Får vi valg i utide?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf kokkenok » 17. sep 2016, 21:26

Wizzze skrev:Nu er der rygter fremme om et evt. kup internt i LA. At det er Anders Samuelsen der er kravlet op i trætoppen, og vil have det hele, mens de andre i LA skulle være mere villige til at tage kompromiset op til millionen, så der overvejes et kup mod AS og erstatte ham med Simon Emil, og så køre en deal hjem med Løkke og Tulle om sænkningen af topskatten op til millionen.

Ved ikke rigtig om jeg køber den, måske hvis resten af LA ser alle chancer for noget på topskatten forsvinde totalt :gruble:

Vi så det jo ske i S da Nyrup kuppede Svend Auken, kunne det ske i LA??? Hvad tror i? :gruble:



Jeg har over de sidste 2 uger set udsendelser med Samuelsen, Olesoen og kuglestøderen. I begge to forekom det mig at det kun var Samuelsen der måtte sige til noget og de to andre skulle bare tie stille og være pæne(eller nowet) .

Hvis det siger noget som helst om eventuel topstyring i LA og en drejning af LAs politik i natinal-konservativ retning, hvilket andre røster også har bedyret(rasmus brygger, Lillian Parker) - Så er der egentligt mange indicier for at et opgør ligger og ulmer i partitoppen af LA og et kup/opgør forekommer mig ikke usansynlig.

Personligt er jeg stadig overbevist om at det vi ser lige nu er spil for galleriet.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf paint » 17. sep 2016, 22:06

Wizzze skrev:Nu er der rygter fremme om et evt. kup internt i LA. At det er Anders Samuelsen der er kravlet op i trætoppen, og vil have det hele, mens de andre i LA skulle være mere villige til at tage kompromiset op til millionen, så der overvejes et kup mod AS og erstatte ham med Simon Emil, og så køre en deal hjem med Løkke og Tulle om sænkningen af topskatten op til millionen.

Ved ikke rigtig om jeg køber den, måske hvis resten af LA ser alle chancer for noget på topskatten forsvinde totalt :gruble:

Vi så det jo ske i S da Nyrup kuppede Svend Auken, kunne det ske i LA??? Hvad tror i? :gruble:


Jeg skal ikke kunne sige om det har noget på sig. Men jeg har dog bemærket én ting, når Simon Emil og Olsen udtaler sig. De har begge sagt, at de syntes at forslaget om topskatten (de 5% også over millionen) var helt fint, godt for økonomien osv.osv. Men de har, i det jeg har set, omhyggeligt undladt at sige om de også syntes det var en god ide at gøre det til et ultimatum, og stå så stejlt på kravet som Samuelsen gør.

Det er måske en lille nuance, kan man sige. Men i denne sammenhæng og i denne situation, kunne det måske indikere en vis uenighed i LA. Ellers har jeg svært ved at se, hvorfor de undlader at kommentere det.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf paint » 17. sep 2016, 22:24

I øvrigt, hørte jeg i dag 'Besserwisserne' på TV2News. èn af deltagerne luftede tanken om, at DF og LA, måske ligefrem ønskede et hurtigt valg.
Årsagen, skulle/kunne være, at det nye parti 'De Nye Borgerlige', har vind i sejlene. Partiet, har sammenflikket en politik, hvor de har hamstret lidt fra hhv. DF, Konservative samt (på skatteområdet) LA. De estimeres til at kunne få en pæn tilslutning. Får de det, kan de være en bombe under både DF og måske også LA og måske ændre det politiske landskab betragteligt.

Finten med et hurtigt valg, skulle så være at få valget inden de får samlet vælgererklæringer nok til at kunne opstille.

Jaja. Det er spekulativt, men alligevel.... ;)

https://www.information.dk/debat/leder/ ... opfyldning
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf Nicolait » 18. sep 2016, 14:57

paint skrev:I øvrigt, hørte jeg i dag 'Besserwisserne' på TV2News. èn af deltagerne luftede tanken om, at DF og LA, måske ligefrem ønskede et hurtigt valg.
Årsagen, skulle/kunne være, at det nye parti 'De Nye Borgerlige', har vind i sejlene. Partiet, har sammenflikket en politik, hvor de har hamstret lidt fra hhv. DF, Konservative samt (på skatteområdet) LA. De estimeres til at kunne få en pæn tilslutning. Får de det, kan de være en bombe under både DF og måske også LA og måske ændre det politiske landskab betragteligt.

Finten med et hurtigt valg, skulle så være at få valget inden de får samlet vælgererklæringer nok til at kunne opstille.

Jaja. Det er spekulativt, men alligevel.... ;)

https://www.information.dk/debat/leder/ ... opfyldning


Taktisk er det meget smart af LA og DF. Potentielt 4 år uden for folketinget er trods alt lang tid at skulle dampen oppe og markere sig uden for folketinget.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf Slettet bruger » 18. sep 2016, 16:03

Wizzze skrev:Hvis alle de her forhandlinger ender med at der ikke kan samles en kludetæppe flertal, så tror jeg at Lykke er så ond, at han afleverer regeringens opsigelse, men uden at udskrive nyvalg. Så får en omgang dronningerunder og han så vil tvinge Tulle til at bekende kulør, og hvis Tulle så peger på Mette, så er der kun et par år til næste valg, hvor Venstre så forvente at få de borgerlige stemmer tilbage fra DF, samtidig med at Venstre har tiden til et lederskifte.


Haha det ville være klassisk Løkke
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf paint » 18. sep 2016, 17:06

eks-Maupassant skrev:
Wizzze skrev:Hvis alle de her forhandlinger ender med at der ikke kan samles en kludetæppe flertal, så tror jeg at Lykke er så ond, at han afleverer regeringens opsigelse, men uden at udskrive nyvalg. Så får en omgang dronningerunder og han så vil tvinge Tulle til at bekende kulør, og hvis Tulle så peger på Mette, så er der kun et par år til næste valg, hvor Venstre så forvente at få de borgerlige stemmer tilbage fra DF, samtidig med at Venstre har tiden til et lederskifte.


Haha det ville være klassisk Løkke


Måske lige bortset fra det med lederskiftet ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf paint » 23. sep 2016, 10:20

Gad vide om ikke det nye parti (Nye Borgerlige), kan skabe borgfred i 'blå blok'? :slem:

Et valg nu, er måske ikke så tillokkende for den nuværende 'blok'

Nordatlantiske mandater, er ikke medregnet i nedenstående.

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf Oveditlevsen » 23. sep 2016, 10:39

paint skrev:Gad vide om ikke det nye parti (Nye Borgerlige), kan skabe borgfred i 'blå blok'? :slem:

Et valg nu, er måske ikke så tillokkende for den nuværende 'blok'



Jeg forstår ikke at det her valg eller ej er så interessant, hvor blev der af interessen for indholdet og den reelle substans af politik. Hvilken politik vil de forskellige partier føre og hvordan vil det påvirke samfundet. Selve valghandlingen er først et issue når partier ikke kan blive enige, så indtil da burde der være fokus på selve politikken.
Det går mere op i spindoktorer og amatøreksperter som har set besserwisserne som skal kloge sige på facebook.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf paint » 23. sep 2016, 10:52

Oveditlevsen skrev:
paint skrev:Gad vide om ikke det nye parti (Nye Borgerlige), kan skabe borgfred i 'blå blok'? :slem:

Et valg nu, er måske ikke så tillokkende for den nuværende 'blok'



Jeg forstår ikke at det her valg eller ej er så interessant, hvor blev der af interessen for indholdet og den reelle substans af politik. Hvilken politik vil de forskellige partier føre og hvordan vil det påvirke samfundet. Selve valghandlingen er først et issue når partier ikke kan blive enige, så indtil da burde der være fokus på selve politikken.
Det går mere op i spindoktorer og amatøreksperter som har set besserwisserne som skal kloge sige på facebook.


Det er vel ikke mere interessant end andre valg, der har været. Det 'interessante' i denne sammenhæng er måske, at der muligvis kommer et nyt parti ind i Folketinget, som potentielt kan møblere grundigt om på gamle partimønstre. Hvordan og hvor meget, kan man kun gisne om.

Hvem der har flertal og hvor stort et flertal, påvirker i høj grad hvilken politik der bliver ført.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf Oveditlevsen » 23. sep 2016, 10:54

paint skrev:
Oveditlevsen skrev:
paint skrev:Gad vide om ikke det nye parti (Nye Borgerlige), kan skabe borgfred i 'blå blok'? :slem:

Et valg nu, er måske ikke så tillokkende for den nuværende 'blok'



Jeg forstår ikke at det her valg eller ej er så interessant, hvor blev der af interessen for indholdet og den reelle substans af politik. Hvilken politik vil de forskellige partier føre og hvordan vil det påvirke samfundet. Selve valghandlingen er først et issue når partier ikke kan blive enige, så indtil da burde der være fokus på selve politikken.
Det går mere op i spindoktorer og amatøreksperter som har set besserwisserne som skal kloge sige på facebook.


Det er vel ikke mere interessant end andre valg, der har været. Det 'interessante' i denne sammenhæng er måske, at der muligvis kommer et nyt parti ind i Folketinget, som potentielt kan møblere grundigt om på gamle partimønstre. Hvordan og hvor meget, kan man kun gisne om.

Hvem der har flertal og hvor stort et flertal, påvirker i høj grad hvilken politik der bliver ført.

Men politikken bliver slet ikke berørt i denne tråd...
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf paint » 23. sep 2016, 10:58

Oveditlevsen skrev:
paint skrev:
Oveditlevsen skrev:
paint skrev:Gad vide om ikke det nye parti (Nye Borgerlige), kan skabe borgfred i 'blå blok'? :slem:

Et valg nu, er måske ikke så tillokkende for den nuværende 'blok'



Jeg forstår ikke at det her valg eller ej er så interessant, hvor blev der af interessen for indholdet og den reelle substans af politik. Hvilken politik vil de forskellige partier føre og hvordan vil det påvirke samfundet. Selve valghandlingen er først et issue når partier ikke kan blive enige, så indtil da burde der være fokus på selve politikken.
Det går mere op i spindoktorer og amatøreksperter som har set besserwisserne som skal kloge sige på facebook.


Det er vel ikke mere interessant end andre valg, der har været. Det 'interessante' i denne sammenhæng er måske, at der muligvis kommer et nyt parti ind i Folketinget, som potentielt kan møblere grundigt om på gamle partimønstre. Hvordan og hvor meget, kan man kun gisne om.

Hvem der har flertal og hvor stort et flertal, påvirker i høj grad hvilken politik der bliver ført.

Men politikken bliver slet ikke berørt i denne tråd...


Du er da velkommen til at tale om politik, selvom emnet er 'Får vi et valg i utide'. Får vi et valg, vil det politiske naturligvis være det vigtigste. Som det er nu, er der en historisk uenighed i 'blå blok' og tanken var at diskutere eller lufte sine tanker omkring den situation. Bliver de enige eller bliver de ikke enige og i givet fald om hvad.
Men alt andet i omegnen af dette, er du da velkommen til at skrive om.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf Slettet bruger » 24. sep 2016, 14:46

paint skrev:Gad vide om ikke det nye parti (Nye Borgerlige), kan skabe borgfred i 'blå blok'? :slem:

Et valg nu, er måske ikke så tillokkende for den nuværende 'blok'

Nordatlantiske mandater, er ikke medregnet i nedenstående.

Billede


Nye BOGERLIGE? :)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf Slettet bruger » 24. sep 2016, 14:48

Jeg kan godt lide at usikkerheden er på +/- 3 % og K får 3 % i den nye meningsmåling.

De er lige som Schrödingers kat nu :) Man ved ikke om de findes eller ej før man laver en rigtig måling (et valg.)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf dgd2007 » 25. sep 2016, 11:10

Wizzze skrev:Husk der er kun en der kan udskrive valg i utide, og det er statsministeren. Han behøver ikke udskrive valg, han kan bare gå af og lade de andre partier om at påtage sig ansvaret, hvilket det vel egentlig kun er S, der er interesseret i.
Situationen er ikke ulig den vi havde da Schlüter kom til. I 1982 gik Anker, men udskrev ikke valg, så det endte med at Schlüter samlede 4-kløver regeringen og med støtte fra de radikale og Fremskridspartiet kunne de regere. Anker havde regnet med at det ville falde sammen efter kort tid og man så igen vil bede S danne en mindretalsregering, men en som kunne handle og få støtte og samling.
Det skete som bekendt ikke og Schlüter blev på taburetten til der gik tamiler i den :D

Løkke kan meget vel, vælge noget lign. Gå af men uden af udskrive valg, enten i håbet om at igen kan sammensætte en regering, eller ved at udstille hvem der egentlig er borgerlig og hvem der ikke er, og så få ny borgerlig støtte til et parti på deroute. Det er et gamble, måske virker det, måske virker det ikke :gruble:

Det kan jeg nu ikke lige se for mig, at Løkke ville gøre :D
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Får vi valg i utide?

Indlægaf dgd2007 » 26. sep 2016, 07:56

eks-Maupassant skrev:Nye BOGERLIGE? :)

Guij ja, det havde jeg slet ikke set! Jeg blev nok afledt af, at de havde fået Venstres gamle bogstav - "D" :)
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"