Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf Lurende Peber » 4. jun 2017, 10:26

FruitFly skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Alligevel godt politiarbejde. Terrorangrebet startede kl 10:05. Kl. 10:16 var de alle tre skudt.

Jep. Det er meget tilfredsstillende. Jeg gad godt hvis nogen af dem blev taget til fange i stedet. Bare en gang i mellem. Så vi måske kunne lære mere om hvad der dog foregår i deres hoveder.
Nogle bliver taget. Også efter udførelsen af deres syge gerninger. En af Paris-tosserne var eftersøgt længe og blev taget i live.
Jeg ved ikke, hvor meget man får ud af dem.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 4. jun 2017, 10:32

FruitFly skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Alligevel godt politiarbejde. Terrorangrebet startede kl 10:05. Kl. 10:16 var de alle tre skudt.

Jep. Det er meget tilfredsstillende. Jeg gad godt hvis nogen af dem blev taget til fange i stedet. Bare en gang i mellem. Så vi måske kunne lære mere om hvad der dog foregår i deres hoveder.
meh. en af terroristerne der stod bag et af angrebene i Paris blev pågrebet. Han er, i følge hans forsvarer (som vist sagde op i afsky), "Dumb som et tomt askebægre. Fuldkommen tomhovedet.". Tror ikke de har meget at lærer os. Det er en gang tabere der prøver at finde mening i deres tåbelige eksistens ved at opsøge ekstremistiske ideologies.
0
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2017, 10:36

Jeg synes det er fint de som udgangspunkt skyder dem. Det er den hurtigste måde at stoppe dem i evt at sprænge bomber. Hvis der er en bombe et sted han kan starte med et tryk på en telefon f.eks.

Og tror ikke vi kan lære så meget om dem andet end at de er syge i hovedet, hvilket vi allerede ved.

Ja og så er det jo heller ikke et science project. De skal bare standses ASAP.
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf FruitFly » 4. jun 2017, 10:43

Vlad Kalashnikov skrev:
FruitFly skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Alligevel godt politiarbejde. Terrorangrebet startede kl 10:05. Kl. 10:16 var de alle tre skudt.

Jep. Det er meget tilfredsstillende. Jeg gad godt hvis nogen af dem blev taget til fange i stedet. Bare en gang i mellem. Så vi måske kunne lære mere om hvad der dog foregår i deres hoveder.
meh. en af terroristerne der stod bag et af angrebene i Paris blev pågrebet. Han er, i følge hans forsvarer (som vist sagde op i afsky), "Dumb som et tomt askebægre. Fuldkommen tomhovedet.". Tror ikke de har meget at lærer os. Det er en gang tabere der prøver at finde mening i deres tåbelige eksistens ved at opsøge ekstremistiske ideologies.

Det er også godt. Det viser andre "borderliners", hvad det er for nogen mennesker, der bliver terrorister.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf paint » 4. jun 2017, 10:54

FruitFly skrev:
paint skrev:Det ender med, at man får en body bag med i prisen, når man køber flybillet til en storbyferie. Det er fandme rædselsfuldt..

Overdrivelse much? Prøv at regne ud hvor mange, der rejser til storbyer, og hvor mange, der bliver dræbt af terror i storbyer. Du behøver ikke engang at tage højde for at det ligeså vel kan være dem, der bor i byen, som bliver ofre for at se at tallet er så lille at vi næsten ikke kan se det.

Der er ingen grund til den her slags fear-mongering.


Det er ikke altid, man skal tage alt bogstaveligt. Det gælder også i mit indlæg. I dette tilfælde, var det en slags galgen-humor.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf Thomas31 » 4. jun 2017, 11:42

De skal kun dræbes så hurtigt som muligt. Hvis man vil lære noget er der rigeligt andre. Manchester-angrebet skete kun, fordi man ikke har en million ansat til at overvåge alle mistænkte islamister. Hvis de tages i live skal der bare bruges millioner på retssager og fængsling. Hvis menneskerettighedsdomstolen tillader det. Tilsyneladende følger Frankrig også den fremgangsmåde mod isis. De skal kun udryddes. Imponerende hurtig responstid.
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf Thomas31 » 4. jun 2017, 11:45

paint skrev:
FruitFly skrev:
paint skrev:Det ender med, at man får en body bag med i prisen, når man køber flybillet til en storbyferie. Det er fandme rædselsfuldt..

Overdrivelse much? Prøv at regne ud hvor mange, der rejser til storbyer, og hvor mange, der bliver dræbt af terror i storbyer. Du behøver ikke engang at tage højde for at det ligeså vel kan være dem, der bor i byen, som bliver ofre for at se at tallet er så lille at vi næsten ikke kan se det.

Der er ingen grund til den her slags fear-mongering.


Det er ikke altid, man skal tage alt bogstaveligt. Det gælder også i mit indlæg. I dette tilfælde, var det en slags galgen-humor.


Men det bunder stadig i noget overdrevet frygtbaseret. London er formentlig sikrere end nogensinde.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf paint » 4. jun 2017, 11:49

Thomas31 skrev:
paint skrev:
FruitFly skrev:
paint skrev:Det ender med, at man får en body bag med i prisen, når man køber flybillet til en storbyferie. Det er fandme rædselsfuldt..

Overdrivelse much? Prøv at regne ud hvor mange, der rejser til storbyer, og hvor mange, der bliver dræbt af terror i storbyer. Du behøver ikke engang at tage højde for at det ligeså vel kan være dem, der bor i byen, som bliver ofre for at se at tallet er så lille at vi næsten ikke kan se det.

Der er ingen grund til den her slags fear-mongering.


Det er ikke altid, man skal tage alt bogstaveligt. Det gælder også i mit indlæg. I dette tilfælde, var det en slags galgen-humor.


Men det bunder stadig i noget overdrevet frygtbaseret. London er formentlig sikrere end nogensinde.


Nej. Det bunder ikke i noget overdrevet frygtbaseret. Det var en lille galgenhumoristisk vittighed, med reference til en 'vittighed', der verserede engang om rejser med billeje til Florida. På det tidspunkt, var der usædvanligt mange, der kom ud for røveriske overfald i Florida/Miami-området. Derfor verserede der en vittighed, der gik på at rejsen var inklusive en body bag, som lå i bilens bagagerum ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf FruitFly » 4. jun 2017, 12:04

paint skrev:
FruitFly skrev:
paint skrev:Det ender med, at man får en body bag med i prisen, når man køber flybillet til en storbyferie. Det er fandme rædselsfuldt..

Overdrivelse much? Prøv at regne ud hvor mange, der rejser til storbyer, og hvor mange, der bliver dræbt af terror i storbyer. Du behøver ikke engang at tage højde for at det ligeså vel kan være dem, der bor i byen, som bliver ofre for at se at tallet er så lille at vi næsten ikke kan se det.

Der er ingen grund til den her slags fear-mongering.


Det er ikke altid, man skal tage alt bogstaveligt. Det gælder også i mit indlæg. I dette tilfælde, var det en slags galgen-humor.

Så havde det været rart med en smiley eller lignende. Jeg så ingen humor i indlægget.
0
#Klimatosse
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf landsbytossen » 4. jun 2017, 12:21

Jeg så humoren i Paints indlæg om body bags. En smiley ville ødelægge noget af det. Der må godt være en lille tvivl, om han mener det eller ej.
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf decibell » 4. jun 2017, 15:41

0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf Bad Samaritan » 4. jun 2017, 16:25

Vlad Kalashnikov skrev:Der plejer at være en Ramadan peak. I Islam er det åbenbart specielt godt at dræbe i den hellige periode.


Militante ekstremister har brugt ramadanen og andre religiøse højtider til at terrorisere fredelige befolkninger i årtier, og det er efterhånden blevet business as usual. I forrige uge gik det ud over en is-butik og et center for pensionister i Bagdhad, hvor 26 mennesker mistede livet. I Alleppo mistede 68 børn og snesevis af voksne livet i endnu et terrorangreb - og i Kabul blev mere end 90 mennesker dræbt af en selvmordsbombe i byens ambassadekvarter. Tager man den vrede, der kommer til udtryk over angrebene blandt almindelige muslimer - både i Irak, Syrien og Afghanistan - så er islam ikke nogen særlig god fællesnævner.

Det samme var tilfældet efter angrebene i Westminster og Manchester, hvor britiske muslimer og religiøse ledere gik på gaden og fordømte angrebene på det kraftigste. Men alligevel står folk klar på sidelinjen for at bruge angrebene til at bekræfte og lufte alle deres fordomme - og de mere skruppelløse af dem til at slå politisk plat på den panik og vrede, angrebene udløser.

Det er givetvis ikke nogen nyhed efterhånden, at vold - også den man selv udsættes for eller bare er vidne til - afstumper mennesker. Men det mest forfærdende ved den måde at tænke på, er ikke engang at det cementerer de fordomme, som radikaliseringen af kommende nye gerningsmænd bygger på. Det er, at den måde de sagesløse ofres lidelser bruges på til at promovere sine egne talking points og fremme sine egne politiske mål, dybest set er det samme afstumpede ræsonnement som det, gerningsmændene benytter sig af - at målet er vigtigere end midlet, at budskabet er vigtigere end de menneskelige omkostninger, og at panikken bliver den ønskede tilstand.

Hvad der skete i London i nat var helt igennem rædselsfuldt. Den smerte de pårørende står tilbage med her til morgen - ligesom dem i Manchester og Westminster - må være hjerteskærende, og den frygt angreb som disse afføder i ellers trygge omgivelser, er ren gift for vores samfund. Men den begrænser sig ikke til hvide teenagere eller fashionable kvarterer i vestlige storbyer, og kan ikke tilskrives en verdensreligion eller hele folkeslag, hvor belejligende det så end må synes...
4
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf Slettet bruger » 4. jun 2017, 17:05

Jeg var skeptisk over for dem, SorteCirkus, der gættede på at det var et falsk bombebælte, fordi jeg tænkte at de bare ville få politiet til at skyde dem med det samme.

Og det viser sig så at det var rigtigt at de var falske, samt at da politiet så bombebælterne affyrede de fluks 50 skud på dem for at stoppe dem.

Så vi havde begge to ret :) Og de prøver nok ikke den med falske bombebælter igen.
0
MAX
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31. maj 2017, 08:37
Kort karma: 0
Likede indlæg: 12

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf MAX » 4. jun 2017, 17:39

paint skrev:
eks-Maupassant skrev:paint jeg ved ikke hvad du googlede for at finde det billedet, men du er nu et blib på radaren både hos PET NSA CIA og MI6 :)


Jeg brugte TOR, så det ser de nok ikke ;)
Tor er oprindelig udviklet af US. Navy, så naturligvis lytter de ikke med. ;)
0
MAX
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31. maj 2017, 08:37
Kort karma: 0
Likede indlæg: 12

Re: Bil pløjet ind i menneskemængde ved London Bridge...

Indlægaf MAX » 4. jun 2017, 18:20

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:BBC har lige vist billede af (formodentlig) en dræbt terrorist på gaden uden for en af barerne.


En død terrorist er en god terrorist. Og omvendt.
Jep.

Så bare vent til de kommer op i himmelen og opdager trykfejlen i koranen.
Der er ikke 72 jomfruer som venter, men derimod en jomfru på 72.
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"