Burka lavet af Dannebrog

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Burka lavet af Dannebrog

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 29. sep 2016, 11:02

Animi skrev:Okay... Men derfor kan man jo sådan set stadigvæk godt mene at de har løst opgaven om at provokere, fordi rigtig mange andre er blevet provokeret - selvom man ikke selv er blevet det.


Ja da.. Jeg har ikke påstået andet? Ligesom man også godt - som jeg - kan mene det er lidt morsomt, når folk mener både 1 og 2.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Burka lavet af Dannebrog

Indlægaf Animi » 29. sep 2016, 11:03

Advocatus-Diaboli skrev:
Animi skrev:Okay... Men derfor kan man jo sådan set stadigvæk godt mene at de har løst opgaven om at provokere, fordi rigtig mange andre er blevet provokeret - selvom man ikke selv er blevet det.


Ja da.. Jeg har ikke påstået andet? Ligesom man også godt - som jeg - kan mene det er lidt morsomt, når folk mener både 1 og 2.


Ja okay, fair nok. Jeg kan bare ikke rigtig selv se det morsomme i at folk anerkender at det HAR provokeret rigtig mange, også selvom det ikke provokerer en selv :)
Jeg ville nok synes det var mere morsomt hvis folk prøvede at påstå at det ikke har skabt provokation :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Burka lavet af Dannebrog

Indlægaf kidkomb » 29. sep 2016, 19:24

vUlpeS skrev:
kidkomb skrev:
Delfin skrev:Ikke sådan rigtigt


Bwhaha, fantastisk.
Her vil jeg gerne indskyde, at jeg ville have været pænt forarget, hvis de havde lavet deres trøjer af rigtige flag.
Igen dét der med respekt for flag.
Men at noget er "flag-farvet" eller at man har syet noget der ligner et flag gør ingenting i mig.
Take it away.

Jeg bliver så nysgerrig: Hvad er det, der gør det med respekt for flagene vigtigt for dig? Hvor vred bliver du reelt ved tanken om flagskænderi? Hvad bør sanktionen/straffen for flagskænderi være i dine øjne?

For mig selv betyder det meget lidt. Jeg ville formentlig aldrig gå i brechen over et skændet flag, imens jeg naturligvis anerkender, at det ikke er enhver der har et lige så løst forhold til lige netop flag.


Jeg bliver ikke vred. Jeg bliver forarget. Sådan på linje med folk der sidder med skoene oppe på sæderne i bussen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Burka lavet af Dannebrog

Indlægaf Slettet bruger » 30. sep 2016, 10:15

*gab*
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4885
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Burka lavet af Dannebrog

Indlægaf Stars » 30. sep 2016, 10:39

kidkomb skrev:
vUlpeS skrev:
kidkomb skrev:
Delfin skrev:Ikke sådan rigtigt


Bwhaha, fantastisk.
Her vil jeg gerne indskyde, at jeg ville have været pænt forarget, hvis de havde lavet deres trøjer af rigtige flag.
Igen dét der med respekt for flag.
Men at noget er "flag-farvet" eller at man har syet noget der ligner et flag gør ingenting i mig.
Take it away.

Jeg bliver så nysgerrig: Hvad er det, der gør det med respekt for flagene vigtigt for dig? Hvor vred bliver du reelt ved tanken om flagskænderi? Hvad bør sanktionen/straffen for flagskænderi være i dine øjne?

For mig selv betyder det meget lidt. Jeg ville formentlig aldrig gå i brechen over et skændet flag, imens jeg naturligvis anerkender, at det ikke er enhver der har et lige så løst forhold til lige netop flag.


Jeg bliver ikke vred. Jeg bliver forarget. Sådan på linje med folk der sidder med skoene oppe på sæderne i bussen.




Jeg er på linje med Kid ... og det er "barnelærdom" fra min spejdertid, at man behandler flaget med respekt, ikke lader det slæbe hen af jorden osv.

Jeg har ikke behov for sanktioner/straf ... Det er bare moralsk forkert? Altså når det er et "rigtigt" flag.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Peter Post
Indlæg: 64
Tilmeldt: 9. aug 2016, 12:57
Kort karma: 5
Likede indlæg: 87

Re: Burka lavet af Dannebrog

Indlægaf Peter Post » 30. sep 2016, 12:17

Stars skrev:

Jeg er på linje med Kid ... og det er "barnelærdom" fra min spejdertid, at man behandler flaget med respekt, ikke lader det slæbe hen af jorden osv.

Jeg har ikke behov for sanktioner/straf ... Det er bare moralsk forkert? Altså når det er et "rigtigt" flag.
Jo men alle har jo deres egne moralkodekser.

Provokationen er også med til at skabe nye normer og nye opfattelser af verdenen. Hvis der aldrig var nogen, der provokerede og skabte opmærksomhed for emner udenfor vores eget lille land, ville vi køre i den samme lille rille hele livet og aldrig komme videre.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"