Vi får ny regering

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Aspargsen » 28. nov 2016, 07:56

Oveditlevsen skrev:
Anilara skrev:
Oveditlevsen skrev:
Samano skrev:Fordi det et ekstremt dårligt signal i 2016 ikke at have det. Jeg ville i hvert fald slet ikke overveje at stemme på partier der ikke sat deres kvindelige talenter i spil.

Kønnet er vel irrelevant så længe der vælges ud fra kvalifikationerne.

Det mener Samano jo så også i det her eksempel (Mercado>Jarlov). Hun mener Mercado er mindst ligeså kvalificeret som Jarlov, og så får hun en chance, hvilket er tiltrængt da kvinderne får færre end mænd (som jeg forstår det - ret mig endelig).

Men hvor så hænge sig i om talentet er en mand eller en kvinde? :gruble:
Den bedste kandidat bør i min optik få stillingen uanset om det medfører at der er flest kvinder eller mænd.

Hvis du med bedst kvalificerede mener den der ved mest om området, så er det ikke noget man ligger vægt på ved valg af minister, det er vigtigerer af alle partier i en regering får ministerier i et omfang der svarer til deres størelse
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Aspargsen » 28. nov 2016, 08:01

Samano skrev:
Oveditlevsen skrev:
Anilara skrev:
Oveditlevsen skrev:
Samano skrev:Fordi det et ekstremt dårligt signal i 2016 ikke at have det. Jeg ville i hvert fald slet ikke overveje at stemme på partier der ikke sat deres kvindelige talenter i spil.

Kønnet er vel irrelevant så længe der vælges ud fra kvalifikationerne.

Det mener Samano jo så også i det her eksempel (Mercado>Jarlov). Hun mener Mercado er mindst ligeså kvalificeret som Jarlov, og så får hun en chance, hvilket er tiltrængt da kvinderne får færre end mænd (som jeg forstår det - ret mig endelig).

Men hvor så hænge sig i om talentet er en mand eller en kvinde? :gruble:
Den bedste kandidat bør i min optik få stillingen uanset om det medfører at der er flest kvinder eller mænd.[/quote)
Fordi det er sundt med lidt variation i ministerflokken efter min mening.
Efter min mening skal en god regering bestå af:
1. For det første selvfølgelig kvalificerede minister
2. En okay fordeling mellem kønnene. Jeg behøver ikke 50/50, men bare sådan 30/70 er også fint.
3. Kandidater valgt i hele landet, så alle ministrene ikke kommer fra København eller Sønderjylland, men har perspektiver fra hele landet.
4. I alle aldersgrupper.
5. Forskellig uddannelsesniveauer og baggrund
6. Og så det efter min mening altid et plus hvis man kan finde en seksuelle minoritet eller en med anden etnisk baggrund.
Men det hele kommer selvfølgelig igen an på om man kan finde kvalificerede folk, men kan man det synes jeg klart det en fordel at man har variation i gruppen, så det ikke kun er hvide gamle heteroseksuellemænd fra nordsjælland.

Forslår fjernelse af 1,5,6
Ellers bliver det for besværligt
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Slettet bruger » 28. nov 2016, 08:03

Samano skrev:
eks-Maupassant skrev:
Samano skrev:
Anilara skrev:
Oveditlevsen skrev:
Samano skrev:Fordi det et ekstremt dårligt signal i 2016 ikke at have det. Jeg ville i hvert fald slet ikke overveje at stemme på partier der ikke sat deres kvindelige talenter i spil.

Kønnet er vel irrelevant så længe der vælges ud fra kvalifikationerne.

Det mener Samano jo så også i det her eksempel (Mercado>Jarlov). Hun mener Mercado er mindst ligeså kvalificeret som Jarlov, og så får hun en chance, hvilket er tiltrængt da kvinderne får færre end mænd (som jeg forstår det - ret mig endelig).

Helt korrekt forstået.
Jeg tænker især i forhold til deres politisk bagland, at det et rigtig dårlig signal at sende til alle de aktive unge kvinder, at de altså ikke får en post selvom de lige så kvalificeret som deres mandlige kollegaer.
Det kunne da i hvert fald få mig til droppe et parti, især hvis jeg havde politiker drømme.


Hvordan kom vi lige fra "en regering med lidt færre kvindelige ministre end normalt" til "VLAK hater på kvinder og vil ikke give en eneste aktiv ung kvinde en chance, men vil hellere chikanere og svine hende hvis hun rækker næsen frem." :)

Især da Inger Støjberg jo fylder ca 95% af mediepladsen til ministre.

Det kan jo også være at nogen af de kvindelige politikere ikke gider være ministre i den her omgang af en eller anden grund. Hvis de ikke vil slides op for tidlige eller whatever.


Har jeg sagt noget af det der?
Nej.
Jeg bare sagt det var konsekvensen hvis de ingen kvinder havde. Som svarer på hvorfor de var nødt til at have nogle kvindelig ministre.


Ja men det er jo ikke konsekvensen.

Hvis der ikke kommer så mange kvindelige ministre, og det så sker at nogen unge aktive kvinder dropper partiet derfor, så vil jeg sige GOOD RIDDANCE til at de slipper af med kvindelige politisk aktive der giver op ved det mindste, og oven i købet fejlvurderer situationen, hvilket demonstrerer ringe politisk næse. Dem kan de jo ikke bruge til noget alligevel.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Vi får ny regering

Indlægaf FruitFly » 28. nov 2016, 08:04

eks-Maupassant skrev:K har 6 folketingsmedlemmer, og det ville være så fedt hvis de fik 5 ministerposter og Khader var den eneste der ikke fik.

Bare for at se ham ydmyget i 3 år, selv om han jo er totalt ligeglad og bare skifter parti til SF hvis han kan få mere opmærksomhed der.

Ingen ministerpost til Khader.
http://www.dr.dk/nyheder/politik/loekke ... ele-listen
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Vi får ny regering

Indlægaf FruitFly » 28. nov 2016, 08:06

Et interessant og uventet aftryk fra Liberal Alliance.

Thyra Frank er ny ældreminister.
0
#Klimatosse
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Oveditlevsen » 28. nov 2016, 08:14

Aspargsen skrev:Hvis du med bedst kvalificerede mener den der ved mest om området, så er det ikke noget man ligger vægt på ved valg af minister, det er vigtigerer af alle partier i en regering får ministerier i et omfang der svarer til deres størelse

Det er skridtet før posterne uddeles til personerne.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Aspargsen » 28. nov 2016, 08:18

FruitFly skrev:Et interessant og uventet aftryk fra Liberal Alliance.

Thyra Frank er ny ældreminister.

Nå så hun er blevet hevet frem af mølposen :gruble:
Intet til kuglesvingeren ?
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Slettet bruger » 28. nov 2016, 08:21

Der er jo kvalifikationer ind over.

Overvej lige hvis kuglestøderen blev innovationsminister eller finansminister :)
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Aspargsen » 28. nov 2016, 08:21

Oveditlevsen skrev:
Aspargsen skrev:Hvis du med bedst kvalificerede mener den der ved mest om området, så er det ikke noget man ligger vægt på ved valg af minister, det er vigtigerer af alle partier i en regering får ministerier i et omfang der svarer til deres størelse

Det er skridtet før posterne uddeles til personerne.

Når man er blevet enig om antallet ( og om der skal oprettes mærkelige ministerier)
Så tror jeg man starter øverst med formanden og giver øvrige poster til dem han bedste venner med
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Slettet bruger » 28. nov 2016, 08:25

Måske nogen af de små ministerier, f.eks. Kirkemnisteriet dengang de lå alene, hvor det er relativt ligegyldigt kan man tage hvem som helst.

Men f.eks. Justisminister, det går vel helt galt hvis man sætter en eller anden random der ikke kender til jura til at stå for det.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Aspargsen » 28. nov 2016, 08:26

eks-Maupassant skrev:Der er jo kvalifikationer ind over.

Overvej lige hvis kuglestøderen blev innovationsminister eller finansminister :)

Kan vi ikke oprette et sports ministerium og lave en kuglebane nede i kælderen :ivrig:
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Slettet bruger » 28. nov 2016, 08:33

Samano skrev:
eks-Maupassant skrev:Måske nogen af de små ministerier, f.eks. Kirkemnisteriet dengang de lå alene, hvor det er relativt ligegyldigt kan man tage hvem som helst.

Men f.eks. Justisminister, det går vel helt galt hvis man sætter en eller anden random der ikke kender til jura til at stå for det.

Det tror jeg nu ikke de taer højde for.
Anders Samuelsen er jo heller ikke ligefrem kendt for sin internationale profil og Pape har da ikke meget jura baggrund.


Ej men de er da sådan genrelt ret kompetente, så det synes jeg er OK.

Nogen af dem, f.eks. Bertel Haarder, kan ma smide igang med lidt af hvert og så går det nogenlunde.

Kan nu ikke se ham som f.eks. skatteminister eller energiminister, det tror jeg ikke han kan finde ud af.

Undrer mig også med Samuelsen som udenrigsminister, jeg har aldrig hørt ham interessere sig for det, Men jeg tror nu godt han kan finde ud af det.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Vi får ny regerin

Indlægaf Aspargsen » 28. nov 2016, 08:42

eks-Maupassant skrev:
Samano skrev:
eks-Maupassant skrev:Måske nogen af de små ministerier, f.eks. Kirkemnisteriet dengang de lå alene, hvor det er relativt ligegyldigt kan man tage hvem som helst.

Men f.eks. Justisminister, det går vel helt galt hvis man sætter en eller anden random der ikke kender til jura til at stå for det.

Det tror jeg nu ikke de taer højde for.
Anders Samuelsen er jo heller ikke ligefrem kendt for sin internationale profil og Pape har da ikke meget jura baggrund.


Ej men de er da sådan genrelt ret kompetente, så det synes jeg er OK.

Nogen af dem, f.eks. Bertel Haarder, kan ma smide igang med lidt af hvert og så går det nogenlunde.

Kan nu ikke se ham som f.eks. skatteminister eller energiminister, det tror jeg ikke han kan finde ud af.

Undrer mig også med Samuelsen som udenrigsminister, jeg har aldrig hørt ham interessere sig for det, Men jeg tror nu godt han kan finde ud af det.

Eftersom både stats og finans var taget og han nok ikke ville være tilfreds med kirke, så tror jeg af det var hvad der var tilbage på bordet
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Vi får ny regering

Indlægaf Anilara » 28. nov 2016, 08:48

eks-Maupassant skrev:
Samano skrev:
eks-Maupassant skrev:Måske nogen af de små ministerier, f.eks. Kirkemnisteriet dengang de lå alene, hvor det er relativt ligegyldigt kan man tage hvem som helst.

Men f.eks. Justisminister, det går vel helt galt hvis man sætter en eller anden random der ikke kender til jura til at stå for det.

Det tror jeg nu ikke de taer højde for.
Anders Samuelsen er jo heller ikke ligefrem kendt for sin internationale profil og Pape har da ikke meget jura baggrund.


Ej men de er da sådan genrelt ret kompetente, så det synes jeg er OK.

Nogen af dem, f.eks. Bertel Haarder, kan ma smide igang med lidt af hvert og så går det nogenlunde.

Kan nu ikke se ham som f.eks. skatteminister eller energiminister, det tror jeg ikke han kan finde ud af.

Undrer mig også med Samuelsen som udenrigsminister, jeg har aldrig hørt ham interessere sig for det, Men jeg tror nu godt han kan finde ud af det.


Haarder er slet ikke at finde :ad!:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Vi får ny regering

Indlægaf paint » 28. nov 2016, 08:52

Anilara skrev:
eks-Maupassant skrev:
Samano skrev:
eks-Maupassant skrev:Måske nogen af de små ministerier, f.eks. Kirkemnisteriet dengang de lå alene, hvor det er relativt ligegyldigt kan man tage hvem som helst.

Men f.eks. Justisminister, det går vel helt galt hvis man sætter en eller anden random der ikke kender til jura til at stå for det.

Det tror jeg nu ikke de taer højde for.
Anders Samuelsen er jo heller ikke ligefrem kendt for sin internationale profil og Pape har da ikke meget jura baggrund.


Ej men de er da sådan genrelt ret kompetente, så det synes jeg er OK.

Nogen af dem, f.eks. Bertel Haarder, kan ma smide igang med lidt af hvert og så går det nogenlunde.

Kan nu ikke se ham som f.eks. skatteminister eller energiminister, det tror jeg ikke han kan finde ud af.

Undrer mig også med Samuelsen som udenrigsminister, jeg har aldrig hørt ham interessere sig for det, Men jeg tror nu godt han kan finde ud af det.


Haarder er slet ikke at finde :ad!:


Han sidder nok hjemme hos konen og spiser risengrød ;)
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"