Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf Delfin » 24. sep 2015, 12:13

Jeg er nu heller ikke helt overbevist om, at alle detaljer holder, men derfra og til at dømme det for løgn er der et stykke vej.

Jeg undrer mig fx over, at myndighederne ikke tilbageviser påstanden. Det ville da ellers være så let, hvis der slet ikke var røg af den brand.

"Ekstra Bladet har forgæves forsøgt at få en kommentar fra myndighederne angående forholdene i Zirndorf-lejren"
0
14 11 14
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf wh1971 » 24. sep 2015, 12:55

Delfin skrev:Jeg er nu heller ikke helt overbevist om, at alle detaljer holder, men derfra og til at dømme det for løgn er der et stykke vej.

Jeg undrer mig fx over, at myndighederne ikke tilbageviser påstanden. Det ville da ellers være så let, hvis der slet ikke var røg af den brand.

"Ekstra Bladet har forgæves forsøgt at få en kommentar fra myndighederne angående forholdene i Zirndorf-lejren"


Også hér overfortolker du artiklen. At EB ikke har fået en kommentar kan skyldes 1000 ting: De har ikke kontaktet de rigtige, myndighederne har ikke tid til at svare så hurtigt eller så er den linie også bare løgn og latin hvilket ikke ville være første gang EB lyver.

Spænd nu hjelmen og kom ind i kampen i stedet for at anvende EB som sandhedsserum.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf thomassneum » 24. sep 2015, 13:04

wh1971 skrev:
Delfin skrev:Jeg er nu heller ikke helt overbevist om, at alle detaljer holder, men derfra og til at dømme det for løgn er der et stykke vej.

Jeg undrer mig fx over, at myndighederne ikke tilbageviser påstanden. Det ville da ellers være så let, hvis der slet ikke var røg af den brand.

"Ekstra Bladet har forgæves forsøgt at få en kommentar fra myndighederne angående forholdene i Zirndorf-lejren"


Også hér overfortolker du artiklen. At EB ikke har fået en kommentar kan skyldes 1000 ting: De har ikke kontaktet de rigtige, myndighederne har ikke tid til at svare så hurtigt eller så er den linie også bare løgn og latin hvilket ikke ville være første gang EB lyver.

Spænd nu hjelmen og kom ind i kampen i stedet for at anvende EB som sandhedsserum.


Ro på.. ingen grund til at gå efter debattøren.

Jeg ser ingen grund til at tro at personen fra artiklen lyver. Det må du selvfølgelig hjertens gerne tro, men det er og bliver bare noget du tror. Du kan så gøre noget for at underbygge din tese. Hvis du har information om hvordan de her rutiner er under normal praksis, eller du kender til forholdende i den omtalte lejr osv.. Det vil være en god debatstil. :)
4
Med bov skal man mad lave, men...
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf wh1971 » 24. sep 2015, 13:13

thomassneum skrev:Ro på.. ingen grund til at gå efter debattøren.

Jeg ser ingen grund til at tro at personen fra artiklen lyver. Det må du selvfølgelig hjertens gerne tro, men det er og bliver bare noget du tror. Du kan så gøre noget for at underbygge din tese. Hvis du har information om hvordan de her rutiner er under normal praksis, eller du kender til forholdende i den omtalte lejr osv.. Det vil være en god debatstil. :)


http://uni.amnesty-erlangen.de/2015/05/ ... -zirndorf/

Læs artiklen. Den er skrevet af en repræsentant fra Amnesty International.

"Our trip to Zirndorf was truly informative. It became obvious that many people really welcome the refugees with open arms and try to help them through their difficult times. It was also really obvious that there is a lot more that needs to be done."

Amnesty's besøg er fra april måned og der er sikkert flere flygtninge i dag end de 600 der var på det tidspunkt, men under alle omstændigheder er der intet Amnesty nævner som kommer i nærheden af de løgne EB kolporterer!

Men fortsæt da bare med at tro på en avis der er fyldt med ludere på de sidste sider... :stoned:
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Moderator

Indlægaf icelady » 24. sep 2015, 13:31

Husk lige at skrive i en ordentlig tone til hinanden. :)
11
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf wh1971 » 24. sep 2015, 13:36

GnueN skrev:Linkede du ikke selv til avisen indledningsvist? Ikke for at beklikke dig på din redelighed eller noget. Men sådan en... well... lejlighedsvis kildekritik er da et lidt spøjst udgangspunkt for saglig debat.


Nej, det er ikke mig der har startet denne tråd og jeg har ikke linket til EB i første omgang
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf thomassneum » 24. sep 2015, 14:01

wh1971 skrev:
thomassneum skrev:Ro på.. ingen grund til at gå efter debattøren.

Jeg ser ingen grund til at tro at personen fra artiklen lyver. Det må du selvfølgelig hjertens gerne tro, men det er og bliver bare noget du tror. Du kan så gøre noget for at underbygge din tese. Hvis du har information om hvordan de her rutiner er under normal praksis, eller du kender til forholdende i den omtalte lejr osv.. Det vil være en god debatstil. :)


http://uni.amnesty-erlangen.de/2015/05/ ... -zirndorf/

Læs artiklen. Den er skrevet af en repræsentant fra Amnesty International.

"Our trip to Zirndorf was truly informative. It became obvious that many people really welcome the refugees with open arms and try to help them through their difficult times. It was also really obvious that there is a lot more that needs to be done."

Amnesty's besøg er fra april måned og der er sikkert flere flygtninge i dag end de 600 der var på det tidspunkt, men under alle omstændigheder er der intet Amnesty nævner som kommer i nærheden af de løgne EB kolporterer!

Men fortsæt da bare med at tro på en avis der er fyldt med ludere på de sidste sider... :stoned:


Jeg har godt læst artiklen.

1. Den er skrevet før der virkelig kom tryk på.
2. P.t. er der så meget pres på lejren, at de er nød til at sætte telte op. Den manglende mulighed for indkvartering, kan sagtens lede til de beskrevne forhold fra EB´s artikel.

Denne artikel, du linker til, skriver altså også om problemer i lejren:

"The Zirndorf refugee camp turned out to be full of contrasts. On the one side, we find an appealing Kindergarten and a little school (a former Catholic chapel), in which children of all ages can play, learn German and participate in some leisure activities organized by volunteer workers. On the other side, we can see a garage filled with bunk beds on which refugees had to sleep when too many were arriving at the same time. An example of that is last fall, where Zirndorf had to take in almost 1000 people instead of the normal amount of 600-700. "

Igen.. det er kun en antagelse fra din side at artiklen er usandfærdig. (eller personen i artiklen)

Jeg har stadig ingen grund til at tro på dine antagelser. :) Artiklen er for mig plausibel.
0
Med bov skal man mad lave, men...
wh1971
Permanent bortvist
Indlæg: 155
Tilmeldt: 3. sep 2015, 06:13
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf wh1971 » 24. sep 2015, 14:06

thomassneum skrev:Jeg har stadig ingen grund til at tro på dine antagelser. :) Artiklen er for mig plausibel.


Jo, men så henvis venligst til udsagn fra andre flygtninge og/eller ansatte i den pågældende lejr der understøtter din tro tak.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2015, 14:07

Men uanset om det manden siger passer eller ej, så har jeg svært ved at se, hvordan tyskerne skulle kunne trylle bedre forhold lige her og nu frem af hatten. Der er et massivt pres og det vil altså give blandt andet de problemer vi ser her. Det må flygtninge desværre leve med, indtil de kan komme videre til bedre forhold. Det sucks. Det burde være bedre. Men det kan det altså ikke være lige nu.
Og selvfølgelig må han gerne synes, at det er røværgerligt og han må gerne være utilfreds og bekymret for fremtiden og for sine børn, som måske fryser i løbet af dagen, fordi der skal fikses nye køjer og gøres rent osv.
Men sådan er det altså bare. Jeg synes vitterligt ikke, at man kan klandre Tyskland for det. De gør virkelig deres bedste.
Og glittede blade burde afholde sig fra, at komme med den slags halve historier, som kun skaber mere splid og kævl.
Og mennesker burde holde sig for fine til, at forholde sig andet end kritisk til den slags artikler. (Ikke møntet på nogen i denne tråd)
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf thomassneum » 24. sep 2015, 14:12

wh1971 skrev:
thomassneum skrev:Jeg har stadig ingen grund til at tro på dine antagelser. :) Artiklen er for mig plausibel.


Jo, men så henvis venligst til udsagn fra andre flygtninge og/eller ansatte i den pågældende lejr der understøtter din tro tak.


Det har jeg ikke brug for. Jeg anfægter nu heller ikke mandens udsagn. Det er jo din vinkel.
Jeg ved dybest set ikke noget om forholdet, eller de daglige rutiner. Det kunne lyde som at du har en større indsigt, i og med at du så standhaftigt, kan identificerer manden som løgner. Eller EB for den sags skyld.

Hvis du ikke kan bakke din teste op med andet, end hvad du har smidt på bordet nu, så er vi tilbage til at du antager en række ting. Hvilket er fint nok.. men måske liiiiige groft nok at kalde andre løgnere ud fra. :)
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf thomassneum » 24. sep 2015, 14:14

kidkomb skrev:Men uanset om det manden siger passer eller ej, så har jeg svært ved at se, hvordan tyskerne skulle kunne trylle bedre forhold lige her og nu frem af hatten. Der er et massivt pres og det vil altså give blandt andet de problemer vi ser her. Det må flygtninge desværre leve med, indtil de kan komme videre til bedre forhold. Det sucks. Det burde være bedre. Men det kan det altså ikke være lige nu.
Og selvfølgelig må han gerne synes, at det er røværgerligt og han må gerne være utilfreds og bekymret for fremtiden og for sine børn, som måske fryser i løbet af dagen, fordi der skal fikses nye køjer og gøres rent osv.
Men sådan er det altså bare. Jeg synes vitterligt ikke, at man kan klandre Tyskland for det. De gør virkelig deres bedste.
Og glittede blade burde afholde sig fra, at komme med den slags halve historier, som kun skaber mere splid og kævl.
Og mennesker burde holde sig for fine til, at forholde sig andet end kritisk til den slags artikler. (Ikke møntet på nogen i denne tråd)


Man manden fra artiklen klandre heller ikke Tyskland. Han pointerer netop at det er forholdene. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf kidkomb » 24. sep 2015, 14:21

thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Men uanset om det manden siger passer eller ej, så har jeg svært ved at se, hvordan tyskerne skulle kunne trylle bedre forhold lige her og nu frem af hatten. Der er et massivt pres og det vil altså give blandt andet de problemer vi ser her. Det må flygtninge desværre leve med, indtil de kan komme videre til bedre forhold. Det sucks. Det burde være bedre. Men det kan det altså ikke være lige nu.
Og selvfølgelig må han gerne synes, at det er røværgerligt og han må gerne være utilfreds og bekymret for fremtiden og for sine børn, som måske fryser i løbet af dagen, fordi der skal fikses nye køjer og gøres rent osv.
Men sådan er det altså bare. Jeg synes vitterligt ikke, at man kan klandre Tyskland for det. De gør virkelig deres bedste.
Og glittede blade burde afholde sig fra, at komme med den slags halve historier, som kun skaber mere splid og kævl.
Og mennesker burde holde sig for fine til, at forholde sig andet end kritisk til den slags artikler. (Ikke møntet på nogen i denne tråd)


Man manden fra artiklen klandre heller ikke Tyskland. Han pointerer netop at det er forholdene. :)

Jo, men det er, så vidt jeg kan forstå, ikke helt det avisen vil frem til. Jeg er nok også forudindtaget i øjeblikket. Jeg ser kun grøftegravning alle vegne. Og læserne af denne artikel tager måske enten "Tyskerne er nogle bæster" eller "Flygtningene er utaknemmelige" med sig. Og det er lidt ærgerligt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf annella » 24. sep 2015, 14:29

wh1971 skrev:
thomassneum skrev:Jeg har stadig ingen grund til at tro på dine antagelser. :) Artiklen er for mig plausibel.


Jo, men så henvis venligst til udsagn fra andre flygtninge og/eller ansatte i den pågældende lejr der understøtter din tro tak.


Måske kan du selv henvende dig til Tyske Røde Kors, det er dem, der hjælper til i lejren.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf thomassneum » 24. sep 2015, 14:29

kidkomb skrev:
thomassneum skrev:
kidkomb skrev:Men uanset om det manden siger passer eller ej, så har jeg svært ved at se, hvordan tyskerne skulle kunne trylle bedre forhold lige her og nu frem af hatten. Der er et massivt pres og det vil altså give blandt andet de problemer vi ser her. Det må flygtninge desværre leve med, indtil de kan komme videre til bedre forhold. Det sucks. Det burde være bedre. Men det kan det altså ikke være lige nu.
Og selvfølgelig må han gerne synes, at det er røværgerligt og han må gerne være utilfreds og bekymret for fremtiden og for sine børn, som måske fryser i løbet af dagen, fordi der skal fikses nye køjer og gøres rent osv.
Men sådan er det altså bare. Jeg synes vitterligt ikke, at man kan klandre Tyskland for det. De gør virkelig deres bedste.
Og glittede blade burde afholde sig fra, at komme med den slags halve historier, som kun skaber mere splid og kævl.
Og mennesker burde holde sig for fine til, at forholde sig andet end kritisk til den slags artikler. (Ikke møntet på nogen i denne tråd)


Man manden fra artiklen klandre heller ikke Tyskland. Han pointerer netop at det er forholdene. :)

Jo, men det er, så vidt jeg kan forstå, ikke helt det avisen vil frem til. Jeg er nok også forudindtaget i øjeblikket. Jeg ser kun grøftegravning alle vegne. Og læserne af denne artikel tager måske enten "Tyskerne er nogle bæster" eller "Flygtningene er utaknemmelige" med sig. Og det er lidt ærgerligt.


Der er virkelige skarpe meninger i omløb p.t. - og folk har virkeligt nogle dybtfølte meninger/holdninger som får frit spil. Det er svært at gøre sig til dommer for hvad der er korrekt opfattet, eller hvad der er "rigtigt" at mene. En sund skepsis til EB artikler er nok altid fornuftigt. Jeg tror dog ikke de bevidst har løjet, eller måske tvister selve historien. Valget af historien, er nok ikke helt tilfældig. :)

For mig kommer det dog igennem, at manden ikke "klandre" Tyskland, eller tyskerne for den situation han står i.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Flygtninge til EB: Vi skulle aldrig være kommet herop

Indlægaf Wizzze » 24. sep 2015, 15:21

Har lige hørt P1 orientering i bilen, de havde en mand live igennem fra Hamborg Hovedbanegård, som fortalte om grupper af syrere og afghaner der rejste videre fra Tyskland mod Sverige og Norge, for nu havde de boet i telte i 5 dage, og de havde ikke fået familiesammenføring endnu, så nu tog de videre, for det var meget bedre i Sverige.

Der florerer altså nogle historier/forventninger hos flygtningene, som slet ikke er realistiske. Nogen forventer åbenbart fra dag1 at få det perfekte nye liv. Hvor de så får det fra kan man så spørge sig selv om, menneskesmuglerne? :gruble:
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"