Forbud mod kønsopdelt svømning?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
ussenterprise
Permanent bortvist
Indlæg: 133
Tilmeldt: 15. jan 2017, 08:52
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf ussenterprise » 19. jan 2017, 08:06

Forbud mod kønsopdelt svømning?

https://www.information.dk/telegram/201 ... ing-aarhus

”Borgmester Jacob Bundsgaard (S) får onsdag eftermiddag stukket 3000 underskrifter i hånden, inden han går til byrådsmøde på rådhuset i Aarhus.

Underskrifterne er en protest mod et forbud mod kønsopdelt svømning, som byrådet skal tage stilling til onsdag aften.”

Det ser ud til, at der kan samles 3000 underskrifter, til at følge den muslimske religion og tro, på at kvinder og mænd ikke må bade sammen.

Konflikten kører på, om det skal tillades på en bestemt dag i ugen, at kun kvinder for nedrullede gardiner i en offentlig svømmehal, skal kunne bade?

Et politisk flertal vil have stoppet det, fordi det ikke fremmer den muslimske integrationsproces i landet.

Men hvem siger, at muslimer vil integreres i et vestligt demokrati?

For muslimer gælder en regel om, at kvinden ikke må vise sig afklædt i det offentlige rum og skal tildække sig – dette gælder også selv om de bader.

Hvad mener du?
0
Jo mere uenig du er med din meddebattør, jo mere pænt skal du skrive til ham/hende*S*! :D
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Hunkat » 19. jan 2017, 08:12

Jeg kan ikke hidse mig voldsomt op over at en enkelt dag kan agerer frirum for en gruppe af mennesker som måske ellers helt vil holde op med at bruge svømmehallen.
Det er vel ikke så meget anderledes end hvis man indførte børne-fri svømning efter kl. 19 f.eks. Nogle vil helst være fri for skrig og skrål og fred med det.

Det er virkelig ikke i svømmehallen integrationsprocessen står og falder imo.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Sangius » 19. jan 2017, 08:16

Har vi ikke altid haft kønsopdelt alt muligt? Da jeg var barn kunne man da gå til pigespejder, og fodbold for piger.
Jeg ser ikke problemet.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Hunkat » 19. jan 2017, 08:31

Sangius skrev:Har vi ikke altid haft kønsopdelt alt muligt? Da jeg var barn kunne man da gå til pigespejder, og fodbold for piger.
Jeg ser ikke problemet.


Ja og fodboldpiger måtte gerne være suppleanter på drengehold men ikke omvendt. Det er da også diskrimination så det batter, hvis man virkelig vil gå ned af den vej.

I princippet kunne vi vel også afskaffe kønsopdelt omklædning i svømmehallen nu vi er i gang? Det er vel stort set det samme?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2017, 08:35

Jeg holder med de århusianske politikere :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf dgd2007 » 19. jan 2017, 08:36

Hunkat skrev:Ja og fodboldpiger måtte gerne være suppleanter på drengehold men ikke omvendt. Det er da også diskrimination så det batter, hvis man virkelig vil gå ned af den vej.[...]

Nej, det er da pga forskellen i fysisk styrke.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Hunkat » 19. jan 2017, 08:42

dgd2007 skrev:
Hunkat skrev:Ja og fodboldpiger måtte gerne være suppleanter på drengehold men ikke omvendt. Det er da også diskrimination så det batter, hvis man virkelig vil gå ned af den vej.[...]

Nej, det er da pga forskellen i fysisk styrke.


Det ved jeg godt, jeg har selv spillet fodbold som barn. Det var mere for at påpege at der er masser af helt naturlige opdelinger i køn i vores samfund, f.eks. pga. fysisk styrke, eller blufærdighed som med omklædningsrum og toiletter. Udviklingsprogrammer kun for piger på de tunge naturvidenskabelige uddannelser. Osv. osv.

At nogen har stirret sig blind på Århus svømmehal og nu betragter det som D-dag for 20-30 års fejlslagen politik er i min optik grænsende til grinagtigt.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf paint » 19. jan 2017, 08:44

MaybeBaby skrev:
Hunkat skrev:Jeg kan ikke hidse mig voldsomt op over at en enkelt dag kan agerer frirum for en gruppe af mennesker som måske ellers helt vil holde op med at bruge svømmehallen.
Det er vel ikke så meget anderledes end hvis man indførte børne-fri svømning efter kl. 19 f.eks. Nogle vil helst være fri for skrig og skrål og fred med det.

Det er virkelig ikke i svømmehallen integrationsprocessen står og falder imo.


Jeg er meget enig. Vi ser det jo en masse andre steder også, der findes fx også madlavningshold kun for mænd, så skal vi vel også lave forbud der. Pensionistsvømning går vel heller ikke an. Jeg synes det er et sidespor at komme ud på. Hvor går grænsen? Hvem bestemmer hvor den går?

Og jeg ville i øvrigt være ked af at Danmark blev et forbudsland.


Netop dét argument, kunne vendes 180 grader til at det netop er et (kulturelt/religiøst) 'forbud' mod at bade kønsblandet, man vil til livs. ;)
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Animi » 19. jan 2017, 08:46

Skal vi ikke bare afskaffe kønsopdelte offentlige toiletter, nu vi er i gang? :rulle:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf icelady » 19. jan 2017, 08:58

Jeg synes det er latterligt.

At der en enkelt dag er kønsopdelt svømning burde ikke kunne sætte sådan et ramaskrig igang, som det har gjort div steder.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Hunkat » 19. jan 2017, 09:03

MaybeBaby skrev:
Animi skrev:Skal vi ikke bare afskaffe kønsopdelte offentlige toiletter, nu vi er i gang? :rulle:


God ide. Fra nu af skal alle mænd såvel som kvinder benytte pisoirs :-D.


Pis os' :fløjt:

*badum-tss*
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Aspargsen » 19. jan 2017, 09:23

icelady skrev:Jeg synes det er latterligt.

Jeg er helt enig Muslimer er ofte latterlige i deres krav

icelady skrev:At der en enkelt dag er kønsopdelt svømning burde ikke kunne sætte sådan et ramaskrig igang, som det har gjort div steder.

Det er har sat ramaskriget i gang er det endnu endnu endnu engang er U-intrigeret muslimer der kommer med krav
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Animi » 19. jan 2017, 09:29

Jeg synes tilgengæld det er fint nok, hvis man siger at kønsopdelte - eller opdelt inden for en anden kategori - skal foregår uden for den normale åbningstid.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf vibbsen » 19. jan 2017, 09:37

Jeg er glad for at jeg ikke bor i Århus......

Hold da op hvis vil jeg være træt at af bo i en kommune med så lavt til loftet i integrationspolitikken.

Jeg kunne forstå hvis vi talte om en svømmehal som i hele sin åbningstid havde kønsopdelt badning, således at enten det ene eller det andet køn ikke var velkomne. Men det gør vi ikke....Vi snakker om at man tirsdag aften laver et særlig hold hvor hallen er lukket for alle andre end kvinder.

Hold kæft hvor synes jeg det er ligegyldigt....Men hey, man kan jo selvfølgelig aldrig vide om det er lige de 30 kvinder som integrationen i DK står og falder med :rulle:
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Forbud mod kønsopdelt svømning?

Indlægaf Akehurst2 » 19. jan 2017, 09:39

MaybeBaby skrev:Ikke at vi ikke kan snakke om det igen, men vi har haft snakken før :)

viewtopic.php?f=32&t=3069&hilit=sv%C3%B8mning


Jeg synes, det var en lidt anden sag, da det diskussionen da gik på 5-12 årige piger, der skulle svømme kønsopdelt.

Det er nogle lidt forskellige problematikker afhængigt af, om det er børn eller voksne kvinder.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"