Feminisme - grim debatkultur og dobbeltmoral

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Feminisme - grim debatkultur og dobbeltmoral

Indlægaf Purple Haze » 6. nov 2016, 14:46

eks-Maupassant skrev:
Purple Haze skrev:
eks-Maupassant skrev:Et privilegium feminismen har levet ganske udmærket med er f.eks. retten til ikke at skulle have værnepligt. Det var en klar samfundsdikteret kønsulighed, men det havde feminismen det jo fint med fordi det gik ud over mændene.


Næ, det lever feminismen ikke ganske udemærket med.
Desuden er der efterhånden ret mange mænd der er feminister, så faktisk går det også ud over feminister når der er kønsulighed som går ud over mænd.


Det kunne være lidt fedt hvis der var en masse kvinder der blev mandschauvinister også. Det ville være lol at se debatterne på TV.


Dem er der da også masser af. Hvis du læser div kommentar spor af "nationen-segmentet" så er der i hvert fald en del kvinder der ikke holder sig tilbage med at slut-shame, victim-blame og generelt bare mener at vi burde komme tilbage til dengang kvinden stod i køkkenet og tog sig af børnene og manden var skaffedyr.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Feminisme - grim debatkultur og dobbeltmoral

Indlægaf Slettet bruger » 6. nov 2016, 14:51

Purple Haze skrev:
eks-Maupassant skrev:
Purple Haze skrev:
eks-Maupassant skrev:Et privilegium feminismen har levet ganske udmærket med er f.eks. retten til ikke at skulle have værnepligt. Det var en klar samfundsdikteret kønsulighed, men det havde feminismen det jo fint med fordi det gik ud over mændene.


Næ, det lever feminismen ikke ganske udemærket med.
Desuden er der efterhånden ret mange mænd der er feminister, så faktisk går det også ud over feminister når der er kønsulighed som går ud over mænd.


Det kunne være lidt fedt hvis der var en masse kvinder der blev mandschauvinister også. Det ville være lol at se debatterne på TV.


Dem er der da også masser af. Hvis du læser div kommentar spor af "nationen-segmentet" så er der i hvert fald en del kvinder der ikke holder sig tilbage med at slut-shame, victim-blame og generelt bare mener at vi burde komme tilbage til dengang kvinden stod i køkkenet og tog sig af børnene og manden var skaffedyr.


Ah men mon de ikke er mænd, de fleste af de profiler.

Uvist af hvilken grund er der mega mange mænd der laver kvinde-profiler for at trolle.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Feminisme - grim debatkultur og dobbeltmoral

Indlægaf FruitFly » 6. nov 2016, 16:09

eks-Maupassant skrev:Et privilegium feminismen har levet ganske udmærket med er f.eks. retten til ikke at skulle have værnepligt. Det var en klar samfundsdikteret kønsulighed, men det havde feminismen det jo fint med fordi det gik ud over mændene.

Jeg er feminist og jeg går ind for ens værnepligt for mænd og kvinder.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Feminisme - grim debatkultur og dobbeltmoral

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2016, 16:22

eks-Maupassant skrev:Der er hele SVÆRME af dem i Politiken og Information. Jeg så sågar en rigtig feminist i går i Inf, og han var sågar mand! Han havde lavet en hel ny bevægelse og alting der gik ud på at få mænd til at blive feminister.

OK, jeg kommer åbenbart de forkerte steder nu til daws. Jeg troede kun, de var spøgelser, brugt som stråmænd.
Ellers har jeg for nylig kun set nogle søde piger, der gerne og vil bade uden top i svømmehallen, og nogle venstrefløjsgimper, der kræver kønskvotering i virksomhedsbestyrelser. Men ikke noget, der tydede på en større mafia, der styrede samfundet medhård hånd :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Feminisme - grim debatkultur og dobbeltmoral

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2016, 16:32

vUlpeS skrev:[...]
Og, og, og... Sig mig, var du ikke med i '68? Da må du da have truffet på en enkelt eller to, ¿verdad?

Ah, jeg har faktisk tænkt på at skrive noget om, hvordan jeg oplevede begyndelsen af "kvindebevægelsen" (som det hed dengang, ikke feminisme). Men det må blive en anden gang, og måske i ny "Fair and balanced feminisme-tråd".
Jeg var dog kun 14 i 1968, men jeg vil også mene, at hardcore kvindebevægelse kom lidt efter de andre ting i tiden som hippieisme, studentoprør, verdensrevolution osv. Måske på sit højeste midt i til slutningen af 70'erne.
Det behøver ikke være helt præcist husket, men et eksempel var en joke/gåde, min lillebror (4 år yngre) plejede at fortælle. Kan ikke huske den, men sådan en masse indviklet med overlægen og den enes barn og den andens søskende eller forældre etc., etc. Og løsningen var faktisk meget enkel, HVIS man lige tænkte på, at overlægen kunne være en kvinde. Det morede han sig jo kongeligt over, at han havde kunnet få nogle rødstrømper til at plumpe i med. Jeg syntes faktisk, den var lidt ufin/tarvelig ... men han følte sig tydelgvis nærmest som en frihedskæmper, når han fortalte den. Så der var sket noget på de år :)

(Men altså mht. "om feminister findes", så mente jeg selvfølgelig nu til daws.)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Feminisme - grim debatkultur og dobbeltmoral

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2016, 17:59

vUlpeS skrev:[...]
Idag er den outdated, vil jeg tro ;)

Der var en del kønslig apartheid på arbejdspladserne i 60'erne. Det forekommer mig, at jeg kan huske store feature-artikler om "Den først kvindelige sporvognskonduktør" (som om det var en sensation, at kvinder kunne finde ud af at klippe billetter :)) og endnu mere rystende "Første kvindelige kranfører" ;)
Men apropos gåden - det kan jeg selvfølgelig ikke selv huske, men jeg ved tilfældigvis, at jeg selv blev behandlet af en kvindelig overlæge omkring 1956.

vUlpeS skrev:Det kunne være interessant at læse om dine egne oplevelser af 70'erne, så dem tråd vil jeg se frem til :)

:genert: Ups, så skal den jo være god.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Feminisme - grim debatkultur og dobbeltmoral

Indlægaf dgd2007 » 6. nov 2016, 19:35

vUlpeS skrev:SJW's

Hvad er det? :gruble:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Feminisme - grim debatkultur og dobbeltmoral

Indlægaf Slettet bruger » 7. nov 2016, 14:18

dgd2007 skrev:
vUlpeS skrev:[...]
Idag er den outdated, vil jeg tro ;)

Der var en del kønslig apartheid på arbejdspladserne i 60'erne. Det forekommer mig, at jeg kan huske store feature-artikler om "Den først kvindelige sporvognskonduktør" (som om det var en sensation, at kvinder kunne finde ud af at klippe billetter :)) og endnu mere rystende "Første kvindelige kranfører" ;)
Men apropos gåden - det kan jeg selvfølgelig ikke selv huske, men jeg ved tilfældigvis, at jeg selv blev behandlet af en kvindelig overlæge omkring 1956.

vUlpeS skrev:Det kunne være interessant at læse om dine egne oplevelser af 70'erne, så dem tråd vil jeg se frem til :)

:genert: Ups, så skal den jo være god.


"Hash, langt skæg og batik - mine erindringer om 70erne"
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"