FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf annella » 11. apr 2017, 07:02

http://jyllands-posten.dk/international/ECE9499237/fn-boenfalder-eulande-send-ikke-asylansoegere-til-ungarn/

Send ikke asylansøgere tilbage til Ungarn.

Sådan lyder opfordringen fra FN's Flygtningehøjkommissariat (UNHCR) til EU-landene.

FN-opfordringen skyldes, at en ny lov er trådt i kraft i Ungarn 28. marts.

Den betyder, at alle asylansøgere automatisk holdes tilbage i lejre langs landets sydlige grænser, hvor de skal bo i containere.

Samtidig vil de blive forhindret i at bevæge sig rundt i Ungarn eller forlade landet, mens deres ansøgninger om asyl bliver behandlet.

Ifølge UNHCR er 110 personer sendt til at bo i de ungarske containere, siden lovændringen trådte i kraft for et par uger siden.

Ungarn var det første land i EU, som i 2015 byggede et grænsehegn som svar på tilstrømningen af flygtninge og migranter. Pigtrådshegnet er fire meter højt og 175 kilometer langt.

Den seneste lovændring efterfølger en række stramninger af indvandrerreglerne i Ungarn.



Hvad er din mening om Ungarns stramninger af indvandrerreglerne?


For mig er de acceptable, jeg finder Ungarns holdning rigtig, reglerne er forebyggende i landet for mange problemer, som vi oplever i Vesteuropæiske lande med den ukontrollerede flygtningestrøm og indvandrere. Og jeg er overbevist om, at Orban hverken giver efter for EU eller FN.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Forhedehulehelvede » 11. apr 2017, 17:01

annella skrev:http://jyllands-posten.dk/international/ECE9499237/fn-boenfalder-eulande-send-ikke-asylansoegere-til-ungarn/

Send ikke asylansøgere tilbage til Ungarn.

Sådan lyder opfordringen fra FN's Flygtningehøjkommissariat (UNHCR) til EU-landene.

FN-opfordringen skyldes, at en ny lov er trådt i kraft i Ungarn 28. marts.

Den betyder, at alle asylansøgere automatisk holdes tilbage i lejre langs landets sydlige grænser, hvor de skal bo i containere.

Samtidig vil de blive forhindret i at bevæge sig rundt i Ungarn eller forlade landet, mens deres ansøgninger om asyl bliver behandlet.

Ifølge UNHCR er 110 personer sendt til at bo i de ungarske containere, siden lovændringen trådte i kraft for et par uger siden.

Ungarn var det første land i EU, som i 2015 byggede et grænsehegn som svar på tilstrømningen af flygtninge og migranter. Pigtrådshegnet er fire meter højt og 175 kilometer langt.

Den seneste lovændring efterfølger en række stramninger af indvandrerreglerne i Ungarn.



Hvad er din mening om Ungarns stramninger af indvandrerreglerne?


For mig er de acceptable, jeg finder Ungarns holdning rigtig, reglerne er forebyggende i landet for mange problemer, som vi oplever i Vesteuropæiske lande med den ukontrollerede flygtningestrøm og indvandrere. Og jeg er overbevist om, at Orban hverken giver efter for EU eller FN.


WTF??? Det er jo sådan at det skal være.

Ps. Migranter. Flygtninge rejser hjem igen. Det tror jeg ikke at mange af dem her gør.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Delfin » 11. apr 2017, 17:45

Jeg går sådan lidt ud fra, at de containere er indrettet til beboelse. I Danmark bor flygtninge (og studerende) også i containere. https://www.information.dk/indland/2017 ... containere. Er det noget lignende, ser jeg ikke noget problem med indkvarteringen, men Ungarske flygtningelejre har ikke umiddelbart det bedste ry, så jeg ville godt vide noget mere for at kunne tage kvalificeret stilling til det
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Broksen
Indlæg: 67
Tilmeldt: 1. apr 2017, 11:15
Kort karma: 3
Geografisk sted: DK
Likede indlæg: 41

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Broksen » 11. apr 2017, 17:56

Viser det ikke bare, at det system som nogle troede på slet ikke fungere,
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf annella » 11. apr 2017, 18:05

Delfin skrev:Jeg går sådan lidt ud fra, at de containere er indrettet til beboelse. I Danmark bor flygtninge (og studerende) også i containere. https://www.information.dk/indland/2017 ... containere. Er det noget lignende, ser jeg ikke noget problem med indkvarteringen, men Ungarske flygtningelejre har ikke umiddelbart det bedste ry, så jeg ville godt vide noget mere for at kunne tage kvalificeret stilling til det


Et billede fra containerlejren fra Tompa ved den ungariske-serbiske grænse:

Billede Zeit.de/ Sandor Ujvari/MTI/AP/dpa

Billede

Billede
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Thitida-No-Chey » 11. apr 2017, 18:05

Forhedehulehelvede skrev:Ps. Migranter. Flygtninge rejser hjem igen. Det tror jeg ikke at mange af dem her gør.

Nej... Flygtninge.... Det kan godt være, der sidder en flok illegale indvandrere og putter sig i krogene, men når der snakkes om flygtninge, så er de per definition ikke immigranter, men flygtninge... Måske du skulle læse lidt op på, hvad termerne dækker, så du undgår at begå samme fejl igen.

Værsgod!
http://www.unhcr.org/news/latest/2016/3 ... -faqs.html

Den bedste del har jeg tilladt mig at citere for dig:
"A refugee does not cease to be a refugee or become a ‘migrant’ simply because they leave one host country to travel to another. A person is a refugee because of the lack of protection by their country of origin. Moving to a new country of asylum does not change this, so it does not affect a person’s status as a refugee. A person who meets the criteria for refugee status remains a refugee, regardless of the particular route they travel in search of protection or opportunities to rebuild their life, and regardless of the various stages involved in that journey."

Altså, de skifter ikke bare lige hokus-pokus status efter andres forgodtbefindende... You're welcome :)
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Forhedehulehelvede » 11. apr 2017, 18:22

Thitida-No-Chey skrev:Nej... Flygtninge.... Det kan godt være, der sidder en flok illegale indvandrere og putter sig i krogene, men når der snakkes om flygtninge, så er de per definition ikke immigranter, men flygtninge... Måske du skulle læse lidt op på, hvad termerne dækker, så du undgår at begå samme fejl igen.

Værsgod!
http://www.unhcr.org/news/latest/2016/3 ... -faqs.html

Den bedste del har jeg tilladt mig at citere for dig:
"A refugee does not cease to be a refugee or become a ‘migrant’ simply because they leave one host country to travel to another. A person is a refugee because of the lack of protection by their country of origin. Moving to a new country of asylum does not change this, so it does not affect a person’s status as a refugee. A person who meets the criteria for refugee status remains a refugee, regardless of the particular route they travel in search of protection or opportunities to rebuild their life, and regardless of the various stages involved in that journey."

Altså, de skifter ikke bare lige hokus-pokus status efter andres forgodtbefindende... You're welcome :)

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/m ... forskellen

En flygtning er også migrant

»Migrant er en slags overkategori, som simpelthen betegner en person, der forlader sit eget land for at bosætte sig i et nyt. Alle, som er udvandret fra deres oprindelsesland, er derfor migranter,« fortæller Katrine Syppli Kohl, som er sociolog og netop har lagt sidste hånd på sin ph.d. på Københavns Universitet om asylforhold og asylansøgeres aktiveringssystem.


Selv tak,
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Indlæg: 506
Tilmeldt: 11. apr 2016, 18:41
Kort karma: 67
Likede indlæg: 1532

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Thitida-No-Chey » 11. apr 2017, 18:36

Forhedehulehelvede skrev:
Thitida-No-Chey skrev:Nej... Flygtninge.... Det kan godt være, der sidder en flok illegale indvandrere og putter sig i krogene, men når der snakkes om flygtninge, så er de per definition ikke immigranter, men flygtninge... Måske du skulle læse lidt op på, hvad termerne dækker, så du undgår at begå samme fejl igen.

Værsgod!
http://www.unhcr.org/news/latest/2016/3 ... -faqs.html

Den bedste del har jeg tilladt mig at citere for dig:
"A refugee does not cease to be a refugee or become a ‘migrant’ simply because they leave one host country to travel to another. A person is a refugee because of the lack of protection by their country of origin. Moving to a new country of asylum does not change this, so it does not affect a person’s status as a refugee. A person who meets the criteria for refugee status remains a refugee, regardless of the particular route they travel in search of protection or opportunities to rebuild their life, and regardless of the various stages involved in that journey."

Altså, de skifter ikke bare lige hokus-pokus status efter andres forgodtbefindende... You're welcome :)

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/m ... forskellen

En flygtning er også migrant

»Migrant er en slags overkategori, som simpelthen betegner en person, der forlader sit eget land for at bosætte sig i et nyt. Alle, som er udvandret fra deres oprindelsesland, er derfor migranter,« fortæller Katrine Syppli Kohl, som er sociolog og netop har lagt sidste hånd på sin ph.d. på Københavns Universitet om asylforhold og asylansøgeres aktiveringssystem.


Selv tak,

Det er så ikke helt rigtigt, og da slet ikke i den kontekst du så desperat gerne vil have dem proppet ned i... :) En flygtning er beskyttet af international lovgivning for flygtninge. Det er en migrant ikke... Det står også på det fine link, jeg gav dig, så kig nu bare på det, istedet for krampagtigt at holde fast i dit forsøg på at negligere flygtninges rettigheder ved at kalde dem noget, de ikke er :)
0
It's a shark
shaking his tail
in his pink speedos....
What's not to like??
Billede
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Oveditlevsen » 11. apr 2017, 18:48

Ærgerligt at det her skal blive en debat om semantik, ikke desto mindre er det svært at argumentere for at det ikke er godt nok at komme til fx Tyrkiet eller Grækenland men de insisterer på at ville til fx Skandinavien, hvis der reelt er tale om en flygtning.
Når man er uden for fare og rejser derhen hvorhen hvor ydelsen er er størst, så er der tale om en velfærdsturist. Længere er den ikke.
2
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 587

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Zorglup » 11. apr 2017, 18:54

Jeg syntes der er ok.
De kan jo se hvor galt det går i resten af EU.
2
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Delfin » 11. apr 2017, 18:54

annella skrev:
Delfin skrev:Jeg går sådan lidt ud fra, at de containere er indrettet til beboelse. I Danmark bor flygtninge (og studerende) også i containere. https://www.information.dk/indland/2017 ... containere. Er det noget lignende, ser jeg ikke noget problem med indkvarteringen, men Ungarske flygtningelejre har ikke umiddelbart det bedste ry, så jeg ville godt vide noget mere for at kunne tage kvalificeret stilling til det


Et billede fra containerlejren fra Tompa ved den ungariske-serbiske grænse:

Billede Zeit.de/ Sandor Ujvari/MTI/AP/dpa

Billede

Billede


Boligerne er nok lidt mere mørke, end godt er, men vel egentlig ikke så slemme, alt efter hvor længe man skal bo der.
Resten af loven tænker jeg stadig over. Jeg er absolut ikke fan af frihedsberøvelse og pigtråd, så længe man ikke er dømt for en forbrydelse, så jeg så gerne nogle alternativer til det.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 449
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 19
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 498

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Lover-Moses » 11. apr 2017, 19:27

Delfin skrev:
annella skrev:
Delfin skrev:Jeg går sådan lidt ud fra, at de containere er indrettet til beboelse. I Danmark bor flygtninge (og studerende) også i containere. https://www.information.dk/indland/2017 ... containere. Er det noget lignende, ser jeg ikke noget problem med indkvarteringen, men Ungarske flygtningelejre har ikke umiddelbart det bedste ry, så jeg ville godt vide noget mere for at kunne tage kvalificeret stilling til det


Et billede fra containerlejren fra Tompa ved den ungariske-serbiske grænse:

Billede Zeit.de/ Sandor Ujvari/MTI/AP/dpa

Billede

Billede


Boligerne er nok lidt mere mørke, end godt er, men vel egentlig ikke så slemme, alt efter hvor længe man skal bo der.
Resten af loven tænker jeg stadig over. Jeg er absolut ikke fan af frihedsberøvelse og pigtråd, så længe man ikke er dømt for en forbrydelse, så jeg så gerne nogle alternativer til det.


Med tanke på hvad der lige er sket i Sverige, som jo netop har behandlet deres flygtninge ordentligt, så ser jeg ingen argumenter for, at potentielle terrorister skal have lov at rende frit rundt i landet.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Forhedehulehelvede » 11. apr 2017, 19:58

Delfin skrev:Boligerne er nok lidt mere mørke, end godt er, men vel egentlig ikke så slemme, alt efter hvor længe man skal bo der.
Resten af loven tænker jeg stadig over. Jeg er absolut ikke fan af frihedsberøvelse og pigtråd, så længe man ikke er dømt for en forbrydelse, så jeg så gerne nogle alternativer til det.


Der er alternativer. De kan tage hjem hvis de er utilfredse med at leve i sikkerhed. Jeg er sikker på at ingen standser dem.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Forhedehulehelvede » 11. apr 2017, 20:01

Thitida-No-Chey skrev:Det er så ikke helt rigtigt, og da slet ikke i den kontekst du så desperat gerne vil have dem proppet ned i... :) En flygtning er beskyttet af international lovgivning for flygtninge. Det er en migrant ikke... Det står også på det fine link, jeg gav dig, så kig nu bare på det, istedet for krampagtigt at holde fast i dit forsøg på at negligere flygtninges rettigheder ved at kalde dem noget, de ikke er :)


Havde de bare været flygtninge, havde de jo daffet hjem igen, når der blevet sikkert, men det gør de ikke. Vi hænger på dem til evig tid.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: FN bønfalder EU-lande: Send ikke asylansøgere til Ungarn

Indlægaf Delfin » 11. apr 2017, 20:03

Forhedehulehelvede skrev:
Delfin skrev:Boligerne er nok lidt mere mørke, end godt er, men vel egentlig ikke så slemme, alt efter hvor længe man skal bo der.
Resten af loven tænker jeg stadig over. Jeg er absolut ikke fan af frihedsberøvelse og pigtråd, så længe man ikke er dømt for en forbrydelse, så jeg så gerne nogle alternativer til det.


Der er alternativer. De kan tage hjem hvis de er utilfredse med at leve i sikkerhed. Jeg er sikker på at ingen standser dem.


Det kunne de ja, men det er nok ikke lige et fornuftigt alternativ for en regulær flygtning.
Dem der benytter sig af slipstrømmen kan for min skyld bare smutte retur.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"