Flytning af statslige arbejdspladser

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Flytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Akehurst2 » 5. okt 2015, 16:29

Tux skrev:
Pernille skrev:
Fru Sunshine skrev:Sjovt nok var drr ingen sjællændere, der brokkede sig, da f.eks. Hærens Materielkommando flyttede afdelingen i Hjørring til Næstved.

Godt, at de omsider har opdaget, at der faktisk også bor mennesker med uddannelse, der gerne vil arbejde andre steder end i København.


Det er ikke nemt, vel? Hvis vi jyder vil noget i livet, kan vi jo bare flytte til hovedstaden, hvor det hele sker..

Når så jyder rent faktisk flytter til København, så er der pludselig "fyldt med jyder i "vores by", hvad sker der for det?!"-stemning ;) :lol:


Den der attitude er godt nok trættende.. Det er indlæg som de to her der gør at der kommer den der usunde os mod dem stemning..


Men det er måske også noget, udflytningerne skal modvirke: http://politiken.dk/indland/politik/sky ... re-staten/

Jeg ved ikke, om det vil gøre den store forskel. Jeg oplever anklagerne om københavneri og påstandene om, at københavnerne ikke forstår provinsboerne som udtryk for uvidenhed om, hvordan statsadministration rent faktisk foregår.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Flytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Wizzze » 5. okt 2015, 16:51

DR har ca. 3900 ansatte, ligesom dem der skal udflyttes, hvorfor spreder man ikke DR udover DK, så fik vi nok også en bedre mediedækning, og fik set noget af hvad der foregår ud omkring i landet, og ikke bare i København.
Så var der også kun een organisation som blev forstyrret, og når alle de DR ansatte bliver sure og råber op, kan man køre genudsendelser :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Flytning af statslige arbejdspladser

Indlægaf Hunkat » 5. okt 2015, 17:04

Som jeg ser det handler det ikke ret meget om "københavneri" eller job/bolig-snobbethed. Det handler om at man i flere tilfælde (for ja, selvfølgelig kan man bare pendle til Holbæk, uden ret mange problemer) river folk op med rod. "Man kan da godt bo i Esbjerg", ja selvfølgelig kan man det, men det er et tungt og svært valg at omplante sine børn og sin partner og måske få endog meget lang afstand til familie og venner. Folk har skabt deres netværk omkring deres job og uanset om det er i Skagen eller København er det nok ikke mange der har lyst til at rykke teltpælene op og flytte langt væk fra et sted de jo selv har valgt (modsat nu hvor de ikke får valget)

Det jeg tror bliver det største problem og som regeringen vil mærke snart er at det er forkert timet. Opsvinget er begyndt (det har de selv sagt flere gange) så der ER jobs at få hvis folk siger op. De er bestemt ikke i så meget jobnød at de ikke har et valg. Og det kommer til at gøre ondt på sagsbehandlingen i styrelserne.

Jeg ved at der har været holdt medarbejder møder med 100-150 medarbejdere i forskellige styrelser hvor måske 3-5 af de fremmødte påtænker at flytte med. Det er jo fuldstændig uholdbart.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"