Nye tal på indvandringens pris!

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Conway » 12. apr 2017, 17:04

Vlad Kalashnikov skrev:
FruitFly skrev:Så vidt jeg ved har vi stort set lukket for indvandring og giver kun ophold til flygtninge, som vi gerne vil bruge vores penge på at hjælpe.
Der kommer ingen flygtninge til Danmark. Hvad skulle de flygte fra? De horrible tilstande i Tyskland eller Sverige? En ægte flygtning flygter indenfor landet eller til det nærmeste sikre nabostat. En migrant rejser tusindevis af kilometer, over flere kontinenter og gennem et halv dusin lande - for at udse sig det land han har hørt skulle være bedst.


Lige netop disse spørgsmål er der aldrig nogen ansvarlig politiker der har kunnet besvare... :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf FruitFly » 12. apr 2017, 18:13

Conway skrev:Jeg savner lidt nogle forslag der begrænser migrant indvandringen.

Dét kommer ikke bag på mig, men det må du nok kigge efter andetsteds.

Men pyt, lad os se på det:

Conway skrev:Ex. kunne man gøre opholdet begrænset til 6 mdr. hvis man ikke finder et job.

Dét duer ikke for en flygtning. For det første er der mange, der ikke kan arbejde (hvilket er en af grundene til at de fylder i statistikkerne), og for det andet er "asyl" meningsløst, hvis det kun er for seks måneder - det er sjældent at de betingelser, der gjorde at man fik asyl er forduftet på seks måneder.

Conway skrev:Derudover skulle det ikke være muligt at blive familiesammenført med familie i pensionsalderen med mindre man selv kan forsørge dem.

Jeg synes for så vidt slet ikke at familiesammenførsel bør være standard for flygtninge. Jo, hvis de selv kan forsørge familiemedlemmerne eller hvis familiemedlemmerne selv er berettiget til asyl (så det er mere humant at familien trods alt samles i ét land).

Conway skrev:Flygtninge burde ikke kunne få statsborgerskab og skal tage hjem når forholdene tillader det.

I mine øjne er det ikke fair hvis flygtninge ikke kan ansøge om statsborgerskab på linie med alle andre udlændinge, der har opholdstilladelse.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Zorglup » 12. apr 2017, 18:14

FruitFly skrev:Skære på ydelserne og lad folk selv forsikre sig/spare op.
Gøre det mere lukrativt at arbejde (under forudsætning af at der er "mange" af disse overførelsesindkomstmodtagere, som godt kunne arbejde, hvis det kunne betale sig).
Hæve efterlønsalderen
Hæve pensionsalderen
Sænke SU'en.


Nah. De har alle betalt de sidste mange år.
Der er ikke noget der tyder på, at øget ulighed er vejen frem.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Conway » 12. apr 2017, 18:28

FruitFly skrev:
Conway skrev:Jeg savner lidt nogle forslag der begrænser migrant indvandringen.

Dét kommer ikke bag på mig, men det må du nok kigge efter andetsteds.

Men pyt, lad os se på det:

Conway skrev:Ex. kunne man gøre opholdet begrænset til 6 mdr. hvis man ikke finder et job.

Dét duer ikke for en flygtning. For det første er der mange, der ikke kan arbejde (hvilket er en af grundene til at de fylder i statistikkerne), og for det andet er "asyl" meningsløst, hvis det kun er for seks måneder - det er sjældent at de betingelser, der gjorde at man fik asyl er forduftet på seks måneder.

Conway skrev:Derudover skulle det ikke være muligt at blive familiesammenført med familie i pensionsalderen med mindre man selv kan forsørge dem.

Jeg synes for så vidt slet ikke at familiesammenførsel bør være standard for flygtninge. Jo, hvis de selv kan forsørge familiemedlemmerne eller hvis familiemedlemmerne selv er berettiget til asyl (så det er mere humant at familien trods alt samles i ét land).

Conway skrev:Flygtninge burde ikke kunne få statsborgerskab og skal tage hjem når forholdene tillader det.

I mine øjne er det ikke fair hvis flygtninge ikke kan ansøge om statsborgerskab på linie med alle andre udlændinge, der har opholdstilladelse.[/

6 mdr. begrænsning drejede sig ikke om flygtninge, men om migranter.
Jeg mener ikke at flygtningestatus skal give adgang til statsborgerskab.
Derudover er vi vel ret enige.. :)
Uanset hvad får vi store problemer hvis ikke vi får begrænset uproduktiv indvandring og flere ud på arb.markedet....
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf FruitFly » 12. apr 2017, 18:29

Zorglup skrev:
FruitFly skrev:Skære på ydelserne og lad folk selv forsikre sig/spare op.
Gøre det mere lukrativt at arbejde (under forudsætning af at der er "mange" af disse overførelsesindkomstmodtagere, som godt kunne arbejde, hvis det kunne betale sig).
Hæve efterlønsalderen
Hæve pensionsalderen
Sænke SU'en.


Nah. De har alle betalt de sidste mange år.
Der er ikke noget der tyder på, at øget ulighed er vejen frem.

Jamen så lad os da endelig tilføje:
Tag mere fra de rige.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf FruitFly » 12. apr 2017, 18:32

Conway skrev:
FruitFly skrev:
Conway skrev:Ex. kunne man gøre opholdet begrænset til 6 mdr. hvis man ikke finder et job.

Dét duer ikke for en flygtning. For det første er der mange, der ikke kan arbejde (hvilket er en af grundene til at de fylder i statistikkerne), og for det andet er "asyl" meningsløst, hvis det kun er for seks måneder - det er sjældent at de betingelser, der gjorde at man fik asyl er forduftet på seks måneder.

6 mdr. begrænsning drejede sig ikke om flygtninge, men om migranter.

Pas
0
#Klimatosse
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Petrix » 12. apr 2017, 18:33

FruitFly skrev:
Zorglup skrev:
FruitFly skrev:Skære på ydelserne og lad folk selv forsikre sig/spare op.
Gøre det mere lukrativt at arbejde (under forudsætning af at der er "mange" af disse overførelsesindkomstmodtagere, som godt kunne arbejde, hvis det kunne betale sig).
Hæve efterlønsalderen
Hæve pensionsalderen
Sænke SU'en.


Nah. De har alle betalt de sidste mange år.
Der er ikke noget der tyder på, at øget ulighed er vejen frem.

Jamen så lad os da endelig tilføje:
Tag mere fra de rige.


Jeg tror det er nødvendigt, hvis man skal leve i et trygt og sikkert samfund, hvor alle føler sig lige værdsat.
0
27102021
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Conway » 12. apr 2017, 19:57

FruitFly skrev:
Conway skrev:
FruitFly skrev:
Conway skrev:Ex. kunne man gøre opholdet begrænset til 6 mdr. hvis man ikke finder et job.

Dét duer ikke for en flygtning. For det første er der mange, der ikke kan arbejde (hvilket er en af grundene til at de fylder i statistikkerne), og for det andet er "asyl" meningsløst, hvis det kun er for seks måneder - det er sjældent at de betingelser, der gjorde at man fik asyl er forduftet på seks måneder.

6 mdr. begrænsning drejede sig ikke om flygtninge, men om migranter.

Pas


""Jeg savner lidt nogle forslag der begrænser migrant indvandringen. Ex. kunne man gøre opholdet begrænset til 6 mdr.""
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf FruitFly » 12. apr 2017, 20:05

Conway skrev:
FruitFly skrev:
Conway skrev:
FruitFly skrev:
Conway skrev:Ex. kunne man gøre opholdet begrænset til 6 mdr. hvis man ikke finder et job.

Dét duer ikke for en flygtning. For det første er der mange, der ikke kan arbejde (hvilket er en af grundene til at de fylder i statistikkerne), og for det andet er "asyl" meningsløst, hvis det kun er for seks måneder - det er sjældent at de betingelser, der gjorde at man fik asyl er forduftet på seks måneder.

6 mdr. begrænsning drejede sig ikke om flygtninge, men om migranter.

Pas


""Jeg savner lidt nogle forslag der begrænser migrant indvandringen. Ex. kunne man gøre opholdet begrænset til 6 mdr.""

Jeg forstår ikke din skelnen imellem flygtninge og migranter.
0
#Klimatosse
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Conway » 12. apr 2017, 20:54

Falstria skrev:
Conway skrev:Finansministeriets egne tal ligger til grund for startoplægget og kan vel næppe bestrides uanset hvor mange statistikker der lægges på bordet.


Finansministeriets tal, er ligesom alle andre ministeriers tal, baseret på tal de får fra danmarks statistik, som indgår i de statistikker jeg har henvist til. Kilden til tallene er altså den samme.

Conway skrev:Vi har i mere end 20 år sagt at vi skal være bedre til at integrere og få dem i arbejde og ingen ved sine fulde fem kan vel påstå at nogen af delene er lykkedes.


Enig! Der er ikke gjort noget som har givet virksomheder væsentligt bedre vilkår de sidste 20 år. tværtimod.

Conway skrev:Tilbage står det faktum at der stadig bliver færre til at overtage hvor pensionisterne slipper og en af årsagerne er at et flertal indvandrere kommer på varig forsørgelse og ikke ud på arb.markedet.


Det er netop dér at indvandring giver positivt resultat, fordi de har en overvægt af unge som kan arbejde. Du har altså forstået behovet for ungdom, det er hermed bekræftet.

Conway skrev:Den form for humanisme har vi ikke råd til hvilket jeg tror alle kan blive enige om.
Hvis du/I var statsminister hvad ville du/I så gøre for at løse problemet ?


Hvad man har råd til, handler jo om hvad man render rundt og spilder penge på iøvrigt.

Som statsminister ville jeg øge antallet af private arbejdspladser betragteligt, i en grad så endnu mere indvandring vil være nødvendig.


Finansministeriets undersøgelse er iflg. linket mere omfattende end DST offentliggører.
https://www.fm.dk/oekonomi-og-tal/oekon ... e-finanser

Mht. behovet for unge der får et job har du ret. Desværre glemmer du at for hver ung der kommer i arbejde er der en ung der aldrig kommer i arbejde.

Hvad man spilder penge på handler vel om prioritering og overbevisning.

At øge de private arb.pladser betragteligt kræver jo en betragtelig øget efterspørgsel, men selv statsministeren har jo ingen magt over det private erhvervsliv.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Conway » 12. apr 2017, 21:24

FruitFly skrev:
Conway skrev:
FruitFly skrev:
Conway skrev:
FruitFly skrev:
Conway skrev:Ex. kunne man gøre opholdet begrænset til 6 mdr. hvis man ikke finder et job.

Dét duer ikke for en flygtning. For det første er der mange, der ikke kan arbejde (hvilket er en af grundene til at de fylder i statistikkerne), og for det andet er "asyl" meningsløst, hvis det kun er for seks måneder - det er sjældent at de betingelser, der gjorde at man fik asyl er forduftet på seks måneder.

6 mdr. begrænsning drejede sig ikke om flygtninge, men om migranter.

Pas


""Jeg savner lidt nogle forslag der begrænser migrant indvandringen. Ex. kunne man gøre opholdet begrænset til 6 mdr.""

Jeg forstår ikke din skelnen imellem flygtninge og migranter.


Det forstår jeg så til gengæld ikke at du ikke kan forstå.
Tråden handler om udgiften til ikke vestlig indvandring. Flygtninge er beskyttede af konventionen om beskyttelse i modsætning til migranter hvorfor jeg mener at en frist på 6 mdr. er rimelig.
Det hele handler jo om hvordan vi undgår omkostningstunge indvandrere på overførsel.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Conway » 12. apr 2017, 21:27

Falstria skrev:
Conway skrev:
Finansministeriets undersøgelse er iflg. linket mere omfattende end DST offentliggører.
https://www.fm.dk/oekonomi-og-tal/oekon ... e-finanser


Ikke forstået.
Hvilke tal har dst ikke offentliggjort?

Conway skrev:Mht. behovet for unge der får et job har du ret. Desværre glemmer du at for hver ung der kommer i arbejde er der en ung der aldrig kommer i arbejde.


Link til kilde?
De unges evne til at forsørge sig selv ligner ret meget de indfødtes evne til det samme, som nævnt og vist.
At 50% af unge aldrig kommer i arbejde har jeg aldrig hørt før, hverken om indfødte, om indvandrere eller om danskfødte efterkommere af indvandrere.

Conway skrev:Hvad man spilder penge på handler vel om prioritering og overbevisning.

At øge de private arb.pladser betragteligt kræver jo en betragtelig øget efterspørgsel, men selv statsministeren har jo ingen magt over det private erhvervsliv.


Ingen har mere magt samlet i én person til netop dét, end statsministeren.

Hvis en statsminister ikke kan få gennemført forbedringer for virksomheder, så kan ingen.


Det har intet med forbedringer at gøre. Hvor skal den øgede efterspørgsel komme fra ???
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Conway » 12. apr 2017, 22:09

Conway skrev:
Falstria skrev:
Conway skrev:
Finansministeriets undersøgelse er iflg. linket mere omfattende end DST offentliggører.
https://www.fm.dk/oekonomi-og-tal/oekon ... e-finanser


Ikke forstået.
Hvilke tal har dst ikke offentliggjort?

Conway skrev:Mht. behovet for unge der får et job har du ret. Desværre glemmer du at for hver ung der kommer i arbejde er der en ung der aldrig kommer i arbejde.


Link til kilde?
De unges evne til at forsørge sig selv ligner ret meget de indfødtes evne til det samme, som nævnt og vist.
At 50% af unge aldrig kommer i arbejde har jeg aldrig hørt før, hverken om indfødte, om indvandrere eller om danskfødte efterkommere af indvandrere.

Conway skrev:Hvad man spilder penge på handler vel om prioritering og overbevisning.

At øge de private arb.pladser betragteligt kræver jo en betragtelig øget efterspørgsel, men selv statsministeren har jo ingen magt over det private erhvervsliv.


Ingen har mere magt samlet i én person til netop dét, end statsministeren.

Hvis en statsminister ikke kan få gennemført forbedringer for virksomheder, så kan ingen.


Det har intet med forbedringer at gøre. Hvor skal den øgede efterspørgsel komme fra ???


Jeg glemte at kommentere de andre punkter.
Analysen fra finansministeriet er sammensat og sammenlignet på en måde du ikke finder i DST med mindre du vil bruge 100 timer

Jeg kan ikke kopiere fra analysen, men her er hvad der står nederst på side 12 og fortsat øverst på side 13.:
"" Den relativt lave andel af ikke-vestlig indvandrere, der bidrager til de off.finanser, afspejler således at det for denne gruppe kun er omkring halvdelen af de 25-64 årige der er i beskæftigelse.
For personer af dansk oprindelse er det til sammenligning næsten 80% af de 25-64 årige der er i beskæftigelse ""
Dermed passer min påstand at hver gang 1 kommer i job er der 1 som ikke gør...
Se iøvrigt grafen på side 25 hvis du vil se hvor galt det står til med den ikke vestlige indvandring...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Conway » 12. apr 2017, 22:23

Falstria skrev:
Conway skrev:
Falstria skrev:
Conway skrev:
Finansministeriets undersøgelse er iflg. linket mere omfattende end DST offentliggører.
https://www.fm.dk/oekonomi-og-tal/oekon ... e-finanser


Ikke forstået.
Hvilke tal har dst ikke offentliggjort?

Conway skrev:Mht. behovet for unge der får et job har du ret. Desværre glemmer du at for hver ung der kommer i arbejde er der en ung der aldrig kommer i arbejde.


Link til kilde?
De unges evne til at forsørge sig selv ligner ret meget de indfødtes evne til det samme, som nævnt og vist.
At 50% af unge aldrig kommer i arbejde har jeg aldrig hørt før, hverken om indfødte, om indvandrere eller om danskfødte efterkommere af indvandrere.

Conway skrev:Hvad man spilder penge på handler vel om prioritering og overbevisning.

At øge de private arb.pladser betragteligt kræver jo en betragtelig øget efterspørgsel, men selv statsministeren har jo ingen magt over det private erhvervsliv.


Ingen har mere magt samlet i én person til netop dét, end statsministeren.

Hvis en statsminister ikke kan få gennemført forbedringer for virksomheder, så kan ingen.


Det har intet med forbedringer at gøre. Hvor skal den øgede efterspørgsel komme fra ???


Svar nu på hele indlægget.

Efterspørgsel er tilstede, masser af den, men job forsvinder til Kina og Polen m.m.


Rolig rolig - jeg skriver ikke så hurtigt som dig og jeg har svaret.

Efterspørgslen på ikke-vestlige indvandrere er meget begrænset grundet generel ringe uddannelse og job der forsvinder til udlandet kan du skylde på lønningerne og har intet med efterspørgslen at gøre...
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Nye tal på indvandringens pris!

Indlægaf Forhedehulehelvede » 12. apr 2017, 22:26

Falstria skrev:Nej hvis de var opdraget i deres hjemlands kultur, så ville de ofte være mindre kriminelle end indfødte danskere.
Indvandrere fra Syrien er ikke engang halvt så kriminelle som indfødte danskere.
Deres efterkommere (som er født her i landet) er så mere kriminelle end indfødte danskere.

Så efterkommerne (født her i landet) shopper måske lidt rundt i kulturerne, og nøjes med de "sjove" dele fra hver kultur, det harmonere ikke med vores ide om at børn skal leve i institutioner og at disse institutioner er bløde og eftergivende, modsat forældrene.


For at kunne opdrage i et andet lands kultur må du jo selv kende den, men det er svært for de fleste, da de lever i parallelsamfund og ikke blander sig med Danskere.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"