Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf annella » 24. apr 2017, 13:34

http://newsbreak.dk/minister-vil-saette-stopper-for-reklametoej-i-faengsler/?utm_source=ni.dk&utm_medium=Placering%203%20til%205&utm_campaign=Ni%20Feedbox

Justitsminister Søren Pape Poulsen (K) er forarget over, at kendte forsvarsadvokater deler reklametøj ud til kriminelle i fængslerne.

Det siger justitsministeren ifølge Radio24syv.

Radiostationen har mandag beskrevet, hvordan indsatte i danske fængsler og arresthuse går iklædt tøj med firmanavne og telefonnumre på nogle af Danmarks største advokatkontorer inden for strafferet.

Derfor opfordrer han ifølge Radio24syv Advokatrådet til selv at tage affære. Han tøver ikke med selv at gå ind i sagen, hvis Advokatsamfundet ikke gør det.

– Hvis man uddeler tøj med logo, firmanavne og telefonnumre, så er det jo nok ikke for at være flink, eller fordi ens klient mangler tøj.

– Så er det jo nok i højere grad for at udstyre en stor, flot bandeleder, der kan gå rundt og reklamere for, hvem man skal ringe til, hvis man er i problemer, siger justitsministeren til Radio24syv.



Nu tror jeg ikke nødvendigvis, at en flot stor bandeleder behøver gå rundt og reklamere for, hvem 'man' skal ringe til, hvis 'man' er i problemer, det klares helt sikkert også verbalt og hurtigere end en steppebrand breder sig, der skal mere til at forarge mig, men nu er jeg selvfølgelig også uden for fængselsmurene og 'ser' det kun udefra og ikke indefra, derfor synes jeg heller ikke det skal stoppes, hvis indsatte går iklædt tøj med fimanavne, firmalogoer og telefonnumre, lidt frihed :) skal de indsatte da have, og hvis den frihed kun består i, at de selv bestemmer, hvad tøj de iklæder sig.


Din mening?
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9523
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7836

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Sophies-mor » 24. apr 2017, 13:43

Det er mod Advokatlovgivningen, så vidt jeg ved.
Det etiske regelsæt.
Man har det jo af en grund.
Så kan de for min skyld reklamere så meget de vil udenfor murene.
Men ikke indenfor.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Zorglup
Indlæg: 492
Tilmeldt: 17. sep 2015, 11:53
Kort karma: 25
Geografisk sted: Djursland
Likede indlæg: 584

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Zorglup » 24. apr 2017, 13:44

Ren idioti.
Så skal vi tilbage til fangedragter.
0
:ninja: >>Kung-fu'tze si'r : Ispind i mund, er bedre end ispind i øje !<< :ninja:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Slettet bruger » 24. apr 2017, 14:27

Zorglup skrev:Ren idioti.
Så skal vi tilbage til fangedragter.


Tja som jeg ser det vil jeg hellere have at advokaterne betaler for at klæde dem på, end det er skatten der skal betale for det, så fint nok for mig med deres reklametøj, så kan mine skattekroner bliver brugt til noget andet, f.eks. på at SKAT formøbler dem i en svindelsag.
1
Petrix
Indlæg: 3751
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Petrix » 24. apr 2017, 14:33

Der bliver sagt nej herfra.
0
27102021
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4926
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7919

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Nicolait » 24. apr 2017, 14:52

Fangedragter i sort og gult med lænke og kugle kunne bestemt have sin retrocharme.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf vibbsen » 24. apr 2017, 17:59

Selvfølgelig skal forsvarsadvokaterne da ikke uddele reklametøj i fænglerne...

Ligesom Bristol-Myers Squibb heller ikke skal uddele reklametøj på kræftafdelingerne på de danske sygehuse.....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20476
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43942

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf paint » 26. apr 2017, 07:50

Én af advokaterne, forsvarer sig med at hun kun deler hatte (med firmanavn og tlf.nummer) ud til sine egne klienter - ikke til alle indsatte. Men hvad skulle den saglige begrundelse være for det? Mener hun at hendes klienter er så evnesvage, at de er nødt til at have hendes tlf.nummer stående på en hat, de går rundt med - ellers kan de ikke finde ud af at kontakte hende?

Det lyder som et ualmindeligt dårligt forsvar for sine handlinger. Hun lyder ikke som en særlig god forsvarer.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6469

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Stars » 26. apr 2017, 08:32

Jeg finder det mere bekymrende, at Trine Bramsen vil stoppe det, fordi "fangerne dermed viser personalet, at de ved hvem, de skal ringe til, hvis de bliver behandlet for hårdt", som hun udtalte på TV2News.


Undskyld mig, men det skal vel ikke være nødvendigt for fangerne at vise, de ikke vil finde sig i for hård behandling? :wacko:
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf annella » 26. apr 2017, 08:44

paint skrev:Én af advokaterne, forsvarer sig med at hun kun deler hatte (med firmanavn og tlf.nummer) ud til sine egne klienter - ikke til alle indsatte. Men hvad skulle den saglige begrundelse være for det? Mener hun at hendes klienter er så evnesvage, at de er nødt til at have hendes tlf.nummer stående på en hat, de går rundt med - ellers kan de ikke finde ud af at kontakte hende?

Det lyder som et ualmindeligt dårligt forsvar for sine handlinger. Hun lyder ikke som en særlig god forsvarer.


Nok mere som en god reklamekonsulent :) :) :)
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Pølsemix » 26. apr 2017, 09:53

Jeg kan forstå at nogle mennesker er forarget, men ikke hvorfor? :gruble:
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Slettet bruger » 26. apr 2017, 11:22

Pølsemix skrev:Jeg kan forstå at nogle mennesker er forarget, men ikke hvorfor? :gruble:


Ja, jeg kan heller ikke forstå det.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Slettet bruger » 26. apr 2017, 12:16

Mistermor skrev:Jeg synes, vi skulle lade Kiwi sponsorere fangernes tøj, det ville være straf i sig selv.


Fætter BR!
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Slettet bruger » 26. apr 2017, 12:16

Vil de have sponsortøj, så er det all the way.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4926
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7919

Re: Minister vil sætte stopper for reklametøj i fængsler

Indlægaf Nicolait » 26. apr 2017, 21:43

eks-Maupassant skrev:
Mistermor skrev:Jeg synes, vi skulle lade Kiwi sponsorere fangernes tøj, det ville være straf i sig selv.


Fætter BR!


Vi kunne også tage skridtet fuldt ud og lade sloggi være tøjsponsor for fængslerne. Det ville også gøre det sværere at indsmugle stoffer, et våben eller en parakit i fængslerne.
Dog kan man mene, at det nærmer sig tortur.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"