Står LA fast på deres ultimative krav?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!

Står LA fast på deres ultimative krav?

Ja
3
9%
Nej
31
91%
 
Afgivne stemmer: 34
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf FruitFly » 19. nov 2016, 08:29

I må gerne skrive kommentarer også til hvorfor I har stemt som I gør. Det er muligt at udfaldet bliver lidt "murky", men så afgør vi det med hvad der konsensus om i de førende dagblade :)

Jeg siger JA. Med de nye vinde der blæser i politik tror jeg at LA holder fast på ikke at spille efter de "normale" spilleregler. Selv ikke evt. regeringsdeltagelse får dem til at makke ret.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32471

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf icelady » 19. nov 2016, 08:35

Set i lyset af, at Løkke vil komme med noget "afgørende" i sin tale ved landsmødet, så venter jeg lige med at stemme.

Rygterne går både på at Samuelsen får en ministerpost til at DF går ind i regeringen.


Men jeg er også så tilpas kynisk at jeg tror at feks en ministerpost kan få folk til at opgive ultimative krav. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 449
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 19
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 498

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Lover-Moses » 19. nov 2016, 08:43

Måske LA øjner et godt valg, set i lyset af DF´s forholdsvist dårlige meningsmålinger på det seneste, og dermed vælger at vælte regeringen. Men jeg har nu alligevel stemt nej.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf FruitFly » 19. nov 2016, 08:54

icelady skrev:Set i lyset af, at Løkke vil komme med noget "afgørende" i sin tale ved landsmødet, så venter jeg lige med at stemme.

Rygterne går både på at Samuelsen får en ministerpost til at DF går ind i regeringen.


Men jeg er også så tilpas kynisk at jeg tror at feks en ministerpost kan få folk til at opgive ultimative krav. :)

Chicken! Det handler om hvad du TROR der sker. Det lyder som om du burde svare nej.
0
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Slettet bruger » 19. nov 2016, 09:02

Jeg tror de holder fast. Anders kan ikke andet. Hvis de ikke holder fast, tror jeg Anders er færdig som formand.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf FruitFly » 19. nov 2016, 09:37

Så blev det lige mere intenst: Løkke inviterer LA med i regeringsforhandlinger :)

Er Samuelsen til fals for ministerbiler ligesom alle de andre eller er Løkke villig til at bøje sig og gøre topskattelettelser til et kardinalpunkt for den nye regering?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2016, 11:03

FruitFly skrev:Så blev det lige mere intenst: Løkke inviterer LA med i regeringsforhandlinger :)

Er Samuelsen til fals for ministerbiler ligesom alle de andre eller er Løkke villig til at bøje sig og gøre topskattelettelser til et kardinalpunkt for den nye regering?


Godt nok er DF svækket for tiden, men jeg tvivler på, at Løkke ville have inviteret til de forhandlinger, hvis han fornemmede, at LA stadig mest hælder til de ultimative krav. Da jeg forleden så, at de var gået med til PSO-aftalen, var min første tanke, at det åbenbart var lykkes Løkke at finde et tilpas lækkert kødben frem, og det, tænker jeg, præcis kunne være invitationen til regeringsforhandlinger.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2016, 11:06

»Liberal Alliance går kun i regering, hvis vi kan blive enige om et positivt, ambitiøst, borgerligt-liberalt regeringsgrundlag, der tegner en vej frem for Danmark«

Det lugter af logrende, velaffodret hund, synes jeg. Ellers havde det jo bare været at skrive, at topskattelettelser stadig er et must.
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf FruitFly » 19. nov 2016, 11:09

At gå ind i regeringen kan også fortolkes som at "vælte" den nuværende Løkke-regering. Så på dén måde kan man sige at Samuelsen vil have holdt sit løfte.
3
#Klimatosse
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. nov 2016, 11:12

FruitFly skrev:At gå ind i regeringen kan også fortolkes som at "vælte" den nuværende Løkke-regering. Så på dén måde kan man sige at Samuelsen vil have holdt sit løfte.


Der er intet som lidt kreativ argumentation :lol:
2
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Maoam » 19. nov 2016, 11:20

DetSorteCirkus skrev:
FruitFly skrev:At gå ind i regeringen kan også fortolkes som at "vælte" den nuværende Løkke-regering. Så på dén måde kan man sige at Samuelsen vil have holdt sit løfte.


Der er intet som lidt kreativ argumentation :lol:


Det er jo politikere :D
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Tibbler » 19. nov 2016, 11:29

Jeg mangler den mulighed der hedder "både og"

Har stemt nej.

Jeg tænker dog, at de fastholder kravet; som et mål, men acceptere de små bidder de kan få hen ad vejen. Nu brugte Anders Samuelsen selv Løkkes metafor med at æde en elefant i én bid af gangen; og jeg tror det har lange udsigter for dem, at få ædt hele elefanten.
0
Brugeravatar
kokkenok
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. jan 2016, 15:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 75

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf kokkenok » 19. nov 2016, 11:52

Samuelsen mener at "der er tale om en ny situation" nu hvor han, eller LA, er blevet tilbudt en plads i en bredere regeringskonstellation....


http://jyllands-posten.dk/politik/ECE91 ... situation/

Personligt kan jeg ikke se den "nye situation" og ser lige nu, bare en politiker, der er bange for at tabe taburetten, inflydelse osv..
Så er han ikke en rygende papfis bedre end en hvilken som helst taburet hungrende politiker.

Så jeg har stemt nej - Jeg respekterede ham ellers, lidt.
0
"She stands before you naked. You can see it, you can taste it, And she comes to you light as the breeze.
Now you can drink it or you can nurse it, It don't matter how you worship. As long as you're Down on your knees."
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43978

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf paint » 19. nov 2016, 13:52

kokkenok skrev:Samuelsen mener at "der er tale om en ny situation" nu hvor han, eller LA, er blevet tilbudt en plads i en bredere regeringskonstellation....


http://jyllands-posten.dk/politik/ECE91 ... situation/

Personligt kan jeg ikke se den "nye situation" og ser lige nu, bare en politiker, der er bange for at tabe taburetten, inflydelse osv..
Så er han ikke en rygende papfis bedre end en hvilken som helst taburet hungrende politiker.

Så jeg har stemt nej - Jeg respekterede ham ellers, lidt.


Ja. Det nye er, at han kan få en ministerbil. Det næste han siger er sikkert "at nu må vi se fremad" (det plejer politikere at sige, når det er ubehageligt at se bagud), eller "det hele skal ses i et bredere perspektiv" :lol:

Måske, har han fået tilbudt nedenstående bil, som ministerbil (så han kan komme ned fra træet)

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Står LA fast på deres ultimative krav?

Indlægaf Aspargsen » 20. nov 2016, 15:48

FruitFly skrev:At gå ind i regeringen kan også fortolkes som at "vælte" den nuværende Løkke-regering. Så på dén måde kan man sige at Samuelsen vil have holdt sit løfte.


Nej
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"