler intet for inkasso udover de små gebyrer der og evt omk. til advokat timer og alligevel koster det kassen at inddrive. Det er fordi det ikke er selve inkassodelen der er omkostningstung, det er alt det indledende arbejde. Dem der ikke betaler de her små regninger, de skylder gud og hver mand og de gemmer sig bag hemmelig adresser, skifter navn, flytter til udlandet osv. osv. Du kan have aftaler, de så alligevel ikke overholder og jeg kan blive ved.

Det er bare ikke så nemt som du gerne vil have, hverken med det nye system, forældelse osv.
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"