Ryd op i reglerne. Tror du på det?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9013
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Ryd op i reglerne. Tror du på det?

Indlægaf Purple Haze » 25. apr 2017, 05:45

Er faldet over det her link. Ved ikke om jeg helt tror på det / altså at det kommer til at rykke noget.

Men overvejer at bidrage, når jeg har undersøgt det nærmere.

http://bm.dk/regeljunglen

Tror du på det. Både om det er reelt nok og om du tror det virker?

Og hvad ville du foreslå, hvis du ville foreslå noget og det er reelt nok?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Ryd op i reglerne. Tror du på det?

Indlægaf Forhedehulehelvede » 25. apr 2017, 05:49

Er der ved at være valg?

Jeg tror ikke på det.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Ryd op i reglerne. Tror du på det?

Indlægaf FruitFly » 25. apr 2017, 06:32

Jeg er helt sikker på at det er seriøst ment. Om de kommer i mål med det, er en anden snak.

Jeg ved ikke hvad jeg selv skulle bidrage med. Jeg har ikke virksomhed og kan ikke komme i tanke om nogen regler, der er et reelt problem for mit liv.
0
#Klimatosse
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: Ryd op i reglerne. Tror du på det?

Indlægaf ajnaM » 25. apr 2017, 07:04

Jeg har lige været gennem systemet, og der er 117 regler, der ingen mening giver.

Eksempelvis er der regler, der dikterer, at udbyderne af aktiveringskurserne ikke må give informationer på forhånd - de må kun sende deltagerne en sms med mødetid og -sted. Det giver selvfølgelig ingen mening, hvis man rent faktisk tænker, at kurset skulle have et fagligt indhold. Det er fornuftigt at vide, hvad man skal, så man kan forberede sig - og også meget fedt at vide, hvornår man forventes at skulle være der, hvor mange uger det strækker sig over osv.

Job i udlandet, herunder Grønland, tæller ikke med i den officielle jobsøgning.

Der er ikke noget, der hedder barn syg i systemet. Hvis nu det var virkelig relevante ting, man blev bedt om at møde op til, kan jeg måske forstå, at man inddrager den rettighed - men når ens kæreste er nødt til at blive hjemme fra sit rigtige arbejde, fordi jeg skal til 'temamøde om gode råd' i a-kassen, så føles det sgu lidt åndssvagt.


Og så er der selvfølgelig alle de overordnede ting. At det ikke hjælper at presse dagpengemodtagerne - jeg kender ingen (!), der ikke har gjort alt, de kunne for at finde et job, og det ændrer ingenting at sætte en i forvejen lav ydelse ned, inddrage ferie eller overvåge yderligere. At hele systemet er mere indrettet til at skræmme folk væk end til rent faktisk at hjælpe. Men det tvivler jeg kraftigt på, at TLP har tænkt sig at gøre noget ved. ;)




Men jeg tror sådan set, det er alvorligt nok ment. Lignende tiltag er set flere gange. Det er bare svært at komme igennem med.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27055

Re: Ryd op i reglerne. Tror du på det?

Indlægaf ajnaM » 25. apr 2017, 07:11

Oh ja... og at man skal skrive ansøgninger frem til jobstart, når man har fået et job. Det er da spild af alles tid!
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Ryd op i reglerne. Tror du på det?

Indlægaf landsbytossen » 25. apr 2017, 07:53

Efterforskerne på P1 har i nogle programmer fortalt om åndssvage regler. F.eks. var der en, som 2-3 dage før han gik på efterløn skulle skrive ansøgninger. Det er helt gak-gak. Ansøgningsfristen er måske efter, han er gået på efterløn.

Programmerne kan anbefales som god underholdning.

http://www.dr.dk/nyheder/politik/minist ... engecirkus
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Ryd op i reglerne. Tror du på det?

Indlægaf fisken80 » 25. apr 2017, 10:44

Dagpengereglerne fylder 25000 sider - en oprydning ville være helt på sin plads...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Ryd op i reglerne. Tror du på det?

Indlægaf Madam Pomfrey » 25. apr 2017, 10:56

En oprydning er absolut tiltrængt, der er så mange latterlige meningsløse regler i et bureaukratisk og til tider også formynderisk system.
Lad os da endeligt få gjort op med det, og få skabt nogle meningsfyldte rammer og regler, som alle kan finde ud af at navigere inden for.

Jeg vil gerne at sagsbehandlerne får langt mere frihed til at vurdere den enkelt situation, og dermed nødvendige indsats.
jeg vil gerne at man, når man har job og kan præsentere en ansættelskontrakt, at man så ikke skal møde op til div. møder, fortsætte med ansøgninger osv - brug da ressourcerne der hvor de er nødvendige.

Og så ville jeg faktisk gerne afskaffe job med løntilskud.
Praktikker, ja tak, men løntilskudsjobs som er billige for arbejdsgiver og dermed optager en reel stilling, det er rent til grin.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"