Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Modesty Blame » 6. sep 2017, 18:22

Sangius skrev:
Angelina skrev:
Sangius skrev:
Modesty Blame skrev:
Sangius skrev:
Modesty Blame skrev:
Sangius skrev:Det er en dårlig ide, at skabe et parallel samfund på den måde.

I stedet må man oplyse, oplyse, oplyse. I guder, jeg ser nogle mærkelig årsager til at droppe vacciner rundt omkring på nettet. Folk finder på deres egne sandheder, og ved stort set intet om, hvordan immunforsvaret faktisk fungerer.

Og så burde man gøre det nemmere for folk, selv at vælge hvilken producent de vil modtage vaccinen fra. Så folk ikke føler sig låst og nødsaget til at vælge noget de er utrygge med. Og lægerne skal lære at snakke ordentligt til dem, som kommer ind med spørgsmål. Min bror vaccinerer ikke sine børn. Da de tog til lægen for at snakke om det, ville han nærmest slet ikke høre på dem, men kaldte dem mere eller mindre bare dumme.
Jeg synes jo egentlig det er OK at gå op i, hvad ens børn får sprøjtet ind i kroppen. Så en læge må være forberedt på at være forstående, oplysende og inkluderende. Ikke nedladende og nægtende overfor de reelle risici der er, ved at vaccinere.

Så din bror har fravalgt vaccine for sine børn, fordi han føler sig trådt på af en læge, der er træt af tumber, der læser vaccineinfo-siden, og tror det er fakta?


Nej. Han har fravalgt vaccine af mange forskellige årsager. Og da han tog til en læge, for at få svar på sine spørgsmål, blev han mødt med en: "det behøver jeg ikke svare på, du skal bare vaccinere, ellers er du dum."

Hvis nu lægen havde lyttet, havde han måske hørt en bekymret forældre der vil sit barn det bedste, og svaret konkret på hans spørgsmål og undren. Og måske, med den rette vejledning, havde de valgt at vaccinere.

For mig lyder det som om, at lægen læste din bror korrekt.


Resultatet er i hvert fald to børn uden vacciner, som du rigtig kan blive forarget over. Så er der jo kommet noget godt ud af det.


Man kan naturligvis vælge at pakke konspirationstosser ind i vat og pædagogisk sidde i bedste girafsprog og forklare dem hvorfor det der står på de der pseudovidenskab-sider ikke er sandt. Og det ville jeg også som læge gøre, hvis jeg sad overfor en forældre der var udviklingshæmmet i en eller anden grad. Hvis det drejede som et almindeligt velbegavet menneske med de 9 års obligatoriske skolegang, hvor man burde have en ide om kildekritik og almindelig sund fornuft, så tror jeg også som læge at jeg ville gøre ret kort process "Det er noget vrøvl, det er idioti ikke at vaccinere sine børn" .. for det er det! ... og at din bror så vil sætte sine egne og andres børns liv på spil fordi han ikke synes lægen taler nok girafsprog til ham, vidner meget mere om dine brors issues end en læge med attitude problem.


Lægens fokus burde være, at få hans patienter til at tage de rette beslutninger.

Hvis din beskrivelse står til troende, så er der næppe noget girafsprog, der vil være tilstrækkeligt overbevisende.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Sangius » 6. sep 2017, 18:37

Modesty Blame skrev:
Sangius skrev:
Angelina skrev:
Sangius skrev:
Modesty Blame skrev:
Sangius skrev:
Modesty Blame skrev:
Sangius skrev:Det er en dårlig ide, at skabe et parallel samfund på den måde.

I stedet må man oplyse, oplyse, oplyse. I guder, jeg ser nogle mærkelig årsager til at droppe vacciner rundt omkring på nettet. Folk finder på deres egne sandheder, og ved stort set intet om, hvordan immunforsvaret faktisk fungerer.

Og så burde man gøre det nemmere for folk, selv at vælge hvilken producent de vil modtage vaccinen fra. Så folk ikke føler sig låst og nødsaget til at vælge noget de er utrygge med. Og lægerne skal lære at snakke ordentligt til dem, som kommer ind med spørgsmål. Min bror vaccinerer ikke sine børn. Da de tog til lægen for at snakke om det, ville han nærmest slet ikke høre på dem, men kaldte dem mere eller mindre bare dumme.
Jeg synes jo egentlig det er OK at gå op i, hvad ens børn får sprøjtet ind i kroppen. Så en læge må være forberedt på at være forstående, oplysende og inkluderende. Ikke nedladende og nægtende overfor de reelle risici der er, ved at vaccinere.

Så din bror har fravalgt vaccine for sine børn, fordi han føler sig trådt på af en læge, der er træt af tumber, der læser vaccineinfo-siden, og tror det er fakta?


Nej. Han har fravalgt vaccine af mange forskellige årsager. Og da han tog til en læge, for at få svar på sine spørgsmål, blev han mødt med en: "det behøver jeg ikke svare på, du skal bare vaccinere, ellers er du dum."

Hvis nu lægen havde lyttet, havde han måske hørt en bekymret forældre der vil sit barn det bedste, og svaret konkret på hans spørgsmål og undren. Og måske, med den rette vejledning, havde de valgt at vaccinere.

For mig lyder det som om, at lægen læste din bror korrekt.


Resultatet er i hvert fald to børn uden vacciner, som du rigtig kan blive forarget over. Så er der jo kommet noget godt ud af det.


Man kan naturligvis vælge at pakke konspirationstosser ind i vat og pædagogisk sidde i bedste girafsprog og forklare dem hvorfor det der står på de der pseudovidenskab-sider ikke er sandt. Og det ville jeg også som læge gøre, hvis jeg sad overfor en forældre der var udviklingshæmmet i en eller anden grad. Hvis det drejede som et almindeligt velbegavet menneske med de 9 års obligatoriske skolegang, hvor man burde have en ide om kildekritik og almindelig sund fornuft, så tror jeg også som læge at jeg ville gøre ret kort process "Det er noget vrøvl, det er idioti ikke at vaccinere sine børn" .. for det er det! ... og at din bror så vil sætte sine egne og andres børns liv på spil fordi han ikke synes lægen taler nok girafsprog til ham, vidner meget mere om dine brors issues end en læge med attitude problem.


Lægens fokus burde være, at få hans patienter til at tage de rette beslutninger.

Hvis din beskrivelse står til troende, så er der næppe noget girafsprog, der vil være tilstrækkeligt overbevisende.


Altså nå?

Jeg debattere hvordan man kan få hævet vaccinedeltagelsen. Du debatterer om min bror er en idiot. Opret en tråd om ham, hvis det er.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 6. sep 2017, 18:58

Angelina skrev:Din bror er (så vidt vi ved) en voksen normaltbegavet mand, derfor bør det være information nok at HELE DEN VIDENSKABELIGE VERDEN er enige om at MRF vaccinen er det eneste fornuftige... det er ikke et spørgsmål om hvorvidt der er andre løsninger der er ligeså gode, bivirkningerne er nøje beskrevet, hvis din bror er i tvivl. At vælge ikke at vaccinere sit barn kan ikke tilskrives til andet end dumhed, der findes ikke et eneste rationelt argument for ikke at vaccinere sine børn, med mindre det er lægen selv der fraråder det.


Lægevidenskab er ikke eksakt. Det kan være nogen i morgen finder ud af at mæslingevaccinen er en af grundene til lav fertilitet i mænd. Eller noget andet. Den slags sker hele tiden, lægerne ved ikke ret meget, men de formoder en helt masse ud fra de eksperimenter de foretager. Og det er fair nok, den tilgang har jeg stor respekt for, men man skal ikke gøre det til mere end det er. At nogle vælger kun at få sprøjtet ting ind i kroppen når de er nødt til det for at overleve eller bekæmpe sygdom, synes jeg er ganske rationelt.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 6. sep 2017, 20:13

Someonelikeu skrev:Lægevidenskab er ikke eksakt - men anti vaxx'ere de ved hvad det hele drejer sig om - så deeet....


Hvem siger at de ved hvad det hele drejer sig om?
0
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Chichu » 6. sep 2017, 21:06

At læse et par sider i denne tråd lige inden jeg skal sove... dårlig ide. For der er få ting i verden, der får mit pis i kog som anti vaxere. En ting er at skade sig selv med egen dumhed, noget andet er at være direkte-fucking-medskyldig i, at andre små børn dør fra deres forældre. Jeg mangler simpelthen ord for hvor stupidt det er.
2
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 363
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 462

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Ubiquitous » 6. sep 2017, 21:16

abcd skrev:Lægevidenskab er ikke eksakt. Det kan være nogen i morgen finder ud af at mæslingevaccinen er en af grundene til lav fertilitet i mænd. Eller noget andet. Den slags sker hele tiden, lægerne ved ikke ret meget, men de formoder en helt masse ud fra de eksperimenter de foretager. Og det er fair nok, den tilgang har jeg stor respekt for, men man skal ikke gøre det til mere end det er. At nogle vælger kun at få sprøjtet ting ind i kroppen når de er nødt til det for at overleve eller bekæmpe sygdom, synes jeg er ganske rationelt.


Det er korrekt, at enhver form for naturvidenskab, inklusiv lægevidenskab, ikke er eksakt. Derfor er det stadig det mest rationelle at basere sine beslutninger på den bedste tilgængelige viden idag, eftersom man ikke kan forudsige fremtiden.

Men du har en pointe. Hvis Sangius' bror var den eneste, der ikke lod sit barn vaccinere, så ville vi stadig have immunitet, og han ville have undgået den mikroskopiske risiko, som der er ved enhver behandling. Men han er ikke den eneste, og derfor mener jeg bestemt ikke det er et rationelt valg. Det er ikke mere end et par år siden, at et barn døde af mæslinger i Tyskland. Siden sidste år er 17 rumænske børn døde af mæslinger.

Selv hvis det var et rationelt valg, så er det stadig et ekstremt egoistisk valg, der udsætter andre folks børn for fare. For samfundet er det derfor ikke rationelt, at han vælger som han gør. Så må vi jo som samfund hjælpe ham med at gøre beslutningen om at vaccinere sine børn mere rationel. For eksempel ved at udelukke hans børn fra offentlige institutioner indtil de er vaccinerede.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Sangius » 7. sep 2017, 03:13

Jeg er enig i, at det er stupidt ikke at vaccinere.

Jeg er uenig i, at det er smart at læger taler ned til dem, som kommer ind og er tøvende omkring vacciner. Det kommer der simpelthen INTET godt ud af.

Løsningen på vaccineproblemet er ikke tvang, sekundære samfund eller latterliggørelse. Det er INFORMATION. En uddannet læge burde være i stand til at se udover sine følelser, lytte til folks bekymringer, og give dem oprigtige svar med dettilhørende kilder. Det er for dumt at tale ned til disse forældre. Taberen bliver barnet.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 04:06

Ubiquitous skrev:Selv hvis det var et rationelt valg, så er det stadig et ekstremt egoistisk valg, der udsætter andre folks børn for fare. For samfundet er det derfor ikke rationelt, at han vælger som han gør. Så må vi jo som samfund hjælpe ham med at gøre beslutningen om at vaccinere sine børn mere rationel. For eksempel ved at udelukke hans børn fra offentlige institutioner indtil de er vaccinerede.


Jeg kan ikke lide egoisme-argumentet. Der er ingen der får sprøjtet vacciner eller andet ind i deres børn for samfundet skyld, de får det gjort for deres børns skyld og deres egen skyld. Vi er alle egoister der prøver at gøre det bedste for vores børn, på den måde er der ikke forskel på dem der får vaccinen, og dem der ikke gør. Samfundsnytten er bare en belejlig bivirkning som man kan slå andre i hovedet med: Det kan godt være du tror vacciner er farlige for dit barn, men du skal give dem til barnet alligevel for vores andres skyld. Det giver ingen mening, det eneste der giver mening, er at forsøge at fjerne overbevisningen om at vaccinen er farlig.

Jeg ville ikke bryde mig om at leve i et samfund hvor jeg som sundt og rask menneske er forpligtet til at fylde min krop med lægemidler for at få adgang til de samme ting som andre. Udgangspunktet er at vi alle har lov at være her, og det udsætter uvægerligt andre for risiko. Hvis jeg f.eks. kører en søndagstur i min bil, bare for hyggens skyld, er der altid en risiko for at jeg kører nogen ihjel - trafikken er faktisk noget farligere end mæslinger nogensinde har været - og derudover er der udstødningsgasserne som dræber mange hvert år. Men jeg har lov til det alligevel, fordi jeg har lov at være her, jeg er ikke forpligtet til at tage min cykel altid eller have en helt ny bil med alt det seneste sikkerhedudstyr for ikke at være en unødvendig belastning for andre.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Sangius » 7. sep 2017, 05:02

Det er fuldstændig sindssygt at tvangsmedicinere raske mennesker. Vi lever i et frit land. Når min nabo vælger at ryge, må jeg finde mig i det. Når min nabo vælger ikke at vaccinere sine børn, må jeg finde mig i det. Det første er langt mere farligt for mig, men får ikke folk op i det røde felt i samme grad.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Chichu » 7. sep 2017, 05:33

Sangius skrev:Jeg er enig i, at det er stupidt ikke at vaccinere.

Jeg er uenig i, at det er smart at læger taler ned til dem, som kommer ind og er tøvende omkring vacciner. Det kommer der simpelthen INTET godt ud af.

Løsningen på vaccineproblemet er ikke tvang, sekundære samfund eller latterliggørelse. Det er INFORMATION. En uddannet læge burde være i stand til at se udover sine følelser, lytte til folks bekymringer, og give dem oprigtige svar med dettilhørende kilder. Det er for dumt at tale ned til disse forældre. Taberen bliver barnet.


Men du antager, at de kan tales til rette og er modtagelige over for logiske argumenter. Problemet er jo, at de bor på en anden og ekstremt faktaresistent planet.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Slettet bruger » 7. sep 2017, 05:43

Chichu skrev:
Sangius skrev:Jeg er enig i, at det er stupidt ikke at vaccinere.

Jeg er uenig i, at det er smart at læger taler ned til dem, som kommer ind og er tøvende omkring vacciner. Det kommer der simpelthen INTET godt ud af.

Løsningen på vaccineproblemet er ikke tvang, sekundære samfund eller latterliggørelse. Det er INFORMATION. En uddannet læge burde være i stand til at se udover sine følelser, lytte til folks bekymringer, og give dem oprigtige svar med dettilhørende kilder. Det er for dumt at tale ned til disse forældre. Taberen bliver barnet.


Men du antager, at de kan tales til rette og er modtagelige over for logiske argumenter. Problemet er jo, at de bor på en anden og ekstremt faktaresistent planet.


Mon ikke der er nogle af dem der fravælger vaccine, der kan overbevises om at de skal have den hvis man taler pænt til dem? Hvor meget kan du overbevises om hvis du bliver kaldt tumpe og stupid? Alle mennesker går i forsvars-mode over for den slags retorik, man skulle tro at en læge med en lang universitetsuddannelse bag sig forstod noget så basalt.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Sangius » 7. sep 2017, 06:32

Chichu skrev:
Sangius skrev:Jeg er enig i, at det er stupidt ikke at vaccinere.

Jeg er uenig i, at det er smart at læger taler ned til dem, som kommer ind og er tøvende omkring vacciner. Det kommer der simpelthen INTET godt ud af.

Løsningen på vaccineproblemet er ikke tvang, sekundære samfund eller latterliggørelse. Det er INFORMATION. En uddannet læge burde være i stand til at se udover sine følelser, lytte til folks bekymringer, og give dem oprigtige svar med dettilhørende kilder. Det er for dumt at tale ned til disse forældre. Taberen bliver barnet.


Men du antager, at de kan tales til rette og er modtagelige over for logiske argumenter. Problemet er jo, at de bor på en anden og ekstremt faktaresistent planet.


Det ved du da intet om. Heller ikke jeg. Men det er langt ude bare at give op, og kalde dem tåber. Så hellere forsøge at uddanne, om end det så måske fejler.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. sep 2017, 07:21

Modesty Blame skrev:For mig lyder det som om, at lægen læste din bror korrekt.


Det er da muligt, at han gjorde det, og havde lægen siddet overfor broderen som privatperson, havde det været alt nok. Til gengæld synes jeg ikke, at det går, hvis du er professionel. Når man har et job med meget bred berøringsflade, skal man efter min mening være rummelig. Ikke forstående eller accepterende for alt, absolut ikke, men rummelig.

Jeg ser det også i mit eget fag. Kolleger, der hurtigt bliver personligt irriterede på elever og forældre, ender med at bruge deres kræfter på konflikter i stedet for på at forsøge at finde løsninger. Jeg kan også godt tænke mit, når jeg kommer hjem fra en dag, der har budt på enkeltepisoder med børn, der har opført sig helt uhæmmet, eller hvor jeg har været i kontakt med forældre, der, bare for at komme med nogle eksempler, sender et træt barn i skole, fordi det da er helt ok med tv og ipad til langt ud på natten, sørme ikke kan forstå, hvad der refereres til, når man prøver at påpege et generelt problem, som der ellers står side op og side ned om i kontaktbogen, og som allerede har været årsag til flere møder, igen-igen giver kage og intet andet med på madpakke (eller slet ingenting), insisterer på, at deres svagtbegavede søn eller datter skal på HF, osv.

Alternativet til "Det behøver jeg ikke forklare, du skal bare XXX, ellers er du dum" behøver ikke at være girafsprog. Det kan også være modtagerrettet formidling, der tager højde for den anden parts forudsætninger og ståsted, uden at man forfalder til umyndiggørelse og en "alt er lige godt"-indstilling. Det er ikke altid, at man lykkes med dialog, men man lykkes i hvert fald slet ikke med noget, udover måske selv at få luft, hvis man starter med paraderne helt oppe. Tværtimod risikerer man at nære den anden parts følelse af at være en forfulgt uskyldighed.

Det er ikke for alle at arbejde med mennesker på steder, hvor man uvilkårligt kommer til at møde det, man diplomatisk kan kalde "et bredt udsnit af den danske befolkning", men hvis man nu engang sidder i sådan en position synes jeg, at en del af ens professionalisme ligger i viljen til at svare på dumme spørgsmål og forklare det indlysende.
5
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Chichu » 7. sep 2017, 10:52

Sangius skrev:
Chichu skrev:
Sangius skrev:Jeg er enig i, at det er stupidt ikke at vaccinere.

Jeg er uenig i, at det er smart at læger taler ned til dem, som kommer ind og er tøvende omkring vacciner. Det kommer der simpelthen INTET godt ud af.

Løsningen på vaccineproblemet er ikke tvang, sekundære samfund eller latterliggørelse. Det er INFORMATION. En uddannet læge burde være i stand til at se udover sine følelser, lytte til folks bekymringer, og give dem oprigtige svar med dettilhørende kilder. Det er for dumt at tale ned til disse forældre. Taberen bliver barnet.


Men du antager, at de kan tales til rette og er modtagelige over for logiske argumenter. Problemet er jo, at de bor på en anden og ekstremt faktaresistent planet.


Det ved du da intet om. Heller ikke jeg. Men det er langt ude bare at give op, og kalde dem tåber. Så hellere forsøge at uddanne, om end det så måske fejler.


Selvfølgelig skal en læge tale pænt og pædagogisk til en patient.

Hvis det vitterligt er fordi et forældrepar har kognitive vanskeligheder eller er mentalt retarderede, så har jeg en klar forventning om, at lægen kender diagnosen eller problemstillingen og tager højde for den i kommunikationen. Alt andet er jeg enig i er virkelig problematisk.

Men når helt almindelige mennesker forkaster AL forskning og videnskab og igennem denne forkastelse sætter andres liv i fare, så stopper frivillighedsfesten altså.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Skal det være et krav at være vaccineret for at kunne komme i pasningstilbud?

Indlægaf Sangius » 7. sep 2017, 10:56

Chichu skrev:
Sangius skrev:
Chichu skrev:
Sangius skrev:Jeg er enig i, at det er stupidt ikke at vaccinere.

Jeg er uenig i, at det er smart at læger taler ned til dem, som kommer ind og er tøvende omkring vacciner. Det kommer der simpelthen INTET godt ud af.

Løsningen på vaccineproblemet er ikke tvang, sekundære samfund eller latterliggørelse. Det er INFORMATION. En uddannet læge burde være i stand til at se udover sine følelser, lytte til folks bekymringer, og give dem oprigtige svar med dettilhørende kilder. Det er for dumt at tale ned til disse forældre. Taberen bliver barnet.


Men du antager, at de kan tales til rette og er modtagelige over for logiske argumenter. Problemet er jo, at de bor på en anden og ekstremt faktaresistent planet.


Det ved du da intet om. Heller ikke jeg. Men det er langt ude bare at give op, og kalde dem tåber. Så hellere forsøge at uddanne, om end det så måske fejler.


Selvfølgelig skal en læge tale pænt og pædagogisk til en patient.

Hvis det vitterligt er fordi et forældrepar har kognitive vanskeligheder eller er mentalt retarderede, så har jeg en klar forventning om, at lægen kender diagnosen eller problemstillingen og tager højde for den i kommunikationen. Alt andet er jeg enig i er virkelig problematisk.

Men når helt almindelige mennesker forkaster AL forskning og videnskab og igennem denne forkastelse sætter andres liv i fare, så stopper frivillighedsfesten altså.


Og hvad betyder det så? Tvang? Hvem holder forældrene tilbage og vrister barnet fra dem? Seriøst.

Hvad med de tusind andre ting folk gør, som sætter andre i farer?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"