Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf dgd2007 » 14. apr 2017, 11:27

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg er ikke imponeret. Hverken for dette i Afghanistan eller det i Syrien. America First betyder ikke dybere involvering i endnu en nytteløs, dyr og blodig krig i Mellemøsten. Lad dem selv ryde op i deres bullshit. Det er ikke det de stemte på Trump for.

Jeg er ikke sikker på, jeg er enig i din overordnede strategi :D
Men der er især to typer, der må klø sig grundigt i nakken nu:
Som du siger, de vælgere, der troede Trump ville trække sig ud af al den slags.
Og så de "almindelige" Republikanere, der gik til valg på at gøre netop det, som Trump gør nu - men blev slået af hem, fordi han sagde, han ville gøre noget andet :gruble:
Den sidstnævnte gruppe vil selvfølgelig støtte den nye politik, men nok være på udkig efter hævn ved en passende lejlighed.
Den førstnævnte gruppe (altså de entusiastiske Trump vælgere) ... der kommer det nok an på, hvad han opnår mht. det, de egentlig ville have: flere gode gammeldaws amerikanske industriarbejdspladser (og et fantastisk nyt sundhedssystem, der er meget bedre og billigere).
Hvis han ikek opnår andet end den fabrik, han truede til at bevare 800 arbejdspladser i Ohio, eller hvor det var, og i øvrigt kun fører traditionel republikansk politik, så mister de nok ret hurtigt begejstringen.
Steve Bannon og hans folk kan også blive farlige for T, hvis de bliver kørt helt ud på et sidespor.
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf Forhedehulehelvede » 14. apr 2017, 11:31

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg er ikke imponeret. Hverken for dette i Afghanistan eller det i Syrien. America First betyder ikke dybere involvering i endnu en nytteløs, dyr og blodig krig i Mellemøsten. Lad dem selv ryde op i deres bullshit. Det er ikke det de stemte på Trump for.


Enig. Hvis det ikke var for at det ikke bare bliver nede i mellemøsten. Det breder sig ud over hele verden og især Europa som må huse mange af de problemer.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf paint » 14. apr 2017, 11:54

Forhedehulehelvede skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Jeg er ikke imponeret. Hverken for dette i Afghanistan eller det i Syrien. America First betyder ikke dybere involvering i endnu en nytteløs, dyr og blodig krig i Mellemøsten. Lad dem selv ryde op i deres bullshit. Det er ikke det de stemte på Trump for.


Enig. Hvis det ikke var for at det ikke bare bliver nede i mellemøsten. Det breder sig ud over hele verden og især Europa som må huse mange af de problemer.


For nu ikke at sige udelukkende Europa. Dem der startede det hele med krigen i Irak, som tippede hele magtbalancen i Mellemøsten, nemlig USA, har modtaget 1500 flygtninge. Og jo flere bomber de smider i Mellemøsten, jo flere flygtninge og jo mere terror får vi her i Europa.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf Forhedehulehelvede » 14. apr 2017, 12:11

paint skrev:For nu ikke at sige udelukkende Europa. Dem der startede det hele med krigen i Irak, som tippede hele magtbalancen i Mellemøsten, nemlig USA, har modtaget 1500 flygtninge. Og jo flere bomber de smider i Mellemøsten, jo flere flygtninge og jo mere terror får vi her i Europa.


Ja for vi er de eneste der vil tage i mod dem. (Er dumme nok til at tage imod dem.)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf paint » 14. apr 2017, 12:14

Forhedehulehelvede skrev:
paint skrev:For nu ikke at sige udelukkende Europa. Dem der startede det hele med krigen i Irak, som tippede hele magtbalancen i Mellemøsten, nemlig USA, har modtaget 1500 flygtninge. Og jo flere bomber de smider i Mellemøsten, jo flere flygtninge og jo mere terror får vi her i Europa.


Ja for vi er de eneste der vil tage i mod dem. (Er dumme nok til at tage imod dem.)


Det er ret vanskeligt at sejle til USA eller Canada, i en gammel gummibåd.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf Forhedehulehelvede » 14. apr 2017, 12:55

paint skrev:Det er ret vanskeligt at sejle til USA eller Canada, i en gammel gummibåd.

Men det er ikke ensbetydende at de ikke burde prøve.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf dgd2007 » 14. apr 2017, 12:59

paint skrev:Det er ret vanskeligt at sejle til USA eller Canada, i en gammel gummibåd.

Amerikanerne kunne jo bare sejle over og samle dem op, når de er kommet lidt ud på åbent hav, sådan som den italienske flåde tilsyneladende gør. :genert:
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf paint » 14. apr 2017, 14:26

dgd2007 skrev:
paint skrev:Det er ret vanskeligt at sejle til USA eller Canada, i en gammel gummibåd.

Amerikanerne kunne jo bare sejle over og samle dem op, når de er kommet lidt ud på åbent hav, sådan som den italienske flåde tilsyneladende gør. :genert:


Det tror jeg ikke du skal regne med, at de gør. Der er også en anelse længere tværs over Atlanten, end fra Libyen til Syditalien.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf Conway » 15. apr 2017, 07:30

Udrydde IS - kommer ikke til at ske medmindre Kim JungUn sender en bombe mod US eller sender tropper over grænsen til syd.
Våbenindustrien opgiver ikke en krig medmindre der starter en ny.
Trump har nok opdaget hvor mange arb.pladser det drejer sig om og hvor magtfuld våbenlobbyen er...
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf Thomas31 » 15. apr 2017, 13:09

musling skrev:Udrydde? Næ. Og hvis han bare har held til at fjerne lidt, skal der nok opstå mere eller nyt. Fred kommer der næppe og da slet ikke efter en bombning. Nu er de sikkert rigtigt sure - og så kan vi jo bare sidde pænt og vente på, hvad næste træk bliver.
Jeg synes det er skræmmende!


Jeg synes, det er skræmmende, så mange der synes, det er skræmmende... Og udvikler absurde holdninger, der gør det hele værre.

At vi skulle undlade at ramme IS, fordi så bliver de "sikkert rigtigt sure" er ikke bare absurd, men direkte farlig pacifisme. Netop denne umotiverede sensitive panikangst hos så mange i den vestlige verden spiller en stor rolle i mange af her konflikter. Det er svært for vesten at bruge sin magt som troværdig aktør, hvis alle andre kan se hysteriet i baglandet.
0
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Trump har sat alt ind for at tilintetgøre IS

Indlægaf musling » 15. apr 2017, 20:11

Thomas31 skrev:
musling skrev:Udrydde? Næ. Og hvis han bare har held til at fjerne lidt, skal der nok opstå mere eller nyt. Fred kommer der næppe og da slet ikke efter en bombning. Nu er de sikkert rigtigt sure - og så kan vi jo bare sidde pænt og vente på, hvad næste træk bliver.
Jeg synes det er skræmmende!


Jeg synes, det er skræmmende, så mange der synes, det er skræmmende... Og udvikler absurde holdninger, der gør det hele værre.

At vi skulle undlade at ramme IS, fordi så bliver de "sikkert rigtigt sure" er ikke bare absurd, men direkte farlig pacifisme. Netop denne umotiverede sensitive panikangst hos så mange i den vestlige verden spiller en stor rolle i mange af her konflikter. Det er svært for vesten at bruge sin magt som troværdig aktør, hvis alle andre kan se hysteriet i baglandet.


Det kan jeg sagtens følge dig i! Det er svært, hvad det er det rigtige og det forkerte at gøre.
Men synes det er skræmmende, at der er bombet og kan jo kun frygte, hvad næste træk bliver og om det kommer til at få betydning for os heroppe nordpå. Det er skam ikke noget jeg går og tænker på hele tiden og jeg er ikke afskåret fra at rejse ud - omend der er områder jeg undlader at rejse til. Men hvis jeg skulle gå og frygte al den grusomhed der er ude i verden, så kunne jeg jo ikke leve...
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"