Tortur

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 849
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Tortur

Indlægaf Precaseptica » 6. sep 2016, 18:39

Advocatus-Diaboli skrev:
Precaseptica skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Nej, om man kan løfte en bevisbyrde har intet med finter at gøre.


Hvad skulle en finte i denne sammenhæng så være?


Det må du jo vide - det er dig der begynder at tale om dem? En anden debattør efterlyste at få inddraget definitionerne på hvornår det er tortur, og det svarede jeg på. Derefter begyndte du at tale om finter til at omgå definitionen..


Hvis du kan vurdere at det ikke har noget med juridiske finter at gøre må du vide hvad en juridisk finte er. Hvis bevisbyrden ikke kan løftes vil jeg mene, at der kan være tale om en sådan finte.

Sådan du ved. Gråzoner i stedet for binære tilstande.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Tortur

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 6. sep 2016, 21:26

Precaseptica skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Precaseptica skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Nej, om man kan løfte en bevisbyrde har intet med finter at gøre.


Hvad skulle en finte i denne sammenhæng så være?


Det må du jo vide - det er dig der begynder at tale om dem? En anden debattør efterlyste at få inddraget definitionerne på hvornår det er tortur, og det svarede jeg på. Derefter begyndte du at tale om finter til at omgå definitionen..


Hvis du kan vurdere at det ikke har noget med juridiske finter at gøre må du vide hvad en juridisk finte er. Hvis bevisbyrden ikke kan løftes vil jeg mene, at der kan være tale om en sådan finte.

Sådan du ved. Gråzoner i stedet for binære tilstande.


Bare fordi jeg ved hvad en juridisk finte er, så betyder det ikke at spørgsmålet om at løfte en bevisbyrde bliver til et spørgsmål om at finte sig ud af definitionen på hvad tortur er. Det har intet med sagen at gøre.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 849
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1884

Re: Tortur

Indlægaf Precaseptica » 7. sep 2016, 05:14

Advocatus-Diaboli skrev:Bare fordi jeg ved hvad en juridisk finte er, så betyder det ikke at spørgsmålet om at løfte en bevisbyrde bliver til et spørgsmål om at finte sig ud af definitionen på hvad tortur er. Det har intet med sagen at gøre.


Rent juridisk har det da ret meget med sagen at gøre om det hører ind under definitionen eller ej, og derfor bliver en finte relevant at diskutere hvis der kan lægges strategi så man opnår resultatet under en anden definition så bevisbyrden netop ikke kan løftes.
0
Brugeravatar
Peter Post
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. aug 2016, 12:57
Kort karma: 5
Likede indlæg: 87

Re: Tortur

Indlægaf Peter Post » 7. sep 2016, 06:04

Hvis vi i den gode sags tjeneste tillader tortur, så har vi sendt demokratiet ud på en farlig glidebane.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"