Første tirsdag i oktober

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Første tirsdag i oktober

Indlægaf Wizzze » 4. okt 2016, 05:51

I dag er første tirsdag i oktober, med andre ord, Folketingsåret starter.

Dronningen m.fl. kommer til Christiansborg, Statsministeren holder tale, og fremlægger plan for det kommende år osv. osv.

Men betyder dagen noget? Er det noget du tænker over, eller er dagen vigtig for dig, eller er det bare en alm. tirsdag, hvor du bekymrer dig mere om at få hentet og bragt børn, ikke komme for sent på arbejde, eller hvor planlægning af aftensmaden fylder mere, end hvad politikkerne snakker om?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Første tirsdag i oktober

Indlægaf Wizzze » 4. okt 2016, 05:58

Personligt har jeg svært ved at finde begejstring i år. Vi ved allerede hvad det store emne bliver, vi ved mere eller mindre hvad de forskellige partier og politikere vil sige, og så vil de sige at de andre er dumme osv. osv. osv.
Jeg ved godt vi har de politikere vi fortjener, men kæft jeg har svært ved at blive begejstret over den flok spader :rulle:
0
Do as I say! :whip:
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Første tirsdag i oktober

Indlægaf Oveditlevsen » 4. okt 2016, 06:15

Mit håb er at mange af folketingsmedlemmerne ikke rejser sig for kongehuset.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Første tirsdag i oktober

Indlægaf Luffegås » 4. okt 2016, 06:27

På HF gjorde min samfundsfagslærer en tradition ud af, at vi bestilte smørrebrød, så så vi optakt mens vi spiste og fik os en sodavand eller tilladelse til en øl, og så så vi det sammen, og diskuterede bagefter hvad vi har set. Det var skide hyggeligt, og selvom det er mange år siden har jeg forsøgt at holde det lidt i hævd, hvilket har kunnet lade sig gøre, fordi jeg har været studerende med skemafri tit om tirsdagen, eller også, som nu, går ledig.
Dog er jeg i noget frivilligt arbejde, så ikke sikkert jeg får set det, jeg kan måske liiiige høre med en earplug i på kontoret, men vil savne pilsneren og mad til.

Og ja, emnet bliver da helt klart at Lars siger de nu har fået vendet rundt på S's dårlige politik, så det nu er attraktivt at arbejde. :tie: :tie: :deer: :rulle:
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Første tirsdag i oktober

Indlægaf landsbytossen » 4. okt 2016, 06:33

Folketingets åbning er en festdag. I år er der krudt til et ordentligt festfyrværkeri ved åbningsdebatten på torsdag.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Første tirsdag i oktober

Indlægaf Aspargsen » 4. okt 2016, 09:48

Helt almindelig Tirsdag,

Men det er åbentbart helt vildt af Pia har med vold og magt fået hængt det danske flag op i folketinget

også skal vi høre om af enheds listen ikke vil rejse sig for dronningen

Der kommer sikkert også noget om Ham der fra LA der vil have topskattelettelser, og så ham der fra DF der vil sige af det ikke kommer til af ske

der er helt klart lagt op til en springfarlig åbningsdebat
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Første tirsdag i oktober

Indlægaf icelady » 4. okt 2016, 14:45

For mig er det bare en almindelig tirsdag.

Løkke (eller hvem der nu end er statsminister) står og fortæller, at de overtog et land på randen af fallit, men at deres visioner kan skabe et bedre DK for alle.

Meget forkortet: En gang øregas.


Torsdag, til gengæld...dén er spændende. :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Første tirsdag i oktober

Indlægaf Rapfisk » 4. okt 2016, 14:50

Altså, det er ikke en helligdag, hverken praktisk eller i overført betydning. Det er fremgået af min Facebook, fordi jeg kender mange politikere og embedsmænd på Borgen, og jeg glæder mig til at høre om talerne i aftenens nyhedsudsendelser, men ellers er dagen forløbet som enhver anden, og jeg ville ikke dø, hvis jeg havde lagt andre planer for i aften.

Min mor har udnyttet sin pensioniststatus til at sidde foran NEWS.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Første tirsdag i oktober

Indlægaf paint » 5. okt 2016, 11:25

Jeg synes umiddelbart at 'Første tirsdag i oktober', lyder som titlen på en roman eller måske en novelle, man kunne finde i DSB-bladet 'UD&SE, med DSB. (jaja, totalt OT) :D
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"