Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Akehurst2 » 23. apr 2017, 15:28

Mirabella skrev:Folk der som udgangspunkt mener at service er gratis, mangler virkelig dannelse og respekt overfor både virksomhed og medarbejder. Utroligt man kan mene sig berettiget til at modtage noget af værdi (arbejdstid og produkter) gratis.


Skal man så også til at betale gebyr til ejendomsmægleren, hvis han bruger tid på at vise et hus frem, og man så ikke køber det alligevel?
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Flora » 23. apr 2017, 15:29

^Selvfølgelig er service ikke gratis, men prisen for service er vel lagt oveni i prisen på varene i enhver butik, inklusiv butikker der sælger brudekjoler. Hvis den tid der bruges på service er steget, så må de jo øge prisen for kjolerne, så det modsvarer den ekstra tid. Det synes jeg er en bedre løsning, end at tage gebyr for at folk må prøve kjolerne.
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Slettet bruger » 23. apr 2017, 15:32

Flora skrev:^Selvfølgelig er service ikke gratis, men prisen for service er vel lagt oveni i prisen på varene i enhver butik, inklusiv butikker der sælger brudekjoler. Hvis den tid der bruges på service er steget, så må de jo øge prisen for kjolerne, så det modsvarer den ekstra tid. Det synes jeg er en bedre løsning, end at tage gebyr for at folk må prøve kjolerne.


Så køber kunderne jo bare endnu flere på nettet, og de tjener endnu mindre. Det ville bære butiksmæssigt harakiri.

Billede
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46274

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf LadyFox » 23. apr 2017, 15:35

Mirabella skrev:Folk der som udgangspunkt mener at service er gratis, mangler virkelig dannelse og respekt overfor både virksomhed og medarbejder. Utroligt man kan mene sig berettiget til at modtage noget af værdi (arbejdstid og produkter) gratis.

Men uanset hvad, hvis man er den eneste der sidder på et bestemt uundværligt produkt så kan man jo selvfølgelig bare være så nærig med den gode service som det passer en. Er der andre der forhandler de samme produkter kan man selvfølgelig også bare holde på at god service er noget kunderne skal betale for, det vil så dog være med stor risiko for det kun er en selv man straffer ved at holde på det.
Jeg synes det ville være mærkeligt at være "imod" den konkurrence der er fra internet-handlen hvis man ikke på samme tid vil udnytte de muligheder og fordele der trods alt er ved at sælge noget fysisk.
1
...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Slettet bruger » 23. apr 2017, 15:38

Akehurst2 skrev:
Mirabella skrev:Folk der som udgangspunkt mener at service er gratis, mangler virkelig dannelse og respekt overfor både virksomhed og medarbejder. Utroligt man kan mene sig berettiget til at modtage noget af værdi (arbejdstid og produkter) gratis.


Skal man så også til at betale gebyr til ejendomsmægleren, hvis han bruger tid på at vise et hus frem, og man så ikke køber det alligevel?


Hvis det blev en ting at folk i hobetal fik dem til at vise huse frem for sjov, så kunne de da måske blive nødt til det.

Det er jo ikke noget skal eller burde rigtigt, det eneste der er, er at virksomhederne skal have det til at løbe rundt, og hvis internettet (eller modeluner) ændrer vilkårerne så det går ud over deres indtjening, så er de jo nødt til at lave om på noget.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Flora » 23. apr 2017, 15:39

eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:^Selvfølgelig er service ikke gratis, men prisen for service er vel lagt oveni i prisen på varene i enhver butik, inklusiv butikker der sælger brudekjoler. Hvis den tid der bruges på service er steget, så må de jo øge prisen for kjolerne, så det modsvarer den ekstra tid. Det synes jeg er en bedre løsning, end at tage gebyr for at folk må prøve kjolerne.


Så køber kunderne jo bare endnu flere på nettet, og de tjener endnu mindre. Det ville bære butiksmæssigt harakiri.

Billede


Jeg tror bare et gebyr vil skræmme flere kunder væk. Hvis man går i flere forskellige butikker og prøver, så kan et gebyr hvert sted jo hurtigt løbe op og man mister lysten til at prøve i de butikker. En kjole der koster et par hundrede ekstra end den ellers ville have gjort vil være mindre afskrækkende tror jeg. Sådan ville jeg i hvert fald selv have det.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Sangius » 23. apr 2017, 15:40

Akehurst2 skrev:
Mirabella skrev:Folk der som udgangspunkt mener at service er gratis, mangler virkelig dannelse og respekt overfor både virksomhed og medarbejder. Utroligt man kan mene sig berettiget til at modtage noget af værdi (arbejdstid og produkter) gratis.


Skal man så også til at betale gebyr til ejendomsmægleren, hvis han bruger tid på at vise et hus frem, og man så ikke køber det alligevel?


Lige i det tilfælde, er det vel sælgeren ejendomsmægleren servicerer.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21917

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Purple Haze » 23. apr 2017, 15:43

Jeg tænker at prisen for service er inkluderet i varen man køber.

Derfor er det fint med mig at der ikke rigtig er nogen speciel service i discount supermarkedet, men hvis jeg går i Løgismose og køber div dagligvarer til 4-5x hvad jeg giver i fx Netto eksempelvis et franskbrød til 70kr. Så forventer jeg også en god service, fordi jeg betaler for den, hvis jeg køber varen - og hvis jeg ender med ikke at købe varen, så er der nogle andre kunder som betaler for den service jeg har modtaget fordi det er iregnet prisen på varen - og hvis ingen køber noget og derved betaler for servicen, så vil jeg vove at påstå at enten er servicen ikke god nok, eller varende ikke gode nok til prisen - eller måske begge dele.

Der er også forskel på at gå i H&M og fx Louis Vuitton. Prisen på varende er en ting, kvaliteten og/eller mærket en anden og service niveauet en hel tredje.

Og sådan er og bør det (i min optik) også være med brudekjoler. Hvis man sælger tøj til mange tusinde kroner, så bør service følge med, hvis man ikke vil yde den service - så må man sælge billigere varer.

Et alternativ, kunne være de kjoler man køber på nettet eller i alm. tøjbutikker.
Brudekjoler fra 200 - 1500 kr? Så er der ingen hjælp til at finde den rigtige model, ingen hjælp til på/afklædning - der er prøverum man kan benytte og det er det, der er de varer der er på stativerne ingen fittings, og når man køber en vare så kan man forvente at andre har prøvet den - og generelt er det en god ide at vaske/rense tøjet inden brug (men det styrer folk selv).
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21917

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Purple Haze » 23. apr 2017, 15:47

eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:^Selvfølgelig er service ikke gratis, men prisen for service er vel lagt oveni i prisen på varene i enhver butik, inklusiv butikker der sælger brudekjoler. Hvis den tid der bruges på service er steget, så må de jo øge prisen for kjolerne, så det modsvarer den ekstra tid. Det synes jeg er en bedre løsning, end at tage gebyr for at folk må prøve kjolerne.


Så køber kunderne jo bare endnu flere på nettet, og de tjener endnu mindre. Det ville bære butiksmæssigt harakiri.

Billede


Så må butikkerne jo sørger for at deres varer er originale og/eller bedre end det man kan købe på nettet.
Og så må de sørger for at yde så god en service at kunderne rent faktisk gerne vil købe deres varer.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Slettet bruger » 23. apr 2017, 15:52

Flora skrev:
eks-Maupassant skrev:
Flora skrev:^Selvfølgelig er service ikke gratis, men prisen for service er vel lagt oveni i prisen på varene i enhver butik, inklusiv butikker der sælger brudekjoler. Hvis den tid der bruges på service er steget, så må de jo øge prisen for kjolerne, så det modsvarer den ekstra tid. Det synes jeg er en bedre løsning, end at tage gebyr for at folk må prøve kjolerne.


Så køber kunderne jo bare endnu flere på nettet, og de tjener endnu mindre. Det ville bære butiksmæssigt harakiri.

Billede


Jeg tror bare et gebyr vil skræmme flere kunder væk. Hvis man går i flere forskellige butikker og prøver, så kan et gebyr hvert sted jo hurtigt løbe op og man mister lysten til at prøve i de butikker. En kjole der koster et par hundrede ekstra end den ellers ville have gjort vil være mindre afskrækkende tror jeg. Sådan ville jeg i hvert fald selv have det.


Det kan godt være, men omvendt risikerer man med din model, at alle free-riderne går i de gebyrfrie butikker, der derfor konstant vil være fuldt op med folk, der intet køber.

Og gebyrbutikkerne vil kun få dem ind der virkeligt mener det, så de vil have færre folk men med en højere salg% vil er bedre odds for et salg.

Faktisk, hvis hun har ret, så burde gebyret sprede sig helt naturligt, fordi gebyrløse butikker vil blive service service service og meget lidt salg.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Sangius » 23. apr 2017, 15:54

Angelina skrev:
Sangius skrev:
Akehurst2 skrev:
Mirabella skrev:Folk der som udgangspunkt mener at service er gratis, mangler virkelig dannelse og respekt overfor både virksomhed og medarbejder. Utroligt man kan mene sig berettiget til at modtage noget af værdi (arbejdstid og produkter) gratis.


Skal man så også til at betale gebyr til ejendomsmægleren, hvis han bruger tid på at vise et hus frem, og man så ikke køber det alligevel?


Lige i det tilfælde, er det vel sælgeren ejendomsmægleren servicerer.


Jeg stod for 14 dage siden, brugte en god halv time af en sælgers tid + fik lov til at prøvekøre en bil - skulle jeg også have betalt gebyr for det?

I årets første 4 mdr, har jeg talt med 100vis af brudepar, nogle på messer, nogle via email, andre via telefon og andre igen via personlige møder - skulle de så have betalt gebyr for at have "spildt min tid"? (jeg kan roligt afsløre jeg ikke har booket 100 bryllupper i år ;) ) ... og skulle jeg så graduere gebyret, mest til dem der kommer til møder, der "spilder jeg mest tid" - lidt mindre til dem i telefonen, endnu mindre til dem på email, og kun et symbolsk beløb til dem på messen? Tage en minuttakst - per kvarter eller per påbegyndt time?

At "spilde sin tid" på potentielle kunder er altså en del af det at drive virksomhed - ligesom de 50.000+ jeg bruger på markedsføring hvert år også er en del af prisen - og min husleje, min efteruddannelse, mine rejser til messer for at finde nye produkter osv ...


Jeg kan sagtens anerkende, at det kan være nødvendigt inde for nogle erhverv, men ikke andre. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf vibbsen » 23. apr 2017, 16:06

Mirabella skrev:Folk der som udgangspunkt mener at service er gratis, mangler virkelig dannelse og respekt overfor både virksomhed og medarbejder. Utroligt man kan mene sig berettiget til at modtage noget af værdi (arbejdstid og produkter) gratis.


Og folk der som udgangspunkt mener at kunderne er til for virksomhederne og disses medarbejdere, mangler i den grad virkelighedssans. Og vil nok få meget svært ved at drive forretning i et marked med bare den mindste konkurrence....

Jeg arbejder selv i en branche hvor vi dagligt bruger masser af tid på at rådgive vores kunder og hvor vi dagligt sender masser tilbud ud til kunder. Fordi det er sådan man sælger vores produkt. Skulle vi til at opkrævet et gebyr for denne rådgivning og disse tilbud såfremt de ikke vælger at tage imod dem. Fordi vi har brugt tid på dem ? Det tror jeg næppe vores kunder ville hoppe på. Især ikke eftersom der ville være masser af andre i branchen som kan leverer nøjagtig den samme service som os. Uden at opkrævet et gebyr for den service og rådgivning som man kan forvente at få når man køber et produkt i vores branche.
Der skal dog ikke herske nogen tvivl om at vores konkurrenter ville hilse sådan et tiltag velkomment. Altså efter de var færdige med at dø af grin....
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Slettet bruger » 23. apr 2017, 16:14

vibbsen skrev:
Mirabella skrev:Folk der som udgangspunkt mener at service er gratis, mangler virkelig dannelse og respekt overfor både virksomhed og medarbejder. Utroligt man kan mene sig berettiget til at modtage noget af værdi (arbejdstid og produkter) gratis.


Og folk der som udgangspunkt mener at kunderne er til for virksomhederne og disses medarbejdere, mangler i den grad virkelighedssans. Og vil nok få meget svært ved at drive forretning i et marked med bare den mindste konkurrence....

Jeg arbejder selv i en branche hvor vi dagligt bruger masser af tid på at rådgive vores kunder og hvor vi dagligt sender masser tilbud ud til kunder. Fordi det er sådan man sælger vores produkt. Skulle vi til at opkrævet et gebyr for denne rådgivning og disse tilbud såfremt de ikke vælger at tage imod dem. Fordi vi har brugt tid på dem ? Det tror jeg næppe vores kunder ville hoppe på. Især ikke eftersom der ville være masser af andre i branchen som kan leverer nøjagtig den samme service som os. Uden at opkrævet et gebyr for den service og rådgivning som man kan forvente at få når man køber et produkt i vores branche.
Der skal dog ikke herske nogen tvivl om at vores konkurrenter ville hilse sådan et tiltag velkomment. Altså efter de var færdige med at dø af grin....


Brancher er jo forskellige.

Jeg kunne forestille mig at brudekjoleprøvning er noget folk synes er sjovt i sig selv, hvorimod der nok ikke er så mange folk der ringer og får rådgivning om (random eksempel) kloakering for sjov.

Så hvis ens branche er sådan, at folk synes det har en egen værdi at prøve produktet og få rådgivning, de vil have en udfordring med at "luge ud" i useriøse kunder, hhv. cutte deres overvejelsestid ned, hvor så andre brancher, der kan man gå ud fra at folk er tættere på et køb, hvis de begynder at hente rådgivning ind.

Jeg kan ikke forestille mig at folk ringer til Angelina for sjov f.eks. men jeg kan sagtens forestille mig at folk kan finde på at gå i en butik - nu man har lagt det ind i planen - og prøve kjoler, selv om de allerede har købt en.
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Mirabella » 23. apr 2017, 16:27

Akehurst2 skrev:
Mirabella skrev:Folk der som udgangspunkt mener at service er gratis, mangler virkelig dannelse og respekt overfor både virksomhed og medarbejder. Utroligt man kan mene sig berettiget til at modtage noget af værdi (arbejdstid og produkter) gratis.


Skal man så også til at betale gebyr til ejendomsmægleren, hvis han bruger tid på at vise et hus frem, og man så ikke køber det alligevel?

Tror du selv at avancen på en brudekjole kan sidestilles med det salær ejendomsmægleren får :forvirret2:
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Butikker tager gebyr for at prøve brudekjoler

Indlægaf Mirabella » 23. apr 2017, 16:31

vibbsen skrev:
Mirabella skrev:Folk der som udgangspunkt mener at service er gratis, mangler virkelig dannelse og respekt overfor både virksomhed og medarbejder. Utroligt man kan mene sig berettiget til at modtage noget af værdi (arbejdstid og produkter) gratis.


Og folk der som udgangspunkt mener at kunderne er til for virksomhederne og disses medarbejdere, mangler i den grad virkelighedssans. Og vil nok få meget svært ved at drive forretning i et marked med bare den mindste konkurrence....

Jeg arbejder selv i en branche hvor vi dagligt bruger masser af tid på at rådgive vores kunder og hvor vi dagligt sender masser tilbud ud til kunder. Fordi det er sådan man sælger vores produkt. Skulle vi til at opkrævet et gebyr for denne rådgivning og disse tilbud såfremt de ikke vælger at tage imod dem. Fordi vi har brugt tid på dem ? Det tror jeg næppe vores kunder ville hoppe på. Især ikke eftersom der ville være masser af andre i branchen som kan leverer nøjagtig den samme service som os. Uden at opkrævet et gebyr for den service og rådgivning som man kan forvente at få når man køber et produkt i vores branche.
Der skal dog ikke herske nogen tvivl om at vores konkurrenter ville hilse sådan et tiltag velkomment. Altså efter de var færdige med at dø af grin....


Så det du siger er at i lægger en masse timer at sælge et produkt som i har 2000-3000krs avance på....tror da nærmere din chef ville af dig, hvis du bad om lov til at bruge mange timer på at sælge et produkt uden at i tjente på det eller opnåede nogen brandings værdi
Senest rettet af Mirabella 23. apr 2017, 16:37, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"