Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Akehurst2 » 15. maj 2017, 08:38

Annione skrev:Hvis man til en film kan dække alverdens tatoveringer, så kan man vel også til et almindeligt arbejde. Så må manden bruge sminke, til han selv har sparet sammen til at få lortet fjernet.
Det kan simpelthen ikke være skatteydernes problem.


Men hvorfor egentlig ikke?

Der er jo masser af ting, skatteyderne betaler, som skyldes andres dårlige valg, og her virker det som en god investering, hvis han kan holdes væk fra bandemiljøet og komme i arbejde.

Jeg synes bestemt, det skal være mod krav om tilbagebetaling, og som nævnt at han skal oplyse hvem, der har udført den ulovlige tatovering, men at nægte ham hjælp alene begrundet i et ualmindelig dumt valg er jeg ikke enig i. Jeg tror, de er dyrere at lade være.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Forhedehulehelvede » 15. maj 2017, 10:05

Hvis han havde lovning på et job, så kunne jeg måske forstå det, hvis det var noget han ville betale tilbage, men som jeg forstår det, så er det ikke det der er sagen. Han vil bare gerne have fjernet dem, så det er lettere at få et arbejde. Men her ser jeg flere ting.
Han har selv haft råd til at blive tatoveret, så må han sgu også selv kunne finde pengene til at få dem fjernet.
Hvis man er så dum at blive tatoveret i fjæset, så tvivler jeg på at man er klog nok til at have et arbejde.
Når han er tidligere bande medlem er det nok mere det og hans garanterede ganske plettede straffeattest der spænder ben for ham.

Jeg mener ikke at der skal betales for at få det fjernet. Der må være andre ledige lastbils chauffører der kan få det evt. ledige arbejde hvis der da er noget. Han må vente med tålmodighed på at få det fjernet på den billigste måde. Men hvis han da ligefrem står med et stykke papir med lovning på et arbejde hvis de bliver fjernet, så kunne jeg måske godt se gennem fingrene med det. Men ikke som det er nu.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Forhedehulehelvede » 15. maj 2017, 10:07

Akehurst2 skrev:Men hvorfor egentlig ikke?

Der er jo masser af ting, skatteyderne betaler, som skyldes andres dårlige valg, og her virker det som en god investering, hvis han kan holdes væk fra bandemiljøet og komme i arbejde.

Jeg synes bestemt, det skal være mod krav om tilbagebetaling, og som nævnt at han skal oplyse hvem, der har udført den ulovlige tatovering, men at nægte ham hjælp alene begrundet i et ualmindelig dumt valg er jeg ikke enig i. Jeg tror, de er dyrere at lade være.


Men han kan jo få det fjernet på det offentliges regning. Han skal bare vente på at der er tid og det syntes jeg er ganske rimeligt, når han ikke har et arbejde i udsigt.
1
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Chichu » 15. maj 2017, 10:18

Det var da en god idé med en form for mikrolån til at få fjernet tatoveringen. Det kan vel lægges ind under det system, som håndterer indskudslån i dag. Det samme kan vi gøre for fx dårlige tænder, hjælp til ekstrem overvægt, etc.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf kidkomb » 15. maj 2017, 10:25

Man kan ikke fjerne ansigtstatoveringer uden at man stadig kan se dem, kan man?
-Altså sådan se dem, når man kommer tættere på, fordi arret stadig vil have form som tatoveringen?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Petrix » 15. maj 2017, 10:26

Annione skrev:Hvis man til en film kan dække alverdens tatoveringer, så kan man vel også til et almindeligt arbejde. Så må manden bruge sminke, til han selv har sparet sammen til at få lortet fjernet.
Det kan simpelthen ikke være skatteydernes problem.


Det ER skatteydernes problem.
Sålænge vi lever i et velfærdssamfund, hvor dém der ikke har et arbejde af den éne eller den anden årsag, får økonomisk støtte, så hænger den udgift altså på dig og på mig.
1
27102021
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Akehurst2 » 15. maj 2017, 10:29

Forhedehulehelvede skrev:Men han kan jo få det fjernet på det offentliges regning. Han skal bare vente på at der er tid og det syntes jeg er ganske rimeligt, når han ikke har et arbejde i udsigt.


Hvis ventetiden er rimelig, så har det selvfølgelig betydning.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Slettet bruger » 15. maj 2017, 10:31

Hvis det er rigtigt at han får job vupti hvis man fjerner tatoveringen så ville jeg gerne betale for at fjerne den.

Og det ku også være et lån for han kommer jo snart til at have penge.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Akehurst2 » 15. maj 2017, 10:35

Petrix skrev:
Annione skrev:Hvis man til en film kan dække alverdens tatoveringer, så kan man vel også til et almindeligt arbejde. Så må manden bruge sminke, til han selv har sparet sammen til at få lortet fjernet.
Det kan simpelthen ikke være skatteydernes problem.


Det ER skatteydernes problem.
Sålænge vi lever i et velfærdssamfund, hvor dém der ikke har et arbejde af den éne eller den anden årsag, får økonomisk støtte, så hænger den udgift altså på dig og på mig.


Ja, medmindre det kaldes selvforskyldt at han ikke har arbejde, fordi han er tatoveret i ansigtet (det kan der jo sådan set godt argumnteres for, omend det ikke er umuligt) og han derfor nægtes kontanthjælp, så vil det være vores problem at forsørge ham.

Og hvis han ikke understøttes overhoevdet og ikke får fjernet tatoveringerne, så tror jeg roligt vi kan regne med, at han nok skal vende tilbage til den krimnelle løbebane.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf annella » 15. maj 2017, 12:51

Akehurst2 skrev:
Petrix skrev:
Annione skrev:Hvis man til en film kan dække alverdens tatoveringer, så kan man vel også til et almindeligt arbejde. Så må manden bruge sminke, til han selv har sparet sammen til at få lortet fjernet.
Det kan simpelthen ikke være skatteydernes problem.


Det ER skatteydernes problem.
Sålænge vi lever i et velfærdssamfund, hvor dém der ikke har et arbejde af den éne eller den anden årsag, får økonomisk støtte, så hænger den udgift altså på dig og på mig.


Ja, medmindre det kaldes selvforskyldt at han ikke har arbejde, fordi han er tatoveret i ansigtet (det kan der jo sådan set godt argumnteres for, omend det ikke er umuligt) og han derfor nægtes kontanthjælp, så vil det være vores problem at forsørge ham.

Og hvis han ikke understøttes overhoevdet og ikke får fjernet tatoveringerne, så tror jeg roligt vi kan regne med, at han nok skal vende tilbage til den krimnelle løbebane.


Der er ingen garanti for, at han ikke vender tilbage til den kriminelle løbebane, selvom tatoveringen fjernes fra ansigtet.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Akehurst2 » 15. maj 2017, 12:52

annella skrev:Der er ingen garanti for, at han ikke vender tilbage til den kriminelle løbebane, selvom hvis fjernes fra ansigtet.


Nej, der er aldrig garantier. Men hvis vi kun skulle bruge penge på noget med garanti, så kunne samfundet selvfølgelig spare en hel del.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf cola » 15. maj 2017, 13:17

Nu er han måske en mand, men det stopper stadig ikke alle mænd fra at bære make up. https://www.youtube.com/watch?v=9mIBKifOOQQ Hvis han kan så burde det også være muligt for ham her i indslaget.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf Forhedehulehelvede » 15. maj 2017, 13:27

eks-Maupassant skrev:Hvis det er rigtigt at han får job vupti hvis man fjerner tatoveringen så ville jeg gerne betale for at fjerne den.

Og det ku også være et lån for han kommer jo snart til at have penge.


Det er der jo ikke nogen garanti for. straffeattester kan man ikke fjerne "tatoveringer" på og det kunne jeg forstille mig var et større problem.
0
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf ajnaM » 15. maj 2017, 13:32

Forhedehulehelvede skrev:
eks-Maupassant skrev:Hvis det er rigtigt at han får job vupti hvis man fjerner tatoveringen så ville jeg gerne betale for at fjerne den.

Og det ku også være et lån for han kommer jo snart til at have penge.


Det er der jo ikke nogen garanti for. straffeattester kan man ikke fjerne "tatoveringer" på og det kunne jeg forstille mig var et større problem.


Straffeattesten bliver jo udvisket med tiden. Ingen af os ved, hvordan hans straffeattest ser ud, eller hvor længe siden det er, han har været i bandemiljøet.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43966

Re: Nægtes tilskud til at få fjernet bande-tatovering i ansigtet

Indlægaf paint » 15. maj 2017, 14:14

Forhedehulehelvede skrev:Hvis han havde lovning på et job, så kunne jeg måske forstå det, hvis det var noget han ville betale tilbage, men som jeg forstår det, så er det ikke det der er sagen. Han vil bare gerne have fjernet dem, så det er lettere at få et arbejde. Men her ser jeg flere ting.
Han har selv haft råd til at blive tatoveret, så må han sgu også selv kunne finde pengene til at få dem fjernet.
Hvis man er så dum at blive tatoveret i fjæset, så tvivler jeg på at man er klog nok til at have et arbejde.
Når han er tidligere bande medlem er det nok mere det og hans garanterede ganske plettede straffeattest der spænder ben for ham.

Jeg mener ikke at der skal betales for at få det fjernet. Der må være andre ledige lastbils chauffører der kan få det evt. ledige arbejde hvis der da er noget. Han må vente med tålmodighed på at få det fjernet på den billigste måde. Men hvis han da ligefrem står med et stykke papir med lovning på et arbejde hvis de bliver fjernet, så kunne jeg måske godt se gennem fingrene med det. Men ikke som det er nu.


Han er ude af det betændte miljø, han har færdedes i. Han har også fået kørekort og arbejdet som lastbilchauffør.


Som det fremgår, arbejder han jo som lastbilchauffør nu - formentlig for Kontanthjælpen. Hvis en arbejdsgiver ansætter ham som gratis arbejdskraft, så kan han sikkert også ansætte ham som lønnet, og hvis dette ikke er tilfældet, så hvorfor ikke? I modsat fald, mener jeg at arbejdsgiveren skulle fratages retten til at ansætte folk på KH.

For en fyr som ham, handler det jo ikke bare om at få fjernet tatoveringen. Det handler formentlig om at få fjernet risikoen for genkendelse, og at nogen sladrer til den tidligere bande. Sker det, kan vi sikkert læse om, at man har fundet en død mand, drivende rundt i havnebassinet i Sydhavnen.

Nu hvor man allerede har investeret i fyren (lastbilkørekortet, har han sikkert ikke selv betalt) er det et udtryk for direkte dum økonomisk tænkning, hvis man ikke følger det op, så 'investeringen' giver afkast (så at sige)

Noget helt andet er, at det ikke behøver at koste penge (som en udbetaling). Det offentlige sygehusvæsen, kan sagtens udføre det, hvis man bare kunne finde ud af, som en del af exit-strategien' at sætte ham foran i køen til behandling på et almindeligt sygehus.
Så vidt jeg ved, er der vist folk med visse former for sundhedsforsikring, som kan komme foran i køen - så det er ikke ukendt i systemet.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"