Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf Delfin » 24. sep 2015, 16:06

wh1971 skrev:
Delfin skrev:Jeg er nu heller ikke helt overbevist om, at alle detaljer holder, men derfra og til at dømme det for løgn er der et stykke vej.

Jeg undrer mig fx over, at myndighederne ikke tilbageviser påstanden. Det ville da ellers være så let, hvis der slet ikke var røg af den brand.

"Ekstra Bladet har forgæves forsøgt at få en kommentar fra myndighederne angående forholdene i Zirndorf-lejren"


Også hér overfortolker du artiklen. At EB ikke har fået en kommentar kan skyldes 1000 ting: De har ikke kontaktet de rigtige, myndighederne har ikke tid til at svare så hurtigt eller så er den linie også bare løgn og latin hvilket ikke ville være første gang EB lyver.

Spænd nu hjelmen og kom ind i kampen i stedet for at anvende EB som sandhedsserum.


Jeg overfortolker ikke noget som helst. Jeg er godt klar over, at EB ikke er den mest troværdige kilde, men det er ikke ensbetydende med, at alt i avisen er løgn fra enden til anden. Jeg har skam på intet tidspunkt påstået, at jeg kender den fulde sandhed. Jeg bad dig sådan set bare underbygge din påstand om, at manden lyver. Hvis det er tilfældet, ville jeg jo gerne læse om det, og ikke bare tage en debattørs ord for det.

Alt det andet du pådutter mig er faktisk noget, du selv læser ind i mine indlæg. Du kunne jo evt spørge mig, hvad jeg mente i stedet for at kalde mig dum mellem linjerne.
1
14 11 14
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf Wizzze » 24. sep 2015, 21:47

GnueN skrev:
Wizzze skrev:Har lige hørt P1 orientering i bilen, de havde en mand live igennem fra Hamborg Hovedbanegård, som fortalte om grupper af syrere og afghaner der rejste videre fra Tyskland mod Sverige og Norge, for nu havde de boet i telte i 5 dage, og de havde ikke fået familiesammenføring endnu, så nu tog de videre, for det var meget bedre i Sverige.

Der florerer altså nogle historier/forventninger hos flygtningene, som slet ikke er realistiske. Nogen forventer åbenbart fra dag1 at få det perfekte nye liv. Hvor de så får det fra kan man så spørge sig selv om, menneskesmuglerne? :gruble:


Nå, men hvis der er tale om historier, som florerer, og nogen som har hørt noget fra nogen, som vidst nok er dér, hvor det sner, så er det jo nærmest det samme som kolde fakta.

Men altså... Jeg afviser ikke at de typer dér eksisterer. Det gør de såmænd nok. Men jeg har arbejdet med flygtninge i otte år nu, og jeg har aldrig hørt nogen ræsonnere sådan dér - ikke engang blandt de mest hardcore roma-typer, du kan stampe op ad jorden... og uanset hvad, så har jeg det lidt sådan: og hvad så? Ville du ikke gøre ALT, hvad der stod i din magt for at sikre dig ophold for din familie, hvis du først havde solgt alt hvad du ejede, havde rejst helt på røven fra Aleppo til Hamborg og i øvrigt havde rendt panden mod en mur i hvert eneste land på vejen, mens dine elskede sad fanget i det helvede dernede? Jeg ville da skide dine, mine og alle andres finere fornemmelser en alenlang march og shoppe røven ud af bukserne på et allerede dybt falleret system, hvis der var bare skyggen af en bedre chance for at blive forenet med min familie i et andet land længere nordpå.


Det er skam nemt at lytte til dr p1, værsgo http://www.dr.dk/p1/orientering/orientering-2015-09-24
Men DR og P1 orientering er måske heller ikke en troværdig nyhedskilde? :gruble:

Men de får jo heller ikke hjem, job og familiesammenføring indenfor en uge i Sverige eller nogen andre steder. Nogen, som ham i artiklen, eller dem i udsendelsen, virker sådan lidt hjernevaskede. Ligesom dem der i tidligere tider søgte det forjættede land, der hele tiden lå lige over næste bakketop, næste bakketop. Det er sikkert en form for mental beskyttelse, noget man bruger for at retfærdiggøre den hårde og farlige rejse overfor sig selv :gruble: Men problemet er at man aldrig finder det forjættede land, uanset hvor mange bakketopper man kigger bag, på et eller andet tidspunkt må man stoppe, og så begynde derfra, og opgive jagten på det forjættede.
2
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"