Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf paint » 22. sep 2016, 12:56

Alle, uanset hvem, ville have tjent penge på en lejlighed på Vesterbro købt i 2004, som bliver solgt i dag. Hun var 20 år gammel i 2004 og havde været medlem af EL i 3 år, hvor man i øvrigt på dét tidspunkt ikke have forældrekøb på den politiske dagsorden.

Først i 2011, blev hun valgt ind i Folketinget - skulle hun så have foræret lejligheden væk til en fattig boligløs?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf Slettet bruger » 22. sep 2016, 14:31

paint skrev:Alle, uanset hvem, ville have tjent penge på en lejlighed på Vesterbro købt i 2004, som bliver solgt i dag. Hun var 20 år gammel i 2004 og havde været medlem af EL i 3 år, hvor man i øvrigt på dét tidspunkt ikke have forældrekøb på den politiske dagsorden.

Først i 2011, blev hun valgt ind i Folketinget - skulle hun så have foræret lejligheden væk til en fattig boligløs?


Hun købte først lejligheden i 2013. Moderen købte den i 2004. Hun købte den i 2013 af sin mor til 600.000,- under markedsprisen. Det er en skattefri overførsel af penge fra mor til datter. Der er ingen der angriber at hendes lejlighed er steget i værdi fra 2013 til nu, det kan hun jo ikke gøre ved.
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 22. sep 2016, 16:30

Imens den tidligere politiske ordfører kan nyde livet i sin velhaverbolig, er den nuværende politiske ordfører ved at græde fordi hun ikke kan hjælpe kontanthjælpsmodtagerne. Hun er også så dybt bevæget over at borgerlige politikeres kan finde på at stemme for kontanthjælpsloftet, at hun har svært ved at sove om natten.

http://www.avisen.dk/pernille-skipper-t ... 07228.aspx
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf landsbytossen » 23. sep 2016, 09:41

Mads Kastrup, Opinionen, Ekstra Bladet: "Pernille Skipper, er den partileder af alle i Folketinget, der bor til den højeste kvadratmeterpris"

http://ekstrabladet.dk/opinionen/madska ... er/6308577
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf Slettet bruger » 24. sep 2016, 15:23

Københavns-meget venstreorienterede er præcis lige så pengefikserede som alle andre :) Det er fint det kommer lidt frem.

De skal bruge penge til rejser til Sydamerika og Afrika, de skal bruge penge så de kan holde fri og lave de ting, de skal bruge penge til lækkert tøj og gerne bruge lidt ekstra så de kan spise de rigtige økologiske ting og gå i fairtrade stuff.

Så skal de også have en dyr mac og en Iphone hvorpå de kan skrive indlæg mod den multinationale kapitalisme og deres lede produktet :)

Den væsentligste forskel er at højrefolk indrømmer de går op i penge, mens de venstreorienterede tit svarer sådan "nej jeg kunne sagtens forestille mig at leve helt enkelt uden ting ... en dag ... langt ude i fremtiden ... meget langt ... hov sikke en lækker jakke hende derovre går i, jeg skal lige tjekke på min iPhone hvor man kan købe den, jeg har lige tjent 30K på at leje et kosteskab i min forældrekøbslejlighed ud til folk til overpris"
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf Slettet bruger » 24. sep 2016, 15:50

landsbytossen skrev:Mads Kastrup, Opinionen, Ekstra Bladet: "Pernille Skipper, er den partileder af alle i Folketinget, der bor til den højeste kvadratmeterpris"

http://ekstrabladet.dk/opinionen/madska ... er/6308577


Den her kommentar til artiklen fra - af alle steder! - nationen synes jeg fortjener at blive gentaget her:

Er det virkelig så overraskende, at de professionelle politikere er ret distancerede i forhold til partipolitikken og at de som nyuddannede akademikere vandrer lige ind i partierne og kupper ledelsen? For dem er politik blevet en karrierevej, deres børn efterfølger dem, de gifter sig med hinanden og deres venner er stort set alle inden for den samme politiske kaste. Første maj-møderne, debatterne i medierne og i høj grad også debatterrne i Folketinget er blevet et skuespil, og bevæger man sig som borger ind og overværer debatterne, konstaterer man lynhurtigt, at ægte politiske debatter er degenereret til smådrillerier og indforstået fnidder inden for kasten. At tirre hinanden og afprøve allehånde retoriske tricks, er blevet målet i sig selv.

Dette her er ikke forbeholdt venstrefløjen, men gælder i høj grad også hen over midten og i nogen grad også på til den yderste højrefløj ( sidstnævnte, hvor den akademiske komponent ikke nædvendigvis er der). Jo, Enhedslisten er skuespil landspolitisk, selvom de gennemsyrer f.eks. styret i Københavns Kommune, men ni ud af ti af deres vælgere tilhører selv feel-good segmentet, hvor partiet blot er et brand.

Kastrup har fat i noget her, men misser alligevel den væsentlige pointe, at det ikke er Kippers designersko, der er det vigtige og signalgivende. Det væsentlige er, at politikerne fører en politik hen over hovederne på borgerne. Tydeligst er det på EU-området, hvor et absolut flertal af FT-politikerne ganske enkelt ikke er enige med flertallet af vælgerne. Det resulterer i man fra politisk hold misbruger det politiske mandat og i en del tilfælde direkte begår noget, der kunne kalde politisk underslæb. Både i forhold til vores binding af kronen til euroen, der har været dybt skadelig for danske økonomi, og med hensyn til regeringens fodslæberi i forhold til en aftale med bl.a. Europol og retsforbeholdene i øvrigt, ser vi konsekvenserne af det politiske maskespil, hvor man lyver vælgerne lige op i ansigtet.

Når EB og Kastrup ikke fremhæver netop det væsentlige i denne sammenhæng, men pjatter med Skippers designersko og Johannes villa i Valby, så taler Kastrup bevidst uden om og søger at tilfredsstille læserne med populisme. Kastrup kamouflerer det væsentlige ved at pege på på noget nemt forståeligt og mere håndgribeligt. Den slags kaldes for manipulation.

Med artiklen her bekræfter EB og Kastrup således tillige den alliance og det tætte samliv, der er mellem dele af medierne og den politiske kaste. Man serverer nemt fordøjelige lunser uden substans, brød og skuespil for befolkningen, mens man i kulisserne kører helt sit eget spil. Journalistik er som politik blevet en karrierevej, og midlerne er blevet målet.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf Wizzze » 24. sep 2016, 15:54

For en del år siden fik jeg en ny kollega. Han var nyuddannet, lige fra universitetet og ræverød. Den første måneds tid, fik vi mange tirader om samfundsordnen og den slemme slemme kapitalisme. Så fik han sin første lønseddel, med Arbejdsmarkedsbidrag og trækprocent og det her, og så skal jeg love for at tonen blev en anden :lol:

Det er nok meget godt at Johanne og Pernille omfavner småborgerligheden lidt, og jeg kan personligt sympatisere med Pernilles kæreste, og kampen om pladsen i deres nye hybel https://www.dr.dk/nyheder/politik/skipp ... -stiletter Jeg ved hvordan det er :lol:

Vi så det jo også med Pernille Rosenkrantz-Theil, som nu er Socialdemokrat, eller er det DF´er? det er efterhånden lidt svært at følge med i de to partiers parringsdans ;) Med alderen kommer lidt småborgerlig snusfornuft og redebyggertrang og ungdommens naivitet og utopiske idealisme blødes op. Så det er med glæde og et lille smil, at jeg følger de damers udvikling :D
Mon de også er på vej til at blive DF´ere ... øhh... Socialdemokrater :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf Slettet bruger » 24. sep 2016, 15:58

Wizzze skrev:For en del år siden fik jeg en ny kollega. Han var nyuddannet, lige fra universitetet og ræverød. Den første måneds tid, fik vi mange tirader om samfundsordnen og den slemme slemme kapitalisme. Så fik han sin første lønseddel, med Arbejdsmarkedsbidrag og trækprocent og det her, og så skal jeg love for at tonen blev en anden :lol:

Det er nok meget godt at Johanne og Pernille omfavner småborgerligheden lidt, og jeg kan personligt sympatisere med Pernilles kæreste, og kampen om pladsen i deres nye hybel https://www.dr.dk/nyheder/politik/skipp ... -stiletter Jeg ved hvordan det er :lol:

Vi så det jo også med Pernille Rosenkrantz-Theil, som nu er Socialdemokrat, eller er det DF´er? det er efterhånden lidt svært at følge med i de to partiers parringsdans ;) Med alderen kommer lidt småborgerlig snusfornuft og redebyggertrang og ungdommens naivitet og utopiske idealisme blødes op. Så det er med glæde og et lille smil, at jeg følger de damers udvikling :D
Mon de også er på vej til at blive DF´ere ... øhh... Socialdemokrater :gruble:


Hæhæ. Jeg kender en hvor jeg erindrer en diskussion hvor hun ville forbyde privatbilisme som sådan i hele landet og kun have off. transport. Forsøgte at forklare hende at det ville være vanskeligt for en del børnefamilier med næ nej, de rige svin måtte tage bussen eller gå.

Ja og nu har hun selv bil og kører konsekvent de 200 meter til tanken for at købe smøger, slik og den slags :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Mon Enhedslisten nu omfavner den private ejendomsret?

Indlægaf paint » 25. sep 2016, 09:15

Wizzze skrev:For en del år siden fik jeg en ny kollega. Han var nyuddannet, lige fra universitetet og ræverød. Den første måneds tid, fik vi mange tirader om samfundsordnen og den slemme slemme kapitalisme. Så fik han sin første lønseddel, med Arbejdsmarkedsbidrag og trækprocent og det her, og så skal jeg love for at tonen blev en anden :lol:

Det er nok meget godt at Johanne og Pernille omfavner småborgerligheden lidt, og jeg kan personligt sympatisere med Pernilles kæreste, og kampen om pladsen i deres nye hybel https://www.dr.dk/nyheder/politik/skipp ... -stiletter Jeg ved hvordan det er :lol:

Vi så det jo også med Pernille Rosenkrantz-Theil, som nu er Socialdemokrat, eller er det DF´er? det er efterhånden lidt svært at følge med i de to partiers parringsdans ;) Med alderen kommer lidt småborgerlig snusfornuft og redebyggertrang og ungdommens naivitet og utopiske idealisme blødes op. Så det er med glæde og et lille smil, at jeg følger de damers udvikling :D
Mon de også er på vej til at blive DF´ere ... øhh... Socialdemokrater :gruble:


På trods af at nogle socialdemokrater, åbenbart har haft travlt med kost og spand og rengøring i Pia Kjærgaards stuer, ude i Gentofte, så er der stadigvæk ret stor forskel på S og DF. Der er nogle områder, hvor de muligvis kan blive enige, men der er langt flere og fundamentale punkter i deres politik, hvor de i dén grad ikke kan og sikkert aldrig vil blive enige.

Det er lykkedes ganske godt for Thulesen at sælge DF, som et socialdemokrati med en meget stram udlændingepolitik, men det er langtfra hele sandheden.
Man rutter ikke med sandheden i de kredse. ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"