Risiko for kvindelig omskæring som asylgrundlag

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Risiko for kvindelig omskæring som asylgrundlag

Indlægaf Slettet bruger » 10. mar 2017, 00:45

Jasmin skrev:Hvad ville der ske, hvis EU gav asyl til alle flygtninge? Vi sætter det til omkring 10 millioner mennesker. Men hvad hvis der ikke er nogen job til dem? Hvis de altid er tvunget til at være arbejdsløse og kan aldrig tjene til livets ophold? Hvad koster det i bekræftende fald at tage sig af disse 10 millioner mennesker?

Højt sat måske 200,000 kr. om året per person. Således 2.000 milliarder. EU´s omkostninger til at tage sig af alle verdens flygtninge er faktisk mindre end hvad Tyskland og Storbritannien bruger på turisme.

For at betale for alle flygtninge i verden svarer til at hæve skatterne med i alt lidt over én procent. Eller rettere, det svarer omtrent til de planlagte skattelettelser OECD forudsiger for EU i de næste par år. Så måske er det ikke økonomien, der hindrer os i rige Europa at modtage flygtninge.

Sat lidt på spidsen og det er naturligvis heller ikke løsningen, da der er mange faktorer i spil. Og der er ingen tvivl om at man er nød til at se på de internationale konventioner som trods alt stammer fra en tid hvor verden så anderledes ud.


Der vil ske det at vi fik fascistiske regeringer mange steder i Europa og EU brød sammen. Ja det er ikke sikkert vi undgår at få dem i flere lande, det kan allerede være for sent til det nu, men med 10 millioner flygtninge, så er det game over.

Og de ville medføre en hel masse slemme ting, hvor det i første omgang ville gå ud over de 10 millioner flygtninge.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Risiko for kvindelig omskæring som asylgrundlag

Indlægaf Thomas31 » 10. mar 2017, 03:11

Jasmin skrev:Jeg har ikke den forkromede løsning.

Men hvad er din tilgang til problemet?


Først et fuldstændig stop for asyl. Dernæst et internationalt vedtaget princip om at flygtninge skal til økonomisk og kulturelt ligestillede lande. Rige lande kan bidrage med udgifter dertil. man kan ikke sætte en generel pris på flygtninge. Hvis Norge pludselig sank i havet kunne de alle komme til Danmark uden nogen reel udgift på længere sigt. Det samme gælder andre steder.

Men sådan fungerer det ikke. Vi har fuldstændig vanvittige konventioner som opretholdes, selvom ingen lande i praksis vil følge dem. Et stort flertal i folketinget siger på samme tid, at de vil hjælpe reelt forfulgte men gør det samtidig klart, at danmark reelt ikke vil tage ret mange. Og alle andre gør det samme.
1
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Risiko for kvindelig omskæring som asylgrundlag

Indlægaf Thitida-No-Chey » 15. mar 2017, 20:34

Conway skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Conway skrev:
Akehurst2 skrev:Kvindelig omskæring er ikke noget særligt for islam, så kunne vi ikke holde den del ude af debatten?


Omskæring har særdeles meget at gøre med Islam.. :(

http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=336

http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og ... %C3%A6ring

Nåhja, det er på nettet, så må det jo være sandt...!

Det fantastiske ved Internettet er at hvis bare man kan finde kilder, der underbygger ens påstande, så må det jo være sandt... alt det der med at tjekke kilders troværdighed, det må være noget for alle de andre... For når andre siger det samme som mig, så må det jo være rigtigt, right?

Kvindelig omskæring er hovedsagligt en kulturel afrikansk ting, og af de sager jeg har hørt om, er det hovedsagligt Nord-østafrika, det praktiseres i (Sudan og Somalia bliver oftest nævnt)... Der er intet krav i Islam om hverken kvindelig eller mandlig omskæring, faktisk har flere fremtrædende imamer udstedt en fatwa mod omskæring af piger. Ydermere vil du i disse områder uden problemer kunne finde kristne kvinder der også er omskårne NETOP fordi det er en kulturel ting mere end noget andet... Så helt ærligt... Læs nu en bog, for pokker....


Du er da vist en sær faktaresistent snegl. Måske skulle du lægge eventyrbøgerne væk og erstatte dem med noget faglitteratur istedet.
Dette link er fra Sundhedsstyrelsen indeholdende al den viden der er på området.

https://www.google.dk/url?sa=t&source=w ... 1Hplg7TEXQ
"Sær faktaresistent snegl"? Det var da en vanvittigt voksen måde at debattere på...

Nåh, jamen, hvis vi skal ned på det niveau, for at du forstår, hvad der foregår, så gør vi da bare det: Nu skal den her "faktaresistente snegl" nok klappe stavelserne for alle de, dig selv inklusiv, der meget tydeligt ikke har IQ høj nok til at deltage i en debat på dette niveau uden at bruge fakta på en korrekt facon.

1: LÆS! HVAD! JEG! SKRIVER! Er det for svært, så kan du få din mor til det, eller din storesøster eller en anden med læse- og forståelsesniveau over tredje klasse....
2: LÆS! DIT! EGET! LINK! For hvis du gad gøre det, så ville du se, at det faktisk UNDERBYGGER (dvs BEKRÆFTER) det JEG siger, og MODSIGER det, du så desperat prøver at underbygge...!

Summa summarum: Enten er du en troll eller også er du meget meget MEGET speciel... in the wtf is wrong with you- sense of the word...
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: Risiko for kvindelig omskæring som asylgrundlag

Indlægaf Thitida-No-Chey » 15. mar 2017, 20:45

Forhedehulehelvede skrev:
Thitida-No-Chey skrev:Nåhja, det er på nettet, så må det jo være sandt...!

Det fantastiske ved Internettet er at hvis bare man kan finde kilder, der underbygger ens påstande, så må det jo være sandt... alt det der med at tjekke kilders troværdighed, det må være noget for alle de andre... For når andre siger det samme som mig, så må det jo være rigtigt, right?

Kvindelig omskæring er hovedsagligt en kulturel afrikansk ting, og af de sager jeg har hørt om, er det hovedsagligt Nord-østafrika, det praktiseres i (Sudan og Somalia bliver oftest nævnt)... Der er intet krav i Islam om hverken kvindelig eller mandlig omskæring, faktisk har flere fremtrædende imamer udstedt en fatwa mod omskæring af piger. Ydermere vil du i disse områder uden problemer kunne finde kristne kvinder der også er omskårne NETOP fordi det er en kulturel ting mere end noget andet... Så helt ærligt... Læs nu en bog, for pokker....


Det må være en kultur i store dele af de muslimske lande, for de to ting følger ganske pænt hinanden.

Religion.jpg

Her hvor stor del der er omskåret.

Omskæring.png

Det grønne er de muslimske områder, de blå er Kristne.

De følge sgu' meget pænt hinanden. Så sig bare at det ikke er religiøst betonet, i den politiske korrektheds navn. Det bliver de ikke mindre omskåret af. Men det står der måske at de er i din bog?

Kulturel afrikansk ting. Ikke politisk korrekthed, historiske og kulturelle FAKTA... Noget du og den "gode" Conway virker rimelig resistente overfor... Hvor har jeg det fra? WHO, skal vi starte der? Og det ville du vide, hvis du gad læse op på det... Men det gider du ikke, for i din hjerne, der har det bare at være en muslimsk ting... tror du også, julen er kristen?

Du ville også vide, hvis du gad læse op på det, at de områder der er er kristne, nok er kristne fordi der var missionærer... De blev det ikke hokus pokus fra den ene dag til den anden... Og hvad var det, jeg sagde om missionærernes forhold til omskæring af kvinder?

Ydermere, hvis det her er en muslimsk ting og ikke kulturelt afrikansk, wiseguy... Hvor er Saudi Arabien så i din optegnelse? Hmm? Iran? Irak? Afghanistan? Tyrkiet? Pakistan? Indonesien (som er verdens største muslimske nation)? Syrien? Libanon? No? Thought as much...
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Risiko for kvindelig omskæring som asylgrundlag

Indlægaf Thomas31 » 16. mar 2017, 01:43

Thitida-No-Chey skrev:
Thomas31 skrev:
Thitida-No-Chey skrev:
Conway skrev:
Akehurst2 skrev:Kvindelig omskæring er ikke noget særligt for islam, så kunne vi ikke holde den del ude af debatten?


Omskæring har særdeles meget at gøre med Islam.. :(

http://www.islaminfo.dk/Leksikon.asp?PgID=336

http://denstoredanske.dk/Krop,_psyke_og ... %C3%A6ring

Nåhja, det er på nettet, så må det jo være sandt...!

Det fantastiske ved Internettet er at hvis bare man kan finde kilder, der underbygger ens påstande, så må det jo være sandt... alt det der med at tjekke kilders troværdighed, det må være noget for alle de andre... For når andre siger det samme som mig, så må det jo være rigtigt, right?

Kvindelig omskæring er hovedsagligt en kulturel afrikansk ting, og af de sager jeg har hørt om, er det hovedsagligt Nord-østafrika, det praktiseres i (Sudan og Somalia bliver oftest nævnt)... Der er intet krav i Islam om hverken kvindelig eller mandlig omskæring, faktisk har flere fremtrædende imamer udstedt en fatwa mod omskæring af piger. Ydermere vil du i disse områder uden problemer kunne finde kristne kvinder der også er omskårne NETOP fordi det er en kulturel ting mere end noget andet... Så helt ærligt... Læs nu en bog, for pokker....


Ja det er mest en geografisk betinget praksis, men dog mest populær blandt muslimer. I nogle lande er det næsten kun muslimer der udøver det, mens det i andre lande er næsten lige så mange kristne. Men altid flest muslimer. Måske fordi det er her viljen til opgør med dogmer er ringest.

Mmmnej... Du modsiger dig selv... det er en kulturel ting... Punktum. Ikke mest populær blandt muslimer, men meget populær blandt visse afrikanske kulturer, der med tiden er blevet muslimske og har overført den skik som en del af deres tolkning af Islam... Grunden til at der er lande, hvor der næsten kun er muslimer, der gør det, er, logisk nok, fordi i netop det land er muslimerne i overtal eller Islam er statsreligionen. Fik jeg nævnt, at Somalia og Sudan ofte nævnes i samme åndedrag som FGM? Fik jeg nævnt de var østafrikanske lande? Det har intet med Islam at gøre... Var de ikke muslimer, ville det stadig foregå, for det er ikke en muslimsk tradition, men en afrikansk tradition. Du finder ikke ét sted i Koranen, hvor det er påkrævet, så du kan lige så godt pakke din Islamharme væk, den er noget malplaceret...

Den eneste grund til, at det er mindre udbredt på det afrikanske kontinent i dag end for say 150 år siden, er fordi kristne missionærer forsøgte at udrydde den praksis... Hvilket nok er noget nær det eneste Afrika kan takke den hvide missionær for...


Nej jeg modsiger ikke mig selv. Jeg skrev det ret simpelt : alle de lande det foregår er det mest populært blandt muslimer.

Og hvis "hvide" er så onde ved afrika, så må det være bedst vi blander os helt udenom.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Risiko for kvindelig omskæring som asylgrundlag

Indlægaf Forhedehulehelvede » 16. mar 2017, 04:26

Thomas31 skrev:Nej jeg modsiger ikke mig selv. Jeg skrev det ret simpelt : alle de lande det foregår er det mest populært blandt muslimer.

Og hvis "hvide" er så onde ved afrika, så må det være bedst vi blander os helt udenom.


Vi kunne starte med at blande vores penge udenom.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"