Kvindelige/homoseksuelle/andre minoriteter som ministre - bør der være fokus på det?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Kvindelige/homoseksuelle/andre minoriteter som ministre - bør der være fokus på det?

Indlægaf Nicolait » 29. nov 2016, 20:09

Folks køn eller seksuelle oriteringen bør ikke have indflydelse på om man kan blive minister.

Det er allerede rodet nok med vennetjenester, position i hakkeordenen, som er en væsentlig faktor om man kan blive minister og ikke politiske evner, hvis man overhovedet kan måle den slags.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Kvindelige/homoseksuelle/andre minoriteter som ministre - bør der være fokus på det?

Indlægaf FruitFly » 29. nov 2016, 23:13

Akehurst2 skrev:Det er bestemt ikke ment nedladende at jeg også skrev homoseksuelle og andre minoriteter, og jeg synes egentlig ikke det er specielt fedt at blive kaldt HELT BLÆST.

Undskyld, det gik lidt over gevind. Det var ikke pænt sagt. Det trigger mig bare sådan.
1
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Kvindelige/homoseksuelle/andre minoriteter som ministre - bør der være fokus på det?

Indlægaf FruitFly » 29. nov 2016, 23:15

eks-Maupassant skrev:Syns det er et skråplan alt det der identitetspolitik

Er det dét det hedder?

Jeg fik også spat af det i den amerikanske valgkamp: "Se, kvinder og latinoer, se hvad han siger om jer. FYYY, ham kan I da ikke stemme på!"
0
#Klimatosse
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Kvindelige/homoseksuelle/andre minoriteter som ministre - bør der være fokus på det?

Indlægaf Akehurst2 » 30. nov 2016, 09:04

eks-Maupassant skrev:Hvorfor skal folk ligne ens gruppe for at repræsentere en?

Say jeg kan vælge mellem en hvid hetero mand hvis holdninger jeg synes er helt i skoven eller en sort lesbisk dværg der har præcis mine holdninger.

Ja men så går jeg da efter den sorte lesbiske dværg fordi det vigtige for mig er at mine holdninger er repræsenteret ikke mit køn eller nogen grupper jeg er med i.

Syns det er et skråplan alt det der identitetspolitik. En ond virus der har angrebet venstrefløjen og er ved at slå den ihjel.


En politiker skal ikke ligne mig for at repræsentere mig. Det handler ikke om enkeltpersoner. Jeg stemmer heller ikke på en kvinde af princip, når der er valg.

Jeg synes, en regering bør afspejle befolkningen i et rimeligt omfang for at befolkningen som sådan kan identificere sig med den, og for at sikre, at forskellige holdninger og udgangspunkter er repræsenteret. Det er i hvert fald problematisk, hvis den er meget snævert sammensat.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Kvindelige/homoseksuelle/andre minoriteter som ministre - bør der være fokus på det?

Indlægaf Aspargsen » 1. dec 2016, 00:47

Rapfisk skrev:
Falstria skrev:Ja, den er også noget svær at forklare, jeg kan da heller ikke få øje på resultaterne det skulle have skabt...
Hun var ellers nok den højst uddannede i regering vi nogensinde har haft, men det var ikke indenfor det område hun var minister for.

Lykke Friis har samme uddannelsesniveau (Ph.D) som Esben Lunde Larsen - uden sammenligning i øvrigt.

Edit: Trimmet citater

Blev hun også beskyldt for af have fuckey sin PhD op
Og ikke ville fortælle hvor hun havde studeret
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Kvindelige/homoseksuelle/andre minoriteter som ministre - bør der være fokus på det?

Indlægaf Aspargsen » 1. dec 2016, 00:50

Akehurst2 skrev:
Falstria skrev:Jeg kan ikke se at Thyra skulle have læst jura og droppet ud, men Ulla Tørnæs derimod...


Thyra er til gengæld uddannet sygeplejerske og har lang erfaring fra plejesektoren. Det synes jeg er så fint at have repræsenteret på tinge.

Så vi jo håbe af hun faktisk får lov til det og ikke bare er en pynte genstand
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"